^Back To Top
logo
foto1 foto2 foto3 foto4 foto5

Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentAdmirorGallery has a deprecated constructor in /home/przedszkav/www/plugins/content/admirorgallery/admirorgallery.php on line 19

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/przedszkav/www/templates/dd_kidsschool_23/functions.php on line 199

KONSULTACJE INDYWIDUALNE

DRODZY RODZICE!

Serdecznie zapraszamy na konsultacje indywidualne, które odbędą się dnia 15.11.2018r (czwartek) od godziny 17.00 w naszej sali. Celem konsultacji będzie omówienie obserwacji pedagogicznej dziecka przeprowadzonej                                                                 na przełomie IX i X.

                                                                                                                                                    Zapraszamy

                                                                                                                                           Pani Basia i Pani Ania

 

 

LISTOPAD U SMERFÓW

TEMATY KOMPLEKSOWE:

  1. Domy i domki
  2. Polska– moja ojczyzna- metodą projektu.
  3. A deszcz pada i pada…

                                              

TREŚCI PROGRAMOWE (warstwa biologiczna, psychologiczna, socjologiczna, kulturologiczna, duchowa)

  1. Warstwa biologiczna: ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występującej w danej porze roku; częste przebywanie na świeżym powietrzu we wszystkich porach roku; przestrzeganie podstawowych zasad związanych z higieną; kulturalne spożywanie posiłków, korzystanie ze sztućców; przyjmowanie poprawnej postawy podczas wykonywania różnych czynności; uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę ciała, orientacyjno- porządkowych, bieżnych, ze śpiewem; uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych.
  2. Warstwa psychologiczna: układanie pociętych na części obrazków w całość (bez wzoru); porównywanie par obrazków, wskazywanie różnic między nimi; uzupełnianie braków na obrazkach; słuchanie rymowanek, piosenek, wierszy w języku regionalnym; uczestniczenie w zabawach, np.: ruchowych, językowych, muzycznych prowadzonych w języku regionalnym- kaszubskim; słuchanie rymowanek, prostych wierszy, piosenek w języku regionalnym- kaszubskim; rozumienie bardzo prostych poleceń w języku regionalnym- kaszubskim i reagowanie na nie; wykonywanie ćwiczeń w parach, np. według metody W. Sherborne.
  3. Warstwa socjologiczna: samodzielne rozbieranie się i ubieranie się oraz dbanie o swoją garderobę; utrzymywanie porządku na swoich półkach w sali przedszkolnej, nazywanie i przedstawianie podczas zabaw różnych stanów emocjonalnych (np.: smutek, radość, złość, strach itp.), przestrzeganie ustalonych umów i zasad obowiązujących w przedszkolu; współdziałanie podczas zabaw, gier; pełnienie w każdej rozmowie roli słuchacza i roli mówiącego; włączanie się w prace porządkowe w sali nazywanie swojej miejscowości, poznawanie jej historii, ważniejszych obiektów i miejsc; organizowanie spotkań z twórcami ludowymi ze swojego regionu; słuchanie nagrań zespołów ludowych ze swojego regionu, poznawanie przyśpiewek, tańców; gromadzenie informacji na temat pracy osób w różnych zawodach (dostępnych bezpośredniej obserwacji); określanie roli różnych zawodów w życiu społecznym; nabywanie szacunku dla pracy ludzi w różnych zawodach; podawanie nazwy swojej ojczyzny i jej stolicy; poznawanie symboli narodowych: flagi, godła, hymnu narodowego; słuchanie utworów literatury dziecięcej, tematycznie związanej z Polską; nauka wybranych (krótkich) wierszy na pamięć; poznawanie strojów ludowych.
  4. Warstwa kulturologiczna: dostrzeganie piękna wokół siebie; dostrzeganie w sali obrazków, ilustracji, poszerzanie doświadczeń plastycznych poprzez poznawanie nowych technik, rysowanie, malowanie- korzystanie z różnych materiałów i przyborów; współdecydowanie o sposobie dekorowania sali pracami plastycznymi dzieci; tworzenie kompozycji z różnych materiałów i tworzyw (kolaż);oglądanie przedstawień teatralnych w przedszkolu i w teatrze; przestrzeganie zasad właściwego zachowania się w teatrze; dzielenie się wrażeniami z obejrzanych przedstawień teatralnych; uczestniczenie w koncertach muzycznych w wykonaniu muzyków z filharmonii; poznawanie nazw różnych instrumentów muzycznych wykorzystywanych przez muzyków filharmonii wykonujących koncert dla dzieci w przedszkolu; dostrzeganie piękna wokół siebie,
  5. Warstwa duchowa: sygnalizowanie własnych potrzeb wewnętrznych (poczucia bezpieczeństwa, akceptacji, miłości itp.), dostrzeganie potrzeb wyższych innych osób; konfrontowanie tego, co lubię, z tym, co mi wolno; poznawanie różnych wartości, takich jak: prawda, szacunek, szczęście, uczciwość, odwaga, itp. poprzez literaturę, formy teatralne;

Piosenka „W KASZTANOWYM MIEŚCIE”

słowa D. Gellner, muzyka S. Markiewicz

 

W kasztanowym mieście
Wszystko jest z kasztana
Kasztanowe drzewa
Szumią tu od rana .

Kasztanowe chmury
Płyną ponad miastem
Słońce jest zielone
Śmieszne i kolczaste .

Ref. Kasztanowy konik ,
Kasztanowy bat
Na koniku kasztanowym
Pojedziemy w świat

W kasztanowym mieście
W kasztanowy ranek
Każdy na śniadanie
Je kasztanów dzbanek

A listonosz stary
Zawsze oczywiście
Nosi zamiast listów
Kasztanowe liście .

Ref.

 

Piosenka „Smok Rock”. CD „Dzień dobry” D. Pakuła

 

Czy ktoś widział kiedyś smoka,

który świetnie tańczył Rocka?

Lubił walca i lambadę i uwielbiał czekoladę.

Ref. Co to za smok? Smok Rock

Do przodu krok – Smok Rock

Chwyć się za bok – Smok Rock

W górę skok – Smok Rock

Obróć się w prawo – Smok Rock

A teraz w lewo – Smok Rock

Zrób hula-hop – Smok Rock

Wytężaj wzrok – Smok Rock.

Smok nocował w smoczej jamie,

jadł barana na śniadanie.

Był wesoły, przyjacielski,

na nazwisko miał Wawelski.

Ref.

Mieszkał w prastarym Krakowie,

mama bajkę Ci opowie.

Już od dzisiaj Polska cała

tę piosenkę będzie znała.

Ref.

 

 

„Co to jest Polska?” Cz. Janczarski

- Co to jest Polska? -
Spytał Jaś w przedszkolu.
Polska - to wieś
i las, i zboże w polu,
i szosa, którą pędzi
do miasta autobus,
i samolot, co leci
wysoko nad tobą.
Polska- to miasto,
strumień i rzeka,
i komin fabryczny,
co dymi z daleka,
a nawet obłoki,
gdy nad nami mkną.
Polska to jest także twój rodzinny dom.
A przedszkole?
Tak - i przedszkole,
i róża w ogrodzie
i książka na stole.

WITA WAS WRZESIEŃ

Wiersz „Porządek w naszej sali”

1. Piękna nasza sala,
bardzo o nią dbamy
i na swoje miejsca
wszystko odkładamy.
2. Klocki do koszyka,
kredki są w pudełkach.
Siedzą lalki, misie
równo na krzesełkach.
3. Bo przedszkolak zawsze        
o porządek dba,
swoje obowiązki
bardzo dobrze zna.

 

Piosenka „Czarodziejskie wyrazy”

1.Czarodziejskie znam wyrazy, które mówię wiele razy ,
   gdy przychodzę do przedszkola, to dzień dobry zawsze wołam
   Zawsze mówię też dziękuję, gdy obiadek mi smakuje.

Ref: Bo przepraszam i poproszę, do widzenia i dziękuję
       i dzień dobry na dzień dobry nic mnie przecież nie kosztuje.
       Bo przepraszam i poproszę, do widzenia i dziękuję
       i dzień dobry na dzień dobry nic mnie przecież nie kosztuje.

2.A gdy dostać chcę trzy grosze, wtedy mówię ja poproszę ,
   gdy wyleje mi się kasza, głośno mówię ja przepraszam .
   To zasługa mojej mamy, że tak jestem wychowany.

Ref: Bo przepraszam i poproszę…

PAŹDZIERNIK U SMERFÓW

TEMATY KOMPLEKSOWE

1. Jesień w sadzie

2. Jesień na działce

3. Nasze rodziny

4. Nasi domowi ulubieńcy

 

TREŚCI PROGRAMOWE:

- uczestniczenie w zabawach ruchowych
- słuchanie dźwięków dochodzących z bliskiego i dalszego otoczenia
- odtwarzanie proponowanego rytmu (klaskanie, tupanie)
- powtarzanie z pamięci rymowanek, krótkich wierszy, piosenek
- rozpoznawanie osób po głosie, słuchanie wierszy, opowiadań, baśni polskich i zagranicznych autorów
- wypowiadanie się na temat wysłuchanych utworów literackich
- obserwowanie bliższego i dalszego otoczenia w różnych okolicznościach
- obserwowanie przyrody w naturalnym otoczeniu, podczas pobytu na świeżym powietrzu, w ogrodzie przedszkolnym oraz podczas spaceru i wycieczek
- dostrzeganie różnic, określanie ich (np. obserwowanie zmian zachodzących w otoczeniu podczas kolejnych pór roku)
- określanie pokrewieństwa pomiędzy członkami rodziny (np. babcia to mama mamy itp.)
- opowiadanie o ulubionych zajęciach domowych poszczególnych członków rodziny
- utrzymywanie porządku na swoich półkach w sali przedszkolnej
- nazywanie i przedstawianie podczas zabaw różnych stanów emocjonalnych (np.: smutek, radość, złość, strach itp.)
- poszerzanie doświadczeń plastycznych poprzez poznawanie nowych technik
- rysowanie, malowanie- korzystanie z różnych materiałów i przyborów
- tworzenie kompozycji z różnych materiałów i tworzyw (kolaż)
- uczestniczenie w zabawach muzyczno- ruchowych, ze śpiewem
- słuchanie utworów instrumentalnych, np. muzyki filmowej, poważnej
- słuchanie piosenek śpiewanych przez nauczyciela oraz ich profesjonalnych nagrań, śpiewanie piosenek z repertuaru    dziecięcego
- podejmowanie działań zgodnych z własnymi zainteresowaniami, upodobaniami, uzdolnieniami
- dostrzeganie potrzeb wyższych innych osób, konfrontowanie tego, co lubię, z tym, co mi wolno, zdobywanie informacji o tym, co jest najważniejsze dla innych

 

 

Wiersz M. Konopnicka "Jesienią"

Jesienią, jesienią
Sady się rumienią:
Czerwone jabłuszka
Pomiędzy zielenią.

Czerwone jabłuszka,
Złociste gruszeczki
Świecą się, jak gwiazdy,
Pomiędzy listeczki.
— Pójdę ja się, pójdę

Pokłonić jabłoni,
Może mi jabłuszko
W czapeczkę uroni!
— Pójdę ja do gruszy,
Nastawię fartuszka,

Może w niego spadnie
Jaka śliczna gruszka!
Jesienią, jesienią
Sady się rumienią;
Czerwone jabłuszka
Pomiędzy zielenią.

 


Piosenka "Idzie jesień po lesie"

Z wielkim koszem idzie jesień po lesie.
Co w tym koszu pani jesień nam niesie?

ref: Kurki, rydze i maślaki,
borowiki i kozaki pozbieramy dziś.
Kurki, rydze i maślaki,
borowiki i kozaki pozbieramy dziś.

Muchomora ominiemy z daleka.
niech muchomor na złe muchy tu czeka.

ref: Kurki, rydze i maślaki,
borowiki i kozaki pozbieramy dziś.
Kurki, rydze i maślaki,
borowiki i kozaki pozbieramy dziś.

Poszukamy żółtych kurek pod sosną.
Nad potokiem smaczne rydze nam rosną.

ref: Kurki, rydze i maślaki,
borowiki i kozaki pozbieramy dziś.
Kurki, rydze i maślaki,
borowiki i kozaki pozbieramy dziś.

Wita nas czerwiec

                        Zapraszamy Rodziców na Zakończenie Roku Przedszkolnego

                                      dnia 13.06.2018r. o godzinie 14.45.

Piosenka

Już dużo wiem sł. Urszula Piotrowska, muz. Magdalena Melnicka-Sypko

  1. Nie jestem małym szkrabem,

Nie jestem też berbeciem,

 Bo dziecko w moim wieku

 Już dużo wie o świecie.

Zapytaj, o co zechcesz.

Usłyszysz wnet odpowiedź.

To wcale nie przechwałki,

Gdy ktoś ma olej w głowie.

Ref.:  Umiem liczyć jeden, dwa,

I litery dobrze znam.

Słyszę głoski: u, i, e.

W grupie chętnie bawię się.

  1. Pytają mnie zabawki,

Czy jeszcze o nich myślę.

A ja im odpowiadam:

– No jasne, oczywiście!

 I chociaż coraz częściej

zaglądam do książeczek,

Moimi przyjaciółmi

Na pewno wciąż będziecie.

Ref.: Umiem liczyć …

                         Wiersz

Tato, czy już lato? wiersz Barbara Szelągowska

Powiedz, proszę! Powiedz tato,

po czym można poznać lato?

Skąd na przykład wiadomo, że już się zaczyna?

Po prostu:

Po słodkich malinach;

Po bitej śmietanie z truskawkami;

Po kompocie z wiśniami;

Po życie, które na polach dojrzewa;

Po letnich ulewach;

Po słowiku, co wieczorami śpiewa;

Po boćkach uczących się latać;

Po ogródkach tonących w kwiatach;

Po świerszczach koncertujących na łące;

Po wygrzewającej się na mleczu biedronce;

 Po zapachu skoszonej trawy i róż;

I... już!

 

          Drodzy Rodzice, w pierwszym tygodniu czerwca będziemy  rozmawiali na temat zwierząt, jakie hodujemy w domu lub jakie chcielibyśmy mieć. Będziemy opowiadali o zabawach ze swoimi ulubieńcami.. Dokonamy analizy i syntezy słuchowej i głoskowej nazw zwierząt. Poznamy pracę weterynarza i dowiemy się, na czym polega. Zbierzemy informacje na temat zwierząt egzotycznych i stworzymy „Kącik zoologiczny”. Porozmawiamy na temat zagrożeń związanych ze spotkaniem z nieznajomym zwierzęciem i odpowiedniego zachowania w takich sytuacjach. Poznamy liczbę 10 i nauczymy się ją pisać. Poznamy literę z, Z występującą w wyrazach: zebra, Zenek. Będziemy czytać wyrazy z poznanych liter: O, A, L, M, E, T, D, I, K, U, P, Y, B, N, S, R, G, C, J, W, F, Ł, Z.

Pomysły dla  rodziców, czyli jak spędzać czas z dzieckiem:

  • Wizyta w zoo, sklepie zoologicznym – rozmowa na temat odpowiedniego zachowania wobec nieznajomych zwierząt i odpowiedzialności, jakiej wymaga posiadanie zwierzątka.
  • Zabawy utrwalające w pamięci kształt cyfry 10: wyszukiwanie przedmiotów zbliżonych kształtem do cyfry 10, pisanie cyfry 10 po piasku, kaszy, układanie cząstek warzyw i owoców w kształt cyfry 10.
  • Zabawy w wysłuchiwanie poznanych głosek, w tym w szczególności głoski z.
  • Zabawy w wyszukiwanie w wyrazach poznanych liter, w tym w szczególności litery Z, z.
  • Czytanie książek – opowiadań i wierszy, wspólne śpiewanie piosenek.

          W drugim tygodniu będziemy rozmawiali o kolorach, dowiemy się, które z nich to kolory podstawowe (czerwony, niebieski, żółty). Zastanowimy się, jakie elementy z naszego otoczenia są w tych kolorach, poznamy też ich różne odcienie. Będziemy eksperymentowali z kolorami podstawowymi, stworzymy kolory pochodne (pomarańczowy, zielony, fioletowy). Pomieszamy farby w różnych barwach i wykonamy rozmaite prace plastyczne. Porozmawiamy na temat tęczy i jej kolorów. Zastanowimy się, o jakiej porze roku możemy ją najczęściej zaobserwować na niebie i z czym kojarzą nam się kolory występujące w tęczy. Będziemy doskonalili umiejętność przeliczania w zakresie 10. Podczas zabaw matematycznych dokonamy klasyfikacji elementów według 3 cech.

Pomysły dla rodziców, czyli jak spędzać czas z dzieckiem:

  • Szukanie w otoczeniu elementów w określonym kolorze.
  • Wspólne malowanie – eksperymentowanie z mieszaniem kolorów.
  • Zabawy w przeliczanie w zakresie 10 dowolnych elementów.

          W trzecim i czwartym tygodniu porozmawiamy na temat lata, wakacji, biwaków i różnych typów krajobrazów. Zastanowimy się, po czym można poznać lato i jak bezpiecznie spędzić wakacje, czyli jak powinniśmy zachowywać się, gdy jesteśmy nad morzem, jeziorem, rzeką, stawem, w górach lub w dużym mieście. Stworzymy Kodeks bezpiecznych wakacji. Będziemy rozmawiali o tym, gdzie planujemy wyjechać na wakacje i co nam się z nimi kojarzy. Dowiemy się, czym wyróżnia się krajobraz górski i jakie są jego charakterystyczne elementy (gwara, góral, hala, oscypek, kozica, świstak, niedźwiedź brunatny). Zbierzemy informacje na temat cech krajobrazu nadmorskiego. Zastanowimy się m.in. nad tym dlaczego morze jest niebezpieczne i kto na plaży dba o nasze bezpieczeństwo. Będziemy rozwiązywać zagadki dotyczące plaży. Porozmawiamy także na temat rzeki, tego, jaka jest woda w rzece i kto w niej mieszka, a także tego, jak należy zachowywać się w pobliżu ogniska. Zastanowimy się, co powinniśmy ze sobą zabrać, jadąc na biwak i co można na nim robić.. Pożegnamy się z przedszkolem. Podsumujemy, co nam się najbardziej i najmniej podobało w przedszkolu.

Pomysły dla rodziców, czyli jak spędzać czas z dzieckiem:

  • Wspólne wyprawy za miasto – zwrócenie uwagi na bezpieczeństwo podczas kąpieli, wypraw do lasu i przy ognisku.
  • Zabawy utrwalające w pamięci kształt poznanych cyfr: wyszukiwanie przedmiotów zbliżonych kształtem do poznanych cyfry, pisanie cyfr po piasku, kaszy, układanie cząstek warzyw i owoców w kształt cyfry.
  • Zabawy w wysłuchiwanie poznanych głosek.
  • Czytanie książek – opowiadań i wierszy, wspólne śpiewanie piosenek.
Copyright © 2013. Przedszkole nr 44 w Gdyni Rights Reserved.