^Back To Top
logo
foto1 foto2 foto3 foto4 foto5
Get Adobe Flash player

KWIECIEŃ

Tematy kompleksowe:

  1. Wiosenne prace w ogrodzie.

  2. Już wiosna.

Cele ogólne:

  • Zapoznanie z rodzajami prac wiosennych wykonywanych w ogrodzie ( kopanie ziemi, grabienie, sianie). Wzbogacanie zasobu słownictwa o nazwy czynności ogrodnika, nazwy kwiatów i narzędzi ogrodniczych. Wdrażanie do szanowania przyrody.

  • Zaznajomienie ze zjawiskami przyrodniczymi, jak np. rozkwitanie liści, kwiatów z pąków. Zachęcanie do obserwowania wzrostu roślin w kąciku przyrody, w ogrodzie, próby wyrażania własnych spostrzeżeń i doświadczeń. Poznanie zmian zachodzących w przyrodzie w okresie wiosny.

  • Doskonalenie liczenia w dostępnym zakresie. Posługiwanie się nazwami liczebników głównych i porządkowych.

  • Uważne słuchanie utworów literatury dziecięcej, udzielanie odpowiedzi na pytania dotyczące ich treści. Umożliwienie zdobywania doświadczeń w mówieniu i byciu słuchanym.

  • Wspieranie działań twórczych dziecka w różnych dziedzinach aktywności.

     

Wiosenne porządki

sł. K. Różecka

muz. M. Kaczurbina

 

W moim ogródeczku zrobimy porządki ( 3x)

Wygrabimy ścieżki, przekopiemy grządki ( 2x), raz, dwa, trzy.

Potem w miękką ziemię wsiejemy nasionka ( 3x)

Będą się wygrzewać na wiosennym słonku ( 2x), raz, dwa, trzy.

Przyjdzie ciepły deszczyk i wszystko odmieni ( 3x)

W naszym ogródeczku grządki zazieleni ( 2x), raz, dwa, trzy.

 

 

 

 

 

 

Wiosna M. Frączczak

Przyszła do nas wiosna,

ciepła i radosna.

Ptaszek pięknie śpiewa,

zielenią się drzewa.

Słonko w górze świeci,

weselą się dzieci.

Każdy dobry nastrój ma,

niechaj wiosna długo trwa!

 

ZAPROSZENIE

RODZICE

ZAPRASZAMY NA WIELKANOCNE

WARSZTATY PLASTYCZNE

DNIA 28 III ( ŚRODA)

O GODZINIE 15: 30

 MOTYLKI                                            

Zaproszenie

ZEBRANIE Z RODZICAMI

 

Zapraszamy wszystkich Rodziców na zebranie,

które odbędzie się dnia 21 II 2018r. o godzinie 17: 00.

Celem spotkania będzie podsumowanie I półrocza, omówienie spraw związanych z życiem przedszkolnym.

 

DO ZOBACZENIA

MARZEC

      W marcu zabawimy się w wiosennych detektywów – będziemy wypatrywać nadchodzącej wiosny, bacznie obserwować zmiany zachodzące w przyrodzie ( coraz dłuższe dni, coraz wyższe temperatury, powracające ptaki). Wytropimy zwiastuny wiosny: pąki na drzewach i krzewach, pierwsze kwiaty ( przebiśniegi, krokusy, pierwiosnki), młode źdźbła trawy. Poznamy sens przysłowia w marcu jak w garncu. Rozpoznamy i nazwiemy zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla wczesnej wiosny. Podejmiemy rozsądne decyzje dotyczące ubioru w zależności od pogody. Założymy zielony kącik przyrody - posadzimy cebulę, pietruszkę, fasolę itp. Będziemy pielęgnować i obserwować wzrost roślin, zapoznamy się z ich potrzebami

i wymaganiami ( ciepło, światło, woda), poznamy części roślin ( łodyga, liść, kwiat). Dowiemy się czym są kotki, które nie miauczą i pączki, które rosną na drzewie. Radośnie powitamy długo oczekiwaną Panią Wiosnę.

Poznamy zwyczaje związane z obchodzeniem Świąt Wielkanocnych min.malowanie pisanek, święcenie pokarmu, śniadanie wielkanocne przy wspólnym stole z rodziną, dzielenie się jajkiem czy ulubiony przez większość dzieci Śmigus – dyngus – zwyczaj polewania wodą na szczęście i pomyślność w życiu. Aby wprowadzić nastrój świąteczny wykonamy kolorowe ozdoby

i dekoracje, posadzimy owies i rzeżuchę do naszych stroików, będziemy dbać

o to, by pięknie wyrosły. Nauczymy się wierszy i piosenek związanych z Wielkanocą.

 

Święta Wielkanocne

sł. U. Piotrowska

muz. M. Melnicka - Sypko

 

  1. Święta Wielkanocne! Cieszy się zajączek.

    Zerwał bukiet bazi, co rosły na łące. / 2x

  2. Święta Wielkanocne! Cieszy się baranek.

    Zaraz pomaluje koszyczek pisanek. / 2x

  3. Świeta Wielkanocne! Cieszy się kurczątko.

    I na obrus kładzie talerz ze święconką. / 2x

 

Na Wielkanoc

Na Wielkanoc każdy zając maluje pisanki,

a po bazie biegnie razem z cukrowym barankiem.

Ma kurczątko ze święconką pleciony koszyczek.

A ja wszystkim moim bliskim

wesołych świąt życzę.

LUTY

Tematy kompleksowe:

  1. Zimowe zabawy.

  2. Dbamy o czystość.

Cele ogólne

  • Wiązanie typowych zjawisk atmosferycznych z aktualną porą roku.

  • Zapoznanie z możliwością przeprowadzenia zabaw na śniegu, spędzania wolnego czasu

    na powietrzu również zimą. Zwrócenie uwagi na bezpieczeństwo zabaw zimowych.

  • Zapoznanie ze zmiennymi właściwościami śniegu – topnienie. Przeprowadzenie doświadczenia w celu sprawdzenia stanu czystości śniegu.

  • Rozpoznawanie i nazywanie przedmiotów służących do dbania o czystość osobistą

    i określanie do czego służą. Nazywanie czynności wykonywanych przy użyciu przyborów toaletowych.

  • Tworzenie kompletów w tym samym kolorze: kubek, pasta, szczoteczka. Dobieranie w pary przedmiotów funkcjonalnie ze sobą powiązanych. Doskonalenie liczenia w dostępnym zakresie.

  • Stwarzanie możliwości do wyzwalania wszechstronnej ekspresji.

     

Wiersz Pada śnieg Joanna Wasilewska

Pada, pada śnieżek biały Dzieci pokazują, jak pada śnieg z góry do dołu.

Już zasypał ogród cały. Wykonują obszerne ruchy rękami.

Płoty, ławki i huśtawki

Mają miękkie, białe czapki. Pokazują czapki – ręce uniesione nad głową i złączone dlonie.

Wielkie drzewa, krzaczki małe. Wyciągają do góry ręce i robią przysiad.

Mają kołdereczki białe.

Pędzi z wiatrem Pani Zima

Nic jej w biegu nie powstrzyma. Dzieci biegną w miejscu.

 

Piosenka Hop, do wanny sł. Agnieszka Galica, muz. Tadeusz Pabiasiak

1. Ciepła woda z kranu leci,

chlapie i zaprasza dzieci.

Ref.: Pucu, pucu, chlapu, chlapu,

na co jeszcze czekasz gapo?

Hop do wody, hop do wanny.

Już brudasek wykąpany.

2. Mydło w wodzie już się kręci.

Umyj nogi, umyj ręce.

Ref.: Pucu, pucu...

3. Gąbka lekka tak jak puszek,

wyszoruje plecy, brzuszek.

Ref.: Pucu, pucu...

Copyright © 2013. Przedszkole nr 44 w Gdyni Rights Reserved.