^Back To Top
logo
foto1 foto2 foto3 foto4 foto5
Get Adobe Flash player

kwiecień

06.04.2018 jedziemy autokarem do Portu Wojennego w Gdyni – Oksywie

 

Wiersz ,,Barwy ojczyste” Czesław Janczarski

Powiewa flaga,

gdy wiatr się zerwie.

A na tej fladze

biel jest i czerwień.

Czerwień to miłość

biel -  serce czyste...

Piękne są nasze

Barwy ojczyste.

Mazurek Dąbrowskiego sł. Henryk Dąbrowski, muz. Józef Wybicki

Jeszcze Polska nie zginęła,
Kiedy my żyjemy.
Co nam obca przemoc wzięła,
Szablą odbierzemy.

Marsz, marsz, Dąbrowski,
Z ziemi włoskiej do Polski.
Za twoim przewodem
Złączym się z narodem.

Przejdziem Wisłę, przejdziem Wartę,
Będziem Polakami.
Dał nam przykład Bonaparte,
Jak zwyciężać mamy.

Marsz, marsz, Dąbrowski…

Jak Czarniecki do Poznania
Po szwedzkim zaborze,
Dla ojczyzny ratowania
Wrócim się przez morze.

Marsz, marsz, Dąbrowski…

          W pierwszym i drugim tygodniu kwietnia będziemy rozmawiali na temat pracy rolnika i zwierząt mieszkających w gospodarstwie wiejskim. Uczymy się nazywać te zwierzęta i ich młode oraz nazywać pomieszczenia, w których mieszkają. Odkryjemy ich zwyczaje i ulubione pokarmy. Dowiemy się, które zwierzęta wykluwają się z jajek. Przy okazji poznamy budowę jajka. Porozmawiamy na temat nabiału oraz jego przetworów – serów, jogurtów, kefirów. Poznamy dawne i współczesne maszyny rolnicze. Dowiemy się, jak powstaje cukier oraz chleb. Nauczymy się rozróżniać wybrane zboża, produktu pochodzenia zbożowego (kasze i płatki), a także wybrane rodzaje pieczywa. Poznamy liczbę 8. Będziemy przeliczali elementy, dokładali i zabierali elementy ze zbioru, tak aby została podana ich liczba. Nauczymy się pisać cyfrę 8. Poznamy literę j, J, jak jajo lub Janek. Będziemy wysłuchiwać głoskę j na początku, w środku i na końcu podawanych wyrazów. Spróbujemy czytać wyrazy złożone z poznanych liter: O, A, L, M, E, T, D, I, K, U, P, Y, B, N, S, R, J.

Pomysły dla rodziców, czyli jak spędzać czas z dzieckiem.

  • Wycieczka na wieś, obserwacja zwierząt w gospodarstwie wiejskim, rozmowa na temat ich zwyczajów, pożywienia itp.
  • Wycieczka do sklepu, oglądanie i nazywanie produktów nabiałowych, oglądanie i nazywanie różnych rodzajów pieczywa.
  • Wspólne przygotowanie i pieczenie chleba.
  • Wspólne przygotowanie wiosennego twarożku z dodatkiem warzyw.
  • Zabawy w dokładanie elementów tak, by było ich 8, i odkładanie elementów tak, by zostało ich 8.
  • Zabawy w wysłuchiwanie poznanych głosek i w wyszukiwanie w wyrazach poznanych liter.
  • Czytanie książek – opowiadań i wierszy.

          W trzecim tygodniu poznamy pojęcie ekologia. Dowiemy się, że Ziemia jest naszym domem i że powinniśmy o nią dbać, bo dzięki temu sami będziemy zdrowsi. Wspólnie poszukamy sposobów, w jakie możemy na co dzień dbać o środowisko. Dowiemy się, jakie są źródła energii oraz że źródła ekologiczne – takie jak wiatr, woda lub energia słoneczna, są zdrowsze dla Ziemi i dla nas. Nauczymy się prawidłowego segregować odpady. Poznamy znak +. Będziemy uczyli się zapisywać działania z wykorzystaniem znaku +. Poznamy literę w, W, jak worek lub Wanda. Będziemy wysłuchiwać głoskę w na początku, w środku i na końcu podawanych wyrazów.

Pomysły dla rodziców, czyli jak spędzać czas z dzieckiem.

  • Rozmowa na temat zachowań i wyborów, które wpłyną pozytywnie na środowisko (zabieranie wielorazowych toreb na zakupy, zakręcanie wody w kranie, wyłącznie telewizora, gdy nikt go nie ogląda itp.).
  • Obserwacja baterii słonecznych, elektrowni wiatrowych lub wodnych – na ilustracjach lub podczas wspólnych spacerów. Wspólne przygotowanie zabawek z wykorzystaniem odpadów (makulatury, plastikowych pojemników itp.).
  • Zabawy w wysłuchiwanie poznanych głosek i w wyszukiwanie w wyrazach poznanych liter.

          W czwartym  tygodniu poznamy Polskę – jej legendy i symbole. Dowiemy się, jak wygląda mapa Polski i co możemy z niej odczytać. Podążając szlakiem Wisły, omówimy kolejne miasta oraz ich najbardziej znane zabytki. Dowiemy się, że Polska leży w Europie, stolicą Polski jest Warszawa, w polskim godle jest orzeł biały, a flaga Polski jest biało-czerwona. Będziemy uczyli się śpiewać hymn Polski, posłuchamy także hymnu Unii Europejskiej. Poznamy literę f, F, jak flaga lub Franek. Będziemy wysłuchiwać głoskę f na początku, w środku i na końcu podawanych wyrazów. Spróbujemy czytać wyrazy z poznanych liter: O, A, L, M, E, T, D, I, K, U, P, Y, B, N, S, R, J, W, F.

Pomysły dla rodziców, czyli jak spędzać czas z dzieckiem:

  • Zabawa w odszukiwanie w otoczeniu symboli związanych z Polską lub polskimi miastami.
  • Zabawa z mapą – rozmowa na temat miejsc, w których mieszkają dalsi członkowie rodziny, miejsc, które chciałoby się odwiedzić.
  • Wspólne przygotowanie potraw charakterystycznych dla wybranych państw europejskich.
  • Zabawy w wysłuchiwanie poznanych głosek i w wyszukiwanie w wyrazach poznanych liter.
  • Czytanie książek – opowiadań i wierszy.

Wyjście do biblioteki

16.03.2018 o godzinie 9.30.  idziemy do Biblioteki Miejskiej na Karwinach.

 

Zaproszenie

26.03.2018 o godzinie 11.00 zapraszamy rodziców na zajęcie współuczestniczące ,,Ozdoby wielkanocne".

Zaproszenie

Zaproszenie

Serdecznie zapraszamy  Rodziców na zebranie, które odbędzie się 22.02.2018

o godzinie 16.30. Czekamy na wszystkich rodziców.

W marcu

WIERSZ DO NAUKI NA MARZEC

Wiosenny wietrzyk

Joanna Kulmowa

Mały wietrzyk wiosenny

Ledwie w drzewach zaszumi

Ledwie w krzakach zamruczy.

Jeszcze gwizdać nie umie,

Jeszcze się uczy.

Znalazł szczerbę w płocie – zaświstał.

Znalazł listki – zapiał na listkach,

Czasem w suchych gałęziach zatrzeszczy.

Czasem nuci, gdy zagra mu deszczyk

Albo szemrze w zeszłorocznej trawie

Albo szepce tak, że milczy prawie.

Ludzie mówią wtedy: nie ma wietrzyka

A on jest. Tylko słucha słowika.

 

 

PIOSENKA DO NAUKI NA MARZEC

Bajkowe pisanki

sł. Urszula Piotrowska, muz. Małgorzata Melnicka-Sypko

Do zajączka przyszła kurka:

– Ko, ko, ko, ko – zagdakała.

Z koszem jajek na pisanki

Mama – kwoka mnie przysłała.

Zając podparł się pod boki:

– A to ci dopiero jajka!

Namaluję na nich tęczę,

i na każdym będzie bajka.

Bajkowe pisanki, bajkowe.

Rozdamy je z dobrym słowem,

Świątecznym życzeniem,

Wiosennym marzeniem.

Bajkowe pisanki, bajkowe,

Wesołą wiodą rozmowę,

że wiosna za oknem,

że w dyngus ktoś zmoknie.

Rośnie żytko jak na drożdżach

I zieleni się rzeżucha,

Pisankowych opowieści

Zając słucha, kurka słucha.

Z bukiecikiem srebrnych bazi

W gości wybrał się baranek,

A dla niego mała kurka

   Kosz bajkowych ma pisanek.

 

 

Tematy kompleksowe:

  1. Wiosną wszystko budzi się do życia.
  2. Święta Wielkanocne.

             W pierwszym tygodniu będziemy uważnie obserwować przyrodę – postaramy się odszukać oznaki nadchodzącej wiosny. Nasze obserwacje zapiszemy w kalendarzu pogo­dy. Porozmawiamy o wiosennych zmianach w przyrodzie – powracających ptakach, pierwszych wiosennych kwiatach, pączkach na drzewach, baziach. Utrwalimy znajomość nazw dni tygodnia. Przypomnimy sobie, jak ważne jest ubieranie się zgodnie z warunkami atmosferycznymi. Wyjaśnimy sobie znaczenie powiedzenia „w marcu jak w garncu”.

           W drugim tygodniu porozmawiamy o tym, co rośnie wiosną. Poznamy wiele wiosennych kwiatów. Dowiemy się, że niektóre kwiaty wyrastają z cebulek. Omówimy wygląd kwiaciarni oraz zajęcia pracujących tam osób. Zastanowimy się, co jest potrzebne do życia roślinom. Samodzielnie posadzimy kwiaty.

Poznamy literę c, C jak cebula lub Celina.

           W następnym tygodniu porozmawiamy na temat wiosennych porządków. Poznamy przedmioty, dzięki którym możemy posprzątać w domu, a także te, które pomogą w pracach porządkowych w ogrodzie. Dowiemy się, jak wyglądają popularne wiosenne ptaki: bocian, jaskółka, kukułka, skowronek. Podczas space­rów będziemy obserwować zachowanie ptaków, wypatrywać gniazd wśród gałęzi drzew.

           W ostatnim tygodniu przygotujemy się do Świąt Wielkanocnych. Omówimy polskie tradycje wielkanocne oraz symbolikę produktów zgromadzonych w wielkanocnym koszyczku. Poznamy różne sposoby ozdabiania wielkanocnych jaj.

Będziemy liczyć w zakresie 7, rozwiązywać proste zadania z treścią, czytać teksty z poznanych liter.

W ramach „Przedszkole talentów” dnia 15.03.2018 r. w godzinach 9.45 – 10.30 odbędą się zajęcia „Mały Basket”.

29.03.2018r. jedziemy z dziećmi biorącymi udział w przedstawieniu (12 osób) na przegląd teatralny „Magiel Towarzyski”.

 

Zaproszenie

26.03.2018r. o godzinie 11.00 zapraszamy rodziców na zajęcia współuczestniczące „Ozdoby wielkanocne”.

Luty

Wita nas luty

          W trzecim i czwartym tygodniu będziemy potrzebować: albumów, widokówek, książek, ilustracji na temat kosmosu

i Gdyni.

          Poznamy tajemnice kosmosu – nazwy obiektów, które znajdują się w kosmosie, nazwy i położenie planet, układ wybranych gwiazd. Wspólnie zastanowimy się, dlaczego istnieje dzień i noc, a także jak różni się długość cienia rzucanego przez patyk o różnych porach dnia. W wyobraźni odbędziemy loty kosmiczne i spotykamy przedstawicieli innych Galaktyk. Poznamy liczbę 7. Będziemy przeliczali elementy, dokładali i zabierali elementy ze zbioru, tak aby została ich podana liczba. Nauczymy się pisać cyfrę 7. Poznamy literę r, R, jak rakieta lub Renata. Będziemy wysłuchiwać głoskę r na początku, w środku i na końcu podawanych wyrazów i  czytać wyrazy złożone z poznanych liter: O, A, L, M, E, T, D, I, K, U, P, Y, B, N, S, R.

Pomysły dla rodziców, czyli jak spędzać czas z dzieckiem:

  • obserwacja zmian wysokości słońca nad horyzontem,
  • obserwacja wschodów i zachodów słońca,
  • zabawy w dokładanie elementów tak, by było ich 7, i odkładanie elementów tak, by zostało ich 7,
  • zabawy w wysłuchiwanie poznanych głosek i w wyszukiwanie w wyrazach poznanych liter,
  • czytanie książek – opowiadań i wierszy, w szczególności na temat kosmosu, planet, podróży kosmicznych.

         W ostatnim tygodniu będziemy rozmawiali o ciekawych miejscach w Gdyni. Dowiemy się, jak wygląda herb Gdyni. Będziemy  uczyli się podawać swój adres zamieszkania. Zapoznamy się ze środowiskiem wodnym i jego mieszkańcami. Poznamy literę g, G, jak Gdynia. Będziemy wysłuchiwać głoskę g na początku, w środku i na końcu podawanych wyrazów

 i  czytać wyrazy złożone z poznanych liter: O, A, L, M, E, T, D, I, K, U, P, Y, B, N, S, R, G.

Pomysły dla  rodziców, czyli jak spędzać czas z dzieckiem:

  • zabawy w wysłuchiwanie poznanych głosek i w wyszukiwanie w wyrazach poznanych liter,
  • zabawa z mapą – rozmowa na temat miejsc, w których mieszkają dalsi członkowie rodziny, miejsc, które chciałoby się odwiedzić,
  • spacer po okolicy, zwrócenie uwagi na bezpieczne przechodzenie przez ulicę,
  • rozmowa na temat miejsca zamieszkania – gdzie mieszkamy, jaki jest nasz adres zamieszkania, co ciekawego można robić lub zobaczyć w okolicy,
  • zabawa w odszukiwanie w otoczeniu symboli związanych z Gdynią.

 

Gdyński krasnoludek - Piosenka

Jestem gdyński krasnoludek

posłuchajcie dzieci

mieszkam pod Kamienną Górą

krzak dwudziesty trzeci.

Znają mnie i mych poddanych

stocznie, port, rybacy

bo im chętnie pomagamy

w ich codziennej pracy.

         Ref: Nazywam się Bursztynek                                          

        i brodę mam po pas,

        czy już takiego króla

        widziało które z was?

        A choć koronę noszę

        nie jestem wcale leń

        pracuję z krasnalkami

        przez cały, cały dzień.

Z krasnalkami zbieram muszle

latem tu dla dzieci

a rybakom czyszczę łodzie

i ceruję sieci.

Białe piórka śmigłym mewom

szczotką wyczyścimy

ochronimy przed zniszczeniem

Wydmy i rośliny.    

Ref: Nazywam się Bursztynek                                                 

        i brodę mam po pas,

        do pilnej pracy dzieci

        zapraszam dzisiaj was.

        Bo choć koronę noszę

        nie jestem, wiecie, leń

        wy także więc wesoło

        pracujcie choć w ten dzień.

 

Wiersz S.Szuchowej pt.„Morskie muszelki”

Ile wody! Ile piasku!

Mruży oczy Jaś od blasku.

Tu muszelka...tam muszelka...

Będzie z tego radość wielka.

Ta muszelka jest różowa...

 Inną niesie fala nowa.

Koło bosych nóżek rzuci

 i do morza szumiąc wróci...

Copyright © 2013. Przedszkole nr 44 w Gdyni Rights Reserved.