^Back To Top
logo
foto1 foto2 foto3 foto4 foto5
Get Adobe Flash player

Wita nas czerwiec

                        Zapraszamy Rodziców na Zakończenie Roku Przedszkolnego

                                      dnia 13.06.2018r. o godzinie 14.45.

Piosenka

Już dużo wiem sł. Urszula Piotrowska, muz. Magdalena Melnicka-Sypko

  1. Nie jestem małym szkrabem,

Nie jestem też berbeciem,

 Bo dziecko w moim wieku

 Już dużo wie o świecie.

Zapytaj, o co zechcesz.

Usłyszysz wnet odpowiedź.

To wcale nie przechwałki,

Gdy ktoś ma olej w głowie.

Ref.:  Umiem liczyć jeden, dwa,

I litery dobrze znam.

Słyszę głoski: u, i, e.

W grupie chętnie bawię się.

  1. Pytają mnie zabawki,

Czy jeszcze o nich myślę.

A ja im odpowiadam:

– No jasne, oczywiście!

 I chociaż coraz częściej

zaglądam do książeczek,

Moimi przyjaciółmi

Na pewno wciąż będziecie.

Ref.: Umiem liczyć …

                         Wiersz

Tato, czy już lato? wiersz Barbara Szelągowska

Powiedz, proszę! Powiedz tato,

po czym można poznać lato?

Skąd na przykład wiadomo, że już się zaczyna?

Po prostu:

Po słodkich malinach;

Po bitej śmietanie z truskawkami;

Po kompocie z wiśniami;

Po życie, które na polach dojrzewa;

Po letnich ulewach;

Po słowiku, co wieczorami śpiewa;

Po boćkach uczących się latać;

Po ogródkach tonących w kwiatach;

Po świerszczach koncertujących na łące;

Po wygrzewającej się na mleczu biedronce;

 Po zapachu skoszonej trawy i róż;

I... już!

 

          Drodzy Rodzice, w pierwszym tygodniu czerwca będziemy  rozmawiali na temat zwierząt, jakie hodujemy w domu lub jakie chcielibyśmy mieć. Będziemy opowiadali o zabawach ze swoimi ulubieńcami.. Dokonamy analizy i syntezy słuchowej i głoskowej nazw zwierząt. Poznamy pracę weterynarza i dowiemy się, na czym polega. Zbierzemy informacje na temat zwierząt egzotycznych i stworzymy „Kącik zoologiczny”. Porozmawiamy na temat zagrożeń związanych ze spotkaniem z nieznajomym zwierzęciem i odpowiedniego zachowania w takich sytuacjach. Poznamy liczbę 10 i nauczymy się ją pisać. Poznamy literę z, Z występującą w wyrazach: zebra, Zenek. Będziemy czytać wyrazy z poznanych liter: O, A, L, M, E, T, D, I, K, U, P, Y, B, N, S, R, G, C, J, W, F, Ł, Z.

Pomysły dla  rodziców, czyli jak spędzać czas z dzieckiem:

  • Wizyta w zoo, sklepie zoologicznym – rozmowa na temat odpowiedniego zachowania wobec nieznajomych zwierząt i odpowiedzialności, jakiej wymaga posiadanie zwierzątka.
  • Zabawy utrwalające w pamięci kształt cyfry 10: wyszukiwanie przedmiotów zbliżonych kształtem do cyfry 10, pisanie cyfry 10 po piasku, kaszy, układanie cząstek warzyw i owoców w kształt cyfry 10.
  • Zabawy w wysłuchiwanie poznanych głosek, w tym w szczególności głoski z.
  • Zabawy w wyszukiwanie w wyrazach poznanych liter, w tym w szczególności litery Z, z.
  • Czytanie książek – opowiadań i wierszy, wspólne śpiewanie piosenek.

          W drugim tygodniu będziemy rozmawiali o kolorach, dowiemy się, które z nich to kolory podstawowe (czerwony, niebieski, żółty). Zastanowimy się, jakie elementy z naszego otoczenia są w tych kolorach, poznamy też ich różne odcienie. Będziemy eksperymentowali z kolorami podstawowymi, stworzymy kolory pochodne (pomarańczowy, zielony, fioletowy). Pomieszamy farby w różnych barwach i wykonamy rozmaite prace plastyczne. Porozmawiamy na temat tęczy i jej kolorów. Zastanowimy się, o jakiej porze roku możemy ją najczęściej zaobserwować na niebie i z czym kojarzą nam się kolory występujące w tęczy. Będziemy doskonalili umiejętność przeliczania w zakresie 10. Podczas zabaw matematycznych dokonamy klasyfikacji elementów według 3 cech.

Pomysły dla rodziców, czyli jak spędzać czas z dzieckiem:

  • Szukanie w otoczeniu elementów w określonym kolorze.
  • Wspólne malowanie – eksperymentowanie z mieszaniem kolorów.
  • Zabawy w przeliczanie w zakresie 10 dowolnych elementów.

          W trzecim i czwartym tygodniu porozmawiamy na temat lata, wakacji, biwaków i różnych typów krajobrazów. Zastanowimy się, po czym można poznać lato i jak bezpiecznie spędzić wakacje, czyli jak powinniśmy zachowywać się, gdy jesteśmy nad morzem, jeziorem, rzeką, stawem, w górach lub w dużym mieście. Stworzymy Kodeks bezpiecznych wakacji. Będziemy rozmawiali o tym, gdzie planujemy wyjechać na wakacje i co nam się z nimi kojarzy. Dowiemy się, czym wyróżnia się krajobraz górski i jakie są jego charakterystyczne elementy (gwara, góral, hala, oscypek, kozica, świstak, niedźwiedź brunatny). Zbierzemy informacje na temat cech krajobrazu nadmorskiego. Zastanowimy się m.in. nad tym dlaczego morze jest niebezpieczne i kto na plaży dba o nasze bezpieczeństwo. Będziemy rozwiązywać zagadki dotyczące plaży. Porozmawiamy także na temat rzeki, tego, jaka jest woda w rzece i kto w niej mieszka, a także tego, jak należy zachowywać się w pobliżu ogniska. Zastanowimy się, co powinniśmy ze sobą zabrać, jadąc na biwak i co można na nim robić.. Pożegnamy się z przedszkolem. Podsumujemy, co nam się najbardziej i najmniej podobało w przedszkolu.

Pomysły dla rodziców, czyli jak spędzać czas z dzieckiem:

  • Wspólne wyprawy za miasto – zwrócenie uwagi na bezpieczeństwo podczas kąpieli, wypraw do lasu i przy ognisku.
  • Zabawy utrwalające w pamięci kształt poznanych cyfr: wyszukiwanie przedmiotów zbliżonych kształtem do poznanych cyfry, pisanie cyfr po piasku, kaszy, układanie cząstek warzyw i owoców w kształt cyfry.
  • Zabawy w wysłuchiwanie poznanych głosek.
  • Czytanie książek – opowiadań i wierszy, wspólne śpiewanie piosenek.

Materiały na maj

ZAPROSZENIE

    Serdecznie zapraszamy Rodziców dzieci z grupy SMERFY na zebranie, które odbędzie się 10 maja 2018r. o godz. 17.00. Na spotkaniu pani Anna Matuszczak ze Szkoły 42 opowie Państwu o szkole oraz przedstawi wymagania dla dzieci klas pierwszych . Powie też o tym, jak wspomagać dziecko w osiągnięciu sukcesu szkolnego. Po zebraniu ogólnym zapraszamy Rodziców na zebranie grupowe.

                                                                                                                        Miło będzie nam Państwa gościć.

                                                                                                                           Nauczycielki grupy SMERFY

8 maja jedziemy do Elektrowni Wodnej Bielkowo. Prosimy o przygotowanie dla dzieci prowiantu na wycieczkę. Obiad będzie opóźniony.

23 maja pojedziemy do Ogrodu Botanicznego w Marszewie.

25 maja zapraszamy na Festyn Rodzinny.

28 maja jedziemy na całodniową wycieczkę do Wioski Smerfów.

Tematy kompleksowe:

  1. Jak powstaje książka.
  2. Na łące.
  3. Ja i moja rodzina.    

                 W pierwszym tygodniu maja porozmawiamy na temat roli, jaką odgrywają w naszym życiu książki. Poznamy różne rodzaje książek, a także zawody związane z ich powstawaniem: pisarza, autora, ilustratora, grafika, redaktora, drukarza. Odwiedzimy księgarnię. Będziemy wymyślać tytuły książek i tworzyć dla nich okładki.

Poznamy liczbę 9. Nauczymy się określać, który element jest pierwszy, a który drugi z kolei, ile jest elementów, będziemy dokładać i zabierać elementy ze zbioru tak, aby zostało 9 elementów. Nauczymy się pisać cyfrę 9.

                   W następnym tygodniu porozmawiamy o łące i jej mieszkańcach. Przy pomocy lup będziemy obserwować i nazywać rośliny i zwierzęta zamieszkujące łąkę, m.in. owady. Poszukamy nazw łąkowych roślin w atlasach roślin i stworzyliśmy Zielnik. Zbierzemy informacje na temat m.in. kretów i żab. W przedszkolu zorganizujemy „Kącik dla łąki”, w którym zierzemy publikacje i ciekawostki na temat łąki i jej mieszkańców, a także zdjęcia roślin i zwierząt zamieszkujących łąkę.

Poznamy liczbę 0. Nauczymy się dokładać i zabierać elementy ze zbioru tak, aby zostało ich 0. Będziemy pisać cyfrę 0.

Poznamy literę ł, Ł, jak łapa lub Łucja.

                   W kolejnym tygodniu będziemy mówić o rodzinie i różnych zawodach wykonywanych przez rodziców. Zastanowimy się też, jak możemy pomagać rodzicom w domowych obowiązkach. Rozwiążemy zagadki na temat urządzeń domowych. Narysujemy portrety swoich rodziców. Przygotujemy niespodzianki . Będziemy klasyfikować przedmioty ze względu na ich określone cechy, przeliczać je, porównywać liczebność zbiorów.

                 W ostatnim tygodniu porozmawiamy na temat praw dziecka. Dowiemy się, że istnieje organi­zacja, która się nimi zajmuje (UNICEF) i która stworzyła Konwencję Praw Dziecka. Namalujemy krainę szczęśliwych dzieci. Zastanowimy się, w czym są podobne i czym różnią się dzieci z różnych krajów. Wymienimy nasze sposoby na nudę, a także porozmawiamy na temat tego, kogo możemy nazwać przyjacielem i dlaczego warto mieć przyjaciół. Będziemy liczyć w zakresie 10, dokładać i odkładać elementy tak, by była ich poda­na liczba. Poznamy literę h.

                                                                                                                                                                                                                                          

PIOSENKA DO NAUKI NA MAJ

Śpiewam na łące

  1. Jest złoto i błękitnie,

a wokół łąka kwitnie,

po łące sobie hasam

i trawę mam do pasa.

Ref.: Tu motylek, a tam dzwonek,

tu stokrotka, tam skowronek,

szumi trawa, pachnie ziółko

a ja śpiewam sobie w kółko.

  1. Nad łąką lecą muchy

i trzmiele jak poduchy

i wielkie, straszne osy,

bzyczące wniebogłosy!

Ref.: Tu motylek…

  1. Na łące rosną trawki,

kaczeńce, osty, babki,

pokrzywa, kilka mleczy

i mnóstwo innych rzeczy.

Ref.: Tu motylek…

  1. Po łące łażą stonki

i żuczki i biedronki,

ślimaki, mrówki, świerszcze

i nie wiem co tam jeszcze.

Ref.: Tu motylek…

 

WIERSZ DO NAUKI NA MAJ

 

Zostań moim przyjacielem

Eliza Rozdoba

Zostań moim przyjacielem

i na co dzień i w niedziel

ja dla ciebie wszystko zrobię,

nawet deser oddam tobie

i czerwony wóz strażacki,

stare klocki, brata znaczki

i książeczkę z naklejkami,

siostry pudło z zabawkami

i jej ulubione lale i nie będzie mi żal wcale…

Zostań moim przyjacielem,

dam ci dwie drożdżówki z serem

i kawałek czekolady,

co już zjeść nie dałem rady,

i w kieszeni spodni noszę,

zgódź się, zgódź, tak ładnie proszę!

Wyjście do biblioteki

16.03.2018 o godzinie 9.30.  idziemy do Biblioteki Miejskiej na Karwinach.

 

Zaproszenie

26.03.2018 o godzinie 11.00 zapraszamy rodziców na zajęcie współuczestniczące ,,Ozdoby wielkanocne".

kwiecień

06.04.2018 jedziemy autokarem do Portu Wojennego w Gdyni – Oksywie

 

Wiersz ,,Barwy ojczyste” Czesław Janczarski

Powiewa flaga,

gdy wiatr się zerwie.

A na tej fladze

biel jest i czerwień.

Czerwień to miłość

biel -  serce czyste...

Piękne są nasze

Barwy ojczyste.

Mazurek Dąbrowskiego sł. Henryk Dąbrowski, muz. Józef Wybicki

Jeszcze Polska nie zginęła,
Kiedy my żyjemy.
Co nam obca przemoc wzięła,
Szablą odbierzemy.

Marsz, marsz, Dąbrowski,
Z ziemi włoskiej do Polski.
Za twoim przewodem
Złączym się z narodem.

Przejdziem Wisłę, przejdziem Wartę,
Będziem Polakami.
Dał nam przykład Bonaparte,
Jak zwyciężać mamy.

Marsz, marsz, Dąbrowski…

Jak Czarniecki do Poznania
Po szwedzkim zaborze,
Dla ojczyzny ratowania
Wrócim się przez morze.

Marsz, marsz, Dąbrowski…

          W pierwszym i drugim tygodniu kwietnia będziemy rozmawiali na temat pracy rolnika i zwierząt mieszkających w gospodarstwie wiejskim. Uczymy się nazywać te zwierzęta i ich młode oraz nazywać pomieszczenia, w których mieszkają. Odkryjemy ich zwyczaje i ulubione pokarmy. Dowiemy się, które zwierzęta wykluwają się z jajek. Przy okazji poznamy budowę jajka. Porozmawiamy na temat nabiału oraz jego przetworów – serów, jogurtów, kefirów. Poznamy dawne i współczesne maszyny rolnicze. Dowiemy się, jak powstaje cukier oraz chleb. Nauczymy się rozróżniać wybrane zboża, produktu pochodzenia zbożowego (kasze i płatki), a także wybrane rodzaje pieczywa. Poznamy liczbę 8. Będziemy przeliczali elementy, dokładali i zabierali elementy ze zbioru, tak aby została podana ich liczba. Nauczymy się pisać cyfrę 8. Poznamy literę j, J, jak jajo lub Janek. Będziemy wysłuchiwać głoskę j na początku, w środku i na końcu podawanych wyrazów. Spróbujemy czytać wyrazy złożone z poznanych liter: O, A, L, M, E, T, D, I, K, U, P, Y, B, N, S, R, J.

Pomysły dla rodziców, czyli jak spędzać czas z dzieckiem.

  • Wycieczka na wieś, obserwacja zwierząt w gospodarstwie wiejskim, rozmowa na temat ich zwyczajów, pożywienia itp.
  • Wycieczka do sklepu, oglądanie i nazywanie produktów nabiałowych, oglądanie i nazywanie różnych rodzajów pieczywa.
  • Wspólne przygotowanie i pieczenie chleba.
  • Wspólne przygotowanie wiosennego twarożku z dodatkiem warzyw.
  • Zabawy w dokładanie elementów tak, by było ich 8, i odkładanie elementów tak, by zostało ich 8.
  • Zabawy w wysłuchiwanie poznanych głosek i w wyszukiwanie w wyrazach poznanych liter.
  • Czytanie książek – opowiadań i wierszy.

          W trzecim tygodniu poznamy pojęcie ekologia. Dowiemy się, że Ziemia jest naszym domem i że powinniśmy o nią dbać, bo dzięki temu sami będziemy zdrowsi. Wspólnie poszukamy sposobów, w jakie możemy na co dzień dbać o środowisko. Dowiemy się, jakie są źródła energii oraz że źródła ekologiczne – takie jak wiatr, woda lub energia słoneczna, są zdrowsze dla Ziemi i dla nas. Nauczymy się prawidłowego segregować odpady. Poznamy znak +. Będziemy uczyli się zapisywać działania z wykorzystaniem znaku +. Poznamy literę w, W, jak worek lub Wanda. Będziemy wysłuchiwać głoskę w na początku, w środku i na końcu podawanych wyrazów.

Pomysły dla rodziców, czyli jak spędzać czas z dzieckiem.

  • Rozmowa na temat zachowań i wyborów, które wpłyną pozytywnie na środowisko (zabieranie wielorazowych toreb na zakupy, zakręcanie wody w kranie, wyłącznie telewizora, gdy nikt go nie ogląda itp.).
  • Obserwacja baterii słonecznych, elektrowni wiatrowych lub wodnych – na ilustracjach lub podczas wspólnych spacerów. Wspólne przygotowanie zabawek z wykorzystaniem odpadów (makulatury, plastikowych pojemników itp.).
  • Zabawy w wysłuchiwanie poznanych głosek i w wyszukiwanie w wyrazach poznanych liter.

          W czwartym  tygodniu poznamy Polskę – jej legendy i symbole. Dowiemy się, jak wygląda mapa Polski i co możemy z niej odczytać. Podążając szlakiem Wisły, omówimy kolejne miasta oraz ich najbardziej znane zabytki. Dowiemy się, że Polska leży w Europie, stolicą Polski jest Warszawa, w polskim godle jest orzeł biały, a flaga Polski jest biało-czerwona. Będziemy uczyli się śpiewać hymn Polski, posłuchamy także hymnu Unii Europejskiej. Poznamy literę f, F, jak flaga lub Franek. Będziemy wysłuchiwać głoskę f na początku, w środku i na końcu podawanych wyrazów. Spróbujemy czytać wyrazy z poznanych liter: O, A, L, M, E, T, D, I, K, U, P, Y, B, N, S, R, J, W, F.

Pomysły dla rodziców, czyli jak spędzać czas z dzieckiem:

  • Zabawa w odszukiwanie w otoczeniu symboli związanych z Polską lub polskimi miastami.
  • Zabawa z mapą – rozmowa na temat miejsc, w których mieszkają dalsi członkowie rodziny, miejsc, które chciałoby się odwiedzić.
  • Wspólne przygotowanie potraw charakterystycznych dla wybranych państw europejskich.
  • Zabawy w wysłuchiwanie poznanych głosek i w wyszukiwanie w wyrazach poznanych liter.
  • Czytanie książek – opowiadań i wierszy.

W marcu

WIERSZ DO NAUKI NA MARZEC

Wiosenny wietrzyk

Joanna Kulmowa

Mały wietrzyk wiosenny

Ledwie w drzewach zaszumi

Ledwie w krzakach zamruczy.

Jeszcze gwizdać nie umie,

Jeszcze się uczy.

Znalazł szczerbę w płocie – zaświstał.

Znalazł listki – zapiał na listkach,

Czasem w suchych gałęziach zatrzeszczy.

Czasem nuci, gdy zagra mu deszczyk

Albo szemrze w zeszłorocznej trawie

Albo szepce tak, że milczy prawie.

Ludzie mówią wtedy: nie ma wietrzyka

A on jest. Tylko słucha słowika.

 

 

PIOSENKA DO NAUKI NA MARZEC

Bajkowe pisanki

sł. Urszula Piotrowska, muz. Małgorzata Melnicka-Sypko

Do zajączka przyszła kurka:

– Ko, ko, ko, ko – zagdakała.

Z koszem jajek na pisanki

Mama – kwoka mnie przysłała.

Zając podparł się pod boki:

– A to ci dopiero jajka!

Namaluję na nich tęczę,

i na każdym będzie bajka.

Bajkowe pisanki, bajkowe.

Rozdamy je z dobrym słowem,

Świątecznym życzeniem,

Wiosennym marzeniem.

Bajkowe pisanki, bajkowe,

Wesołą wiodą rozmowę,

że wiosna za oknem,

że w dyngus ktoś zmoknie.

Rośnie żytko jak na drożdżach

I zieleni się rzeżucha,

Pisankowych opowieści

Zając słucha, kurka słucha.

Z bukiecikiem srebrnych bazi

W gości wybrał się baranek,

A dla niego mała kurka

   Kosz bajkowych ma pisanek.

 

 

Tematy kompleksowe:

  1. Wiosną wszystko budzi się do życia.
  2. Święta Wielkanocne.

             W pierwszym tygodniu będziemy uważnie obserwować przyrodę – postaramy się odszukać oznaki nadchodzącej wiosny. Nasze obserwacje zapiszemy w kalendarzu pogo­dy. Porozmawiamy o wiosennych zmianach w przyrodzie – powracających ptakach, pierwszych wiosennych kwiatach, pączkach na drzewach, baziach. Utrwalimy znajomość nazw dni tygodnia. Przypomnimy sobie, jak ważne jest ubieranie się zgodnie z warunkami atmosferycznymi. Wyjaśnimy sobie znaczenie powiedzenia „w marcu jak w garncu”.

           W drugim tygodniu porozmawiamy o tym, co rośnie wiosną. Poznamy wiele wiosennych kwiatów. Dowiemy się, że niektóre kwiaty wyrastają z cebulek. Omówimy wygląd kwiaciarni oraz zajęcia pracujących tam osób. Zastanowimy się, co jest potrzebne do życia roślinom. Samodzielnie posadzimy kwiaty.

Poznamy literę c, C jak cebula lub Celina.

           W następnym tygodniu porozmawiamy na temat wiosennych porządków. Poznamy przedmioty, dzięki którym możemy posprzątać w domu, a także te, które pomogą w pracach porządkowych w ogrodzie. Dowiemy się, jak wyglądają popularne wiosenne ptaki: bocian, jaskółka, kukułka, skowronek. Podczas space­rów będziemy obserwować zachowanie ptaków, wypatrywać gniazd wśród gałęzi drzew.

           W ostatnim tygodniu przygotujemy się do Świąt Wielkanocnych. Omówimy polskie tradycje wielkanocne oraz symbolikę produktów zgromadzonych w wielkanocnym koszyczku. Poznamy różne sposoby ozdabiania wielkanocnych jaj.

Będziemy liczyć w zakresie 7, rozwiązywać proste zadania z treścią, czytać teksty z poznanych liter.

W ramach „Przedszkole talentów” dnia 15.03.2018 r. w godzinach 9.45 – 10.30 odbędą się zajęcia „Mały Basket”.

29.03.2018r. jedziemy z dziećmi biorącymi udział w przedstawieniu (12 osób) na przegląd teatralny „Magiel Towarzyski”.

 

Zaproszenie

26.03.2018r. o godzinie 11.00 zapraszamy rodziców na zajęcia współuczestniczące „Ozdoby wielkanocne”.

Copyright © 2013. Przedszkole nr 44 w Gdyni Rights Reserved.