^Back To Top
logo
foto1 foto2 foto3 foto4 foto5

WIERSZ I PIOSENKA NA MAJ

WIERSZ "DLA MAMY I TATY" (  I.Salach  )

 

Mamusiu kochana

grzeczna będę dziś od rana.

Niech słoneczko ci zaświeci,

radość wielką sprawią dzieci.

Abyś była uśmiechnięta.

Bo dziś Mamo – Twoje święto! 

My o tatę  zawsze dbamy

nawet gdy go nie słuchamy

Gdy mu napytamy biedy

to kochamy go i wtedy.

Lecz od dzisiaj przyrzekamy 

nie zasmucać taty, mamy

i mieć buzię uśmiechniętą

w takim Dniu -jak Wasze Święto.

 

PIOSENKA "DLA MAMY" (sł.muz.Bożena Forma)

I.Urosły w ogrodzie

piękne tulipany,

bukiet z nich zrobimy

specjalnie dla mamy.

Ref. Raz, dwa, trzy,

raz, dwa trzy.

Żółte i czerwone

każdy z nich ciekawie

zerka w mamy stronę.

II.Mama się uśmiecha,

kwiaty się kłaniają 

i do tańca mamę

pięknie zapraszają 

Ref. Raz ,dwa……...

MAJ W GRUPIE MOTYLKI

TEMATY KOMPLEKSOWE:

1.Wiosenna łaka 

-rozbudzenie zainteresowania światem przyrody 

-zapoznanie z wyglądem wybranych zwierząt zamieszkujących wiosenną łąkę 

-zapoznanie z nazwami roślin występujących na wiosennej łące

-doskonalenie  umiejętność liczenia w dostępnym zakresie

-doskonanenie orientacji  przestrzennej i utwalenie pojęć: na, pod,obok,nad

- rozwiązywanie zagadek słownych i obrazkowych 

- wykonywanie prac plastycznych związanych z wiosenną łaką i jej mieszkańcami

-słuchanie wierszy i omawianie ich treści 

-doskonalenie kooordynacji wzrokowej 

-rozwijanie sprawności manualnej 

-stwarzanie sytuacji do swobonej ekspresji ruchowej przy muzyce 

 

2.Zwierzęta z wiejskiego podwórka- temat realizowany metodą projektu

-zapoznanie ze  zwierzętami  żyjącymi  na wiejskim podwórku 

-poznawanie domów zwierząt żyjących na wiejskim podwórku 

-zapoznanie się z produktami  pochodzących  od zwierząt 

-łączenie młodych zwierząt z ich rodzicami 

-usprawnianie  narządu  mowy poprzez nasladowanie głosów zwierząt z wiejskiego podwórka

-naśladowanie  ruchów wybranych zwierząt

-rozwiązywanie  zagadek slownych i pantomimicznych  o zwierzętach żyjących na wiejskim podwórku  

-oglądanie filmu edukacyjnego dla dzieci - Zwierzęta w gospodartwie rolnym na wsi 

poznanie piosenek  i wierszy  związanych  z w/w tematem 

-wykonanie wspólnej  pracy plasycznej - Wiejskie podwórko 

 

3.Poznajemy zawody

-zapoznamy z pracą ludzi  wybranych zawodów (lekarz, strażak, policjant, krawcowa)

-zapoznanie z wyglądem, poznanie atrybutów omawianego zawodu 

-poznanie numerów alarmowych omawianych zawodów 

-zabawy z wiatrakiem matematycznym

- segregowanie przedmiotów wg jednej cechy 

- słuchanie wierszy, opowiadadań ,wypowiadanie się na ich temat 

 

4.Moja mama i mój tata 

-wypowadanie się na temat swoich rodziców i członków swojej rodziny wymienianie ich imoin

wzmacnianie więzi emocjonalnej z rodziną, wyrażanie swoich emocji w stosunku do najbliższych 

-rozwijanie postawy szacunku do rodziców 

-wypowiedzi dzieci na temat spędzania wolnego czasu z rodzicami 

-wykonanie upominku  dla mamy i taty

-nauka wiersza i piosenki związanej ze Świętem  Mamy i Taty 

 

 

 W miesiącu maju nie zabraknie zabaw :

dowolnych, ruchowych, muzycznych, konstrukcyjnych, matematycznych  i zabaw na swieżym powietrzu.

Nadal będziemy rozwijać  umiejętność :

-zgodnej zabawy, współdziałania,

-samodzielności w zakresie czynności  higienicznych i podczas zakładania i zdejmowania odzieży oraz obuwia 

- nawyków porządkowych.

 

 

KWIECIEŃ W GRUPIE MOTYLKI

KWIECIEŃ W GRUPIE MOTYLKI 

TEMATY KOMPLEKSOWE:

1.Chciałbym być sportowcem

-zachęcanie do codziennej aktywności ruchowej na sali oraz na świeżym powietrzu

-wzmacnianie kordynacji ruchowej, zręcznościowej i spostrzegawczości 

-rozwijanie orientacji w schemacie wlasnego ciała 

-zachęcanie do codziennego spożywania zdrowych produktów, dających energię do uprawiania sportu

-rozwijanie umiejetności klasyfikowania, segregowania przedmiotów wg jednej cechy

-budowanie danego szeregu w toku praktycznego działania 

-zapoznanie z popularnymi dyscyplinami sportu

-rozwijanie sprawności grafomotorycznej ręki 

-rozwijanie umiejętności właściwego reagowania na przegraną, znoszenie porażek  

2.Poznajemy kosmos 

-zapoznanie z pojęciem kosmos, układ słoneczny  i tym co się za nimi kryje

-wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji 

-rozpoznawanie różnic pomiędzy dniem i nocą 

-wskazywanie róznic między dwoma obrazkami 

-zapoznanie z nazwami planeta, księzyc, gwiazda

3. Dbamy o Ziemię 

-propagowanie postawy proekologicznej 

-kształtowanie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich 

-zapoznanie z pojęciami związanych z ekologią :recyckling, segregacja śmieci,eletrośmieci 

-wypowiadanie się prostymi zdaniami 

-oglądanie drzew znajdujących się w pobliżu przedszkola 

4.Jestem Polakiem i Europejczykiem

-rozbudzanie zaintesowania własną miejscowością 

-rozwijanie poczucia przynależności narodowej

-słuchanie legend,opowiadań o Polsce lub  związanych ze swoją okolicą 

-odpowiadanie na pytania 

-rozpoznawanie godła,hymnu i barw narodowych Polski 

 

W miesiącu kwietniu nie zabraknie zabaw: dowolnych, ruchowych, muzycznych, konstrukcyjnych, plastycznych i zabaw na świezym powietrzu .Nadal będziemy kształtować umiejetność :zgodnej zabawy, współdziałania, samodzielności, nawyków porządkowych

Poznamy i nauczymy się  nowych  wierszyków i piosenek.

 

 

 

 

 

KONKURS W RAMACH PROJEKTU EKOLOGICZNEGO "Ekspert E.E. czyli dbamy o środowisko"

Drodzy Rodzice!

Nasze przedszkole bierze udział w konkursie ekologicznym organizowanym przez K. Z. G. Dolina Redy i Chylonki „Ekspert E. E. czyli w trosce o środowisko”.

W związku z powyższym dnia 21.04.2021 r. w godzinach 7.30 – 9.30 na parkingu naszej placówki odbędzie się zbiórka zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego.

Zachęcamy do udziału w konkursie!

Przewidziane są nagrody! Placówki, które zbiorą min. 2 kg sprzętu/ dziecko zdobędą tytuł „Szkoła/Przedszkole – Ekspert E.E.” oraz statuetkę i dyplom. Zwycięskie przedszkole otrzyma sprzęt multimedialny lub sportowy, a dzieci będące laureatami uzyskają tytuł „Przedszkolak – Ekspert E. E.”, dyplom oraz nagrodę rzeczową w postaci sprzętu sportowo-rekreacyjnego! UWAGA! Zbiórka odbędzie się również w przypadku zamknięcia placówki.

W RAMACH KONKURSU PROJEKTU EKOLOGICZNEGO

organizowanego przez K. Z. G. Dolina Redy i Chylonki ”Ekspert E.E. czyli w trosce o środowisko”

ODDAJEMY ELEKTROODPADY:

SPRZĘT DZIAŁAJĄCY NA ZASADZIE WYMIANY TEMPERATURY:

● chłodziarki

●zamrażarki

● sprzęt klimatyzacyjny

● sprzęt osuszający

● pompy ciepła

● grzejniki zawierające olej i inny sprzęt działający na zasadzie wymiany temperatury stosujący do celów wymiany temperatury płynów inne niż woda

EKRANY,MONITORY I SPRZĘT ZAWIERAJĄCY EKRANY:

● ekrany

● laptopy

● monitory

● odbiorniki telewizyjne

● cyfrowe ramki LCD do zdjęć

SPRZĘT WIELKOGABARYTOWY: -urządzenia gospodarstwa domowego:

● pralki

● suszarki

● zmywarki

● kuchenki

● piekarniki elektryczne

● elektryczne płyty grzewcze

● oprawy świetlne

● sprzęt informatyczny i telekomunikacyjny,sprzęt do odtwarzania dźwięku lub obrazu,sprzęt muzyczny,narzędzia elektryczne i elektroniczne, urządzenia używane do tkania i dziania

● komputery gabarytowe,drukarki wielkogabarytowe, sprzęt kopiujący,

● zabawki wielkogabarytowe,

● sprzęt rekreacyjny i sportowy

SPRZĘT MAŁOGABARYTOWY:

● odkurzacze, zamiatacze do dywanów

● urządzenia do szycia

● oprawy oświetleniowe

● kuchenki mikrofalowe, tostery, czajniki elektryczne, noże elektryczne

● sprzęt wentylujący

● żelazka

● zegary i zegarki

● wagi i kalkulatory

● urządzenia do pielęgnacji włosów i ciała, golarki elektryczne

● odbiorniki radiowe, kamery wideo, sprzęt wideo, sprzęt hi-fi

● instrumenty muzyczne,sprzęt do odtwarzania dźwięku i obrazu

● elektroniczne i elektryczne zabawki

● sprzęt sportowy, komputery do rowerowe,do nurkowania,biegania,wiosłowania itd., czujnik dymu, regulator ciepła, termostaty ,małogabarytowe narzędzia elekryczne i eletroniczne

MAŁOGABARYTOWY SPRZĘT INFORMATYCZNY I TELEKOMUNIKACYJNY:

● telefony komórkowe, telefony stacjonarne

● GPS, kalkulatory kieszonkowe, routery, komputery osobiste, drukarki

 

UWAGA!

* Podczas zbiórki w ramach Ekspert E.E. nie odbieramy innych odpadów niebezpiecznych typu: świetlówki, akumulatory, baterie, tonery

* W ramach zbiórki odbierany jest kompletny ZSEE, nie będą przyjmowane sprzęty niekompletne oraz części ZSEE.Ponadto nie można oddawać sprzętu, którego charakter wskazuje, iż pochodzi z przemysłu/działalności gospodarczej.

WIERSZ I PIOSENKA NA KWIECIEŃ

Wiersz „Polska” M. Skrobacz

  Polska to nasza ojczyzna ,

każdemu dziecku jest bliska,

my zaś jesteśmy Polakami ,

bo w naszym kraju,

w Polsce mieszkamy.

Tu jest nasz dom, przedszkole,

mama i tata.

Miasta i wioski,chata rybaka,

morze i góry,kwiaty i drzewa,

nic prócz miłości nam nie potrzeba.

 

 

Piosenka “Dzieci dbają o środowisko” (sł.muz.B. Forma)

I.W zgodzie z przyrodą

żyją wszystkie dzieci.

Kochają słońce,

kiedy jasno świeci.

II.Dbają o drzewa,

dbają o rośliny,

w czasie wycieczek

nie ponoszą zwierzyny.

III.Często dorosłym

dobry przykład dają -

w wyznaczonych miejscach

śmieci zostawiają.

Copyright © 2013. Przedszkole nr 44 w Gdyni Rights Reserved.