^Back To Top
logo
foto1 foto2 foto3 foto4 foto5

GRUDZIEŃ U SMERFÓW

TEMATY KOMPLEKSOWE:

  1. Zima coraz bliżej.
  2. Świąteczny czas (metoda projektu)
  3. Witamy Nowy Rok.

 

TREŚCI PPROGRAMOWE:

1. Warstwa biologiczna: ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występującej w danej porze roku; częste przebywanie na świeżym powietrzu we wszystkich porach roku; przestrzeganie podstawowych zasad związanych z higieną; kulturalne spożywanie posiłków, korzystanie ze sztućców; przyjmowanie poprawnej postawy podczas wykonywania różnych czynności; uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę ciała; uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych; przestrzeganie ustalonych zasad podczas zabaw w przedszkolu i w domu.

2. Warstwa psychologiczna: obserwowanie bliższego i dalszego otoczenia w różnych okolicznościach; dostrzeganie różnic, określanie ich (np. obserwowanie zmian zachodzących w otoczeniu podczas kolejnych pór roku); dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie zimą, nazywanie ich; powtarzanie z pamięci rymowanek, krótkich wierszy, piosenek, wypowiadanie się na temat wysłuchanych utworów literackich; rytmiczne dzielenie słów- nazw obrazków; rozpoznawanie odgłosów przyrody; rozpoznawanie symboli oznaczających elementy pogody; powtarzanie z pamięci rymowanek, krótkich wierszy, piosenek; poruszanie się odpowiednio do wystukiwanego na bębenku lub tamburynie rytmu: marsz, bieg, podskoki; rozwijanie sprawności ruchowej.

3. Warstwa socjologiczna: samodzielne rozbieranie się i ubieranie się oraz dbanie o swoją garderobę; utrzymywanie porządku na swoich półkach w sali przedszkolnej; przestrzeganie ustalonych umów i zasad obowiązujących w przedszkolu; odpowiadanie na zadane pytania, formułowanie własnych pytań; pełnienie w każdej rozmowie roli słuchacza i roli mówiącego; włączanie się w prace porządkowe w Sali; określanie swoich obowiązków w domu rodzinnym; określanie znaczenia wspólnego przeżywania świąt rodzinnych; wyrażanie uczuć względem członków rodziny (słowami, gestami, czynnościami); uczestniczenie w wykonywaniu prostych prac domowych; poznawanie zwyczajów, tradycji przestrzeganych w domach; wypełnianie obowiązków związanych z pełnieniem roli dyżurnego.

4. Warstwa kulturologiczna: dostrzeganie piękna wokół siebie; dostrzeganie w sali obrazków, ilustracji, poszerzanie doświadczeń plastycznych poprzez poznawanie nowych technik, rysowanie, malowanie- korzystanie z różnych materiałów i przyborów; współdecydowanie o sposobie dekorowania sali pracami plastycznymi dzieci; oglądanie przedstawień teatralnych w przedszkolu i w teatrze; reagowanie ruchem na zmiany wysokości dźwięków (wysokie – niskie), tempa (szybciej – wolniej) i dynamiki (głośniej – ciszej); poszerzanie doświadczeń plastycznych poprzez poznawanie nowych technik; słuchanie piosenek śpiewanych przez nauczyciela oraz ich profesjonalnych nagrań; śpiewanie piosenek z repertuaru dziecięcego. 

5 . Warstwa duchowa: sygnalizowanie własnych potrzeb wewnętrznych (poczucia bezpieczeństwa, akceptacji, miłości itp.); dzielenie się z innymi własnymi radościami i smutkami oraz przejawianie empatii względem innych; konfrontowanie tego, co lubię, z tym, co mi wolno; dostrzeganie potrzeb wyższych innych osób, konfrontowanie tego, co lubię, z tym, co mi wolno; zdobywanie informacji o tym, co jest najważniejsze dla innych.

 

 

WIERSZ

PADA ŚNIEŻEK

(Dorota Gellner)

 

Pada śnieżek, pada śnieżek.

Już ze śniegu mam kołnierzyk,

białe uszy i policzki,

i śniegowe rękawiczki.

A jak padać nie przestanie -

wiecie, co się ze mną stanie?

Będzie kino nie z tej ziemi -

nos w marchewkę mi się zmieni!

 

 

KOLĘDA

GORE GWIAZDA

 

Gore gwiazda Jezusowi w obłoku, w obłoku
Józef z Panną asystują przy boku, przy boku

Hejże ino dyna, dyna, narodził się Bóg dziecina
W Betlejem, w Betlejem
Hejże ino dyna, dyna, narodził się Bóg dziecina
W Betlejem, w Betlejem

Wół i osioł w parze służą przy żłobie, przy żłobie
Huczą, buczą delikatnej osobie, osobie

Hejże ino dyna, dyna, narodził się Bóg dziecina
W Betlejem, w Betlejem
Hejże ino dyna, dyna, narodził się Bóg dziecina
W Betlejem, w Betlejem

Pastuszkowie z podarunki przybiegli, przybiegli
W koło szopę o północy obiegli, obiegli

Hejże ino dyna, dyna, narodził się Bóg dziecina
W Betlejem, w Betlejem
Hejże ino dyna, dyna, narodził się Bóg dziecina
W Betlejem, w Betlejem

Anioł Pański sam ogłosił te dziwy
Których oni nie słyszeli jak żywi, jak żywi

Hejże ino dyna, dyna, narodził się Bóg dziecina
W Betlejem, w Betlejem
Hejże ino dyna, dyna, narodził się Bóg dziecina
W Betlejem, w Betlejem

Anioł Pański kuranciki wycina, wycina
Stąd pociecha dla człowieka jedyna, jedyna

Hejże ino dyna, dyna, narodził się Bóg dziecina
W Betlejem, w Betlejem
Hejże ino dyna, dyna, narodził się Bóg dziecina
W Betlejem, w Betlejem

Już Maryja Jezuleńka powiła, powiła
Stąd wesele i pociecha nam miła, nam miła

Hejże ino dyna, dyna, narodził się Bóg dziecina
W Betlejem, w Betlejem
Hejże ino dyna, dyna, narodził się Bóg dziecina
W Betlejem, w Betlejem

Gore gwiazda Jezusowi w obłoku, w obłoku
Józef z Panną asystują przy boku, przy boku

Hejże ino dyna, dyna, narodził się Bóg dziecina
W Betlejem, w Betlejem
Hejże ino dyna, dyna, narodził się Bóg dziecina
W Betlejem, w Betlejem

 

WYCIECZKA DO OŚRODKA KULTURY MORSKIEJ W GDAŃSKU

Wycieczka do Ośrodka Kultury Morskiej- Centralnego Muzeum Morskiego w Gdańsku na lekcję muzealną                                       „Z marynarzem Motławkiem po statku”.Termin wycieczki: 19.11. 2018 r.. Wyjazd autokaru 8.00.

LISTOPAD U SMERFÓW

TEMATY KOMPLEKSOWE:

  1. Domy i domki
  2. Polska– moja ojczyzna- metodą projektu.
  3. A deszcz pada i pada…

                                              

TREŚCI PROGRAMOWE (warstwa biologiczna, psychologiczna, socjologiczna, kulturologiczna, duchowa)

  1. Warstwa biologiczna: ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występującej w danej porze roku; częste przebywanie na świeżym powietrzu we wszystkich porach roku; przestrzeganie podstawowych zasad związanych z higieną; kulturalne spożywanie posiłków, korzystanie ze sztućców; przyjmowanie poprawnej postawy podczas wykonywania różnych czynności; uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę ciała, orientacyjno- porządkowych, bieżnych, ze śpiewem; uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych.
  2. Warstwa psychologiczna: układanie pociętych na części obrazków w całość (bez wzoru); porównywanie par obrazków, wskazywanie różnic między nimi; uzupełnianie braków na obrazkach; słuchanie rymowanek, piosenek, wierszy w języku regionalnym; uczestniczenie w zabawach, np.: ruchowych, językowych, muzycznych prowadzonych w języku regionalnym- kaszubskim; słuchanie rymowanek, prostych wierszy, piosenek w języku regionalnym- kaszubskim; rozumienie bardzo prostych poleceń w języku regionalnym- kaszubskim i reagowanie na nie; wykonywanie ćwiczeń w parach, np. według metody W. Sherborne.
  3. Warstwa socjologiczna: samodzielne rozbieranie się i ubieranie się oraz dbanie o swoją garderobę; utrzymywanie porządku na swoich półkach w sali przedszkolnej, nazywanie i przedstawianie podczas zabaw różnych stanów emocjonalnych (np.: smutek, radość, złość, strach itp.), przestrzeganie ustalonych umów i zasad obowiązujących w przedszkolu; współdziałanie podczas zabaw, gier; pełnienie w każdej rozmowie roli słuchacza i roli mówiącego; włączanie się w prace porządkowe w sali nazywanie swojej miejscowości, poznawanie jej historii, ważniejszych obiektów i miejsc; organizowanie spotkań z twórcami ludowymi ze swojego regionu; słuchanie nagrań zespołów ludowych ze swojego regionu, poznawanie przyśpiewek, tańców; gromadzenie informacji na temat pracy osób w różnych zawodach (dostępnych bezpośredniej obserwacji); określanie roli różnych zawodów w życiu społecznym; nabywanie szacunku dla pracy ludzi w różnych zawodach; podawanie nazwy swojej ojczyzny i jej stolicy; poznawanie symboli narodowych: flagi, godła, hymnu narodowego; słuchanie utworów literatury dziecięcej, tematycznie związanej z Polską; nauka wybranych (krótkich) wierszy na pamięć; poznawanie strojów ludowych.
  4. Warstwa kulturologiczna: dostrzeganie piękna wokół siebie; dostrzeganie w sali obrazków, ilustracji, poszerzanie doświadczeń plastycznych poprzez poznawanie nowych technik, rysowanie, malowanie- korzystanie z różnych materiałów i przyborów; współdecydowanie o sposobie dekorowania sali pracami plastycznymi dzieci; tworzenie kompozycji z różnych materiałów i tworzyw (kolaż);oglądanie przedstawień teatralnych w przedszkolu i w teatrze; przestrzeganie zasad właściwego zachowania się w teatrze; dzielenie się wrażeniami z obejrzanych przedstawień teatralnych; uczestniczenie w koncertach muzycznych w wykonaniu muzyków z filharmonii; poznawanie nazw różnych instrumentów muzycznych wykorzystywanych przez muzyków filharmonii wykonujących koncert dla dzieci w przedszkolu; dostrzeganie piękna wokół siebie,
  5. Warstwa duchowa: sygnalizowanie własnych potrzeb wewnętrznych (poczucia bezpieczeństwa, akceptacji, miłości itp.), dostrzeganie potrzeb wyższych innych osób; konfrontowanie tego, co lubię, z tym, co mi wolno; poznawanie różnych wartości, takich jak: prawda, szacunek, szczęście, uczciwość, odwaga, itp. poprzez literaturę, formy teatralne;

Piosenka „W KASZTANOWYM MIEŚCIE”

słowa D. Gellner, muzyka S. Markiewicz

 

W kasztanowym mieście
Wszystko jest z kasztana
Kasztanowe drzewa
Szumią tu od rana .

Kasztanowe chmury
Płyną ponad miastem
Słońce jest zielone
Śmieszne i kolczaste .

Ref. Kasztanowy konik ,
Kasztanowy bat
Na koniku kasztanowym
Pojedziemy w świat

W kasztanowym mieście
W kasztanowy ranek
Każdy na śniadanie
Je kasztanów dzbanek

A listonosz stary
Zawsze oczywiście
Nosi zamiast listów
Kasztanowe liście .

Ref.

 

Piosenka „Smok Rock”. CD „Dzień dobry” D. Pakuła

 

Czy ktoś widział kiedyś smoka,

który świetnie tańczył Rocka?

Lubił walca i lambadę i uwielbiał czekoladę.

Ref. Co to za smok? Smok Rock

Do przodu krok – Smok Rock

Chwyć się za bok – Smok Rock

W górę skok – Smok Rock

Obróć się w prawo – Smok Rock

A teraz w lewo – Smok Rock

Zrób hula-hop – Smok Rock

Wytężaj wzrok – Smok Rock.

Smok nocował w smoczej jamie,

jadł barana na śniadanie.

Był wesoły, przyjacielski,

na nazwisko miał Wawelski.

Ref.

Mieszkał w prastarym Krakowie,

mama bajkę Ci opowie.

Już od dzisiaj Polska cała

tę piosenkę będzie znała.

Ref.

 

 

„Co to jest Polska?” Cz. Janczarski

- Co to jest Polska? -
Spytał Jaś w przedszkolu.
Polska - to wieś
i las, i zboże w polu,
i szosa, którą pędzi
do miasta autobus,
i samolot, co leci
wysoko nad tobą.
Polska- to miasto,
strumień i rzeka,
i komin fabryczny,
co dymi z daleka,
a nawet obłoki,
gdy nad nami mkną.
Polska to jest także twój rodzinny dom.
A przedszkole?
Tak - i przedszkole,
i róża w ogrodzie
i książka na stole.

KONSULTACJE INDYWIDUALNE

DRODZY RODZICE!

Serdecznie zapraszamy na konsultacje indywidualne, które odbędą się dnia 15.11.2018r (czwartek) od godziny 17.00 w naszej sali. Celem konsultacji będzie omówienie obserwacji pedagogicznej dziecka przeprowadzonej                                                                 na przełomie IX i X.

                                                                                                                                                    Zapraszamy

                                                                                                                                           Pani Basia i Pani Ania

 

 

PAŹDZIERNIK U SMERFÓW

TEMATY KOMPLEKSOWE

1. Jesień w sadzie

2. Jesień na działce

3. Nasze rodziny

4. Nasi domowi ulubieńcy

 

TREŚCI PROGRAMOWE:

- uczestniczenie w zabawach ruchowych
- słuchanie dźwięków dochodzących z bliskiego i dalszego otoczenia
- odtwarzanie proponowanego rytmu (klaskanie, tupanie)
- powtarzanie z pamięci rymowanek, krótkich wierszy, piosenek
- rozpoznawanie osób po głosie, słuchanie wierszy, opowiadań, baśni polskich i zagranicznych autorów
- wypowiadanie się na temat wysłuchanych utworów literackich
- obserwowanie bliższego i dalszego otoczenia w różnych okolicznościach
- obserwowanie przyrody w naturalnym otoczeniu, podczas pobytu na świeżym powietrzu, w ogrodzie przedszkolnym oraz podczas spaceru i wycieczek
- dostrzeganie różnic, określanie ich (np. obserwowanie zmian zachodzących w otoczeniu podczas kolejnych pór roku)
- określanie pokrewieństwa pomiędzy członkami rodziny (np. babcia to mama mamy itp.)
- opowiadanie o ulubionych zajęciach domowych poszczególnych członków rodziny
- utrzymywanie porządku na swoich półkach w sali przedszkolnej
- nazywanie i przedstawianie podczas zabaw różnych stanów emocjonalnych (np.: smutek, radość, złość, strach itp.)
- poszerzanie doświadczeń plastycznych poprzez poznawanie nowych technik
- rysowanie, malowanie- korzystanie z różnych materiałów i przyborów
- tworzenie kompozycji z różnych materiałów i tworzyw (kolaż)
- uczestniczenie w zabawach muzyczno- ruchowych, ze śpiewem
- słuchanie utworów instrumentalnych, np. muzyki filmowej, poważnej
- słuchanie piosenek śpiewanych przez nauczyciela oraz ich profesjonalnych nagrań, śpiewanie piosenek z repertuaru    dziecięcego
- podejmowanie działań zgodnych z własnymi zainteresowaniami, upodobaniami, uzdolnieniami
- dostrzeganie potrzeb wyższych innych osób, konfrontowanie tego, co lubię, z tym, co mi wolno, zdobywanie informacji o tym, co jest najważniejsze dla innych

 

 

Wiersz M. Konopnicka "Jesienią"

Jesienią, jesienią
Sady się rumienią:
Czerwone jabłuszka
Pomiędzy zielenią.

Czerwone jabłuszka,
Złociste gruszeczki
Świecą się, jak gwiazdy,
Pomiędzy listeczki.
— Pójdę ja się, pójdę

Pokłonić jabłoni,
Może mi jabłuszko
W czapeczkę uroni!
— Pójdę ja do gruszy,
Nastawię fartuszka,

Może w niego spadnie
Jaka śliczna gruszka!
Jesienią, jesienią
Sady się rumienią;
Czerwone jabłuszka
Pomiędzy zielenią.

 


Piosenka "Idzie jesień po lesie"

Z wielkim koszem idzie jesień po lesie.
Co w tym koszu pani jesień nam niesie?

ref: Kurki, rydze i maślaki,
borowiki i kozaki pozbieramy dziś.
Kurki, rydze i maślaki,
borowiki i kozaki pozbieramy dziś.

Muchomora ominiemy z daleka.
niech muchomor na złe muchy tu czeka.

ref: Kurki, rydze i maślaki,
borowiki i kozaki pozbieramy dziś.
Kurki, rydze i maślaki,
borowiki i kozaki pozbieramy dziś.

Poszukamy żółtych kurek pod sosną.
Nad potokiem smaczne rydze nam rosną.

ref: Kurki, rydze i maślaki,
borowiki i kozaki pozbieramy dziś.
Kurki, rydze i maślaki,
borowiki i kozaki pozbieramy dziś.

Copyright © 2013. Przedszkole nr 44 w Gdyni Rights Reserved.