^Back To Top
logo
foto1 foto2 foto3 foto4 foto5

W marcu

WIERSZ DO NAUKI NA MARZEC

Wiosenny wietrzyk

Joanna Kulmowa

Mały wietrzyk wiosenny

Ledwie w drzewach zaszumi

Ledwie w krzakach zamruczy.

Jeszcze gwizdać nie umie,

Jeszcze się uczy.

Znalazł szczerbę w płocie – zaświstał.

Znalazł listki – zapiał na listkach,

Czasem w suchych gałęziach zatrzeszczy.

Czasem nuci, gdy zagra mu deszczyk

Albo szemrze w zeszłorocznej trawie

Albo szepce tak, że milczy prawie.

Ludzie mówią wtedy: nie ma wietrzyka

A on jest. Tylko słucha słowika.

 

 

PIOSENKA DO NAUKI NA MARZEC

Bajkowe pisanki

sł. Urszula Piotrowska, muz. Małgorzata Melnicka-Sypko

Do zajączka przyszła kurka:

– Ko, ko, ko, ko – zagdakała.

Z koszem jajek na pisanki

Mama – kwoka mnie przysłała.

Zając podparł się pod boki:

– A to ci dopiero jajka!

Namaluję na nich tęczę,

i na każdym będzie bajka.

Bajkowe pisanki, bajkowe.

Rozdamy je z dobrym słowem,

Świątecznym życzeniem,

Wiosennym marzeniem.

Bajkowe pisanki, bajkowe,

Wesołą wiodą rozmowę,

że wiosna za oknem,

że w dyngus ktoś zmoknie.

Rośnie żytko jak na drożdżach

I zieleni się rzeżucha,

Pisankowych opowieści

Zając słucha, kurka słucha.

Z bukiecikiem srebrnych bazi

W gości wybrał się baranek,

A dla niego mała kurka

   Kosz bajkowych ma pisanek.

 

 

Tematy kompleksowe:

  1. Wiosną wszystko budzi się do życia.
  2. Święta Wielkanocne.

             W pierwszym tygodniu będziemy uważnie obserwować przyrodę – postaramy się odszukać oznaki nadchodzącej wiosny. Nasze obserwacje zapiszemy w kalendarzu pogo­dy. Porozmawiamy o wiosennych zmianach w przyrodzie – powracających ptakach, pierwszych wiosennych kwiatach, pączkach na drzewach, baziach. Utrwalimy znajomość nazw dni tygodnia. Przypomnimy sobie, jak ważne jest ubieranie się zgodnie z warunkami atmosferycznymi. Wyjaśnimy sobie znaczenie powiedzenia „w marcu jak w garncu”.

           W drugim tygodniu porozmawiamy o tym, co rośnie wiosną. Poznamy wiele wiosennych kwiatów. Dowiemy się, że niektóre kwiaty wyrastają z cebulek. Omówimy wygląd kwiaciarni oraz zajęcia pracujących tam osób. Zastanowimy się, co jest potrzebne do życia roślinom. Samodzielnie posadzimy kwiaty.

Poznamy literę c, C jak cebula lub Celina.

           W następnym tygodniu porozmawiamy na temat wiosennych porządków. Poznamy przedmioty, dzięki którym możemy posprzątać w domu, a także te, które pomogą w pracach porządkowych w ogrodzie. Dowiemy się, jak wyglądają popularne wiosenne ptaki: bocian, jaskółka, kukułka, skowronek. Podczas space­rów będziemy obserwować zachowanie ptaków, wypatrywać gniazd wśród gałęzi drzew.

           W ostatnim tygodniu przygotujemy się do Świąt Wielkanocnych. Omówimy polskie tradycje wielkanocne oraz symbolikę produktów zgromadzonych w wielkanocnym koszyczku. Poznamy różne sposoby ozdabiania wielkanocnych jaj.

Będziemy liczyć w zakresie 7, rozwiązywać proste zadania z treścią, czytać teksty z poznanych liter.

W ramach „Przedszkole talentów” dnia 15.03.2018 r. w godzinach 9.45 – 10.30 odbędą się zajęcia „Mały Basket”.

29.03.2018r. jedziemy z dziećmi biorącymi udział w przedstawieniu (12 osób) na przegląd teatralny „Magiel Towarzyski”.

 

Zaproszenie

26.03.2018r. o godzinie 11.00 zapraszamy rodziców na zajęcia współuczestniczące „Ozdoby wielkanocne”.

Copyright © 2013. Przedszkole nr 44 w Gdyni Rights Reserved.