^Back To Top
logo
foto1 foto2 foto3 foto4 foto5
Get Adobe Flash player

W listopadzie realizujemy następujące tematy kompleksowe:

 

  1. Przedszkolak - mały patriota
  2. Jesienne muzykowanie
  3. Mały artysta to ja
  4. Szykujemy się na chłody

       Dziecko:

  • Swobodnie wypowiada się na temat ilustracji, wysłuchanego tekstu.
  • Opowiada o sytuacji przedstawionej na obrazku; porządkuje zdarzenia.
  • Wyciąga wnioski na podstawie zaobserwowanej sytuacji.
  • Właściwie zachowuje się w miejscach publicznych (biblioteka).
  • Poznaje symbole narodowe.
  • Recytuje wiersze o tematyce patriotycznej.
  • Nazywa niektóre zawody związane z usługami: fotograf, grafik, reżyser, rzeźbiarz, krawcowa itp.
  • Posługuje się pojęciami dotyczącymi przedmiotów codziennego użytku, zabawek dawniej i dziś, zawodów twórczych, muzyki.
  • Recytuje wiersz z pamięci.
  • Przy pomocy pantomimy ilustruje treść wiersza, opowiadania.
  • Rozróżnia różne dźwięki z najbliższego otoczenia.
  • Dzieli zdanie na wyrazy.
  • Uważnie słucha; wie, czy podana głoska występuje w słowie.
  • Wyróżnia głoski: a, i, n, f w nagłosie.
  • Czyta globalnie wyrazy: aparat, igła, nuty, farby.
  • Rozpoznaje i nazywa litery: a, A; i, I; n, N; f, F.
  • Wymienia członków rodziny z uwzględnieniem pokrewieństwa.
  • Wykonuje drzewo genealogiczne swojej rodziny.
  • Wyjaśnia znaczenie hodowli owiec z uwzględnieniem korzyści.
  • Nazywa obszary na świecie, gdzie zawsze jest ciepło.
  • Rozpoznaje zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla danej pory roku; nazywa podstawowe zjawiska atmosferyczne: deszcz, wiatr, słońce, śnieg itp.
  • Posługuje się wyrażeniami: na, w, obok, nad, za, pod w sytuacjach zadaniowych.
  • Dokonuje klasyfikacji przedmiotów ze względu na wybrane cechy – koloru i kształtu.
  • Posługuje się liczebnikami porządkowymi.
  • Prawidłowo przelicza w coraz szerszym zakresie.
  • Układa obrazki w sensowną historyjkę, opowiada ją.
  • Układa rytmy z gotowych elementów.
  • Tworzy zbiory równoliczne.
  • Rozwija wyobraźnię twórczą poprzez dorysowywanie elementów do przedstawionego kształtu.
  • Koloruje rysunki konturowe zgodnie z kodem.
  • Rysuje w tunelu i po śladzie zgodnie ze wskazanym kierunkiem.
  • Kreśli pętelki po śladzie.
  • Tworzy własne prace plastyczne w oparciu o odczucia i emocje.
  • Wykonuje prace według instrukcji słownej N.
  • Samodzielnie wykonuje zdjęcia prostym aparatem fotograficznym.
  • Odtwarza według wzoru litery: a, i, n, f oraz liczby: 1, 2, 3 .
  • Śpiewa piosenki w grupie i indywidualnie.
  • Słucha w skupieniu utworów muzyki klasycznej.
  • Uczestniczy w zabawach muzyczno-ruchowych z dawnych czasów.
  • Prezentuje swoje umiejętności podczas inscenizacji dla innych dzieci z okazji Światowego Dnia Pluszowego Misia.
  • Porusza się w rytm słyszanej muzyki: maszeruje podskakuje, lekko porusza się na palcach itd.
  • Ilustruje przy pomocy dźwięków treść wiersza (opowiadania), swoje emocje.
  • Poszerza swoje doznania słuchowe podczas wydobywania dźwięków z różnorodnych przedmiotów.
  • Właściwie reaguje na sygnały wzrokowe podczas wykonywania ćwiczeń porannych i gimnastycznych.
  • Uzasadnia wybór ubrania w oparciu o swoje doświadczenie.
  • Bierze udział w spacerach i wycieczkach.

Piosenka na listopad

Tu jest moje miejsce

sł. U. Kozłowska, muz. M. Broda - Bajak

 

Różne są nam Ziemi lądy oraz morza,

Tu upalna dżungla, tam polarna zorza.

Ale choć mnie kuszą dalekie podróże,

Bardzo lubię słońce nad moim podwórzem.

 

Ref. Kocham moją mamę, tatę i moje przedszkole,

       Od dalekich krajów swój ojczysty wolę.

       Tu jest moje miejsce, tutaj jest mój dom.

       Tu jest moje miejsce gdzie najbliżsi są.

 

Różne są na ziemi czarujące kraje,

kiedy mam okazję, z chęcią je poznaję.

Wszystkie są wspaniałe ale muszę przyznać –

Najpiękniejsza w świecie jest moja Ojczyna.

 

Ref. Kocham moją mamę, tatę i moje przedszkole,

       Od dalekich krajów swój ojczysty wolę.

       Tu jest moje miejsce, tutaj jest mój dom.

       Tu jest moje miejsce gdzie najbliżsi są.

PAŹDZIERNIK

W MIESIĄCU PAŹDZIERNIKU BĘDZIEMY:

  • Przestrzegać ustalonych zasad w grupie przedszkolnej, w ogrodzie, w trakcie spacerów.
  • Odbierać otaczający świat poprzez różne zmysły.
  • Poznawać zmiany zachodzące w przyrodzie związane z jesienią – w parku, w lesie, w gospodarstwie domowym.
  • Kształtować umiejętności sprawnego przeliczania w granicach możliwości dzieci, porównywania liczebności zbiorów; porządkowania ich według rosnącej lub malejącej liczby elementów.
  • Wprowadząć wzór graficzny liczby 1 oraz liter a, A, l, L, m, M; nazywać je, tworzyć i odczytywać sylaby i proste wyrazy.
  • Kształtować umiejętności klasyfikowania według dwóch, trzech cech.
  • Ćwiczyć pamięć wzrokowa poprzez składanie obrazków z części, czytanie globalne wyrazów odnoszących się do tematu zabawy.
  • Uczyć się piosenek i pląsów.
  • Wdrażać do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.
  • Zachęcać do wypowiadania się w aktywności plastycznej, ruchowej i muzycznej – tworzenia improwizacji ruchowych, muzycznych i dowolnych prac plastycznych.
  • Kształtować umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – rozwijania myślenia logicznego.
  • Rozwijać sprawność fizyczną dzieci w zabawach i ćwiczeniach ruchowych.
  • Rozwijać umiejętności związane z samoobsługą i czynnościami porządkowymi podczas codziennej aktywności dzieci.
  • Kształtować umiejętności budowania wypowiedzi poprawnej pod względem gramatycznym i logicznym.
  • Wdrażać do uważnego słuchania tekstów literackich poprzez codzienne czytanie dzieciom tekstów literatury dziecięcej.
  • Wspomagać rozwój dzieci w zabawach prowadzonych indywidualnie i w małych zespołach zgodnie z ich potrzebami rozwojowymi i zainteresowaniami.

PIOSENKA ,,JARZYNOWY WÓZ”

Ref.: Jechał, jechał wóz,

smaczne rzeczy wiózł,

tur, tur, tur, turkotał,

smaczne rzeczy wiózł.

Tu marchew czerwona,

kapusta zielona,

rzodkiewek różowe kuleczki,

w złocistym kolorze słonecznik.

Tu strączki fasoli

i bobu do woli,

szpinaku zielona tam góra,

i burak pąsowy jak burak.

 

PIOSENKA ,,W KASZTANOWYM MIEŚCIE”

W kasztanowym mieście,

wszystko jest z kasztana –

kasztanowe drzewa

szumią tu od rana,

kasztanowe chmury

płyną ponad miastem

słońce jest zielone,

śmieszne i kolczaste.

Ref: Kasztanowy konik,

       kasztanowy bat,

         na koniku kasztanowym

        pojedziemy w świat.

W kasztanowym mieście,

w kasztanowy ranek

każdy na śniadanie

je kasztanów dzbanek,

a listonosz stary

zawsze oczywiście

nosi zamiast listów

kasztanowe liście.

Ref: Kasztanowy konik

 

PIOSENKA ,,ZBIERAMY GRZYBY”

 

Z wielkim koszem idzie jesień po lesie.

Co w tym koszu pani jesień nam niesie?

Ref.: Kurki, rydze i maślaki,

borowiki i kozaki pozbieramy dziś.

Poszukamy żółtych kurek pod sosną.

Nad potokiem smaczne rydze nam rosną

Ref.: Kurki, rydze i maślaki…

Muchomora ominiemy z daleka.

Niech muchomor na złe muchy tu czeka.

Ref.: Kurki, rydze i maślaki…

 

SEDECZNIE ZACHĘCAMY DO UDZIAŁU W KONKURSIE PLASTYCZNYM

,,GDYNIA OCZAMI DZIECKA"

Na prośbę rodziców- tekst piosenki ,,Zarazek"

„Zarazek”

Jest tylko jedna w świecie choroba,

Która się wszystkim podoba,

Więc na kłopoty się nie naraża

Ktoś, kto uśmiechem zaraża.

 

Ref. Radosny bądź od rana,

weź uśmiech na barana.

Podskakuj z nim do góry,

By spłoszył ciemne chmury.

Zarażaj nim zmartwionych,

Ponurych obrażonych,

Dorosłych oraz dzieci

I nie daj się wyleczyć!

 

Gdy w kącie siedzi smutny kolega,

Nie pytaj co mu dolega.

Daj mu na smutki i bóle brzucha

Uśmiech od ucha do ucha.

 

Ref. Radosny bądź od rana,

weź uśmiech na barana.

Podskakuj z nim do góry,

By spłoszył ciemne chmury.

Zarażaj nim zmartwionych,

Ponurych obrażonych,

Dorosłych oraz dzieci

I nie daj się wyleczyć!

PIOSENKA NA WRZESIEŃ

Piosenka pt. „Będę kierowcą”

Jedzie auto coraz prędzej
co za pęd, co za pęd!
Żółte światło, pas na jezdni,
teraz skręt, teraz skręt

Ref.: Bardzo trudno być kierowcą,
lecz ja mówię wszystkim chłopcom,
że kierowcą, że kierowcą muszę kiedyś być.

Szara jezdnia, na tej jezdni
aut jest sto, aut jest sto.
Zmiana świateł, tu czerwone,
a więc stop, a więc stop.

   Ref.: Bardzo trudno być kierowcą…

Copyright © 2013. Przedszkole nr 44 w Gdyni Rights Reserved.