^Back To Top
logo
foto1 foto2 foto3 foto4 foto5
Get Adobe Flash player

W listopadzie realizujemy następujące tematy kompleksowe:

 

  1. Przedszkolak - mały patriota
  2. Jesienne muzykowanie
  3. Mały artysta to ja
  4. Szykujemy się na chłody

       Dziecko:

  • Swobodnie wypowiada się na temat ilustracji, wysłuchanego tekstu.
  • Opowiada o sytuacji przedstawionej na obrazku; porządkuje zdarzenia.
  • Wyciąga wnioski na podstawie zaobserwowanej sytuacji.
  • Właściwie zachowuje się w miejscach publicznych (biblioteka).
  • Poznaje symbole narodowe.
  • Recytuje wiersze o tematyce patriotycznej.
  • Nazywa niektóre zawody związane z usługami: fotograf, grafik, reżyser, rzeźbiarz, krawcowa itp.
  • Posługuje się pojęciami dotyczącymi przedmiotów codziennego użytku, zabawek dawniej i dziś, zawodów twórczych, muzyki.
  • Recytuje wiersz z pamięci.
  • Przy pomocy pantomimy ilustruje treść wiersza, opowiadania.
  • Rozróżnia różne dźwięki z najbliższego otoczenia.
  • Dzieli zdanie na wyrazy.
  • Uważnie słucha; wie, czy podana głoska występuje w słowie.
  • Wyróżnia głoski: a, i, n, f w nagłosie.
  • Czyta globalnie wyrazy: aparat, igła, nuty, farby.
  • Rozpoznaje i nazywa litery: a, A; i, I; n, N; f, F.
  • Wymienia członków rodziny z uwzględnieniem pokrewieństwa.
  • Wykonuje drzewo genealogiczne swojej rodziny.
  • Wyjaśnia znaczenie hodowli owiec z uwzględnieniem korzyści.
  • Nazywa obszary na świecie, gdzie zawsze jest ciepło.
  • Rozpoznaje zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla danej pory roku; nazywa podstawowe zjawiska atmosferyczne: deszcz, wiatr, słońce, śnieg itp.
  • Posługuje się wyrażeniami: na, w, obok, nad, za, pod w sytuacjach zadaniowych.
  • Dokonuje klasyfikacji przedmiotów ze względu na wybrane cechy – koloru i kształtu.
  • Posługuje się liczebnikami porządkowymi.
  • Prawidłowo przelicza w coraz szerszym zakresie.
  • Układa obrazki w sensowną historyjkę, opowiada ją.
  • Układa rytmy z gotowych elementów.
  • Tworzy zbiory równoliczne.
  • Rozwija wyobraźnię twórczą poprzez dorysowywanie elementów do przedstawionego kształtu.
  • Koloruje rysunki konturowe zgodnie z kodem.
  • Rysuje w tunelu i po śladzie zgodnie ze wskazanym kierunkiem.
  • Kreśli pętelki po śladzie.
  • Tworzy własne prace plastyczne w oparciu o odczucia i emocje.
  • Wykonuje prace według instrukcji słownej N.
  • Samodzielnie wykonuje zdjęcia prostym aparatem fotograficznym.
  • Odtwarza według wzoru litery: a, i, n, f oraz liczby: 1, 2, 3 .
  • Śpiewa piosenki w grupie i indywidualnie.
  • Słucha w skupieniu utworów muzyki klasycznej.
  • Uczestniczy w zabawach muzyczno-ruchowych z dawnych czasów.
  • Prezentuje swoje umiejętności podczas inscenizacji dla innych dzieci z okazji Światowego Dnia Pluszowego Misia.
  • Porusza się w rytm słyszanej muzyki: maszeruje podskakuje, lekko porusza się na palcach itd.
  • Ilustruje przy pomocy dźwięków treść wiersza (opowiadania), swoje emocje.
  • Poszerza swoje doznania słuchowe podczas wydobywania dźwięków z różnorodnych przedmiotów.
  • Właściwie reaguje na sygnały wzrokowe podczas wykonywania ćwiczeń porannych i gimnastycznych.
  • Uzasadnia wybór ubrania w oparciu o swoje doświadczenie.
  • Bierze udział w spacerach i wycieczkach.
Copyright © 2013. Przedszkole nr 44 w Gdyni Rights Reserved.