^Back To Top
logo
foto1 foto2 foto3 foto4 foto5

Wita nas luty

Tematy realizowane w lutym:

  1. Mroźni zima
  2. Jestem samodzielny w kuchni
  3. Znamy te baśnie – projekt edukacyjny
  4. Chciałbym być matematykiem

W pierwszym tygodniu będzie realizowany temat ,,Mroźna zima”.

Dzieci będą:

  • Obserwowały zimową przyrodę.
  • Podawały propozycje zabaw zimowych.
  • Wyjaśniały, dlaczego należy ubierać się odpowiednio do pogody.
  • Obserwowały ptaki oraz dokarmiały je, wsypując do karmników ziarno, aby ptaki miały co jeść.
  • Wybierały ubrania, które należy założyć na zimowy spacer.
  • Uczestniczyły w zabawach ruchowych w sali i na świeżym powietrzu.

W drugim tygodniu będzie realizowany temat ,,Jestem samodzielny w kuchni”.

Dzieci będą:

  • Wymieniały elementy wyposażenia kuchni.
  • Rozpoznawały produkty potrzebne do wykonania określonych potraw.
  • Klasyfikowały przedmioty znajdujące się w kuchni.
  • Nazywały sprzęty i urządzenia kojarzące się z pracą kucharza.

W trzecim tygodniu będzie realizowany temat Znamy te baśnie – projekt edukacyjny.

Dzieci będą:

  • Słuchały baśni.
  • Rozpoznawały i nazywały głównych bohaterów.
  • Podawały tytuły utworów.
  • Dokonywały oceny bohaterów utworów literackich.
  • Opowiadały treść baśni.
  • Podawały swoją propozycję zakończenia czytanej bajki.
  • Wykonywały ilustrację do swojej bajki.
  • Okazywały sobie wzajemną życzliwość.

W czwartym tygodniu będzie realizowany temat ,,Chciałbym być matematykiem”.

Dzieci będą:

  • Liczyły elementy w zbiorach i podawały prawidłowy wynik.
  • Liczyły z dowolnego miejsca do przodu i do tyłu w dostępnym sobie zakresie.
  • Doskonaliły umiejętność klasyfikowania.
  • Kształtowały orientację przestrzenną.
  • Poprawnie używały określeń: obok, za, przed, na, pod, nad.
  • Manipulowały mozaiką geometryczną,
  • układały figury wycięte z papieru kolorowego, konstruując obrazki z figur.

               Luty

Piosenka sł. i muz. Jolanta Kucharczyk

Baśniowe postacie

1. Znam legendy o powstaniu Krakowa

i stolicy Polski, Warszawie:

o szewczyku, o smoku i Wiśle,

o Syrence i Warsie i Sawie.

Ref.: Książki niezwykłe, książki ciekawe,

tysiące legend, baśni i bajek.

Historii tyle, że trudno zliczyć,

chcę poznać wszystkie, więc będę je czytać.

2. Z książek znam też krasnoludki, królewny

i Kopciuszka, wróżki i Śnieżkę,

Czerwonego Kapturka, kłamczuchę,

Kota w butach i Piękną i Bestię.

3. Lubię czytać książki z mamą i z tatą,

piękne wiersze, opowiadania,

z nich się uczę, historię poznaję,

więc zachęcam was też do czytania.

Wiersz Marcina Przewoźniaka

     Kłopoty w bibliotece

Książkom w pewnej bibliotece

nudziło się tak dalece,

że ni z tego, ni z owego

zaczęły grać w chowanego.

„Calineczka” się schowała

za ogromny „Atlas ryb”.

Szuka krasnal Hałabała,

gdzie się przed nim Plastuś skrył.

Tak się wszystkie wymieszały,

że ta pani w bluzce w prążki

chodzi tutaj już dzień cały,

nie znajdując żadnej książki.

 

 

 

 

W Styczniu

Przewidywane osiągnięcia dziecka

 

1.Opiekujemy się zwierzętami.

Dziecko:

− Rysuje szlaczki po śladach a potem – samodzielnie.

− Określa pierwsze głoski w słowie dom i w nazwach rysunków.

− Rysuje po śladach rysunków.

− Odszukuje wśród podanych wyrazów wyraz dom, zaznacza go.

̶   Wykonuje pracę plastyczną Łaciaty piesek.

− Śpiewa piosenkę Popatrzcie na jamniczka.

− Skreśla rysunki mające w swojej nazwie głoskę k.

− Czyta całościowo wyrazy: ptaki, ssaki, ryby – wyjaśnia, co oznaczają te nazwy.

̶   Wykonuje papierowego kota techniką origami.

̶   Rozpoznaje i nazywa prostokąt.

̶   Ocenia wartość logiczną podanych zdań.

̶   Wie, jak psy pomagają ludziom.

̶   Wie, jakie przedmioty przyciąga magnes.

− Wypowiada się na temat dokarmiania ptaków.

− Rozpoznaje i nazywa wybrane ptaki zimujące w Polsce.

− Porusza się w rytmie akompaniamentu wykonywanego na określonym instrumencie.

− Reaguje odpowiednim ruchem na podany sygnał.

− Dodaje w zakresie siedmiu.

− Tworzy formę przestrzenną – Ptaszek gazeciuszek.

− Śpiewa piosenkę Ptasi bar.

− Wie, co jedzą ptaki.

− Wie, co i dla kogo powinno się znaleźć w paśniku

− Podaje nazwę aktualnego miesiąca, wymienia oznaki stycznia.

− Wymienia kolejno nazwy dni tygodnia.

̶   Przedstawia w formie plastycznej tydzień ze swojego życia.

  1. Odwiedzili nas Babcia i Dziadziuś.

Dziecko:

− Maluje portrety babci i dziadka.

− Podaje określenia babci i dziadka.

− Wykonuje pracę plastyczną – Portret babci i dziadka.

− Recytuje wiersz Wandy Chotomskiej Wiersz dla babci.

̶   Śpiewa piosenkę Wesoła babcia..

− Przedstawia na rysunku, jak pomaga swoim dziadkom.

− Kończy rysować drzewo genealogiczne.

  1. Zabawy na śniegu.

Dziecko:

− Maluje farbami z dodatkiem białej pasty do zębów, na granatowym tle.

− Segreguje przedmioty ze względu na dwie cechy.

− Rozpoznaje piosenki po usłyszeniu ich rytmu.

− Czyta całościowo nazwy dyscyplin sportowych uprawianych zimą.

̶   Wymienia skutki niebezpiecznych zabaw zimą.

̶   Rysuje bałwana według tekstu wiersza.

̶   Wie, że śnieg nie jest czysty.

 

PIOSENKA DO NAUKI NA M-C STYCZEŃ

Wesoła babcia

I Moja babcia lubi śpiewać,

moja babcia lubi grać.

Lubi czytać dobre książki,

a w niedzielę dłużej spać.

Ref.: Bo nieprawda,

że to babcie muszą ciągle w kuchni stać,

smażyć placki, jajecznicę

i ubrania nasze prać.

II Moja babcia jest zadbana

i ubiera modnie się.

Chodzi często do fryzjera

i wspaniale trzyma się.

Ref.: Bo nieprawda…

III. A ja kocham swoją babcię

i pomagam ciągle jej.

Chcę, by długo była młoda

i by żyło się jej lżej.

Ref.: Bo nieprawda…

 

 WIERSZ DO NAUKI NA M-C STYCZEŃ

Zimowe dni

           Paweł Baręsewicz

Ziemia śniegiem zasypana,

dniom się nie chce wstawać z rana.

Chętnie spałby dzień cały,

ale dzieci się zleciały

i wołają: „Niech pan wstanie!

Żal takiego dnia na spanie!"

Poniedziałek po kryjomu

tylko nos wystawił z domu.

Wtorek śmielszy jest od brata

i przed domem śnieg zamiata.

Środa śledzi ślad zająca,

czwartek puch z choinek strąca.

Piątek białą kulę toczy,

a sobota, mrużąc oczy,

do niedzieli śnieżką strzela.

Głośno śmieje się niedziela,

otrzepując bitwy skutki.

Żal, że w zimie dzień tak krótki!

Materiały na Listopad

Tematy na m-c listopad:

  1. Jesienne nastroje.
  2. Moje domowe zwierzątko.
  1. Projekt edukacyjny: Mój przyjaciel Necio.

Przewidywane osiągnięcia dziecka

  • Wymienia nazwy pór roku.
  • Wymienia właściwości fizyczne wody.
  • Rysuje po śladach rysunki
  • Podaje przykłady wykorzystania wody.
  • Śpiewa piosenkę Kapie z nieba.
  • Wie, na czym polega zjawisko krążenia wody w przyrodzie.
  • Maluje jesienne drzewa techniką mokre w mokrym.
  • Miesza barwy podstawowe, określa, jakie barwy powstaną.
  • Wyjaśnia, jak należy postępować, aby być zdrowym.
  • Dostrzega rytm w ciągu obrazków i go kontynuuje.
  • Segreguje przedmioty według podanych cech.
  • Wymienia nazwy posiłków i pory dnia.
  • Wypowiada się całymi zdaniami.
  • Wie, co wskazuje piramida zdrowia.
  • Rysuje szlaczki po śladach a potem – samodzielnie.
  • Wie, czym jest internet i do czego służy.
  • Wie, jakie zagrożenia niesie ze sobą korzystanie z urządzeń ekranowych i internetu.

Po zakończeniu projektu: „Mój przyjaciel Necio”

Zadanie domowe z rodzicami:

Ustalenie wspólnie z dzieckiem, które aktywności może podejmować w sieci. Zapisanie zasad korzystania z urządzeń elektronicz­nych (w które dni w tygodniu, ile razy dziennie, jak długo podczas jednego używania).

 

Wiersz do nauki na m-c listopad

 Kropelki

           Marcin Przewoźniak

Kapu, kap! Kapu, kap!

Kropla woła: – Złap mnie! Złap!

Deszcz szeleści, pada, kapie.

Kto kropelki deszczu złapie?

Kapu, kap! Kapu, kap!

– Ty, kałużo, krople złap!

Łapie krople więc kałuża,

ale tylko się nachmurza.

– Jak mam łapać te kropelki,

gdy zmieniają się w bąbelki?

Jak to dziwnie się odbywa,

wpadła kropla – bąbel pływa!

Kto nauczy wreszcie mnie,

czy złapałam je, czy nie?

 

Piosenka do nauki na m-c listopad

Czystość to zdrowie

  1. W naszej wiosce każdy powie:

„Gdzie jest czystość, tam jest zdrowie!”

A że każdy chce być zdrowy,

więc o brudzie nie ma mowy!

Hej, ha! Hejże, ha!

Więc o brudzie nie ma mowy!

  1. W pierwszym domu wielkie pranie,

w drugim mycie i sprzątanie.

W trzecim domu Jaś z Tereską

płot malują na niebiesko.

Hej, ha! Hejże, ha!

Płot malują na niebiesko.

III. Kaczka w stawie płucze piórka,

piórka dziobem czyści kurka.

Kot łapkami myje pyszczek,

a ja co dzień buty czyszczę!

Hej, ha! Hejże, ha!

A ja co dzień buty czyszczę.

  1. W naszej wiosce każdy powie:

„Gdzie jest czystość, tam jest zdrowie!”

A że każdy chce być zdrowy,

więc o brudzie nie ma mowy!

Hej, ha! Hejże, ha!

Więc o brudzie nie ma mowy!

 

 

Grudzień

Przegląd recytatorski ,,Wierszykowe trele morele” –poezji polskiej

Kochane Dzieci! Drodzy Rodzice!

Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z pięknymi polskimi wierszami o tematyce świąteczno-zimowej

Co zrobić?

  1. Wybrać jeden wierszyk.
  2. Nauczyć dziecko wiersza na pamięć.
  3. Na przygotowanie wierszyka mamy czas do 14.12.2020 r.
  4. Uroczysta prezentacja recytowanych przez dzieci wierszy odbędzie się 15.12.2020

Zapraszamy do wspólnej zabawy!

Tematy kompleksowe do realizacji na grudzień:

  1. Dbamy o zdrowie
  2. Urządzenia elektryczne
  3. W oczekiwaniu na Mikołaja i pierwszą gwiazdkę - projekt edukacyjny
  4. Nadchodzi zima

Wiersz Tadeusza Kubiaka

Wieczór wigilijny

Biały obrus lśni na stole,

pod obrusem siano.

Płoną świeczki na choince,

co tu przyszła na noc.

Na talerzach kluski z makiem,

karp jak księżyc srebrny.

Zasiadają wokół stołu

dziadek z babcią, krewni.

Już się z sobą podzielili

opłatkiem rodzice,

już złożyli wszyscy wszystkim

moc serdecznych życzeń.

 

Piosenka (sł. i muz. Danuta i Karol Jagiełło)

Mikołaj ma trudne zadani

I. Mikołaj wędruje po świecie,

w swym worku prezentów ma moc.

Zagląda przez okna do dzieci

w świąteczną, wigilijną noc.

Ref.: Zbliżają się święta,

ubrane choinki i wszyscy czekają

na swe upominki.

Mikołaj się spieszy, zadanie swe zna,

każdemu coś kupi, każdemu coś da.

 II. Mikołaj ma trudne zadanie,

niełatwo Mikołajem być.

Od świtu do zmierzchu bieganie.

Jak biedny Mikołaj ma żyć?

Ref.: Wciąż praca i praca,

tu listy, tu paczki,

znów w worku jest dziura,

skończyły się znaczki,

renifer się zmęczył

i poszedł już spać,

na saniach prezenty,

więc trzeba je pchać.

III. Mikołaj nigdy nie zawodzi

i zawsze przybywa na czas.

Choć zima i zaspy na dworze,

na pewno odwiedzi dziś nas.

Ref.: Bo kocha on dzieci – i duże, i małe,

we wszystkich kolorach – i czarne, i białe.

Gdy gwiazda na niebie wigilii da znak,

odwiedzi je wszystkie, o tak, właśnie tak.

 

 

 

 

 

Październik

       Piosenka

Polka prawdziwa (sł. i muz. Danuta i Karol Jagiełło)

1.Śliweczka spadła z drzewa,

okrągła i dojrzała,

samotna bardzo była

i wokół spoglądała.

Zobaczył to pomidor

i podszedł do śliweczki,

kłaniając się jej nisko,

zaprosił do poleczki.

Ref.: Hop, hop, polka prawdziwa,

pomidor skacze, śliwka się kiwa.

Hop, hop, polka prawdziwa,

polka prawdziwa, hej!

2.Śliweczka się zmęczyła,

usiadła w cieniu róży,

pomidor się nie zmieścił,

bo trochę był za duży.

Nie wiedział, co ma zrobić,

znów podszedł do śliweczki,

kłaniając się jej nisko,

zaprosił do poleczki.

Ref.: Hop, hop...

Wiersz

W spiżarni - Marii Kownackiej

W spiżarni na półkach

zapasów bez liku.

Są dżemy, kompoty,

złoty miód w słoiku.

I cebula w wiankach,

i grzyby suszone,

są główki kapusty,

ogórki kiszone.

A gdy będzie w zimie

tęgi mróz na dworze,

zapachnie nam lato,

gdy słoik otworzę.

Tematy kompleksowe do realizacji

Jesień w sadzie.

Jesień na działce.

O sobie samym.

Nasze zmysły.

W Październiku dzieci będą:

  • Podziwiały piękno jesiennego krajobrazu, określały jego nastrój.
  • Opisywały wygląd sadu jesienią.
  • Rozpoznawały gatunki drzew po liściach i owocach i je nazywały.
  • Określały kierunek i położenie przedmiotów w przestrzeni.
  • Rozpoznawały i nazywały warzywa oraz wykonane z nich przetwory.
  • Wyodrębniały części jadalne warzyw.
  • Poznawały walory żywieniowe owoców i warzyw.
  • Układały rymy i zdrobnienia.
  • Poznały regularności typu: dzień – noc, wiosna – lato – jesień – zima.
  • Układały rytmy według podanego wzoru.
  • Odgrywały scenki parateatralne, posługując się odpowiednio mimiką, mową, gestem i ruchem.
  • Rozwijały umiejętności: konstrukcyjne, techniczne, plastyczne. Malowały, lepiły, wykonywały różne prace z materiału przyrodniczego.
  • Systematycznie doskonaliły percepcje słuchową i wzrokową.
  • Brały udział w zajęciach umuzykalniających, śpiewały i tańczyły, układały i wykonywały rytmy. Słuchały muzyki: poważnej i relaksacyjnej.
  • Klasyfikowały, przeliczały i porównywały.
  • Układały zdania, przeliczały wyrazy w zdaniu, rozwijały umiejętność dokonywania syntezy,
  • Rozwijały umiejętność współpracy w grupie rówieśniczej. Uczestniczyły w zabawach i grach zespołowych, które dawały im możliwość doświadczania wygranej i przegranej. Uczyły się panować nad swoimi emocjami.

 

Copyright © 2013. Przedszkole nr 44 w Gdyni Rights Reserved.