^Back To Top
logo
foto1 foto2 foto3 foto4 foto5

KWIECIEŃ W GRUPIE MOTYLKI

KWIECIEŃ W GRUPIE MOTYLKI 

TEMATY KOMPLEKSOWE:

1.Chciałbym być sportowcem

-zachęcanie do codziennej aktywności ruchowej na sali oraz na świeżym powietrzu

-wzmacnianie kordynacji ruchowej, zręcznościowej i spostrzegawczości 

-rozwijanie orientacji w schemacie wlasnego ciała 

-zachęcanie do codziennego spożywania zdrowych produktów, dających energię do uprawiania sportu

-rozwijanie umiejetności klasyfikowania, segregowania przedmiotów wg jednej cechy

-budowanie danego szeregu w toku praktycznego działania 

-zapoznanie z popularnymi dyscyplinami sportu

-rozwijanie sprawności grafomotorycznej ręki 

-rozwijanie umiejętności właściwego reagowania na przegraną, znoszenie porażek  

2.Poznajemy kosmos 

-zapoznanie z pojęciem kosmos, układ słoneczny  i tym co się za nimi kryje

-wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji 

-rozpoznawanie różnic pomiędzy dniem i nocą 

-wskazywanie róznic między dwoma obrazkami 

-zapoznanie z nazwami planeta, księzyc, gwiazda

3. Dbamy o Ziemię 

-propagowanie postawy proekologicznej 

-kształtowanie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich 

-zapoznanie z pojęciami związanych z ekologią :recyckling, segregacja śmieci,eletrośmieci 

-wypowiadanie się prostymi zdaniami 

-oglądanie drzew znajdujących się w pobliżu przedszkola 

4.Jestem Polakiem i Europejczykiem

-rozbudzanie zaintesowania własną miejscowością 

-rozwijanie poczucia przynależności narodowej

-słuchanie legend,opowiadań o Polsce lub  związanych ze swoją okolicą 

-odpowiadanie na pytania 

-rozpoznawanie godła,hymnu i barw narodowych Polski 

 

W miesiącu kwietniu nie zabraknie zabaw: dowolnych, ruchowych, muzycznych, konstrukcyjnych, plastycznych i zabaw na świezym powietrzu .Nadal będziemy kształtować umiejetność :zgodnej zabawy, współdziałania, samodzielności, nawyków porządkowych

Poznamy i nauczymy się  nowych  wierszyków i piosenek.

 

 

 

 

 

WIERSZ I PIOSENKA NA KWIECIEŃ

Wiersz „Polska” M. Skrobacz

  Polska to nasza ojczyzna ,

każdemu dziecku jest bliska,

my zaś jesteśmy Polakami ,

bo w naszym kraju,

w Polsce mieszkamy.

Tu jest nasz dom, przedszkole,

mama i tata.

Miasta i wioski,chata rybaka,

morze i góry,kwiaty i drzewa,

nic prócz miłości nam nie potrzeba.

 

 

Piosenka “Dzieci dbają o środowisko” (sł.muz.B. Forma)

I.W zgodzie z przyrodą

żyją wszystkie dzieci.

Kochają słońce,

kiedy jasno świeci.

II.Dbają o drzewa,

dbają o rośliny,

w czasie wycieczek

nie ponoszą zwierzyny.

III.Często dorosłym

dobry przykład dają -

w wyznaczonych miejscach

śmieci zostawiają.

WIERSZ I PIOSENKA NA MARZEC

WIERSZ I PIOSENKA NA MARZEC


WIERSZ “MARZANNA”(W.CHOTOMSKA)

Marzanno, Marzanno

Ty zimowa panno

Zrób miejsce wiośnie,

Uciekaj gdzie pieprz rośnie

Marzanno, Marzanno

Ty zimowa panno

Pięknie cię żegnamy

Bo wiosnę witamy



PIOSENKA “JESTEM MUZYKANTEM”(autor nieznany) 

 

Jestem muzykantem - konszabelantem,

 my muzykanci-konszabelanci.

 Ja umiem grać, my umiemy grać.

 - A na czym? -Na pianinie.

 A pianino, i no, i no, a pianino, i no, i no,

 A pianino, i no, i no, a pianino, bęc!

Jestem muzykantem - konszabelantem,

 my muzykanci-konszabelanci. 

Ja umiem grać, my umiemy grać.

 - A na czym? - Na bębenku. 

A bębenek, e-nek, e-nek, a bębenek e-nek, e-nek, a bębenek, e-nek, e-nek, a bębenek, bęc!

Jestem muzykantem jestem muzykantem - konszabelantem, my muzykanci-konszabelanci. 

Ja umiem grać, my umiemy grać. 

- A na czym? - Na puzonie.

 Na puzonie, -onie, -onie, na puzonie, -onie, - onie,

 na puzonie, -onie, - onie, na puzonie, bęc!

MARZEC W GRUPIE "MOTYLKI"

TEMATY KOMPLEKSOWE NA MIESIĄC MARZEC 

1.MUZYKA WOKÓŁ NAS

2.POZNAJEMY URZĄDZENIA MULTIMEDIALNE

3.WIOSNA TUŻ-TUŻ

4.WIELKANOC 

W MIESIĄCU MARCU :

-POZNAMY INSTRUMENTY MUZYCZNE 

-ROZBUDZIMY ZAINTERESOWANIE MUZYKĄ  POPRZEZ OBCOWANIE Z DZWIĘKIEM I RYTMEM

-WYKONAMY I ZAGRAMY NA WŁASNORĘCZNIE  ZROBIONYCH  INSTRUMENTACH 

-ZAPOZNAMY SIĘ Z URZĄDZENIAMI MULTIMEDIALNYMI I ICH NAZWAMI 

-POZNAMY ZASADY BEZPIECZNEGO KORZYSTANIA Z INTERNETU I JEGO MOZIWOŚCI 

-WYKORZYSTAMY TABLICĘ MULIMEDIALNĄ PODCZAS ZAJĘĆ DYDAKTYCZNYCH 

-BĘDZIEMY SZUKAĆ OZNAK WIOSNY 

- BĘDZIEMY OBSERWOWAĆ ZMIANY ZACHODZĄCE  W  PRZYRODZIE 

-POZNAMY OBRZĘDY ZWIĄZANE Z POŻEGNANIEM ZIMY I POWITANIEM WIOSNY 

-POZNAMY PRACĘ OGRODNIKA 

-ZAŁOŻYMY ZIELONY KĄCIK PRZYRODNICZY

-POSADZIMY KWIATKI 

-POZNAMY ZWYCZAJE I TRADYCJE ZWIĄZANE ZE ŚWIĘTAMI WIELKANOCNYMI 

-WYKONAMY WIELKANOCNE OZBOBY

-BĘDZIEMY MALOWAĆ FARBAMI ,KREDKAMI ,WYKORZYSTYWAĆ RÓZNEGO RODZAJU MATERIAŁY W PRACACH PLASTYCZNYCH 

-NAUCZYMY SIĘ WIERSZYKÓW I PIOSENEK 

-BĘDZIEMY WSKAZYWAĆ  RÓŻNICE I PODOBIEŃSTWA

-BĘDZIEMY SEGREGOWAĆ ,KLASYFIKOWAĆ PRZEDMIOTY 

 BĘDZIEMY LICZYĆ W ZAKRESIE 4

- BĘDZIEMY UCZESTNICZYĆ W ZABAWACH RUCHOWYCH ,RYTMICZNYCH 

-BĘDZIEMY AKTYWNIE SPĘDZAC CZAS NA ŚWIEŻYM POWIETRZU 

-BĘDZIEMY WYPOWIADAĆ SIĘ ZDANIAMI 

-BĘDZIEMY BAWIĆ SIĘ ZGODNIE Z USTALONYMI ZASADAMI W GRUPIE 

 

 

 

LUTY W GRUPIE- MOTYLKI

I. TEMAT KOMPEKSOWY : KARNAWAŁOWE ZABAWY

Pierwszy dzień lutego rozpoczniemy Balem Karnawałowym.Jest to dzień niezwykły i wyczekiwany, który dostarczy dzieciom wielu radości i przeżyć .

Kolejne dni upłyną nam na zimowych zabawach badawczych .Dzieci będą miały możliwość poeksperymentować ze śniegiem, wodą , solą.

Przeprowadzimy wiele zabaw badawczych w których dzieci dowiedzą  się: 

-Czy śnieg jest biały?

-Co pływa,barwi,tonie?

-Jak stworzyć  lodowe kryształki z soli.

Zabawy badawcze pozwalają  zaspokoić naturalną ciekawość oraz rozwinąć wielokierunkowy rozwój dziecka. .Dzieci pragną badać, doswiadczać, poznawać, sprawdzać .

 

II.TEMAT KOMPLEKSOWY:W ŚWIECIE BAJEK ,BAŚNI I .....WYOBRAŻNI( Temat zajęć z realizacji projektu edukacyjnego" Uczymy dzieci programować" )

W drugim tygodniu lutego przeniesiemy się w świat bajek,baśni i ...wyobrażni .Podczas całego tygodnia będziemy rozbudzać zainteresowania czytelnicze,rozwijać inwencję twórczą ,pobudzać ciekawość poznawczą ,rozwijać  fantazję,śpiewać o baśniach, układać ulubioną  postać  z bajek z figur geometrycznych . Wysłuchamy bajki o "Czerwonym Kapturku" w ramach tematu zajęć z projektu edukacyjnego"Uczymy dzieci programować",zadaniem dzieci będzie dorysowanie brakującej ilustracji (na przygotowanych kartach pracy ) wg indywidualnego pomysłu , który stworzy nową wersje tej popularnej i znanej  bajki .

Czytanie bajek i baśni pomoże dziecku poznać  i nazwać  swoje emocje oraz pokaże sposoby radzenia sobie z nimi .

 III.TEMAT KOMPLEKSOWY:JESTEŚMY SAMODZIELNI W KUCHNI 

W trzecim tygodniu lutego poznamy bliżej pracę pani kucharki. Będziemy nazywać i określać zastosowanie przedmiotów kuchennych .Wykorzystamy własne zmysły :wzroku,węchu,smaku,słuchu  podczas rozpoznawania produktów,zapachów,słyszanych dzwiękow,rozwiniemy inwencje tworczą podczas wypowiedzi dzieci na temat ich ulubinych dań. Będziemy rozwijać umiejętności matematyczne wg wielkości :(mała ,duża)

IV.TEMAT KOMPLEKSOWY: MAŁY MATEMATYK 

Ostatni tydzień lutego upłynie nam na zabawach matematycznych.

Bedziemy rozwijać  umiejętności matematyczne będziemy liczyć  w zakresie 4,poznamy zastosowanie wagi ,dzięki której rozwiniemy umiejętność określania masy przedmiotów:(stosowanie określeń:lekkie,ciężkie),poznamy nazwy  róznego  rodzaju sklepów na podstawie ilustracji .Zorganizujemy zabawę w sklep ,będziemy uczyć się właściwego zachowania w sklepie i używania zwrotów grzecznościowych .

 W miesiącu lutym nie zabraknie zabaw ruchowych,konstrukcyjnych,plastycznych i zabaw na świeżym powietrzu .Bedziemy uczyć się nowych wierszykow i spiewać piosenki.

Copyright © 2013. Przedszkole nr 44 w Gdyni Rights Reserved.