^Back To Top
logo
foto1 foto2 foto3 foto4 foto5

W marcu będziemy rozwijać następujące umiejętności:

  • dbałość o bezpieczeństwo (zajęcia edukacyjne z funkcjonariuszem Policji);
  • ocenianie wartości logicznej zdań (zdania prawdziwe, zdania fałszywe);
  • tworzenie uogólnień do podanych nazw przedmiotów, roślin, zwierząt;
  • rozpoznawanie i nazywanie małych liter i wielkich liter;
  • czytanie sylab, wyrazów (o prostej budowie fonetycznej);
  • odróżnianie druku od pisma;
  • wykonywanie ćwiczeń grafomotorycznych;
  • budzenie zainteresowania podejmowaniem prób pisania;
  • posługiwanie się, w celowo stworzonych sytuacjach, liczebnikami w aspektach kardynalnym i porządkowym;
  • kojarzenie liczby wyrażonej liczebnikiem z odpowiednią cyfrą;
  • uczestniczenie w ćwiczeniach narządów artykulacyjnych z wykorzystaniem głosek, sylab i krótkich tekstów;
  • wyodrębnianie ze słów głosek: w nagłosie, wygłosie, śródgłosie;
  • czytanie całościowe wyrazów – nazw obrazków (lub równoważników zdań);
  • zachęcanie do obserwowania przyrody w różnych porach roku, w różnych miejscach i w różnym czasie;
  • poznawanie warunków niezbędnych do rozwoju zwierząt (przestrzeń życiowa, bezpieczeństwo, pokarm);
  • obserwowanie, w sposób bezpośredni lub pośredni (zdjęcia, obrazki, filmy), łąki wiosną; zwracanie uwagi na rośliny i zwierzęta tam żyjące;
  • poznawanie wybranych owadów i ich roli w rozwoju roślin;
  • wyjaśnianie pojęć: ptaki, ssaki, owady;
  • poznawanie, zwierząt z innych stref klimatycznych (zwierzęta egzotyczne);
  • wyjaśnianie roli ogrodów zoologicznych;
  • rozwiązywanie zagadek, rebusów;
  • układanie zagadek;
  • porównywanie wyglądu przedmiotów, zwierząt, roślin;
  • posługiwanie się, w celowo stworzonych sytuacjach, liczebnikami w aspektach kardynalnym i porządkowym;
  • kojarzenie liczby wyrażonej liczebnikiem z odpowiednią cyfrą;
  • powtarzanie z pamięci wierszy, piosenek;
  • zapamiętywanie informacji po to, żeby móc je kiedyś wykorzystać;
  • podniesienie poziomu świadomości ekologicznej społeczeństwa w zakresie prawidłowego postępowania ze zużytym sprzętem elektronicznym i elektrycznym;
  • utrwalenie nawyku segregacji odpadów;
  • rozwijanie poczucia odpowiedzialności za swoje środowisko naturalne wypowiadanie się na temat wysłuchanych utworów literackich;
  • poznawanie następstw pór roku;
  • poznawanie i wyszukiwanie oznak wiosny;
  • budowanie tożsamości regionalnej;
  • zapoznanie dzieci z tradycjami regionu kaszubskiego;
  • posługiwanie się, w celowo stworzonych sytuacjach, liczebnikami w aspektach kardynalnym i porządkowym;
  • kojarzenie liczby wyrażonej liczebnikiem z odpowiednią cyfrą;
  • powtarzanie z pamięci wierszy, piosenek.
Copyright © 2013. Przedszkole nr 44 w Gdyni Rights Reserved.