^Back To Top
logo
foto1 foto2 foto3 foto4 foto5

Wita nas czerwiec

                        Zapraszamy Rodziców na Zakończenie Roku Przedszkolnego

                                      dnia 13.06.2018r. o godzinie 14.45.

Piosenka

Już dużo wiem sł. Urszula Piotrowska, muz. Magdalena Melnicka-Sypko

  1. Nie jestem małym szkrabem,

Nie jestem też berbeciem,

 Bo dziecko w moim wieku

 Już dużo wie o świecie.

Zapytaj, o co zechcesz.

Usłyszysz wnet odpowiedź.

To wcale nie przechwałki,

Gdy ktoś ma olej w głowie.

Ref.:  Umiem liczyć jeden, dwa,

I litery dobrze znam.

Słyszę głoski: u, i, e.

W grupie chętnie bawię się.

  1. Pytają mnie zabawki,

Czy jeszcze o nich myślę.

A ja im odpowiadam:

– No jasne, oczywiście!

 I chociaż coraz częściej

zaglądam do książeczek,

Moimi przyjaciółmi

Na pewno wciąż będziecie.

Ref.: Umiem liczyć …

                         Wiersz

Tato, czy już lato? wiersz Barbara Szelągowska

Powiedz, proszę! Powiedz tato,

po czym można poznać lato?

Skąd na przykład wiadomo, że już się zaczyna?

Po prostu:

Po słodkich malinach;

Po bitej śmietanie z truskawkami;

Po kompocie z wiśniami;

Po życie, które na polach dojrzewa;

Po letnich ulewach;

Po słowiku, co wieczorami śpiewa;

Po boćkach uczących się latać;

Po ogródkach tonących w kwiatach;

Po świerszczach koncertujących na łące;

Po wygrzewającej się na mleczu biedronce;

 Po zapachu skoszonej trawy i róż;

I... już!

 

          Drodzy Rodzice, w pierwszym tygodniu czerwca będziemy  rozmawiali na temat zwierząt, jakie hodujemy w domu lub jakie chcielibyśmy mieć. Będziemy opowiadali o zabawach ze swoimi ulubieńcami.. Dokonamy analizy i syntezy słuchowej i głoskowej nazw zwierząt. Poznamy pracę weterynarza i dowiemy się, na czym polega. Zbierzemy informacje na temat zwierząt egzotycznych i stworzymy „Kącik zoologiczny”. Porozmawiamy na temat zagrożeń związanych ze spotkaniem z nieznajomym zwierzęciem i odpowiedniego zachowania w takich sytuacjach. Poznamy liczbę 10 i nauczymy się ją pisać. Poznamy literę z, Z występującą w wyrazach: zebra, Zenek. Będziemy czytać wyrazy z poznanych liter: O, A, L, M, E, T, D, I, K, U, P, Y, B, N, S, R, G, C, J, W, F, Ł, Z.

Pomysły dla  rodziców, czyli jak spędzać czas z dzieckiem:

  • Wizyta w zoo, sklepie zoologicznym – rozmowa na temat odpowiedniego zachowania wobec nieznajomych zwierząt i odpowiedzialności, jakiej wymaga posiadanie zwierzątka.
  • Zabawy utrwalające w pamięci kształt cyfry 10: wyszukiwanie przedmiotów zbliżonych kształtem do cyfry 10, pisanie cyfry 10 po piasku, kaszy, układanie cząstek warzyw i owoców w kształt cyfry 10.
  • Zabawy w wysłuchiwanie poznanych głosek, w tym w szczególności głoski z.
  • Zabawy w wyszukiwanie w wyrazach poznanych liter, w tym w szczególności litery Z, z.
  • Czytanie książek – opowiadań i wierszy, wspólne śpiewanie piosenek.

          W drugim tygodniu będziemy rozmawiali o kolorach, dowiemy się, które z nich to kolory podstawowe (czerwony, niebieski, żółty). Zastanowimy się, jakie elementy z naszego otoczenia są w tych kolorach, poznamy też ich różne odcienie. Będziemy eksperymentowali z kolorami podstawowymi, stworzymy kolory pochodne (pomarańczowy, zielony, fioletowy). Pomieszamy farby w różnych barwach i wykonamy rozmaite prace plastyczne. Porozmawiamy na temat tęczy i jej kolorów. Zastanowimy się, o jakiej porze roku możemy ją najczęściej zaobserwować na niebie i z czym kojarzą nam się kolory występujące w tęczy. Będziemy doskonalili umiejętność przeliczania w zakresie 10. Podczas zabaw matematycznych dokonamy klasyfikacji elementów według 3 cech.

Pomysły dla rodziców, czyli jak spędzać czas z dzieckiem:

  • Szukanie w otoczeniu elementów w określonym kolorze.
  • Wspólne malowanie – eksperymentowanie z mieszaniem kolorów.
  • Zabawy w przeliczanie w zakresie 10 dowolnych elementów.

          W trzecim i czwartym tygodniu porozmawiamy na temat lata, wakacji, biwaków i różnych typów krajobrazów. Zastanowimy się, po czym można poznać lato i jak bezpiecznie spędzić wakacje, czyli jak powinniśmy zachowywać się, gdy jesteśmy nad morzem, jeziorem, rzeką, stawem, w górach lub w dużym mieście. Stworzymy Kodeks bezpiecznych wakacji. Będziemy rozmawiali o tym, gdzie planujemy wyjechać na wakacje i co nam się z nimi kojarzy. Dowiemy się, czym wyróżnia się krajobraz górski i jakie są jego charakterystyczne elementy (gwara, góral, hala, oscypek, kozica, świstak, niedźwiedź brunatny). Zbierzemy informacje na temat cech krajobrazu nadmorskiego. Zastanowimy się m.in. nad tym dlaczego morze jest niebezpieczne i kto na plaży dba o nasze bezpieczeństwo. Będziemy rozwiązywać zagadki dotyczące plaży. Porozmawiamy także na temat rzeki, tego, jaka jest woda w rzece i kto w niej mieszka, a także tego, jak należy zachowywać się w pobliżu ogniska. Zastanowimy się, co powinniśmy ze sobą zabrać, jadąc na biwak i co można na nim robić.. Pożegnamy się z przedszkolem. Podsumujemy, co nam się najbardziej i najmniej podobało w przedszkolu.

Pomysły dla rodziców, czyli jak spędzać czas z dzieckiem:

  • Wspólne wyprawy za miasto – zwrócenie uwagi na bezpieczeństwo podczas kąpieli, wypraw do lasu i przy ognisku.
  • Zabawy utrwalające w pamięci kształt poznanych cyfr: wyszukiwanie przedmiotów zbliżonych kształtem do poznanych cyfry, pisanie cyfr po piasku, kaszy, układanie cząstek warzyw i owoców w kształt cyfry.
  • Zabawy w wysłuchiwanie poznanych głosek.
  • Czytanie książek – opowiadań i wierszy, wspólne śpiewanie piosenek.
Copyright © 2013. Przedszkole nr 44 w Gdyni Rights Reserved.