^Back To Top
logo
foto1 foto2 foto3 foto4 foto5
Get Adobe Flash player

wiersz i piosenka na styczeń

STYCZEŃ U „MISIÓW”

W tym miesiącu rozmawiać będziemy o czasie, kalendarzach i zegarach, naszych babciach i dziadkach oraz o zwierzętach w czasie zimy.

- nauczymy się kolejności miesięcy w roku, utrwalimy liczebniki porządkowe,

- porozmawiamy o szacunku, dobru i koleżeństwie,

- poznamy nowe litery : s, n, b i cyfrę 8,

- nauczymy się stosować znaki dodawania i odejmowania oraz istotę części wspólnej zbioru,

-wykonamy szereg ćwiczeń usprawniających rękę, będziemy kreślić litery w liniaturze,

-przygotujemy się do spotkania z babciami i dziadkami w przedszkolu,

- dowiemy się, jak żyło się naszym dziadkom, gdy byli mali, poznamy zabawy tradycyjne,

- będziemy kodować i odczytywać zakodowane informacje,

- czytamy wyrazy i krótkie zdania, liczymy głoski w wyrazach, układamy słowa z liter,

-pogłębimy wiadomości o ptakach zimujących w Polsce i zwierzętach leśnych, poznamy pracę leśnika,

- będziemy bawić się w kąciku teatralnym w przebieranie, przedstawianie, reżyserowanie,

- uczcimy karnawał zabawą przebierańców,

- zadbamy o ptaki dokarmiając je

- oddamy piękno zimy w pracach plastycznych.

 

Czacza dla Babci i Dziadka

Dla babci czaczę tańczymy na lodzie
Dla babci tańczyć możemy i co dzień
Dla babci czaczę na soplach gra wiatr
A my życzymy i śpiewamy tak

Kochana babciu żyj sto lat
Ciesz się wnukami i kochaj świat
Kochana babciu żyj sto lat
Śpiewaj z nami głośno cza cza cza

Dla dziadka czacze tańczymy na lodzie
Dla dziadka tańczyć możemy i co dzień
Dla dziadka czaczę na soplach gra wiatr
A my życzymy i śpiewamy tak

Kochany dziadku żyj sto lat
Ciesz się wnukami i kochaj świat
Kochany dziadku żyj sto lat
Śpiewaj z nami głośno cza cza cza

Bo babcia z dziadkiem to nasze są skarby
Malują uśmiech bez pędzla i farby
I dla nich czaczę na soplach gra wiatr
A my życzymy i śpiewamy tak

Kochana babciu żyj sto lat
Ciesz się wnukami i kochaj świat
Kochany dziadku żyj sto lat
Śpiewaj z nami głośno cza cza cza

"Gdy zima idzie sroga" Karolina Szlifarska


Gdy zima idzie sroga,
mróz okna nam maluje,
bacz na to czy na dworze,
żaden ptaszek nie głoduje

Więc szybko zawieś karmnik
czem prędzej nasyp prosa
i nie bądź egoistą
co dba tylko o czubek własnego nosa.

A kiedy przyjdzie wiosna,
zakwitnie wszystko wokoło 
usłyszysz śpiewy ptaków.
Tak Ci dziękują wesoło!

MAMO! TATO!

PROSZĘ PRZYJDŹ NA ZEBRANIE DNIA 23.02.(PIĄTEK)

O GODZINIE 16:30.

NA SPOTKANIU PODSUMUJEMY

PIERWSZY SEMESTR PRACY ORAZ

BĘDZIEMY PODEJMOWAĆ WAŻNE DECYZJE m.in.

ODNOŚNIE GRUPOWYCH WYCIECZEK.

 

ZAPRASZAJĄ WAS WASZE DZIECI :)

Piosenka na styczeń

1. Moja Babcia i mój Dziadek
to wspaniali są dziadkowie,
Dziadek mnóstwo zna zagadek,
Babcia bajkę nam opowie!

Ref. Bo na świecie nie znajdziecie
takich bajek i zagadek,
jakie wnukom opowiada
moja Babcia i mój Dziadek!

2. Poprosimy naszą Babcię:
Babciu, z tajemniczą miną
opowiadaj swoją bajkę,
a za każdym razem inną!

Ref. Bo na świecie nie znajdziecie...

3. Posadzimy teraz Dziadka
na fotelu wiklinowym.
Dziadku, powiedz nam zagadkę,
całkiem nową, prosto z głowy.

Ref. Bo na świecie nie znajdziecie...

ZAPROSZENIE

SERDECZNIE ZAPRASZAMY WSZYSTKIE BABCIE I DZIADKÓW DZIECI Z GRUPY VII NA INSCENIZACJĘ Z OKAZJI ICH ŚWIĘTA W DNIU 25.01. (CZWARTEK) O GODZINIE 9:30.

 

 

Grudzień

W miesiącu grudniu naszym celem będzie:

 

  • Wdrażanie do właściwego ubierania się zgodnego z porą roku.
  • Rozwijanie samodzielności w ubieraniu się: zapinanie guzików, zapinanie i sznurowanie butów.
  • Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.
  • Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmianą pory roku.
  • Nazywanie i identyfikowanie cech typowych dla zimy: śnieg, mróz, zawierucha.
  • Wdrażanie do opieki nad zwierzętami, regularne dokarmianie zwierząt i ptaków.
  • Wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu jordanowskiego w ogrodzie przedszkolnym.
  • Kształtowanie przywiązania do tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia.
  • Zachęcanie do udziału w różnego rodzaju akcjach charytatywnych na rzecz innych osób lub zwierząt.
  • Doskonalenie umiejętności klasyfikowania według dwóch lub więcej cech.
  • Rozwijanie umiejętności przeliczania elementów, porządkowania zbiorów.
  • Rozwijanie umiejętności wykonywania czynności matematycznych podczas zabaw; kodowanie i dekodowanie czynności za pomocą znaków.
  • Rozwijanie percepcji słuchowej i wzrokowej na materiale konkretnym, obrazkowym i symbolicznym.
  • Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej (kolejność czynności).
  • Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
  • Kształtowanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej i wzrokowej wyrazów.
  • Wprowadzenie liter k, K, u, U; odszukiwanie poznanych liter wśród innych znaków; czytanie sylab, wyrazów, prostych zdań z poznanych liter.
  • Nauka piosenek i pląsów.
  • Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.
  • Przestrzeganie ustalonych zasad w grupie przedszkolnej.
  • Zachęcanie do samodzielności w zakresie dbania o porządek w kącikach, w szafkach indywidualnych w szatni.
  • Poznanie funkcji instytucji usługowych na przykładzie poczty.
  • Poznanie dawnych i współczesnych sposobów komunikowania się i przesyłania informacji.
  • Wykonanie kartki świątecznej, która będzie podarowana uczniom SP Nr 43.

Dobre pomysły dla rodziców, czyli jak spędzać czas z dzieckiem:

  • Wycieczka do lasu lub parku – szukanie oznak zimy i obserwowanie ptaków, nasłuchiwanie odgłosów, jakie wydają.
  • Wspólne dokarmianie ptaków – zbudowanie karmnika dla ptaków; systematyczne uzupełnianie pokarmu dla ptaków w karmnikach.
  • Włączenie się w akcję charytatywną na rzecz psów w schroniskach.
  • Zabawy w wysłuchiwanie poznanych głosek, w tym w szczególności głoski u.
  • Zabawy w wyszukiwanie w wyrazach poznanych liter, w tym w szczególności liter u, U.
  • Wspólne pisanie i ozdabianie kartek świątecznych dla najbliższych – wycieczka na pocztę i wysłanie kartek.
  • Zabawy w wysłuchiwanie poznanych głosek, w tym w szczególności głoski k.
  • Zabawy w wyszukiwanie w wyrazach poznanych liter, w tym w szczególności liter k, K.
  • Czytanie książek – opowiadań i wierszy, wspólne śpiewanie piosenek.
  • Wspólne porządki przedświąteczne – angażowanie dzieci w czynności porządkowe związane z przygotowaniami do świąt.
  • Wspólne gotowanie – pozwólmy dzieciom pomóc nam w gotowaniu i przygotowywaniu świątecznych potraw (nawet jeśli będzie to oznaczać dla nas dodatkową pracę związaną z uprzątnięciem kuchni).
  • Zabawy w przeliczanie i ważenie składników podczas gotowania, np. pieczenia ciasta.
  • Wspólne przygotowywanie ozdób świątecznych i dekorowanie choinki.
  • Rozmowy na temat bożonarodzeniowych tradycji.
  • Wspólne zrobienie szopki bożonarodzeniowej, np. z papieru.
  • Wspólne kolędowanie – rodzinne śpiewanie kolęd przy choince.
  • Zabawy w przeliczanie i ważenie składników podczas gotowania, np. pieczenia ciasta.

Piosenka ,,Strojnisia choinka"

. Jadwiga Mackiewicz, muz. Krystyna Kwiatkowska

  1. Zielone gałązki, a na każdej świeczka, w stroiku z bibułki stoi choineczka.

Ref.: Gdy zaświeci gwiazdka między gałązkami wesołą kolędę dla niej zaśpiewamy. Hej kolęda, kolęda.

  1. Kolory tęczowe w bombkach latarenkach. Choinka w koralach strojna jak panienka.

Ref.: Gdy zaświeci gwiazdka...

  1. Gra wietrzyk zimowy w sadzie za oknami, strojnisia choinka słucha razem z nami.

           Ref.: Gdy zaświeci gwiazdka ...

Piosenka ,,Jedzie Święty"

Jedzie święty, ma prezenty.

Renifery ciągną sanie z Mikołajem.

To Mikołaj do nas jedzie

i prezentów dużo wiezie.

W domu jest rodzinka cała

i choinka jest ubrana.

W niebo patrzą wszystkie dzieci,

kiedy gwiazdka się zaświeci.

Jak zobaczysz ją na niebie,

to Mikołaj był u ciebie.

 

 

SERDECZNIE ZAPRASZAMY NA ZAJĘCIA WSPÓŁUCZESTNICZĄCE,

,,OZDOBY BOŻONARODZENIOWE"

KTÓRE ODBĘDĄ SIĘ DNIA 18 GRUDNIA O GODZINIE 16.30

 

Copyright © 2013. Przedszkole nr 44 w Gdyni Rights Reserved.