^Back To Top
logo
foto1 foto2 foto3 foto4 foto5
Get Adobe Flash player

CZERWIEC

TEMATY KOMPLEKSOWE

  1. Na ulicy.

  2. Niedługo wakacje.

CELE OGÓLNE

  • Poznanie zasad bezpiecznego zachowania na ulicy, wybranych znaków informacyjnych, rozumienie znaczenia oznaczeń symbolicznych.

  • Zapoznanie z pracą policjanta, z wyglądem jego munduru i akcesoriami wykorzystywanymi w pracy – gwizdek, lizak. Ukazanie użyteczności pracy policjanta.

  • Uwrażliwienie na zachowanie ostrożności i podejmowanie bezpiecznych zabaw w czasie wakacji.

  • Utrwalanie zdolności uważnego słuchania utworów literackich, udzielanie odpowiedzi na pytania dotyczące ich treści.

  • Budzenie ciekawości dzieci oraz zainteresowań otaczającym światem.

 

Razem z latem

sł. U. Piotrowska

muz. M. Melnicka – Sypko

1. Chodzi złote lato

w kapeluszu z kwiatów.

W rękach ma latawiec,

biega z nim po trawie.

Ref.: Hopsa, hopsasa, razem z latem ja. (2x)

2. Czasem dla ochłody

lato zjada lody.

Zjada je powoli,

gardło go nie boli.

 

 

ZEBRANIE Z RODZICAMI

Serdecznie zapraszamy wszystkich Rodziców

na zebranie podsumowujące II semestr,

które odbędzie się dnia 13 czerwca o godz 17: 00

Do zobaczenia

MAJ

Tematy kompleksowe:

  1. Znam różne zwierzęta.

  2. Mama i tata są ważni.

Cele ogólne:

  • Poznanie wybranych zwierząt z gospodarstwa wiejskiego, dorosłych

    i młodych.

  • Rozwijanie aparatu mowy poprzez ćwiczenia dźwiękonaśladowcze.

  • Budzenie zaciekawienia otaczającym światem przyrody, wzbogacanie wiedzy na temat życia i znaczenia owadów.

  • Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania dłuższego utworu literackiego.

  • Porównywanie liczebności zbiorów poprzez dobieranie pary elementów, doskonalenie liczenia w dostępnym zakresie.

  • Rozumienie pojęć rodzina, dom rodzinny. Rozpoznawanie i nazywanie polskich barw narodowych: flaga, godło.

  • Wzbudzanie miłości i szacunku do rodziców, uświadamianie uczuć względem rodziców.

  • Wyrażanie własnych przeżyć na drodze wielokierunkowej ekspresji.

 

" Dbamy o mamy " I. Salach

My o mamę zawsze dbamy,

nawet gdy jej nie słuchamy,

gdy jej napytamy biedy,

to kochamy ją i wtedy.

Lecz od dzisiaj przyrzekamy

nie zasmucać więcej mamy

i mieć buzię uśmiechniętą

w takim Dniu – jak Mamy Święto.

ZAPROSZENIE

RODZICE

ZAPRASZAMY NA WIELKANOCNE

WARSZTATY PLASTYCZNE

DNIA 28 III ( ŚRODA)

O GODZINIE 15: 30

 MOTYLKI                                            

KWIECIEŃ

Tematy kompleksowe:

  1. Wiosenne prace w ogrodzie.

  2. Już wiosna.

Cele ogólne:

  • Zapoznanie z rodzajami prac wiosennych wykonywanych w ogrodzie ( kopanie ziemi, grabienie, sianie). Wzbogacanie zasobu słownictwa o nazwy czynności ogrodnika, nazwy kwiatów i narzędzi ogrodniczych. Wdrażanie do szanowania przyrody.

  • Zaznajomienie ze zjawiskami przyrodniczymi, jak np. rozkwitanie liści, kwiatów z pąków. Zachęcanie do obserwowania wzrostu roślin w kąciku przyrody, w ogrodzie, próby wyrażania własnych spostrzeżeń i doświadczeń. Poznanie zmian zachodzących w przyrodzie w okresie wiosny.

  • Doskonalenie liczenia w dostępnym zakresie. Posługiwanie się nazwami liczebników głównych i porządkowych.

  • Uważne słuchanie utworów literatury dziecięcej, udzielanie odpowiedzi na pytania dotyczące ich treści. Umożliwienie zdobywania doświadczeń w mówieniu i byciu słuchanym.

  • Wspieranie działań twórczych dziecka w różnych dziedzinach aktywności.

     

Wiosenne porządki

sł. K. Różecka

muz. M. Kaczurbina

 

W moim ogródeczku zrobimy porządki ( 3x)

Wygrabimy ścieżki, przekopiemy grządki ( 2x), raz, dwa, trzy.

Potem w miękką ziemię wsiejemy nasionka ( 3x)

Będą się wygrzewać na wiosennym słonku ( 2x), raz, dwa, trzy.

Przyjdzie ciepły deszczyk i wszystko odmieni ( 3x)

W naszym ogródeczku grządki zazieleni ( 2x), raz, dwa, trzy.

 

 

 

 

 

 

Wiosna M. Frączczak

Przyszła do nas wiosna,

ciepła i radosna.

Ptaszek pięknie śpiewa,

zielenią się drzewa.

Słonko w górze świeci,

weselą się dzieci.

Każdy dobry nastrój ma,

niechaj wiosna długo trwa!

 

MARZEC

      W marcu zabawimy się w wiosennych detektywów – będziemy wypatrywać nadchodzącej wiosny, bacznie obserwować zmiany zachodzące w przyrodzie ( coraz dłuższe dni, coraz wyższe temperatury, powracające ptaki). Wytropimy zwiastuny wiosny: pąki na drzewach i krzewach, pierwsze kwiaty ( przebiśniegi, krokusy, pierwiosnki), młode źdźbła trawy. Poznamy sens przysłowia w marcu jak w garncu. Rozpoznamy i nazwiemy zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla wczesnej wiosny. Podejmiemy rozsądne decyzje dotyczące ubioru w zależności od pogody. Założymy zielony kącik przyrody - posadzimy cebulę, pietruszkę, fasolę itp. Będziemy pielęgnować i obserwować wzrost roślin, zapoznamy się z ich potrzebami

i wymaganiami ( ciepło, światło, woda), poznamy części roślin ( łodyga, liść, kwiat). Dowiemy się czym są kotki, które nie miauczą i pączki, które rosną na drzewie. Radośnie powitamy długo oczekiwaną Panią Wiosnę.

Poznamy zwyczaje związane z obchodzeniem Świąt Wielkanocnych min.malowanie pisanek, święcenie pokarmu, śniadanie wielkanocne przy wspólnym stole z rodziną, dzielenie się jajkiem czy ulubiony przez większość dzieci Śmigus – dyngus – zwyczaj polewania wodą na szczęście i pomyślność w życiu. Aby wprowadzić nastrój świąteczny wykonamy kolorowe ozdoby

i dekoracje, posadzimy owies i rzeżuchę do naszych stroików, będziemy dbać

o to, by pięknie wyrosły. Nauczymy się wierszy i piosenek związanych z Wielkanocą.

 

Święta Wielkanocne

sł. U. Piotrowska

muz. M. Melnicka - Sypko

 

  1. Święta Wielkanocne! Cieszy się zajączek.

    Zerwał bukiet bazi, co rosły na łące. / 2x

  2. Święta Wielkanocne! Cieszy się baranek.

    Zaraz pomaluje koszyczek pisanek. / 2x

  3. Świeta Wielkanocne! Cieszy się kurczątko.

    I na obrus kładzie talerz ze święconką. / 2x

 

Na Wielkanoc

Na Wielkanoc każdy zając maluje pisanki,

a po bazie biegnie razem z cukrowym barankiem.

Ma kurczątko ze święconką pleciony koszyczek.

A ja wszystkim moim bliskim

wesołych świąt życzę.

Copyright © 2013. Przedszkole nr 44 w Gdyni Rights Reserved.