^Back To Top
logo
foto1 foto2 foto3 foto4 foto5

Zapraszamy Rodziców na zebranie

27.02.2020r. o godzinie 16.30 w celu zapoznania z wynikami obserwacji pedagogicznej oraz omówienia bieżących spraw i podjęcia decyzji dotyczących grupy.

Zapraszamy

Plan na luty

W I tygodniu lutego wzbogacimy wiedzę na temat teatru; utrwalimy zasady zachowania obowiązujące podczas wizyty w teatrze i oglądania przedstawienia teatralnego. Poznamy pojęcia związane z teatrem: scena, scenografia, aktor, rekwizyty, reżyser, rola. 14.02. pojedziemy na wycieczkę do Centrum naukowo – technologicznego w Gdyni na przedstawienie Przyjaciele z Bullerbyn. Będziemy odgrywać scenki sytuacyjne w teatrze cieni według ustalonego scenariusza. Dokonamy oceny postępowania bohaterów literackich. Wzbogacimy wiedzę na temat budowy książki. Zgromadzimy w kąciku książki ulubione baśnie i bajki, na temat których będziemy się wypowiadali, odgadywali tytuły baśni; wymyślimy zakończenia historyjek obrazkowych i je opowiemy. Nasze zabawy będą oparte na wybranych technikach i metodach aktywizujących, np.: wizualizacja, personifikacja, analogia, drama.

Będziemy tworzyli słowa: rozpoczynające się, kończące się daną głoską i mające ją w środku; różnicowali samogłoski i spółgłoski; wyodrębniali ze słów głoski: w nagłosie, wygłosie, śródgłosie; czytali całościowo wyrazy – nazwy obrazków (lub równoważników zdań). Próby czytania będą polegały na rozpoznawaniu i nazywaniu poznanych liter, czytaniu sylab, wyrazów (o prostej budowie fonetycznej).

Przygotowanie do pisania dotyczyć będzie rozwijania sprawności manualnej poprzez uczestnictwo w zabawach oraz poprzez podejmowanie działalności plastycznej; odróżnianie druku od pisma, wykonywanie ćwiczeń grafomotorycznych.

Elementy matematyki będziemy doskonalili poprzez posługiwanie się umownymi znakami, np. strzałkami (przygotowanie do programowania); wykorzystanie orientacji przestrzennej w grach i zabawach ruchowych; posługiwanie się, w celowo stworzonych sytuacjach, liczebnikami w aspektach kardynalnym i porządkowym; kojarzenie liczby wyrażonej liczebnikiem z odpowiednią cyfrą; dodawanie i odejmowanie w zakresie 10, z wykorzystaniem palców lub innych zbiorów zastępczych; utrwalaniu umiejętności odczytywania pełnych godzin na zegarach; utrwalanie umiejętności dodawania i odejmowania.

II tydzień poświęcimy muzykowaniu, słuchając muzyki o różnym charakterze, w tym muzyki klasycznej, m.in. wielkiego polskiego kompozytora – Fryderyka Chopina;. Wzbogacimy kącik muzyczny o samodzielnie wykonane instrumenty. Zapoznamy się ze znaczeniem nowych słów: klucz wiolinowy, nuta, gama, oraz położeniem nut na pięciolinii. Poznamy budowę instrumentów strunowych szarpanych na przykładzie gitary; znaczenie nowych słów: dźwięk, muzyka, orkiestra, dyrygent, batuta. Zapoznamy się z dawnymi i nowoczesnymi urządzeniami służącymi do rejestrowania i odtwarzania muzyki. Zagramy na wybranych instrumentach z odpowiednią dynamiką, zgodnie z kodem.

Będziemy wyodrębniali ze słów głoski: w nagłosie, wygłosie, śródgłosie; czytali całościowo wyrazy; rozpoznawali i nazywali poznane litery; czytali sylaby, wyrazy, zdania.

Poznamy zapis cyfrowy liczby 9 utrwalimy nazwy liczebników głównych i porządkowych.

W III tygodniu poznamy ciekawostki na temat Ziemi i wszechświata, w tym nazwy wybranych planet Układu Słonecznego, np.: Wenus, Merkury, Mars. Zgromadzimy wiadomości o kosmosie (poprzez literaturę, zdjęcia, albumy, Internet). Poznamy satelitę Ziemi – Księżyc oraz zawody związane z kosmosem – kosmonauta – M. Hermaszewski, astronom - Mikołaj Kopernika. Wspólnie przeprowadzimy eksperymenty, z których wyciągniemy wnioski. Zorganizujemy kącik małego astronoma i poznamy przyrządy służące do obserwowania kosmosu.

Będziemy stosowali w wypowiedzi wiele zdań na dany temat, wyodrębniali ze słów głoski: w nagłosie, wygłosie, śródgłosie; odczytywali stosownych oznaczeń i symboli; czytali sylaby, wyrazy, zdania; układali nazwy obrazków z liter, odczytywali je. Poznamy literę p: małą i wielką, drukowaną i pisaną.

Odczytamy zapisy matematyczne (zakodowane czynności matematyczne) i je rozwiążemy.Rozwiniemy umiejętności rachunkowe. Utrwalimy poznane znaki matematyczne: +, =, oraz liczb od 1 do 9.

W IV tygodniu wzbogacimy wiedzę na temat polskich pieniędzy: historii i sposobu ich wytwarzania; porównamy sposoby produkcji pieniędzy dawniej i obecnie. Dowiemy się o tym, że praca zawodowa rodziców jest związana z otrzymaniem wynagrodzenia jako źródła budżetu domowego niezbędnego do utrzymania rodziny . Poznamy królów Polski widniejących na banknotach. Wykonamy album na temat: Praca zarobkowa. Poszukamy postaci przedstawionych na polskich banknotach w książkach, albumach lub na zdjęciach oraz ciekawostek na temat życia poszczególnych władców. Zaprojektujemy banknoty według własnego pomysłu. Dowiemy się Co to jest oszczędzanie i jakie są sposoby przechowywania pieniędzy. Będziemy posługiwali się, w celowo stworzonych sytuacjach, liczebnikami w aspektach kardynalnym i porządkowym; kojarzyli liczby wyrażone liczebnikiem z odpowiednią cyfrą. Poznamy wartości monet i banknotów (np.: 1 zł, 2 zł, 5 zł i 10 zł) i spróbujemy właściwe operować nimi w zabawie. Udoskonalili umiejętności czytania sylab, wyrazów i zdań.

Rozwiniemy sprawność manualną poprzez uczestnictwo w zabawach oraz podejmowanie działalności plastycznej.

Piosenka na luty

Mały muzyczny świat

 sł. i muz. K. Gowik

1. Niech nikt uszu nie zatyka, nie zatyka,

bo to moja jest muzyka, jest muzyka.

To muzyka z serca grana, taka pięknie roześmiana!

Ref.: Już bębenek gra: daba dam, dam, dam.

Marakasy robią miły szum, szum, szum.

Trójkąt dzyń, dzyń, dzyń, nutki dzwoni mi,

a talerze brzęczą bardzo głośno: bum, bum, bum.

Mamo, tato, oto dla was jest muzyka.

To muzyka moich małych sześciu lat.

Chociaż głośna, niech nikt uszu nie zatyka,

bo gram o najlepszych chwilach, które tworzą mój mały świat.

2. Niech nikt oczu nie zamyka, nie zamyka,

bo to moja jest muzyka, jest muzyka.

Raz wesoła, raz smutnawa,

raz skacząca, a raz łzawa.

Ref.: Mamo, tato…

Wiersz na luty

Przedszkolna orkiestra

  1. Frączek

By zagrać z prawdziwą orkiestrą,

nie trzeba być żadnym maestro,

wystarczy fantazji ćwierć deka.

Słuchacze już biegną z daleka.

Bo Antek w parapet uderza

i rocka grać na nim zamierza,

Jaś stuka zawzięcie w żeberka,

aż grzejnik wywija oberka.

Staś biurko przerobił na bęben

i bębni weń, nucąc kolędę,

a Krzysiek na nerwach gra tryle.

Przedszkolna orkiestra.

I tyle.

Plan na styczeń

W STYCZNIU będziemy rozwijać:

  • kultywowanie tradycji związanych z nastaniem Nowego Roku
  • umiejętność wspólnej zabawy podczas balu karnawałowego
  • uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych i zabawach ruchowych,
  • wypowiadanie się na temat wysłuchanych utworów literackich, próby oceny postępowania bohaterów, wyciąganie wniosków
  • odróżnianie druku od pisma,
  • rozpoznawanie i nazywanie dotychczas poznanych liter - małych i wielkich, odkrywanie liter: s, n, b
  • wykonywanie ćwiczeń grafomotorycznych,
  • budzenie zainteresowania podejmowaniem prób pisania,
  • dostrzeganie rytmicznej organizacji czasu w stałych następstwach dni i nocy, pór roku, dni tygodnia, miesięcy,
  • nazywanie kolejnych pór roku, dni tygodnia, miesięcy, utrwalenie cech pór roku,
  • poznawanie kalendarza, jego roli w określaniu miesięcy i dni tygodnia,
  • stopniowe dowiadywanie się o tym, że wiele przedmiotów, które otaczają człowieka, jest jego dziełem,
  • nabywanie szacunku dla pracy ludzi wykonujących różne zawody, w tym praca wykonywana nocą
  • śpiewanie tekstów rymowanek na własne melodie,
  • improwizowanie piosenek ruchem,
  • wybieranie właściwego postępowania w oparciu o takie wartości, jak poszanowanie przyrody,
  • przewidywanie skutków niebezpiecznych zabaw i niewłaściwego zachowania podczas zabaw zimowych na śniegu i lodzie,
  • pomaganie zwierzętom w przetrwaniu zimy – dokarmianie, ptaków w karmnikach,
  • poznawanie przedstawicieli ptaków zimujących w Polsce (gile, jemiołuszki, wrony itp.), podawanie ich ptasich cech,
  • poznawanie modelu kuli ziemskiej – globusa
  • opowiadanie historyjek obrazkowych ułożonych według kolejności zdarzeń,
  • czytanie sylab, wyrazów (o prostej budowie fonetycznej),
  • posługiwanie się, w celowo stworzonych sytuacjach, liczebnikami w aspektach kardynalnym i porządkowym,
  • reagowanie ruchem na zmiany wysokości dźwięków (wysokie – niskie), tempa (szybciej – wolniej) i dynamiki (głośniej – ciszej) utworu,
  • dostrzeganie, że zmiana kolejności ustawienia nie zmienia liczby elementów,
  • wprowadzenie znaku matematycznego +, utrwalenie znaku =, stosowanie znaków +, = w sytuacjach zadaniowych, dodawanie w zakresie 7 lub w dowolnym zakresie (chętne dzieci)
  • klasyfikowanie tych samych obiektów wielokrotnie, każdorazowo według innej cechy, wyodrębnianie części wspólnej zbiorów
  • samodzielne eksperymentowanie z właściwościami materiałów, np. różnego rodzaju papierem,
  • kształtowanie uczucia przywiązania i szacunku do starszych ( babci i dziadka)
  • prezentowanie swoich umiejętności artystycznych podczas występu dla babci i dziadka
  • wzajemna pomoc, tolerancja względem odmiennych pomysłów kolegów itp.
  • budzenie tożsamości regionalnej, zapoznanie z wybranymi regionami Polski

HARMONOGRAM NAJBLIŻSZYCH WYDARZEŃ:

27 STYCZEŃ – BAL KARNAWAŁOWY

5 LUTY GODZ. 9.30 – UROCZYSTOŚĆ Z OKAZJI DNIA BABCI I DZIADKA

14 LUTY – WYJAZD NA PRZEDSTAWIENIE TEATRALNE DO PARKU TECHNOLOGICZNEGO W GDYNI

20 LUTY – KONCERT MUZYCZNY W PRZEDSZKOLU

Piosenka na styczeń

„Moja babcia i mój dziadek”

1. Moja babcia i mój dziadek
to wspaniali są dziadkowie
Dziadek mnóstwo zna zagadek,
babcia bajkę nam opowie.

Ref. Bo na świecie nie znajdziecie
takich bajek i zagadek
jakie wnukom opowiada, 
moja babcia i mój dziadek

2. Poprosimy naszą babcię
babciu z tajemniczą miną
opowiadaj swoją bajkę
a za każdym razem inną.

Ref. Bo na świecie nie znajdziecie...

3. Posadzimy teraz dziadka 
na fotelu wiklinowym
Dziadku powiedz nam zagadkę
całkiem nową prosto z głowy.

Ref. Bo na świecie nie znajdziecie...

Wiersz na styczeń

Wiersz „Jedzie zima”

Autor : Cz. Janczarski

Przypłynęła chmura sina.
Od północy wiatr zacina.
Kot wyjść z domu nie ma chęci.
Coś się tam na dworze święci!

Kraczą wrony na parkanie:
- Jedzie zima, groźna pani!

I już lecą z nieba śnieżki,
zasypują drogi, ścieżki,
pola, miedzę i podwórka,
dach, stodoły, budę Burka.

Kraczą wrony na jabłoni:
- Jedzie zima parą koni!

Mróz ściął lodem brzeg strumyka.
Zając z pola w las pomyka.
Krasnalowi zmarzły uszy,
już spod pieca się nie ruszy!

Kraczą wrony na brzezinie:
- Oj, nieprędko zima minie!

Copyright © 2013. Przedszkole nr 44 w Gdyni Rights Reserved.