^Back To Top
logo
foto1 foto2 foto3 foto4 foto5

Co słychać u misiów?

W tym miesiącu będziemy rozwijać:

  • uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych i zabawach ruchowych,
  • wypowiadanie się na temat wysłuchanych utworów literackich,
  • odróżnianie druku od pisma,
  • rozpoznawanie i nazywanie małych liter i wielkich liter,
  • wykonywanie ćwiczeń grafomotorycznych,
  • budzenie zainteresowania podejmowaniem prób pisania,
  • dostrzeganie rytmicznej organizacji czasu w stałych następstwach dni i nocy, pór roku, dni tygodnia, miesięcy,
  • nazywanie kolejnych pór roku, dni tygodnia, miesięcy,
  • poznawanie kalendarza, jego roli w określaniu miesięcy i dni tygodnia,
  • stopniowe dowiadywanie się o tym, że wiele przedmiotów, które otaczają człowieka, jest jego dziełem,
  • nabywanie szacunku dla pracy ludzi wykonujących różne zawody,
  • śpiewanie tekstów rymowanek na własne melodie,
  • improwizowanie piosenek ruchem,
  • kultywowanie polskich tradycji,
  • wybieranie właściwego postępowania w oparciu o takie wartości, jak poszanowani przyrody,
  • przewidywanie skutków niebezpiecznych zabaw i niewłaściwego zachowania,
  • pomaganie zwierzętom w przetrwaniu zimy – dokarmianie, ptaków w karmnikach,
  • poznawanie przedstawicieli ptaków zimujących w Polsce (gile, jemiołuszki, wrony itp.), podawanie ich ptasich cech,
  • poznawanie modelu kuli ziemskiej – globusa wypowiadanie się na temat wysłuchanych utworów literackich,
  • opowiadanie historyjek obrazkowych ułożonych według kolejności zdarzeń,
  • czytanie sylab, wyrazów (o prostej budowie fonetycznej),
  • posługiwanie się, w celowo stworzonych sytuacjach, liczebnikami w aspektach kardynalnym i porządkowym,
  • reagowanie ruchem na zmiany wysokości dźwięków (wysokie – niskie), tempa (szybciej – wolniej) i dynamiki (głośniej – ciszej) utworu,
  • dostrzeganie, że zmiana kolejności ustawienia nie zmienia liczby elementów,
  • klasyfikowanie tych samych obiektów wielokrotnie, każdorazowo według innej cechy,
  • samodzielne eksperymentowanie z właściwościami materiałów, np. różnego rodzaju papierem,
  • dzielenie się wrażeniami na temat obejrzanych filmów.
Copyright © 2013. Przedszkole nr 44 w Gdyni Rights Reserved.