^Back To Top
logo
foto1 foto2 foto3 foto4 foto5
Get Adobe Flash player

KONSULTACJE INDYWIDUALNE

DRODZY RODZICE!

Serdecznie zapraszamy na konsultacje indywidualne, które odbędą się dnia 15.11.2018r (czwartek) od godziny 17.00 w naszej sali. Celem konsultacji będzie omówienie obserwacji pedagogicznej dziecka przeprowadzonej                                                                 na przełomie IX i X.

                                                                                                                                                    Zapraszamy

                                                                                                                                           Pani Basia i Pani Ania

 

 

LISTOPAD U SMERFÓW

TEMATY KOMPLEKSOWE:

  1. Domy i domki
  2. Polska– moja ojczyzna- metodą projektu.
  3. A deszcz pada i pada…

                                              

TREŚCI PROGRAMOWE (warstwa biologiczna, psychologiczna, socjologiczna, kulturologiczna, duchowa)

  1. Warstwa biologiczna: ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występującej w danej porze roku; częste przebywanie na świeżym powietrzu we wszystkich porach roku; przestrzeganie podstawowych zasad związanych z higieną; kulturalne spożywanie posiłków, korzystanie ze sztućców; przyjmowanie poprawnej postawy podczas wykonywania różnych czynności; uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę ciała, orientacyjno- porządkowych, bieżnych, ze śpiewem; uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych.
  2. Warstwa psychologiczna: układanie pociętych na części obrazków w całość (bez wzoru); porównywanie par obrazków, wskazywanie różnic między nimi; uzupełnianie braków na obrazkach; słuchanie rymowanek, piosenek, wierszy w języku regionalnym; uczestniczenie w zabawach, np.: ruchowych, językowych, muzycznych prowadzonych w języku regionalnym- kaszubskim; słuchanie rymowanek, prostych wierszy, piosenek w języku regionalnym- kaszubskim; rozumienie bardzo prostych poleceń w języku regionalnym- kaszubskim i reagowanie na nie; wykonywanie ćwiczeń w parach, np. według metody W. Sherborne.
  3. Warstwa socjologiczna: samodzielne rozbieranie się i ubieranie się oraz dbanie o swoją garderobę; utrzymywanie porządku na swoich półkach w sali przedszkolnej, nazywanie i przedstawianie podczas zabaw różnych stanów emocjonalnych (np.: smutek, radość, złość, strach itp.), przestrzeganie ustalonych umów i zasad obowiązujących w przedszkolu; współdziałanie podczas zabaw, gier; pełnienie w każdej rozmowie roli słuchacza i roli mówiącego; włączanie się w prace porządkowe w sali nazywanie swojej miejscowości, poznawanie jej historii, ważniejszych obiektów i miejsc; organizowanie spotkań z twórcami ludowymi ze swojego regionu; słuchanie nagrań zespołów ludowych ze swojego regionu, poznawanie przyśpiewek, tańców; gromadzenie informacji na temat pracy osób w różnych zawodach (dostępnych bezpośredniej obserwacji); określanie roli różnych zawodów w życiu społecznym; nabywanie szacunku dla pracy ludzi w różnych zawodach; podawanie nazwy swojej ojczyzny i jej stolicy; poznawanie symboli narodowych: flagi, godła, hymnu narodowego; słuchanie utworów literatury dziecięcej, tematycznie związanej z Polską; nauka wybranych (krótkich) wierszy na pamięć; poznawanie strojów ludowych.
  4. Warstwa kulturologiczna: dostrzeganie piękna wokół siebie; dostrzeganie w sali obrazków, ilustracji, poszerzanie doświadczeń plastycznych poprzez poznawanie nowych technik, rysowanie, malowanie- korzystanie z różnych materiałów i przyborów; współdecydowanie o sposobie dekorowania sali pracami plastycznymi dzieci; tworzenie kompozycji z różnych materiałów i tworzyw (kolaż);oglądanie przedstawień teatralnych w przedszkolu i w teatrze; przestrzeganie zasad właściwego zachowania się w teatrze; dzielenie się wrażeniami z obejrzanych przedstawień teatralnych; uczestniczenie w koncertach muzycznych w wykonaniu muzyków z filharmonii; poznawanie nazw różnych instrumentów muzycznych wykorzystywanych przez muzyków filharmonii wykonujących koncert dla dzieci w przedszkolu; dostrzeganie piękna wokół siebie,
  5. Warstwa duchowa: sygnalizowanie własnych potrzeb wewnętrznych (poczucia bezpieczeństwa, akceptacji, miłości itp.), dostrzeganie potrzeb wyższych innych osób; konfrontowanie tego, co lubię, z tym, co mi wolno; poznawanie różnych wartości, takich jak: prawda, szacunek, szczęście, uczciwość, odwaga, itp. poprzez literaturę, formy teatralne;

Piosenka „W KASZTANOWYM MIEŚCIE”

słowa D. Gellner, muzyka S. Markiewicz

 

W kasztanowym mieście
Wszystko jest z kasztana
Kasztanowe drzewa
Szumią tu od rana .

Kasztanowe chmury
Płyną ponad miastem
Słońce jest zielone
Śmieszne i kolczaste .

Ref. Kasztanowy konik ,
Kasztanowy bat
Na koniku kasztanowym
Pojedziemy w świat

W kasztanowym mieście
W kasztanowy ranek
Każdy na śniadanie
Je kasztanów dzbanek

A listonosz stary
Zawsze oczywiście
Nosi zamiast listów
Kasztanowe liście .

Ref.

 

Piosenka „Smok Rock”. CD „Dzień dobry” D. Pakuła

 

Czy ktoś widział kiedyś smoka,

który świetnie tańczył Rocka?

Lubił walca i lambadę i uwielbiał czekoladę.

Ref. Co to za smok? Smok Rock

Do przodu krok – Smok Rock

Chwyć się za bok – Smok Rock

W górę skok – Smok Rock

Obróć się w prawo – Smok Rock

A teraz w lewo – Smok Rock

Zrób hula-hop – Smok Rock

Wytężaj wzrok – Smok Rock.

Smok nocował w smoczej jamie,

jadł barana na śniadanie.

Był wesoły, przyjacielski,

na nazwisko miał Wawelski.

Ref.

Mieszkał w prastarym Krakowie,

mama bajkę Ci opowie.

Już od dzisiaj Polska cała

tę piosenkę będzie znała.

Ref.

 

 

„Co to jest Polska?” Cz. Janczarski

- Co to jest Polska? -
Spytał Jaś w przedszkolu.
Polska - to wieś
i las, i zboże w polu,
i szosa, którą pędzi
do miasta autobus,
i samolot, co leci
wysoko nad tobą.
Polska- to miasto,
strumień i rzeka,
i komin fabryczny,
co dymi z daleka,
a nawet obłoki,
gdy nad nami mkną.
Polska to jest także twój rodzinny dom.
A przedszkole?
Tak - i przedszkole,
i róża w ogrodzie
i książka na stole.

ZAPRASZAMY NA ZEBRANIE

MAMO I TATO!

JUŻ W PONIEDZIAŁEK 10.09.2018r. O GODZ. 18.30 ZAPRASZAMY NA I ZEBRANIE W NASZEJ GRUPIE, NA KTÓRYM:

  • DOWIECIE SIĘ W JAKI SPOSÓB BĘDZIE SPĘDZAĆ CZAS WASZE DZIECKO
  • BĘDZIECIE WSPÓŁDECYDOWAĆ O WAŻNYCH PRZEDSIĘWZIĘCIACH ORGANIZOWANYCH W GRUPIE
  • DOWIECIE SIĘ JAKIE INICJATYWY I UROCZYSTOŚCI ODBĘDĄ SIĘ W NASZYM PRZEDSZKOLU

          

                                                                                                                                              ZAPRASZAMY

PAŹDZIERNIK U SMERFÓW

TEMATY KOMPLEKSOWE

1. Jesień w sadzie

2. Jesień na działce

3. Nasze rodziny

4. Nasi domowi ulubieńcy

 

TREŚCI PROGRAMOWE:

- uczestniczenie w zabawach ruchowych
- słuchanie dźwięków dochodzących z bliskiego i dalszego otoczenia
- odtwarzanie proponowanego rytmu (klaskanie, tupanie)
- powtarzanie z pamięci rymowanek, krótkich wierszy, piosenek
- rozpoznawanie osób po głosie, słuchanie wierszy, opowiadań, baśni polskich i zagranicznych autorów
- wypowiadanie się na temat wysłuchanych utworów literackich
- obserwowanie bliższego i dalszego otoczenia w różnych okolicznościach
- obserwowanie przyrody w naturalnym otoczeniu, podczas pobytu na świeżym powietrzu, w ogrodzie przedszkolnym oraz podczas spaceru i wycieczek
- dostrzeganie różnic, określanie ich (np. obserwowanie zmian zachodzących w otoczeniu podczas kolejnych pór roku)
- określanie pokrewieństwa pomiędzy członkami rodziny (np. babcia to mama mamy itp.)
- opowiadanie o ulubionych zajęciach domowych poszczególnych członków rodziny
- utrzymywanie porządku na swoich półkach w sali przedszkolnej
- nazywanie i przedstawianie podczas zabaw różnych stanów emocjonalnych (np.: smutek, radość, złość, strach itp.)
- poszerzanie doświadczeń plastycznych poprzez poznawanie nowych technik
- rysowanie, malowanie- korzystanie z różnych materiałów i przyborów
- tworzenie kompozycji z różnych materiałów i tworzyw (kolaż)
- uczestniczenie w zabawach muzyczno- ruchowych, ze śpiewem
- słuchanie utworów instrumentalnych, np. muzyki filmowej, poważnej
- słuchanie piosenek śpiewanych przez nauczyciela oraz ich profesjonalnych nagrań, śpiewanie piosenek z repertuaru    dziecięcego
- podejmowanie działań zgodnych z własnymi zainteresowaniami, upodobaniami, uzdolnieniami
- dostrzeganie potrzeb wyższych innych osób, konfrontowanie tego, co lubię, z tym, co mi wolno, zdobywanie informacji o tym, co jest najważniejsze dla innych

 

 

Wiersz M. Konopnicka "Jesienią"

Jesienią, jesienią
Sady się rumienią:
Czerwone jabłuszka
Pomiędzy zielenią.

Czerwone jabłuszka,
Złociste gruszeczki
Świecą się, jak gwiazdy,
Pomiędzy listeczki.
— Pójdę ja się, pójdę

Pokłonić jabłoni,
Może mi jabłuszko
W czapeczkę uroni!
— Pójdę ja do gruszy,
Nastawię fartuszka,

Może w niego spadnie
Jaka śliczna gruszka!
Jesienią, jesienią
Sady się rumienią;
Czerwone jabłuszka
Pomiędzy zielenią.

 


Piosenka "Idzie jesień po lesie"

Z wielkim koszem idzie jesień po lesie.
Co w tym koszu pani jesień nam niesie?

ref: Kurki, rydze i maślaki,
borowiki i kozaki pozbieramy dziś.
Kurki, rydze i maślaki,
borowiki i kozaki pozbieramy dziś.

Muchomora ominiemy z daleka.
niech muchomor na złe muchy tu czeka.

ref: Kurki, rydze i maślaki,
borowiki i kozaki pozbieramy dziś.
Kurki, rydze i maślaki,
borowiki i kozaki pozbieramy dziś.

Poszukamy żółtych kurek pod sosną.
Nad potokiem smaczne rydze nam rosną.

ref: Kurki, rydze i maślaki,
borowiki i kozaki pozbieramy dziś.
Kurki, rydze i maślaki,
borowiki i kozaki pozbieramy dziś.

WITA WAS WRZESIEŃ

Wiersz „Porządek w naszej sali”

1. Piękna nasza sala,
bardzo o nią dbamy
i na swoje miejsca
wszystko odkładamy.
2. Klocki do koszyka,
kredki są w pudełkach.
Siedzą lalki, misie
równo na krzesełkach.
3. Bo przedszkolak zawsze        
o porządek dba,
swoje obowiązki
bardzo dobrze zna.

 

Piosenka „Czarodziejskie wyrazy”

1.Czarodziejskie znam wyrazy, które mówię wiele razy ,
   gdy przychodzę do przedszkola, to dzień dobry zawsze wołam
   Zawsze mówię też dziękuję, gdy obiadek mi smakuje.

Ref: Bo przepraszam i poproszę, do widzenia i dziękuję
       i dzień dobry na dzień dobry nic mnie przecież nie kosztuje.
       Bo przepraszam i poproszę, do widzenia i dziękuję
       i dzień dobry na dzień dobry nic mnie przecież nie kosztuje.

2.A gdy dostać chcę trzy grosze, wtedy mówię ja poproszę ,
   gdy wyleje mi się kasza, głośno mówię ja przepraszam .
   To zasługa mojej mamy, że tak jestem wychowany.

Ref: Bo przepraszam i poproszę…

Copyright © 2013. Przedszkole nr 44 w Gdyni Rights Reserved.