^Back To Top
logo
foto1 foto2 foto3 foto4 foto5

Piosenka w kwietniu

 

Wielkanoc

sł. i muz. J. Kucharczyk

1.Gdy przychodzi do nas wiosna,

ciepła, uśmiechnięta,

to przychodzą razem z wiosną

wielkanocne święta.

Ref.: Święta, święta, wielkanocne święta.

Święta, święta, wielkanocne święta.

2.Barwne palmy wielkanocne

pysznią się w wazonie,

jajka w różne piękne wzorki

są przyozdobione.

Ref.: Święta, święta...

3.Jest koszyczek ze święconką,

w nim kilka pisanek,

chleb, kiełbasa, chrzan i jajka,

cukrowy baranek.

Ref.: Święta, święta...

4. W poniedziałek wielkanocny

jest świetna zabawa.

Śmigus-dyngus wszystkich wodą

leje już od rana.

Ref.: Święta, święta

Piosenka na marzec

"Maszeruje wiosna"

  1. Bożek-Gowik

1. Tam daleko gdzie wysoka sosna
maszeruje drogą mała wiosna.
Ma spódniczkę mini, sznurowane butki
i jeden warkoczyk krótki.

Ref. Maszeruje wiosna a ptaki wokoło
lecą i świergocą głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku trzyma kwiat,
gdy go w górę wznosi zielenieje świat !

2. Nosi wiosna dżinsową kurteczkę, na ramieniu
małą torebeczkę. Chętnie żuje gumę i robi
balony a z nich każdy jest zielony.

Ref. Maszeruje wiosna a ptaki wokoło
lecą i świergocą głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku trzyma kwiat,
gdy go w górę wznosi zielenieje świat !

3. Wiosno, wiosno nie zapomnij o nas
każda trawka chce być już zielona.
gdybyś zapomniała inną drogą poszła
zima by została mroźna.

Ref. Maszeruje wiosna a ptaki wokoło
lecą i świergocą głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku trzyma kwiat,
gdy go w górę wznosi zielenieje świat !

W marcu będziemy rozwijać następujące umiejętności:

  • dbałość o bezpieczeństwo (zajęcia edukacyjne z funkcjonariuszem Policji);
  • ocenianie wartości logicznej zdań (zdania prawdziwe, zdania fałszywe);
  • tworzenie uogólnień do podanych nazw przedmiotów, roślin, zwierząt;
  • rozpoznawanie i nazywanie małych liter i wielkich liter;
  • czytanie sylab, wyrazów (o prostej budowie fonetycznej);
  • odróżnianie druku od pisma;
  • wykonywanie ćwiczeń grafomotorycznych;
  • budzenie zainteresowania podejmowaniem prób pisania;
  • posługiwanie się, w celowo stworzonych sytuacjach, liczebnikami w aspektach kardynalnym i porządkowym;
  • kojarzenie liczby wyrażonej liczebnikiem z odpowiednią cyfrą;
  • uczestniczenie w ćwiczeniach narządów artykulacyjnych z wykorzystaniem głosek, sylab i krótkich tekstów;
  • wyodrębnianie ze słów głosek: w nagłosie, wygłosie, śródgłosie;
  • czytanie całościowe wyrazów – nazw obrazków (lub równoważników zdań);
  • zachęcanie do obserwowania przyrody w różnych porach roku, w różnych miejscach i w różnym czasie;
  • poznawanie warunków niezbędnych do rozwoju zwierząt (przestrzeń życiowa, bezpieczeństwo, pokarm);
  • obserwowanie, w sposób bezpośredni lub pośredni (zdjęcia, obrazki, filmy), łąki wiosną; zwracanie uwagi na rośliny i zwierzęta tam żyjące;
  • poznawanie wybranych owadów i ich roli w rozwoju roślin;
  • wyjaśnianie pojęć: ptaki, ssaki, owady;
  • poznawanie, zwierząt z innych stref klimatycznych (zwierzęta egzotyczne);
  • wyjaśnianie roli ogrodów zoologicznych;
  • rozwiązywanie zagadek, rebusów;
  • układanie zagadek;
  • porównywanie wyglądu przedmiotów, zwierząt, roślin;
  • posługiwanie się, w celowo stworzonych sytuacjach, liczebnikami w aspektach kardynalnym i porządkowym;
  • kojarzenie liczby wyrażonej liczebnikiem z odpowiednią cyfrą;
  • powtarzanie z pamięci wierszy, piosenek;
  • zapamiętywanie informacji po to, żeby móc je kiedyś wykorzystać;
  • podniesienie poziomu świadomości ekologicznej społeczeństwa w zakresie prawidłowego postępowania ze zużytym sprzętem elektronicznym i elektrycznym;
  • utrwalenie nawyku segregacji odpadów;
  • rozwijanie poczucia odpowiedzialności za swoje środowisko naturalne wypowiadanie się na temat wysłuchanych utworów literackich;
  • poznawanie następstw pór roku;
  • poznawanie i wyszukiwanie oznak wiosny;
  • budowanie tożsamości regionalnej;
  • zapoznanie dzieci z tradycjami regionu kaszubskiego;
  • posługiwanie się, w celowo stworzonych sytuacjach, liczebnikami w aspektach kardynalnym i porządkowym;
  • kojarzenie liczby wyrażonej liczebnikiem z odpowiednią cyfrą;
  • powtarzanie z pamięci wierszy, piosenek.

Wiersz na marzec

       "Gdzie jest żyrafa?"

  1. Beręsewicz

    Na regale wielka księga,
    Krzyś ze stołka po nią sięga,
    może dzięki niej odkryje,
    jak żyrafa myje szyję.
    Do czytania zuch się bierze
    i co strona - inne zwierzę:
    antylopy, bąk, ćmy, dorsze,
    emu, foki, lecz najgorsze,
    że choć przejrzał stron już dwieście,
    nie ma żyraf. Gdzie jesteście!?
    Długa szyja, w chmurach głowa,
    gdzie się taki olbrzym chowa?
    Może wy przypadkiem wiecie?
    Tak! Na końcu w alfabecie!

ZEBRANIE Z RODZICAMI

Serdecznie zapraszamy na zebranie, które odbędzie się

25.02 (wtorek) o godzinie 16:30.

Państwa obecność jest dla nas bardzo ważna.

Copyright © 2013. Przedszkole nr 44 w Gdyni Rights Reserved.