MARZEC
Tematy kompleksowe:
Piosenka:
Żartowniś marzec
1.Idzie marzec poprzez pola i łąki podmokłe
A ubrania ma od deszczu prawie całkiem mokre
Gwiżdże sobie wesolutko, skacze tak radośnie!
Tu napaść, tam napsoci swojej cioci, wiośnie
Ref:
W marcu, w marcu jest jak w garncu,
Taki pogodowy sos!
Kto nie wierzy, ten dostanie prztyczka w nos!
Kap, kap, kap, kap- deszcz
Ciap, ciap, ciap, ciap śnieg
Puk, puk, puk, puk- grad
Uuuuu- wiatr!
2.Wiosna wzięła się pod boki,
Dzieci jest jej szkoda.
-Oj, Ty marcu łobuziaku, co to za pogoda!
Dzieci chcą iść do ogrodu, chcą iść na spacerek.
Przydałoby się promyk słońca i ciepły wiaterek.
Ref:
W marcu, w marcu jest jak w garncu,
Taki pogodowy sos!
Kto nie wierzy, ten dostanie prztyczka w nos!
Kap, kap, kap, kap- deszcz
Ciap, ciap, ciap, ciap śnieg
Puk, puk, puk, puk- grad
Uuuuu- wiatr!
3. Marzec skoczył hop! Pod chmury
I mówi do cioci:
-Ciociu wiosno, zaraz słońce cały świat ozłoci.
Ale to jest przecież nudne gdy tak słońce świeci.
Deszczu, śniegu, gradu troszkę rzuć więc na dzieci!
Ref:
W marcu, w marcu jest jak w garncu,
Taki pogodowy sos!
Kto nie wierzy, ten dostanie prztyczka w nos!
Kap, kap, kap, kap- deszcz
Ciap, ciap, ciap, ciap śnieg
Puk, puk, puk, puk- grad
Uuuuu- wiatr!
Wiersz
Marzec autor Ewa Sujecka
Już na niebie jaśniej,
Czasem słonko grzeje
Wyjrzał z ziemi krokus
Do słonka się śmieje.
I przebiśnieg biały
Na świat się gramoli
Rozkoszować będą
Ciepłem się do woli.
I choć czasem jeszcze
Śnieżek biały prószy,
To z kryjówki zając
Już wystawił uszy
Cały świat niebawem
Gdzieś w roztopach zaśnie
Lecz mnie to nie dziwi
Bo to marzec właśnie
Nasze tematy na styczeń:
1. Mijają dni, miesiące, lata...
2. Zima i zwierzęta
3. Babcia i dziadek
4. Zabawki
Piosenka:
„Moja babcia i mój dziadek”
1. Moja babcia i mój dziadek
to wspaniali są dziadkowie
Dziadek mnóstwo zna zagadek,
babcia bajkę nam opowie.
Ref. Bo na świecie nie znajdziecie
takich bajek i zagadek
jakie wnukom opowiada,
moja babcia i mój dziadek
2. Poprosimy naszą babcię
babci z tajemniczą miną
opowiadaj swoją bajkę
a za każdym razem inną
Ref. Bo na świecie nie znajdziecie
takich bajek i zagadek
jakie wnukom opowiada,
moja babcia i mój dziadek
3. Posadzimy teraz dziadka
na fotelu wiklinowym
Dziadku powiedz nam zagadkę
całkiem nową prosto z głowy.
Ref. Bo na świecie nie znajdziecie
takich bajek i zagadek
jakie wnukom opowiada,
moja babcia i mój dziadek
Wiersz:
„Jedzie zima”
Autor : Cz. Janczarski
Przypłynęła chmura sina.
Od północy wiatr zacina.
Kot wyjść z domu nie ma chęci.
Coś się tam na dworze święci!
Kraczą wrony na parkanie:
- Jedzie zima , groźna pani!
I już lecą z nieba śnieżki,
zasypują drogi, ścieżki,
pola, miedzę i podwórka,
dach, stodoły, budę Burka.
Kraczą wrony na jabłoni:
- Jedzie zima parą koni!
Mróz ściął lodem brzeg strumyka.
Zając z pola w las pomyka.
Krasnalowi zmarzły uszy,
już spod pieca się nie ruszy!
Kraczą wrony na brzezinie:
- Oj, nieprędko zima minie!
Tematy w miesiącu wrześniu:
TEMATY NA MIESIĄC GRUDZIEŃ GR. VII
1. Jak wyglądał świat przed milionami lat?
2.Co ja czuję, czyli nasze emocje
3. Idą święta
4. Czyste powietrze wokół nas
Treści programowe:
Tematy kompleksowe w miesiącu listopadzie:
1. Moja rodzina – mój dom, moja ojczyzna
2. Moje prawa i obowiązki
3. Zdrowie i bezpieczeństwo
-Rozwijanie umiejętności formułowania dłuższych, poprawnych gramatycznie wypowiedzi na określony temat.
-Rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy wyrazów o prostej budowie fonetycznej, rozpoznawanie i nazywanie małych liter i wielkich liter.
-Wzbogacanie wiedzy o rodzinie.
-Uświadomienie istnienia wartości w życiu ludzi.
-Dokonywanie oceny postępowania bohaterów literackich.
-Dzielenie się wiadomościami na temat życia w rodzinie; poznawanie zawodów niedostępnych bezpośredniej obserwacji; opisywanie charakterystycznych cech oraz ról wybranych zawodów; rozumienie znaczenia pracy zawodowej rodziców; rozwijanie logicznego myślenia.
-Przygotowanie do świadomego odbioru sztuki; zachęcanie do aktywnego spędzania czasu wolnego; wzbogacanie doświadczeń plastycznych.
-Poznawanie symboli oraz barw narodowych.
-Poznawanie wieloznaczności słowa dom; spostrzeganie stanów emocjonalnych innych osób.
-Rozwijanie mowy komunikatywnej i uczenie się sztuki dyskutowania oraz argumentowania.
-Utrwalanie poznanych liter: o, O, a, A, m, M, e, E, i, I, t, T, d, D.
-Ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej.
-Dokonywanie oceny zachowań sprzyjających lub zagrażających bezpieczeństwu i zdrowiu.
TEMATY KOMPLEKSOWE NA CZERWIEC:
Drodzy rodzice, w czerwcu będziemy: