^Back To Top
logo
foto1 foto2 foto3 foto4 foto5

W maju

Tematy kompleksowe na miesiąc maj:

  1. Nowinki z wiejskiego podwórka (04.05-10.05.2021)

̶   Rozpoznaje i nazywa zwierzęta z wiejskiego podwórka.

− Rozróżnia i nazywa kolory.

− Wyjaśnia pojęcia: zwierzęta domowe, zwierzęta egzotyczne.

− Naśladuje głosy i ruchy zwierząt z wiejskiego podwórka.

̶   Podaje słowa o znaczeniu przeciwnym do słów podanych.

̶   Opowiada historyjkę.

̶   Śpiewa piosenkę Na podwórku.

̶   Rozpoznaje młode zwierząt z wiejskiego podwórka.

̶   Wymienia produkty pochodzące od zwierząt.

̶ Wymienia nazwy domów wybranych zwierząt.

̶   Posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie dziesięciu.

  1. Wiosna na łące (11.05.-17.05.2021)

− Wymienia etapy rozwojowe żab.

̶   Wyjaśnia znaczenie pszczół i mrówek w przyrodzie.

− Omawia cykl rozwojowy motyla.

− Porusza się rytmicznie przy piosence.

− Wie, jak wygląda tęcza.

− Rozpoznaje wybrane zwierzęta i rośliny spotykane na łące.

̶   Wyjaśnia znaczenie barw ochronnych zwierząt.

  1. Poznajemy różne zawody (18.05.-24.05.2021)

− Rozpoznaje osoby wykonujące określone zawody.

− Wyjaśnia znaczenie pracy jednych osób dla drugich.

− Wymienia narzędzia pracy krawcowej.

− Wypowiada się na temat pracy ogrodnika.

− Nazywa przybory i narzędzia potrzebne osobom wykonującym określone zawody.

− Ocenia wartość logiczną zdań – wskazuje zdania prawdziwe i zdania fałszywe.

− Wymienia składniki potrzebne do upieczenia chleba.

− Lepi z plasteliny różne rodzaje pieczywa.

− Wymienia zawody, które chciałoby wykonywać w przyszłości.

− Wymienia przedstawicieli ginących zawodów i zawodów nowych.

  1. Nasi kochani rodzice (25.05.-31.05.2021)

− Wypowiada się na temat swoich rodziców.

− Rozwiązuje zagadki związane z rodziną.

− Rysuje swoją mamę i swojego tatę.

− Wypowiada się na temat wspólnego odpoczynku całej rodziny.

− Recytuje wiersz Jadwigi Koczanowskiej Mama i tata.

− Dzieli słowa na sylaby, proste słowa dzieli na głoski.

− Przedstawia na rysunku, jak pomaga rodzicom.

̶   Wykonuje laurkę dla rodziców.

̶   Liczy w zakresie dziesięciu.

 

                           PIOSENKA DO NAUKI NA M-C MAJ

           M jak mama, t jak tata.

  1. Kiedy mama z tatą mają wreszcie dla nas czas,

wtedy co najlepsze dają, bo kochają nas.

Kino, lody, rower, tańce i dni pełne słońca,

i wieczorne przytulańce, którym nie ma końca!

Ref.: M jak mama, t jak tata to jest to, co lubię mieć!

         Przygód przeżyć na pół świata i następnych tysiąc chcieć!

         M jak mama, t jak tata, słowa kwitną niby kwiat.

         Wołam siostrę, wołam brata i ruszajmy w wielki świat!

  1. Więc czekamy z utęsknieniem na te fajne dni,

gdy od rana już wiadomo, że dziś tylko my!

Tylko dla nas mama, tata, gdzieś tam inne sprawy,

gry, zabawy, buźki, noski, w bajek świat wyprawy.

Ref.: M jak mama, t jak tata…

 

WIERSZ DO NAUKI NA M-C MAJ

Mama i Tata

         Jadwiga Koczanowska

Mama i Tata to świat nasz cały,

ciepły, bezpieczny, barwny, wspaniały,

to dobre, czułe, pomocne ręce

i kochające najmocniej serce.

To są wyprawy do kraju baśni,

wakacje w górach, nad morzem, na wsi,

loty huśtawką, prawie do słońca,

oraz cierpliwość, co nie ma końca.

Kochana Mamo, kochany Tato,

dzisiaj dziękować chcemy Wam za to,

że nas kochacie, że o nas dbacie

i wszystkie psoty nam wybaczacie.

 

konkurs

KONKURS W RAMACH PROJEKTU EKOLOGICZNEGO "Ekspert E.E. czyli dbamy o środowisko"

Drodzy Rodzice!

Nasze przedszkole bierze udział w konkursie ekologicznym organizowanym przez K. Z. G. Dolina Redy i Chylonki „Ekspert E. E. czyli w trosce o środowisko”.

W związku z powyższym dnia 21.04.2021 r. w godzinach 7.30 – 9.30 na parkingu naszej placówki odbędzie się zbiórka zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego.

Zachęcamy do udziału w konkursie!

Przewidziane są nagrody! Placówki, które zbiorą min. 2 kg sprzętu/ dziecko zdobędą tytuł „Szkoła/Przedszkole – Ekspert E.E.” oraz statuetkę i dyplom. Zwycięskie przedszkole otrzyma sprzęt multimedialny lub sportowy, a dzieci będące laureatami uzyskają tytuł „Przedszkolak – Ekspert E. E.”, dyplom oraz nagrodę rzeczową w postaci sprzętu sportowo-rekreacyjnego! UWAGA! Zbiórka odbędzie się również w przypadku zamknięcia placówki.

W RAMACH KONKURSU PROJEKTU EKOLOGICZNEGO

organizowanego przez K. Z. G. Dolina Redy i Chylonki ”Ekspert E.E. czyli w trosce o środowisko”

ODDAJEMY ELEKTROODPADY:

SPRZĘT DZIAŁAJĄCY NA ZASADZIE WYMIANY TEMPERATURY:

● chłodziarki

●zamrażarki

● sprzęt klimatyzacyjny

● sprzęt osuszający

● pompy ciepła

● grzejniki zawierające olej i inny sprzęt działający na zasadzie wymiany temperatury stosujący do celów wymiany temperatury płynów inne niż woda

EKRANY,MONITORY I SPRZĘT ZAWIERAJĄCY EKRANY:

● ekrany

● laptopy

● monitory

● odbiorniki telewizyjne

● cyfrowe ramki LCD do zdjęć

SPRZĘT WIELKOGABARYTOWY: -urządzenia gospodarstwa domowego:

● pralki

● suszarki

● zmywarki

● kuchenki

● piekarniki elektryczne

● elektryczne płyty grzewcze

● oprawy świetlne

● sprzęt informatyczny i telekomunikacyjny,sprzęt do odtwarzania dźwięku lub obrazu,sprzęt muzyczny,narzędzia elektryczne i elektroniczne, urządzenia używane do tkania i dziania

● komputery gabarytowe,drukarki wielkogabarytowe, sprzęt kopiujący,

● zabawki wielkogabarytowe,

● sprzęt rekreacyjny i sportowy

SPRZĘT MAŁOGABARYTOWY:

● odkurzacze, zamiatacze do dywanów

● urządzenia do szycia

● oprawy oświetleniowe

● kuchenki mikrofalowe, tostery, czajniki elektryczne, noże elektryczne

● sprzęt wentylujący

● żelazka

● zegary i zegarki

● wagi i kalkulatory

● urządzenia do pielęgnacji włosów i ciała, golarki elektryczne

● odbiorniki radiowe, kamery wideo, sprzęt wideo, sprzęt hi-fi

● instrumenty muzyczne,sprzęt do odtwarzania dźwięku i obrazu

● elektroniczne i elektryczne zabawki

● sprzęt sportowy, komputery do rowerowe,do nurkowania,biegania,wiosłowania itd., czujnik dymu, regulator ciepła, termostaty ,małogabarytowe narzędzia elekryczne i eletroniczne

MAŁOGABARYTOWY SPRZĘT INFORMATYCZNY I TELEKOMUNIKACYJNY:

● telefony komórkowe, telefony stacjonarne

● GPS, kalkulatory kieszonkowe, routery, komputery osobiste, drukarki

UWAGA!

* Podczas zbiórki w ramach Ekspert E.E. nie odbieramy innych odpadów niebezpiecznych typu: świetlówki, akumulatory, baterie, tonery

* W ramach zbiórki odbierany jest kompletny ZSEE, nie będą przyjmowane sprzęty niekompletne oraz części ZSEE.Ponadto nie można oddawać sprzętu, którego charakter wskazuje, iż pochodzi z przemysłu/działalności gospodarczej.

Materiały na marzec

Piosenka do nauki na m-c marzec

 Koszyczek dobrych życzeń

  1. Siedzi biały cukrowy baranek w wielkanocnym koszyku,

                     a z barankiem gromada pisanek – dużo śmiechu i krzyku.

                     Dwie kiełbaski pachnące są, sól i pieprz, by był pyszny smak.

                     Dziwi się biały baranek: „O! Kto to wszystko będzie jadł?”

Ref.: Mama, tata, siostra, brat – każdy coś z koszyczka zjadł,

a to taki jest koszyczek pełen dobrych życzeń.

Gdy życzenia złożyć chcesz, coś z koszyczka szybko bierz!

I życz szczęścia, pomyślności, a na święta dużo gości!

  1. Dawno temu prababcia tak samo koszyk przygotowała.

                         Był baranek i dużo pisanek, i kiełbaska niemała.

                         Ja to dobrze już teraz wiem, że koszyczek przemienia świat,

                         lecz babcia z dziadkiem dziwili się: kto to wszystko będzie jadł?

Ref.: Mama, tata, siostra, brat………

     III.               Kiedyś ja przygotuję koszyczek, aby spełniał życzenia.

                         Od pisanek kolory pożyczę, od baranka marzenia.

                         I tak zawsze już będzie wciąż, że w koszyczku pyszności są,

                         a mamy i babcie, i ciocie też z życzeniami dają go.

Ref.: Mama, tata, siostra, brat………….

Wiersz do nauki na m-c marzec

Piosenka wielkanocna.

                             Agnieszka Galica

Idą święta, wielkanocne idą święta.

O tych świętach każdy zając pamięta.

Do koszyczka zapakuje słodycze

i na święta ci przyniesie moc życzeń.

Idą święta, wielkanocne idą święta.

O tych świętach i kurczątko pamięta.

             W żółte piórka się ubierze, wesołe,

               wśród pisanek będzie biegać po stole.

             Idą święta, wielkanocne idą święta.

             O tych świętach nasz baranek pamięta.

             Ma na szyi mały dzwonek dźwięczący,

             będzie dzwonił, będzie skakał po łące.

Tematy realizowane w marcu:

  1. Muzyka jest wszędzie.

Dzieci będą:

− Poruszały się rytmicznie przy muzyce.

− Wypowiadały się na temat opowiadania..

− Wykonają batutę, będą śpiewały zgodnie ze wskazaniem batuty w ręce N.

− Aktywnie słuchały muzyki poważnej.

− Rozpoznawały i nazywały wybrane instrumenty muzyczne.

− Rozpoznawały i nazywały urządzenia służące do odtwarzania muzyki, stosowane dawniej i obecnie.

− Ilustrowały wysłuchany fragment muzyki poważnej.

  1. Mali przedsiębiorcy- wdrażanie projektu Mały Miś w Świecie Wielkiej Literatury i ABC ekonomii.

Dzieci :

− Dowiedzą się, że pieniądze nie są celem samym w sobie, ale dają szansę na godne życie, spełnienie

marzeń i przede wszystkim- pomoc tym, których życie lub zdrowie jest zagrożone z powodu ich

braku.

Ewaluacja :Zaprojektuj banknot – wspólna praca dziecka i rodzica

 

  1. Wiosenne przebudzenie.

Dzieci będą:

− Wymieniały elementy pogody występujące w marcu.

− Malowały na temat wiosny.

− Dowiedzą, jak powstają deszczowe chmury.

− Wykonają z papieru zieloną żabkę.

− Będą wymieniały czynności wykonywane przez ptaki wiosną.

− Wykonają pisanki według własnego pomysłu.

− Ułożą obrazki historyjki według kolejności zdarzeń, opowiedzą tę historyjkę.

− Narysują kurki i koguciki według wzoru.

− Poznają budowę jajka.

− Wykonają kartkę świąteczną.

− Poznają zwyczaje wielkanocne.

Kwiecień

     Piosenka

Idzie raczek nieboraczek (sł. polskie: Jadwiga Mackiewicz, akompaniament: Antoni Szaliński).

1.Idzie raczek nieboraczek,

malutki rak.

On brązowy ma kubraczek,

jak każdy rak.

Co robi rak

w zielonym tataraku?

Malutki rak,

gdy szczypie, robi znak.

Tak, tak,

jak uszczypnie, zrobi znak.

Tak, tak,

jak uszczypnie, zrobi znak.

2.Idzie raczek nieboraczek,

malutki rak.

On brązowy ma kubraczek,

jak każdy rak.

Co robi rak

w zielonym tataraku?

Czy wiecie jak,

jak śmiesznie chodzi rak?

Tak, tak,

tyłem chodzi mały rak.

Tak, tak,

tyłem chodzi mały rak.

Wiersz Mieczysławy Buczkówny

Tylko jeden raz

Chcą żyć, jak i ty żyjesz,
wszystkie na świecie zwierzęta,
i mrówki, i żaby, i żmije,
i pszczoła wiecznie zajęta.

Przypatrz się z bliska dżdżownicy,
biedronce, jak kropki liczy,
jaskółce, jak gniazdo kleci,
jak pająk rozsnuwa sieci.

I paź królowej - motyl -
niech fruwa tęczowo - złoty,
i ślimak środkiem dróżki
niech pełznie, wystawia różki…

Niech skacze pasikonik,
niech świerszczyk w trawie dzwoni…
Dla nich kwitnie łąka, dla nich rośnie las.

Jak i ty – żyją tylko raz.

 

Tematy realizowane w kwietniu:

  1. Chciałbym być matematykiem.
  2. W świecie teatru.
  3. Mali strażnicy przyrody
  4. Jestem Polakiem i Europejczykiem.

 

W pierwszym tygodniu będzie realizowany temat ,,Chciałbym być matematykiem”.

Dzieci będą:

  • Liczyły elementy w zbiorach i podawały prawidłowy wynik.
  • Liczyły z dowolnego miejsca do przodu i do tyłu w dostępnym sobie zakresie.
  • Doskonaliły umiejętność klasyfikowania.
  • Kształtowały orientację przestrzenną.
  • Poprawnie używały określeń: obok, za, przed, na, pod, nad.
  • Manipulowały mozaiką geometryczną,
  • układały figury wycięte z papieru kolorowego, konstruując obrazki z figur.

W drugim tygodniu będzie realizowany temat ,,W świecie teatru”.

Dzieci będą:

  • Dowiadywały się, czym jest teatr, rozwiązywały zagadkę z nim związaną.
  • Oglądały zdjęcia, obrazki przedstawiające teatr i wypowiadały się na ich temat.
  • Przedstawiały za pomocą ruchu postaci z różnych baśni i rozmawiały na ich temat.
  • Rozwijały swoją mowę poprzez ćwiczenia oddechowe i logopedyczne.
  • Poznały nowe utwory literackie oraz wypowiadały się na temat ich treści.
  • Ćwiczyły swoją sprawność manualną poprzez wykonywanie różnych prac plastycznych oraz za­dań z kart pracy.

 

W trzecim tygodniu będzie realizowany temat ,, Mali strażnicy przyrody”.

Dzieci będą:

  • Dowiadywały się, dlaczego i w jaki sposób należy szanować las.
  • Rozmawiały o wodzie, dowiedzą się, co jest powodem zanieczyszczeń wody.
  • Rozwijały swoją mowę poprzez ćwiczenia oddechowe i logopedyczne.
  • Poznawały nowe utwory literackie oraz wypowiadały się na temat ich treści.
  • Ćwiczyły swoją sprawność manualną poprzez wykonywanie różnych prac plastycznych.
  • Uczestniczyły w zabawach ruchowych w sali i na świeżym powietrzu.

W czwartym tygodniu będzie realizowany temat ,, Jestem Polakiem i Europejczykiem”.

Wybierzemy się w podróż po Polsce.

Dzieci będą:

  • Oglądały albumy i atlasy o Polsce.
  • Słuchały legendy o Warsie i Sawie.
  • Rozpoznawały symbole narodowe: flaga, godło, hymn.
  • Dzieliły się posiadanymi wiadomościami na temat Polski.
  • Słuchały legendy o powstaniu państwa polskiego.
  • Wzbogacały wiadomości na temat wybranych miejsc w Polsce.
  • Rozwi­jały zainteresowania własnym regionem.

 

Wita nas luty

Tematy realizowane w lutym:

  1. Mroźni zima
  2. Jestem samodzielny w kuchni
  3. Znamy te baśnie – projekt edukacyjny
  4. Chciałbym być matematykiem

W pierwszym tygodniu będzie realizowany temat ,,Mroźna zima”.

Dzieci będą:

  • Obserwowały zimową przyrodę.
  • Podawały propozycje zabaw zimowych.
  • Wyjaśniały, dlaczego należy ubierać się odpowiednio do pogody.
  • Obserwowały ptaki oraz dokarmiały je, wsypując do karmników ziarno, aby ptaki miały co jeść.
  • Wybierały ubrania, które należy założyć na zimowy spacer.
  • Uczestniczyły w zabawach ruchowych w sali i na świeżym powietrzu.

W drugim tygodniu będzie realizowany temat ,,Jestem samodzielny w kuchni”.

Dzieci będą:

  • Wymieniały elementy wyposażenia kuchni.
  • Rozpoznawały produkty potrzebne do wykonania określonych potraw.
  • Klasyfikowały przedmioty znajdujące się w kuchni.
  • Nazywały sprzęty i urządzenia kojarzące się z pracą kucharza.

W trzecim tygodniu będzie realizowany temat Znamy te baśnie – projekt edukacyjny.

Dzieci będą:

  • Słuchały baśni.
  • Rozpoznawały i nazywały głównych bohaterów.
  • Podawały tytuły utworów.
  • Dokonywały oceny bohaterów utworów literackich.
  • Opowiadały treść baśni.
  • Podawały swoją propozycję zakończenia czytanej bajki.
  • Wykonywały ilustrację do swojej bajki.
  • Okazywały sobie wzajemną życzliwość.

W czwartym tygodniu będzie realizowany temat ,,Chciałbym być matematykiem”.

Dzieci będą:

  • Liczyły elementy w zbiorach i podawały prawidłowy wynik.
  • Liczyły z dowolnego miejsca do przodu i do tyłu w dostępnym sobie zakresie.
  • Doskonaliły umiejętność klasyfikowania.
  • Kształtowały orientację przestrzenną.
  • Poprawnie używały określeń: obok, za, przed, na, pod, nad.
  • Manipulowały mozaiką geometryczną,
  • układały figury wycięte z papieru kolorowego, konstruując obrazki z figur.

               Luty

Piosenka sł. i muz. Jolanta Kucharczyk

Baśniowe postacie

1. Znam legendy o powstaniu Krakowa

i stolicy Polski, Warszawie:

o szewczyku, o smoku i Wiśle,

o Syrence i Warsie i Sawie.

Ref.: Książki niezwykłe, książki ciekawe,

tysiące legend, baśni i bajek.

Historii tyle, że trudno zliczyć,

chcę poznać wszystkie, więc będę je czytać.

2. Z książek znam też krasnoludki, królewny

i Kopciuszka, wróżki i Śnieżkę,

Czerwonego Kapturka, kłamczuchę,

Kota w butach i Piękną i Bestię.

3. Lubię czytać książki z mamą i z tatą,

piękne wiersze, opowiadania,

z nich się uczę, historię poznaję,

więc zachęcam was też do czytania.

Wiersz Marcina Przewoźniaka

     Kłopoty w bibliotece

Książkom w pewnej bibliotece

nudziło się tak dalece,

że ni z tego, ni z owego

zaczęły grać w chowanego.

„Calineczka” się schowała

za ogromny „Atlas ryb”.

Szuka krasnal Hałabała,

gdzie się przed nim Plastuś skrył.

Tak się wszystkie wymieszały,

że ta pani w bluzce w prążki

chodzi tutaj już dzień cały,

nie znajdując żadnej książki.

 

 

 

 

Copyright © 2013. Przedszkole nr 44 w Gdyni Rights Reserved.