^Back To Top
logo
foto1 foto2 foto3 foto4 foto5

Plan na listopad

PLAN NA LISTOPAD

Tematy kompleksowe:

1. Pada deszcz

2. Dbamy o zdrowie

3. Tutaj rosły paprocie

4. Urządzenia elektryczne

– Uczestniczenie w zabawach i ćwiczeniach ruchowych, rozwijanie sprawności fizycznej.

– Wykonywanie z kolegami na świeżym powietrzu ćwiczeń z elementem współzawodnictwa, wykorzystywanie sprzętu terenowego, piłek, skakanek, chusty animacyjnej.

- Dowiadywanie się, że emocje nie zawsze są przyjemne, nazywanie ich, próby radzenia sobie z negatywnymi uczuciami.

– Nawiązywanie relacji rówieśniczych podczas zabaw swobodnych oraz organizowanych przez nauczycielkę, wdrażanie dzieci do zgodnej zabawy, dzielenia się zabawkami.

– Reagowanie odpowiednim ruchem na zmienny akompaniament w muzyce.

- Rozwijanie umiejętności tanecznych i wokalnych.

– Poznawanie oznak późnej jesieni.

- Słuchanie i naśladowanie dźwięków z otoczenia (np. szumu wiatru, liści, deszczu)

– Rozwijanie sprawności manualnych dłoni (np. wyklejanie rysunku parasola, wycinanie, lepienie).

– Określanie co chroni nas przed deszczem.

̶ Malowanie farbami akwarelowymi na zgniecionych kartkach.

– Doskonalenie umiejętności liczenia w zakresie czterech.

̶ Uczestniczenie w zabawach badawczych z zakresu mieszania barw podstawowych.

̶ Malowanie kropli deszczu palcem maczanym w niebieskiej farbie.

– Ustawianie się w kole, w parze, w rzędzie.

– Przedstawianie miną, gestem wybrane emocje, nazywanie emocji.

- Recytowanie rymowanki ze smutkiem a następnie z radością.

– Wdrażanie do grzecznego i uprzejmego zwracania się do innych dzieci i do dorosłych.

– Rozwiązywanie zagadek o środkach czystości i przyborach służących do mycia.

- Dowiadywanie się, co służy zdrowiu – dbanie o higienę, właściwe odżywianie, ruch na świeżym powietrzu, zapobieganie chorobom itd.

– Poznanie numeru alarmowego 112.

̶ Doskonalenie umiejętności wycinania - wycinanie serwetek z kolorowego papieru, prawidłowe trzymanie nożyczek w dloni.

̶ Uczestniczenie w zabawach badawczych z wykorzystaniem mydła, wdrażanie do uważnego obserwowania, wyciąganie wniosków ( mydło lepiej rozpuszcza się w ciepłej wodzie niż w zimnej)

̶ Poprawne stosowanie słów: na, przed, w, za.

– Dowiadywanie się, że węgiel powstał ze skamieniałych roślin.

– Poznanie zawodu górnika (gdzie pracuje i na czym polega jego praca).

– Poznanie tańca śląskiego: Grozika.

- W oparciu o ilustracje oraz film edukacyjny oglądanie lasu jurajskiego, porównywanie z dzisiejszym, poznawanie nazw wybranych roślin i zwierząt.

- Lepienie figurek dinozaurów z plasteliny.

̶ Ćwiczenia w szeregowaniu zabawek według wielkości.

- Układanie rytmów.

- Wdrażanie do uważnego słuchania utworów literatury dziecięcej, odpowiadanie na pytania, nie odbieganie od tematu.

- Rozpoznawanie i nazywanie wybranych urządzeń elektrycznych, dowiadywanie się w jaki sposób urządzenia te ułatwiają pracę w domu.

- Dowiadywanie się o zasadach bezpiecznego korzystania z urządzeń elektrycznych.

- Poznanie tradycji i zwyczajów andrzejkowych.

- Uczestniczenie w Zabawie Andrzejkowej.

- Uczestniczenie w zabawach z cieniem, odkrywanie nowych możliwości zabawy

- Poznawanie źródeł powstawania cienia (słońce, sztuczne światło)

 

PIOSENKA NA LISTOPAD:

 Wietrzyk – psotnik

 

  1. Wiatr zapukał w okno do dzieci

    - halo, hej maluchy jak leci?

    Nie chce mi się hulać po polach,

    przyjdę do waszego przedszkola.

  2. Wiatr zapukał w okno leciutko

    Bez was dzieci trochę mi smutno.

    Nie chce mi się gwizdać i biegać,

    wolę z wami trochę pośpiewać.

  3. A ja chcę rozkręcać zabawki!

    Albo rozkołysać huśtawki.

    Wolę dmuchnąć w trąbki, piszczałki,

    zbudzić wasze misie i lalki.

Refren: Nie! Nie!Nie!

Wietrzyku psotniku,

Masz chmurki przegonić,

Utulić sarenki w lesie.

Kałuże osuszyć i liście posprzątać.

Bez ciebie co zrobi Jesień?

 

 WIERSZ NA LISTOPAD:

 ,,Szara godzina” E. Szelburg - Zarembina

 
Szare niebo za oknem,
Szare drzewa w sadzie,
Szary deszcz się na wszystkim,
szarą mgiełką kładzie.
Szary piesek pod piecem
krótką pali fajkę
i szaremu kotkowi
prawi długą bajkę
o małej, szarej myszce,
która siedzi w norze
i wcale w ten dzień słotny
na dwór wyjść nie może.

 

Piosenka na październik

Czerwony pomidorek

(sł. i muz. Danuta i Karol Jagiełło).

I. Czerwony pomidorek

w ogrodzie sobie spał,

poduszkę z kropli rosy

pod główką swoją miał.

A gdy wyjrzało słońce,

otworzył oczka swe

i spostrzegł, że cebulka

dziś z nim zatańczyć chce.

Ref.: Pomidorek, pomidorek

bardzo dziś raduje się,

bo cebulka w złotej sukni

właśnie dziś zatańczyć chce.

Pomidorek, pomidorek

poskakuje ile tchu,

a cebulka w złotej sukni

chętnie w tym pomaga mu.

II. Usłyszał to ogrodnik,

otworzył okno swe

i ujrzał, jak pomidor

z cebulką bawią się.

Nie wierzył własnym oczom,

więc zaraz, z całych sił

uszczypnął się w policzek

i wtedy pewien był, że:

Ref.: Pomidorek…

III. Zbudziły się warzywa,

zaczęły pląsy swe,

szczypiorek i rzodkiewka

wspaniale bawią się.

Marchewka i pietruszka

splątały natki swe,

a burak z kalarepką

zobaczył właśnie, że:

Ref.: Pomidorek…

Plany na październik

Tematy kompleksowe:

  1. Idzie jesień… przez ogród i sad.
  2. Jesień w ogrodzie.
  3. O sobie samym.
  4. Moje zmysły.
  • korzystanie z własnych zmysłów,
  • spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem,
  • rozwijanie sprawności całego ciała,
  • nabywanie koordynacji ruchowej,
  • uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych ,
  • rytmiczne poruszanie się przy muzyce,
  • dzielenie się zabawkami z innymi dziećmi,
  • uważne słuchanie rozmówcy,
  • wypowiadanie się prostymi zdaniami,
  • reagowanie na zmiany tempa i dynamiki utworu o dużym zróżnicowani,
  • rysowanie, malowanie, lepienie,
  • rozpoznawanie wybranych owoców po wyglądzie, kształcie, smaku,
  • liczenie palców, przedmiotów itp.,
  • składanie pociętych obrazków w całość według podanego wzoru,
  • ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku,
  • stosowanie form grzecznościowych względem siebie, a także osób dorosłych w każdej sytuacji,
  • poznawanie czynności, jakie wykonują osoby z najbliższego otoczenia, nazywanie narzędzi pracy, zwrócenie uwagi na ubiór tych osób,
  • słuchanie dźwięków dochodzących z otoczenia,
  • słuchanie wierszy, opowiadań odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego,
  • wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu,
  • nazywanie i wskazywanie części ciała i ich nazywanie,
  • określanie swoich cech fizycznych: płeć, wiek, kolor oczu,
  • rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała,
  • określanie swoich ulubionych zabaw, zajęć,
  • powtarzanie krótkich rymowanek,
  • rozpoznawanie, odwzorowanie zapisu własnego imienia,
  • układanie prostych kompozycji, mozaik, obrazków z figur geometrycznych,
  • sylabizowanie w toku zabaw
  • uczestniczenie w zabawach rozwijających umiejętność poznawania samego siebie,
  • rozpoznawanie przedmiotów, roślin, zwierząt za pomocą zmysłów: dotyku, smaku, węchu, wzroku, słuchu,
  • wykazywanie prawidłowej postawy w korzystaniu z komputera,
  • zapoznanie z  podstawowymi zasadami działania i obsługi komputera i drukarki,
  • korzystanie z  klawiatury i myszy komputerowej.

Wiersz na październik

Dary jesieni.

 Stanisława Grabowskiego

W murowanej piwnicy skarby skryli zbójnicy.

W słojach, jak w skarbonkach: groch, bób i fasolka.

Z sufitu zwisają sznury czosnku i cebuli.

Oto wielka skrzynia, a w niej złota dynia.

Skąd się takie dary wzięły? Z ogrodu pani Jesieni!

A zbójnicy? Ula, Alik, którzy mamie pomagali.

Plan na wrzesień

Witamy we wrześniu!!!

 

Z uśmiechem i z wielką radością witamy naszych przedszkolaków w grupie „Biedronki”.

 

A jak nowy rok szkolny to i nowe wyzwania:

  • Nowe piosenki, wierszyki - będziemy śpiewać tańczyć i recytować.

  • Uzgodnimy a także przypomnimy zasady panujące w naszej grupie

  • Urządzimy naszą nową salę tak by się czuć w niej jak najlepiej

  • Będziemy grać w gry zespołowe, integracyjne w zgodzie i z szacunkiem.

  • Rozwijać zdolności i potencjał każdego dziecka.

  • Utrwalimy i wzbogacimy wiadomości o jesieni

  • Poznamy podstawowe zasady bezpieczeństwa w ruchu drogowym, środki lokomocji lądowej , pracę policjanta

 

WIERSZ NA WRZESIEŃ

Do przedszkola idą dzieci, cztery latka mają.

Tu w przedszkolu co dzień tańczą,

tu się uczą, tu śpiewają.

Bo czterolatki to takie zuchy

to nie starszaki i nie maluchy,

swoje przedszkole już dobrze znają

czas tu wesoło wspólnie spędzają.

Czterolatek do przedszkola z uśmiechem przychodzi

Nie grymasi i nie płacze, chętnie na spacerki chodzi.

Bo czterolatki to takie zuchy

to nie starszaki i nie maluchy

swoje przedszkole już dobrze znają

czas tu wesoło wspólnie spędzają.

Copyright © 2013. Przedszkole nr 44 w Gdyni Rights Reserved.