^Back To Top
logo
foto1 foto2 foto3 foto4 foto5

Piosenka i wiersz w MAJU

Mama i tato (piosenka)

             1. Wyruszamy z mamą  na wielką wyprawę, 
   będzie czasu wiele  na wspólną zabawę. 
Ref: Razem z rodzicami chcę poznawać świat 
   i nie ważne wcale, że mam mało lat. 
2. Na wycieczkę tato zabierze mnie dzisiaj.
   Jedzie z nami mama i siostra Marysia. 
Ref: Razem z rodzicami…. 
3. Czuję się bezpiecznie zawsze z rodzicami, 
   jeśli chcesz, zapraszam, zostań dzisiaj z nami. 
             Ref: Razem z Rodzicami…
 
Wiersz z życzeniami 

Dziś dla Was Kochani, 
Świeci słońce złote, 
Dla Was każde dziecko, 
Śpiewać ma ochotę. 
To dla Was kochani 
Świat nabrał kolorów, 
A my Wam życzymy 
Wspaniałych humorów 
 

Przewidywane osiągnięcia dziecka w maju

Temat kompleksowy: Moja miejscowość, mój region – tydzień I

Dziecko: - wie, jakie obiekty znajdują się w najbliższej okolicy,

- odpowiada na pytania dotyczące opowiadania,

- wie, kim był Fryderyk Chopin,

- używa zwrotów grzecznościowych w odpowiednich sytuacjach,

- bierze udział w zabawach dramowych,

- wykonuje pracę plastyczną,

- mówi o symbolach swojej miejscowości,

- wykonuje wzory grafomotoryczne.

Temat kompleksowy: Moja ojczyzna – tydzień II

Dziecko: - wie, jak wyglądają polska flaga i polskie godło,

-  wie, że jest Polakiem,

- odpowiada na pytania dotyczące opowiadania,

- poznaje dwa gatunki motyli i zapamiętuje ich nazwy,

- opowiada o sposobach spędzania wolnego czasu w różnych miejscach,

-  rozpoznaje flagę Polski,

-  podaje swoje imię i nazwisko,

- wykonuje zadania i bawi się w grupie.

Temat kompleksowy: Łąka w maju

Dziecko: - potrafi wymienić przynajmniej dwóch mieszkańców łąki,

- odpowiada na pytania dotyczące opowiadania

- śpiewa refren piosenki Mała biedroneczka,

- wykonuje ćwiczenia oddechowe,

- liczy elementy, zaznacza liczbę elementów za pomocą kropek,

- wykonuje ćwiczenia ruchowe.

- wypowiada się na temat treści wysłuchanego wiersza.

Temat kompleksyjny: Święto rodziców – tydzień IV

Dziecko: - odpowiada na pytania dotyczące opowiadania,

- śpiewa piosenki i rozmawia na ich temat

- opisuje przedmioty z użyciem słów mały/duży,

- bierze udział w ćwiczeniach słuchowych i muzycznych,

- wymienia zawody swoich rodziców,

- wykonuje prezent dla mamy i taty, 

- odpowiada na pytania dotyczące wiersza,

- układa puzzle,

- wie, jak ważna dla niego jest miłość mamy i taty.

Piosenki i wiersz w miesiącu kwietniu

„Papuga kolorowa”piosenka logopedyczna

Papuga kolorowa wymyśla nowe słowa
Wymyśla nowe dźwięki piosenki
ref. Pa ra ra, pa, ra, ra, ra (8 razy)

Papuga kolorowa wymyśla nowe słowa
Wymyśla nowe dźwięki piosenki
ref. Ble, ble, ble, ble, ble, ble, ble (8 razy)

Papuga kolorowa wymyśla nowe słowa
Wymyśla nowe dźwięki piosenki
ref. No, no, no, no, no, no, no (8 razy)

Kolejne refreny dzieci wymyślają same.


„Bociek”
piosenka

Kle -kle boćku, kle-kle,
witaj nam bocianie,
Wiosna ci szykuje,
Wiosna ci szykuje,
Żabki na śniadanie.

Kle-kle boćku, kle-kle,
Usiądź na stodole,
Chłopcy ci zrobili,
Chłopcy ci zrobili,
Gniazdo w starym kole.


"Cukrowy baranek"
wiersz E. Szelburg - Zarembina

 Cukrowy baranek
Ma złociste różki.
Pilnuje pisanek
na łące z rzeżuszki.

A gdy nikt nie patrzy,
chorągiewką buja
i cichutko meczy
święte „Alleluja”...

 

Copyright © 2013. Przedszkole nr 44 w Gdyni Rights Reserved.