^Back To Top
logo
foto1 foto2 foto3 foto4 foto5

U "motylków" w maju

U „Motylków” w maju będziemy bawić się wokół tematów:

  1. KSIĄŻECZKI Z MOJEJ PÓŁECZKI
  2. NA MAJOWEJ ŁĄCE
  3. RAZEM Z MAMĄ I TATĄ    
  4. ŚWIĘTO DZIECI
  • Przypomnimy sobie zasady korzystania z książek, aby długo nam służyły
  • Poznamy kolejne piękne utwory polskiej literatury
  • Dowiemy się, jak nazywają się osoby tworzące książkę
  • Utrwalimy znajomość figur geometrycznych
  • Wykonamy książeczkę pt „Moja ulubiona bajka”
  • Poznamy owady i zwierzęta żyjące na łące
  • Będziemy liczyć, segregować, klasyfikować elementy zbioru
  • Nauczymy się rozpoznawać natężenie dźwięku, wyćwiczymy nasz słuch
  • Będziemy podziwiać piękno polskiej przyrody
  • Porozmawiamy o zawodach i zajęciach naszych rodziców
  • Utrwalimy znajomość naszego nazwiska i adresu
  • Poznamy nowe słowa, czasowniki, określenia
  • Nauczymy się pomagać w domu i wypełniać obowiązki
  • Urządzimy święto Mamy
  • Wykonamy prace plastyczne i upominek dla mamy
  • Nauczymy się piosenki i wierszyka
  • Poznamy prawa dzieci
  • Posłuchamy o życiu dzieci na całym świecie
  • Będziemy doskonalić chwyt kredki
  • Porozmawiamy o zdrowym odżywianiu
  • Wdrożymy się do kulturalnego spożywania posiłków
  • Utrwalimy zasady higieniczne

WIERSZ I PIOSENKA

Piosenka https://www.youtube.com/watch?v=RvHfN-4Va4g

1.Kiedy mija noc i dzień nastaje,

Zawsze mówisz mi – witaj kochanie!

Po czym tulisz mnie, czule całujesz,

Więc zaśpiewam Ci, to co ja czuję.

Proszę otwórz serce swe,

Niech w nie wpadną słowa te,

Które Tobie teraz ja,

Podarować właśnie chcę.

Ref. Jesteś mamo skarbem mym,

Kocham Ciebie z całych sił.

Jesteś wszystkim tym co mam,

Wszystko Tobie jednej dam. /bis/

2.Kiedy mija dzień i noc nastaje,

Mówisz- miłych snów moje kochanie!

Po czym tulisz mnie, czule całujesz,

Więc zaśpiewam Ci, to co ja czuję.

Proszę otwórz serce swe,

Niech w nie wpadną słowa te,

Które Tobie teraz ja,

Podarować właśnie chcę.

Ref. Jesteś mamo…

WIERSZ     „Mamo! „    Danuta Gellner

Dam ci dziś piękny kwiatek
i wstążkę na dodatek.
Dam ci zloty pierścionek,
na górce mały domek,
ogródek malowany,
ławkę pod wielkim kasztanem.
Dam ci słonce nad domem,
słońce - złotą koronę.
I dam ci księżyc, wiesz?
I jeszcze... co tylko chcesz.
Bo jestem bardzo bogaty,
dostałem kredki od taty.

W kwietniu u Motylków

 W tym miesiącu uczymy się:

- samodzielnie wykonywać czynności higieniczne

- wymieniać zwierzęta hodowane na wsi

- prawidłowo trzymać kredkę, łyżkę

- nazywać urządzenia domowe np. mikser, piekarnik

- zachowywać ostrożność w kontakcie z urządzeniami: kuchenka, piekarnik, nóż

- wymieniać zawody ludzi zajmujących się przygotowywaniem posiłków: kucharz, piekarz, cukiernik.

- określać położenie w przestrzeni, rozumieć pojęcia dotyczące przestrzeni

- próbujemy wskazywać prawą i lewą rękę

- używamy zwrotów grzecznościowych

- ćwiczymy równowagę i sprawności motoryczne

- pomagamy w pracach domowych, wypełniamy swoje obowiązki, respektuje prawa i obowiązki swoje i innych domowników

- poznajemy i stosujemy słowa związane z Wielkanocą np. wieloznaczność słowa „mazurek”

- poznajemy zwyczaje i tradycje wielkanocne np. potrawy, symbole

- dowiadujemy się, że ptaki znoszą jajka, rozumiemy, że młode ptaki wykluwają się z jajek

- rozwijamy koordynację ruchowo- wzrokową

- uczymy się używać nożyczek do papieru

- określamy, gdzie jest więcej, gdzie mniej, a gdzie tyle samo

- rozpoznajemy na rysunku jaskółkę, bociana, kurę, kaczkę

- segregujemy obrazki wg ustalonej cechy

- odczytujemy znaczenie schematycznych rysunków i piktogramów

- dowiadujemy się, jak dbać o naszą planetę

- wiemy, że jesteśmy Polakami, mieszkamy w Polsce, Polska to nasza ojczyzna

- wiemy, że Polska to wiele miast, wsi, pola, lasy, fabryki, morze i rzeki

- rozpoznajemy hymn narodowy, rozumiemy pojęcie „Mazurek Dąbrowskiego”

- rozpoznajemy i wskazujemy symbole narodowe

- wiemy, że Chopin był wielkim polskim muzykiem, kompozytorem, cudownym dzieckiem

 

PIOSENKA I WIERSZ NA M-C KWIECIEŃ

Wiesz do słuchania : „Wielkanocny stół” E. Skarżyńska

Nasz stół wielkanocny haftowany w kwiaty.
W borówkowej zieleni listeczków skrzydlatych
lukrowana baba rozpycha się na nim,
a przy babie - mazurek w owoce przybrany.
Palmy pachną jak łąka w samym środku lata.
Siada mama przy stole, a przy mamie tata .I my.
Wiosna na nas zza firanek zerka,
a pstrokate pisanki chcą tańczyć oberka.

Piosenka „Zając malowany”

Na kubeczku z porcelany mieszka zając malowany.
Kiedy tylko się poruszy to w herbacie moczy uszy.

Ref. Mówię Wam, mówię Wam, co ja z tym zającem mam.

Siedzi zając na kubeczku,lewą nogę moczy w mleczku.
Ale mleczko nie dla niego on by wolał coś innego.

Ref. Mówię Wam, mówię Wam,co ja z tym zającem mam.

Wytarł zając mokre uszy,zrobił cztery wielkie susy.
Usiadł w lesie na polanie co ja teraz powiem mamie?

Co ja teraz powiem?

Co? No co?

W lutym u Motylków

TEGO UCZĄ SIĘ „MOTYLKI”:

  • Mówić dzień dobry i do widzenia,
  • Bawić się zgodnie, dzielić zabawkami,
  • Nazywać figury geometryczne – koło , kwadrat,
  • Przeliczać elementy zbioru,
  • Składać pocięty obrazek w całość,
  • Wskazywać, czym różnią się dwa obrazki,
  • Recytować wierszyki,
  • Mówić wyraźnie, na miarę swoich możliwości,
  • Przedstawiać scenki w teatrzyku,
  • Opowiadać o treści obrazka,
  • Budować zdania,
  • Kolorować i rysować proste wzory np. kreski, słonko, drzewo, głowę,
  • Lepić, modelować z mas plastycznych, naklejać,
  • Rozbierać się na gimnastykę,
  • Wskazywać przedmioty w przestrzeni,
  • Określać, co gdzie się znajduje,
  • Słuchać bajek i opowiadań, odpowiadać na pytania
  • Jeść zdrowe produkty, zachowań prozdrowotnych,
  • Określać i zauważać wartości: dobro, miłość, szacunek, koleżeństwo,
  • Nazywać emocje swoje i innych np. bohaterów literackich,
  • Być coraz bardziej samodzielnym.

Wiersz „Czym będę?” Władysław Bełza

Nieraz, gdy sobie, W kątku usiędę,
To myślę o tym, Czym też ja będę?

Trudno się zawsze, Trzymać mamusi,
Bo każdy człowiek, Kimś zostać musi.

Więc może będę, Dzielnym ułanem,
Lub w cichej wiosce, Skromnym plebanem.

Może też inną Pójdę kolejką:
Będę malarzem, Jak nasz Matejko.

A może w sobie I to zdobędę,
Że ziemię ojców Uprawiać będę.

Lecz jakimkolwiek, Iść będę szlakiem:
Zawsze zostanę, Dobrym Polakiem!\

Piosenka i taniec „Grozik”

Poszło dziewczę po ziele, po ziele.

Nazbierało niewiele, niewiele hej.

Przyszedł do niej braciszek, połamał jej koszyczek:

- „Oj ty, ty, oj ty, ty, za koszyczek zapłać mi!”

Piosenka i taniec „Krakowiak”

Krakowiaczek jeden, miał koników siedem.

Pojechał na wojnę, został mu się jeden.

Siedem lat wojował, szabli nie wyjmował,

Szabla zardzewiała, wojny nie widziała.

W marcu u Motylków

- POZNAJEMY PRACĘ KUCHARKI, JEMY ZDROWE PRODUKTY

-UPRAWIAMY ZIOŁA I NOWALIJKI W KĄCIKU PRZYRODY

- DBAMY O ROŚLINKI I O NASZĄ PLANETĘ

- WIEMY, JAK OPIEKOWAĆ SIĘ PSEM I KOTEM

- SZUKAMY WIOSNY PODCZAS SPACERÓW I W OGRODZIE

- NAZYWAMY WIOSENNE KWIATKI

- WIEMY, ŻE WRACAJĄ BOCIANY, BUDZĄ SIĘ ZWIERZĘTA

- MALUJEMY FARBAMI, LEPIMY, WYCINAMY, RYSUJEMY

- ĆWICZYMY NA GIMNASTYCE I W OGRODZIE

- UCZYMY SIĘ O SEGREGACJI ŚMIECI I DBANIU O PLANETĘ

- ROBIMY DEKORACJE WIOSENNE

- SŁUCHAMY BAJEK CZYTANYCH PRZEZ RÓŻNE OSOBY

- WITAMY WIOSNĘ WESOŁYM POCHODEM

- MUZYKUJEMY, POZNAJEMY INSTRUMENTY

- ZAUWAŻAMY RÓŻNICE I PODOBIEŃSTWA

- ĆWICZYMY PAMIĘĆ WZROKOWĄ I SŁUCHOWĄ

- TRENUJEMY RYSOWANIE POSTACI LUDZKIEJ

- UCZYMY SIĘ KRAKOWIAKA I POLKI

- SEGREGUJEMY, KLASYFIKUJEMY PRZEDMIOTY

- NAZYWAMY FIGURY GEOMETRYCZNE

- BAWIMY SIĘ ZGODNIE, POZNAJEMY NOWE ZABAWY

- WYPOWIADAMY SIĘ ZDANIAMI

- BARDZO STARANNIE MYJEMY RĘCE

 

Piosenka „Moja Planeta”   Majka Jeżowska

Moja planeta jest całkiem nie z tej ziemi
Moja planeta nie ma ceny
Moja planeta jest rano niewyspana
Moja planeta jest tam gdzie Ty i mama.

Moja planeta nie spadła tu z księżyca
Moja planeta to tajemnica
Moja planeta raz zimna raz przegrzana
Moja planeta jest tam gdzie Ty i mama.

SOS - to Ziemia woła ludzi
Jutro tlen już trudniej będzie zbudzić
SOS - ratujmy siebie sami
SOS - do siebie wysyłamy

"Marcowe słoneczko" Cz. Janczarski

Jakie dziś jest niebo?
Błękitne...
Różowe...
Kto je tak maluje?
Słoneczko macowe.
Kapie z sopli woda
i śnieg znika z łąki.
Słońce dzisiaj robi
wiosenne porządki.

„Jamniczek” piosenka

       1.Popatrzcie na jamniczka, wyturlał się z koszyczka

          zaczaił się na babcię i porwał babci kapcie                        

          ref; A jak spał, a jak spał

                taką grzeczną minę miał 2x

  1. Poszarpał chustkę w róże i zrobił dwie kałuże

           i moją nową lalkę zaciągnął pod wersalkę

  1. A teraz gdzieś ucieka i szczeka, szczeka, szczeka

           Łapiemy więc jamniczka niech wraca do koszyczka

  1. Pod stołem jest koszyczek w koszyczku śpi jamniczek

          Jamniczek sobie śpi, PSS… Jak się zbudzi będzie zły.

W grudniu u Motylków

 

  • Czekamy na Mikołaja: dowiadujemy się o znaczeniu słowa „mikołajek” w kilku aspektach ( imię chłopca, dzień 6 grudnia – mikołajki, roślina chroniona- mikołajek nadmorski, bohater książki Gościnny, Sempe „Mikołajek”, miejscowość Mikołajki.
  • Uczymy się czerpać wiedzę z książek, słuchamy, gdy pani czyta, objaśnia, pokazuje.
  • Uczymy się sprawiać drobne przyjemności naszym bliskim: rysunek dla mamy, dzielić się z kolegami swoja zabawką, mówić miłe słowa – proszę, przepraszam
  • Poznajemy oznaki zimy, zauważamy zmiany w przyrodzie, obserwujemy zjawiska pogodowe: opad śniegu, topnienie śniegu, zamarzanie wody, wiatr,
  • Dbamy o ptaki, karmimy i obserwujemy je przez okno, rozpoznajemy sikorkę
  • Poznajemy sporty zimowe, zabawy na śniegu, dbamy o swoje bezpieczeństwo w czasie zimy
  • Liczymy do trzech, układamy po dwa, trzy elementy, wskazujemy czego mamy po dwa,
  • Określamy: wysoko – nisko, daleko – blisko, przed – za
  • Odnajdujemy wizytówkę ze swoim imieniem i krzesełko ze swoim imieniem
  • Uczymy się piosenek świątecznych , kolęd i piosenek o zimie
  • Słuchamy bajek relaksacyjnych i dydaktycznych
  • Oceniamy dobre i złe zachowanie bohaterów książek, bajek i opowiadań
  • Wykonujemy prace plastyczne różnymi technikami
  • Określamy, co jest krótkie, a co długie
  • Poznajemy zwyczaje świąteczne, tradycje bożonarodzeniowe
  • Poznajemy słowa i ich znaczenie: opłatek, sylwester, wigilia, szopka, kolęda, potrawa
  • Ćwiczymy buzie i język naśladując zwierzęta, oraz oddychamy prawidłowo ( wdech przez nos)
  • Oczekujemy na święta, odczuwamy ich atmosferę, zauważamy dekoracje i przygotowania do świąt
  • Staramy się jeść i zachowywać kulturalnie, mówimy dzień dobry i do widzenia
  • Jesteśmy coraz bardziej samodzielni, przebieramy się na gimnastykę.

PIOSENKI NA GRUDZIEŃ

Piosenka „Biała zima”

Słowa – Agnieszka Galica
Muzyka –Tadeusz Pabisiak

1. Nasypało śniegu białego
Na podwórko koło domu naszego
Ref.: Przyszła zima, biała zima, pada, pada śnieg

2. Zasypało schody i ganek
Pod oknami stanął biały bałwanek
Ref.: Przyszła zima….

3. Biały śnieżek z chmury wciąż leci
Zima sypie go w prezencie dla dzieci
Ref.: Przyszła zima…

Piosenka „Już blisko kolęda” A. Galica

 1. Gdy w pokoju wyrośnie choinka.

     Łańcuszkami, bombkami zaświeci.

Ref.    To znaczy, że już święta,

           Że już blisko kolęda.

           Że Mikołaj przyjedzie do dzieci.

           Hej kolęda, kolęda.

2. Gdy opłatek już leży na stole.

     Pierwsza gwiazdka zabłyśnie na niebie.

Ref. To znaczy…

3. Gdy upieką się słodkie makowce

     i głos dzwonka z daleka zawoła.

Ref. To znaczy…

 Pastorałka „ Największy gazda”

Na tym niebie gwiazdeczka świeci.(Na tym niebie gwiazdeczka świeci.)
Bardzo się dziwią starzy i dzieci.(Bardzo się dziwią starzy i dzieci.)
Co tam wysoko po niebie świeci.(Co tam wysoko na niebie świeci.)
To chyba janioł po niebie leci.(To chyba janioł po niebie leci.)

Janioł leci ,a zanim gwiazda.(I anioł leci ,a za nim gwiazda.)
Narodził się największy gazda.(Narodził się największy gazda.)
Będzie pasał owce po świecie.(Będzie pasał owce po świecie.)
Do Betlejemu zaraz pójdziecie.(Do Betlejemu zaraz pójdziecie.)

Tak jak tu stali se zaśpiewali.(Tak jak tu stali se zaśpiewali.)
Kolęda , kolęda pójdziemy dali.(Kolęda, kolęda pójdziemy dali.)

Copyright © 2013. Przedszkole nr 44 w Gdyni Rights Reserved.