^Back To Top
logo
foto1 foto2 foto3 foto4 foto5

PAŹDZIERNIK U SMERFÓW

TEMATY KOMPLEKSOWE

1. Jesień w sadzie

2. Jesień na działce

3. Nasze rodziny

4. Nasi domowi ulubieńcy

 

TREŚCI PROGRAMOWE:

- uczestniczenie w zabawach ruchowych
- słuchanie dźwięków dochodzących z bliskiego i dalszego otoczenia
- odtwarzanie proponowanego rytmu (klaskanie, tupanie)
- powtarzanie z pamięci rymowanek, krótkich wierszy, piosenek
- rozpoznawanie osób po głosie, słuchanie wierszy, opowiadań, baśni polskich i zagranicznych autorów
- wypowiadanie się na temat wysłuchanych utworów literackich
- obserwowanie bliższego i dalszego otoczenia w różnych okolicznościach
- obserwowanie przyrody w naturalnym otoczeniu, podczas pobytu na świeżym powietrzu, w ogrodzie przedszkolnym oraz podczas spaceru i wycieczek
- dostrzeganie różnic, określanie ich (np. obserwowanie zmian zachodzących w otoczeniu podczas kolejnych pór roku)
- określanie pokrewieństwa pomiędzy członkami rodziny (np. babcia to mama mamy itp.)
- opowiadanie o ulubionych zajęciach domowych poszczególnych członków rodziny
- utrzymywanie porządku na swoich półkach w sali przedszkolnej
- nazywanie i przedstawianie podczas zabaw różnych stanów emocjonalnych (np.: smutek, radość, złość, strach itp.)
- poszerzanie doświadczeń plastycznych poprzez poznawanie nowych technik
- rysowanie, malowanie- korzystanie z różnych materiałów i przyborów
- tworzenie kompozycji z różnych materiałów i tworzyw (kolaż)
- uczestniczenie w zabawach muzyczno- ruchowych, ze śpiewem
- słuchanie utworów instrumentalnych, np. muzyki filmowej, poważnej
- słuchanie piosenek śpiewanych przez nauczyciela oraz ich profesjonalnych nagrań, śpiewanie piosenek z repertuaru    dziecięcego
- podejmowanie działań zgodnych z własnymi zainteresowaniami, upodobaniami, uzdolnieniami
- dostrzeganie potrzeb wyższych innych osób, konfrontowanie tego, co lubię, z tym, co mi wolno, zdobywanie informacji o tym, co jest najważniejsze dla innych

 

 

Wiersz M. Konopnicka "Jesienią"

Jesienią, jesienią
Sady się rumienią:
Czerwone jabłuszka
Pomiędzy zielenią.

Czerwone jabłuszka,
Złociste gruszeczki
Świecą się, jak gwiazdy,
Pomiędzy listeczki.
— Pójdę ja się, pójdę

Pokłonić jabłoni,
Może mi jabłuszko
W czapeczkę uroni!
— Pójdę ja do gruszy,
Nastawię fartuszka,

Może w niego spadnie
Jaka śliczna gruszka!
Jesienią, jesienią
Sady się rumienią;
Czerwone jabłuszka
Pomiędzy zielenią.

 


Piosenka "Idzie jesień po lesie"

Z wielkim koszem idzie jesień po lesie.
Co w tym koszu pani jesień nam niesie?

ref: Kurki, rydze i maślaki,
borowiki i kozaki pozbieramy dziś.
Kurki, rydze i maślaki,
borowiki i kozaki pozbieramy dziś.

Muchomora ominiemy z daleka.
niech muchomor na złe muchy tu czeka.

ref: Kurki, rydze i maślaki,
borowiki i kozaki pozbieramy dziś.
Kurki, rydze i maślaki,
borowiki i kozaki pozbieramy dziś.

Poszukamy żółtych kurek pod sosną.
Nad potokiem smaczne rydze nam rosną.

ref: Kurki, rydze i maślaki,
borowiki i kozaki pozbieramy dziś.
Kurki, rydze i maślaki,
borowiki i kozaki pozbieramy dziś.

ZAPRASZAMY NA ZEBRANIE

MAMO I TATO!

JUŻ W PONIEDZIAŁEK 10.09.2018r. O GODZ. 18.30 ZAPRASZAMY NA I ZEBRANIE W NASZEJ GRUPIE, NA KTÓRYM:

  • DOWIECIE SIĘ W JAKI SPOSÓB BĘDZIE SPĘDZAĆ CZAS WASZE DZIECKO
  • BĘDZIECIE WSPÓŁDECYDOWAĆ O WAŻNYCH PRZEDSIĘWZIĘCIACH ORGANIZOWANYCH W GRUPIE
  • DOWIECIE SIĘ JAKIE INICJATYWY I UROCZYSTOŚCI ODBĘDĄ SIĘ W NASZYM PRZEDSZKOLU

          

                                                                                                                                              ZAPRASZAMY

Wita nas czerwiec

                        Zapraszamy Rodziców na Zakończenie Roku Przedszkolnego

                                      dnia 13.06.2018r. o godzinie 14.45.

Piosenka

Już dużo wiem sł. Urszula Piotrowska, muz. Magdalena Melnicka-Sypko

  1. Nie jestem małym szkrabem,

Nie jestem też berbeciem,

 Bo dziecko w moim wieku

 Już dużo wie o świecie.

Zapytaj, o co zechcesz.

Usłyszysz wnet odpowiedź.

To wcale nie przechwałki,

Gdy ktoś ma olej w głowie.

Ref.:  Umiem liczyć jeden, dwa,

I litery dobrze znam.

Słyszę głoski: u, i, e.

W grupie chętnie bawię się.

  1. Pytają mnie zabawki,

Czy jeszcze o nich myślę.

A ja im odpowiadam:

– No jasne, oczywiście!

 I chociaż coraz częściej

zaglądam do książeczek,

Moimi przyjaciółmi

Na pewno wciąż będziecie.

Ref.: Umiem liczyć …

                         Wiersz

Tato, czy już lato? wiersz Barbara Szelągowska

Powiedz, proszę! Powiedz tato,

po czym można poznać lato?

Skąd na przykład wiadomo, że już się zaczyna?

Po prostu:

Po słodkich malinach;

Po bitej śmietanie z truskawkami;

Po kompocie z wiśniami;

Po życie, które na polach dojrzewa;

Po letnich ulewach;

Po słowiku, co wieczorami śpiewa;

Po boćkach uczących się latać;

Po ogródkach tonących w kwiatach;

Po świerszczach koncertujących na łące;

Po wygrzewającej się na mleczu biedronce;

 Po zapachu skoszonej trawy i róż;

I... już!

 

          Drodzy Rodzice, w pierwszym tygodniu czerwca będziemy  rozmawiali na temat zwierząt, jakie hodujemy w domu lub jakie chcielibyśmy mieć. Będziemy opowiadali o zabawach ze swoimi ulubieńcami.. Dokonamy analizy i syntezy słuchowej i głoskowej nazw zwierząt. Poznamy pracę weterynarza i dowiemy się, na czym polega. Zbierzemy informacje na temat zwierząt egzotycznych i stworzymy „Kącik zoologiczny”. Porozmawiamy na temat zagrożeń związanych ze spotkaniem z nieznajomym zwierzęciem i odpowiedniego zachowania w takich sytuacjach. Poznamy liczbę 10 i nauczymy się ją pisać. Poznamy literę z, Z występującą w wyrazach: zebra, Zenek. Będziemy czytać wyrazy z poznanych liter: O, A, L, M, E, T, D, I, K, U, P, Y, B, N, S, R, G, C, J, W, F, Ł, Z.

Pomysły dla  rodziców, czyli jak spędzać czas z dzieckiem:

  • Wizyta w zoo, sklepie zoologicznym – rozmowa na temat odpowiedniego zachowania wobec nieznajomych zwierząt i odpowiedzialności, jakiej wymaga posiadanie zwierzątka.
  • Zabawy utrwalające w pamięci kształt cyfry 10: wyszukiwanie przedmiotów zbliżonych kształtem do cyfry 10, pisanie cyfry 10 po piasku, kaszy, układanie cząstek warzyw i owoców w kształt cyfry 10.
  • Zabawy w wysłuchiwanie poznanych głosek, w tym w szczególności głoski z.
  • Zabawy w wyszukiwanie w wyrazach poznanych liter, w tym w szczególności litery Z, z.
  • Czytanie książek – opowiadań i wierszy, wspólne śpiewanie piosenek.

          W drugim tygodniu będziemy rozmawiali o kolorach, dowiemy się, które z nich to kolory podstawowe (czerwony, niebieski, żółty). Zastanowimy się, jakie elementy z naszego otoczenia są w tych kolorach, poznamy też ich różne odcienie. Będziemy eksperymentowali z kolorami podstawowymi, stworzymy kolory pochodne (pomarańczowy, zielony, fioletowy). Pomieszamy farby w różnych barwach i wykonamy rozmaite prace plastyczne. Porozmawiamy na temat tęczy i jej kolorów. Zastanowimy się, o jakiej porze roku możemy ją najczęściej zaobserwować na niebie i z czym kojarzą nam się kolory występujące w tęczy. Będziemy doskonalili umiejętność przeliczania w zakresie 10. Podczas zabaw matematycznych dokonamy klasyfikacji elementów według 3 cech.

Pomysły dla rodziców, czyli jak spędzać czas z dzieckiem:

  • Szukanie w otoczeniu elementów w określonym kolorze.
  • Wspólne malowanie – eksperymentowanie z mieszaniem kolorów.
  • Zabawy w przeliczanie w zakresie 10 dowolnych elementów.

          W trzecim i czwartym tygodniu porozmawiamy na temat lata, wakacji, biwaków i różnych typów krajobrazów. Zastanowimy się, po czym można poznać lato i jak bezpiecznie spędzić wakacje, czyli jak powinniśmy zachowywać się, gdy jesteśmy nad morzem, jeziorem, rzeką, stawem, w górach lub w dużym mieście. Stworzymy Kodeks bezpiecznych wakacji. Będziemy rozmawiali o tym, gdzie planujemy wyjechać na wakacje i co nam się z nimi kojarzy. Dowiemy się, czym wyróżnia się krajobraz górski i jakie są jego charakterystyczne elementy (gwara, góral, hala, oscypek, kozica, świstak, niedźwiedź brunatny). Zbierzemy informacje na temat cech krajobrazu nadmorskiego. Zastanowimy się m.in. nad tym dlaczego morze jest niebezpieczne i kto na plaży dba o nasze bezpieczeństwo. Będziemy rozwiązywać zagadki dotyczące plaży. Porozmawiamy także na temat rzeki, tego, jaka jest woda w rzece i kto w niej mieszka, a także tego, jak należy zachowywać się w pobliżu ogniska. Zastanowimy się, co powinniśmy ze sobą zabrać, jadąc na biwak i co można na nim robić.. Pożegnamy się z przedszkolem. Podsumujemy, co nam się najbardziej i najmniej podobało w przedszkolu.

Pomysły dla rodziców, czyli jak spędzać czas z dzieckiem:

  • Wspólne wyprawy za miasto – zwrócenie uwagi na bezpieczeństwo podczas kąpieli, wypraw do lasu i przy ognisku.
  • Zabawy utrwalające w pamięci kształt poznanych cyfr: wyszukiwanie przedmiotów zbliżonych kształtem do poznanych cyfry, pisanie cyfr po piasku, kaszy, układanie cząstek warzyw i owoców w kształt cyfry.
  • Zabawy w wysłuchiwanie poznanych głosek.
  • Czytanie książek – opowiadań i wierszy, wspólne śpiewanie piosenek.

WITA WAS WRZESIEŃ

Wiersz „Porządek w naszej sali”

1. Piękna nasza sala,
bardzo o nią dbamy
i na swoje miejsca
wszystko odkładamy.
2. Klocki do koszyka,
kredki są w pudełkach.
Siedzą lalki, misie
równo na krzesełkach.
3. Bo przedszkolak zawsze        
o porządek dba,
swoje obowiązki
bardzo dobrze zna.

 

Piosenka „Czarodziejskie wyrazy”

1.Czarodziejskie znam wyrazy, które mówię wiele razy ,
   gdy przychodzę do przedszkola, to dzień dobry zawsze wołam
   Zawsze mówię też dziękuję, gdy obiadek mi smakuje.

Ref: Bo przepraszam i poproszę, do widzenia i dziękuję
       i dzień dobry na dzień dobry nic mnie przecież nie kosztuje.
       Bo przepraszam i poproszę, do widzenia i dziękuję
       i dzień dobry na dzień dobry nic mnie przecież nie kosztuje.

2.A gdy dostać chcę trzy grosze, wtedy mówię ja poproszę ,
   gdy wyleje mi się kasza, głośno mówię ja przepraszam .
   To zasługa mojej mamy, że tak jestem wychowany.

Ref: Bo przepraszam i poproszę…

Materiały na maj

ZAPROSZENIE

    Serdecznie zapraszamy Rodziców dzieci z grupy SMERFY na zebranie, które odbędzie się 10 maja 2018r. o godz. 17.00. Na spotkaniu pani Anna Matuszczak ze Szkoły 42 opowie Państwu o szkole oraz przedstawi wymagania dla dzieci klas pierwszych . Powie też o tym, jak wspomagać dziecko w osiągnięciu sukcesu szkolnego. Po zebraniu ogólnym zapraszamy Rodziców na zebranie grupowe.

                                                                                                                        Miło będzie nam Państwa gościć.

                                                                                                                           Nauczycielki grupy SMERFY

8 maja jedziemy do Elektrowni Wodnej Bielkowo. Prosimy o przygotowanie dla dzieci prowiantu na wycieczkę. Obiad będzie opóźniony.

23 maja pojedziemy do Ogrodu Botanicznego w Marszewie.

25 maja zapraszamy na Festyn Rodzinny.

28 maja jedziemy na całodniową wycieczkę do Wioski Smerfów.

Tematy kompleksowe:

  1. Jak powstaje książka.
  2. Na łące.
  3. Ja i moja rodzina.    

                 W pierwszym tygodniu maja porozmawiamy na temat roli, jaką odgrywają w naszym życiu książki. Poznamy różne rodzaje książek, a także zawody związane z ich powstawaniem: pisarza, autora, ilustratora, grafika, redaktora, drukarza. Odwiedzimy księgarnię. Będziemy wymyślać tytuły książek i tworzyć dla nich okładki.

Poznamy liczbę 9. Nauczymy się określać, który element jest pierwszy, a który drugi z kolei, ile jest elementów, będziemy dokładać i zabierać elementy ze zbioru tak, aby zostało 9 elementów. Nauczymy się pisać cyfrę 9.

                   W następnym tygodniu porozmawiamy o łące i jej mieszkańcach. Przy pomocy lup będziemy obserwować i nazywać rośliny i zwierzęta zamieszkujące łąkę, m.in. owady. Poszukamy nazw łąkowych roślin w atlasach roślin i stworzyliśmy Zielnik. Zbierzemy informacje na temat m.in. kretów i żab. W przedszkolu zorganizujemy „Kącik dla łąki”, w którym zierzemy publikacje i ciekawostki na temat łąki i jej mieszkańców, a także zdjęcia roślin i zwierząt zamieszkujących łąkę.

Poznamy liczbę 0. Nauczymy się dokładać i zabierać elementy ze zbioru tak, aby zostało ich 0. Będziemy pisać cyfrę 0.

Poznamy literę ł, Ł, jak łapa lub Łucja.

                   W kolejnym tygodniu będziemy mówić o rodzinie i różnych zawodach wykonywanych przez rodziców. Zastanowimy się też, jak możemy pomagać rodzicom w domowych obowiązkach. Rozwiążemy zagadki na temat urządzeń domowych. Narysujemy portrety swoich rodziców. Przygotujemy niespodzianki . Będziemy klasyfikować przedmioty ze względu na ich określone cechy, przeliczać je, porównywać liczebność zbiorów.

                 W ostatnim tygodniu porozmawiamy na temat praw dziecka. Dowiemy się, że istnieje organi­zacja, która się nimi zajmuje (UNICEF) i która stworzyła Konwencję Praw Dziecka. Namalujemy krainę szczęśliwych dzieci. Zastanowimy się, w czym są podobne i czym różnią się dzieci z różnych krajów. Wymienimy nasze sposoby na nudę, a także porozmawiamy na temat tego, kogo możemy nazwać przyjacielem i dlaczego warto mieć przyjaciół. Będziemy liczyć w zakresie 10, dokładać i odkładać elementy tak, by była ich poda­na liczba. Poznamy literę h.

                                                                                                                                                                                                                                          

PIOSENKA DO NAUKI NA MAJ

Śpiewam na łące

  1. Jest złoto i błękitnie,

a wokół łąka kwitnie,

po łące sobie hasam

i trawę mam do pasa.

Ref.: Tu motylek, a tam dzwonek,

tu stokrotka, tam skowronek,

szumi trawa, pachnie ziółko

a ja śpiewam sobie w kółko.

  1. Nad łąką lecą muchy

i trzmiele jak poduchy

i wielkie, straszne osy,

bzyczące wniebogłosy!

Ref.: Tu motylek…

  1. Na łące rosną trawki,

kaczeńce, osty, babki,

pokrzywa, kilka mleczy

i mnóstwo innych rzeczy.

Ref.: Tu motylek…

  1. Po łące łażą stonki

i żuczki i biedronki,

ślimaki, mrówki, świerszcze

i nie wiem co tam jeszcze.

Ref.: Tu motylek…

 

WIERSZ DO NAUKI NA MAJ

 

Zostań moim przyjacielem

Eliza Rozdoba

Zostań moim przyjacielem

i na co dzień i w niedziel

ja dla ciebie wszystko zrobię,

nawet deser oddam tobie

i czerwony wóz strażacki,

stare klocki, brata znaczki

i książeczkę z naklejkami,

siostry pudło z zabawkami

i jej ulubione lale i nie będzie mi żal wcale…

Zostań moim przyjacielem,

dam ci dwie drożdżówki z serem

i kawałek czekolady,

co już zjeść nie dałem rady,

i w kieszeni spodni noszę,

zgódź się, zgódź, tak ładnie proszę!

Copyright © 2013. Przedszkole nr 44 w Gdyni Rights Reserved.