^Back To Top
logo
foto1 foto2 foto3 foto4 foto5

ZEBRANIE Z RODZICAMI

Serdecznie zapraszamy na zebranie, które odbędzie się

25.02 (wtorek) o godzinie 16:30.

Państwa obecność jest dla nas bardzo ważna.

Piosenka i wiersz w miesiącu lutym

A. Frączek Przedszkolna orkiestra

By zagrać z prawdziwą orkiestrą,
nie trzeba być żadnym maestro,
wystarczy fantazji ćwierć deka.
Słuchacze już biegną z daleka.
Bo Antek w parapet uderza
i rocka grać na nim zamierza,
Jaś stuka zawzięcie w żeberka,
aż grzejnik wywija oberka.
Staś biurko przerobił na bęben
i bębni weń, nucąc kolędę,
a Krzysiek na nerwach gra tryle.
Przedszkolna orkiestra.
I tyle.


Mały muzyczny świat (sł. i muz. K. Gowik).

1. Niech nikt uszu nie zatyka, nie zatyka,
bo to moja jest muzyka, jest muzyka.
To muzyka z serca grana, taka pięknie roześmiana!
Ref.: Już bębenek gra: daba dam, dam, dam.
Marakasy robią miły szum, szum, szum.
Trójkąt dzyń, dzyń, dzyń, nutki dzwoni mi,
a talerze brzęczą bardzo głośno: bum, bum, bum.
Mamo, tato, oto dla was jest muzyka.
To muzyka moich małych sześciu lat.
Chociaż głośna, niech nikt uszu nie zatyka,
bo gram o najlepszych chwilach, które tworzą mój mały świat.
2. Niech nikt oczu nie zamyka, nie zamyka,
bo to moja jest muzyka, jest muzyka.
Raz wesoła, raz smutnawa,
raz skacząca, a raz łzawa.
Ref.: Mamo, tato…

Co słychać u misiów?

W tym miesiącu będziemy rozwijać:

  • uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych i zabawach ruchowych,
  • wypowiadanie się na temat wysłuchanych utworów literackich,
  • odróżnianie druku od pisma,
  • rozpoznawanie i nazywanie małych liter i wielkich liter,
  • wykonywanie ćwiczeń grafomotorycznych,
  • budzenie zainteresowania podejmowaniem prób pisania,
  • dostrzeganie rytmicznej organizacji czasu w stałych następstwach dni i nocy, pór roku, dni tygodnia, miesięcy,
  • nazywanie kolejnych pór roku, dni tygodnia, miesięcy,
  • poznawanie kalendarza, jego roli w określaniu miesięcy i dni tygodnia,
  • stopniowe dowiadywanie się o tym, że wiele przedmiotów, które otaczają człowieka, jest jego dziełem,
  • nabywanie szacunku dla pracy ludzi wykonujących różne zawody,
  • śpiewanie tekstów rymowanek na własne melodie,
  • improwizowanie piosenek ruchem,
  • kultywowanie polskich tradycji,
  • wybieranie właściwego postępowania w oparciu o takie wartości, jak poszanowani przyrody,
  • przewidywanie skutków niebezpiecznych zabaw i niewłaściwego zachowania,
  • pomaganie zwierzętom w przetrwaniu zimy – dokarmianie, ptaków w karmnikach,
  • poznawanie przedstawicieli ptaków zimujących w Polsce (gile, jemiołuszki, wrony itp.), podawanie ich ptasich cech,
  • poznawanie modelu kuli ziemskiej – globusa wypowiadanie się na temat wysłuchanych utworów literackich,
  • opowiadanie historyjek obrazkowych ułożonych według kolejności zdarzeń,
  • czytanie sylab, wyrazów (o prostej budowie fonetycznej),
  • posługiwanie się, w celowo stworzonych sytuacjach, liczebnikami w aspektach kardynalnym i porządkowym,
  • reagowanie ruchem na zmiany wysokości dźwięków (wysokie – niskie), tempa (szybciej – wolniej) i dynamiki (głośniej – ciszej) utworu,
  • dostrzeganie, że zmiana kolejności ustawienia nie zmienia liczby elementów,
  • klasyfikowanie tych samych obiektów wielokrotnie, każdorazowo według innej cechy,
  • samodzielne eksperymentowanie z właściwościami materiałów, np. różnego rodzaju papierem,
  • dzielenie się wrażeniami na temat obejrzanych filmów.

Tematy w miesiącu lutym

Nasze tematy w miesiącu lutym:

1. Baśnie, bajki, bajeczki
2. Muzyka wokół nas
3. Nie jesteśmy sami w kosmosie
4. Pieniądze

- uczestniczenie w dowolnych ćwiczeniach i zabawach ruchowych
-rozpoznawanie i nazywanie liter alfabetu (czytanie tekstu, pisanie wyrazów).
-posługiwanie się umownymi znakami
-doskonalenie sprawności manualnej przy wykonywaniu różnorodnych prac plastyczno-konstrukcyjnych
-wdrażanie do respektowania norm społecznych
-poznawanie ciekawostek na temat Ziemi i wszechświata.
-poznawanie nazw wybranych planet Układu Słonecznego.
-poznawanie, w sposób pośredni, zawodów związanych z kosmosem – kosmonauty, astronoma.
-poznawanie sylwetek znanych Polaków
-wypowiadanie się na temat wysłuchanych utworów literackich
-zdobywanie wiadomości na temat filharmonii
-poznawanie instrumentów perkusyjnych
-uwrażliwianie na muzykę poważna
-zapoznanie ze sławnymi Polakami
-budzenie i aktywizowanie ciekawości oraz aktywności poznawczej dziecka,
-budowanie wiedzy na temat historii pieniądza i szeroko pojętej edukacji ekonomicznej
-kształtowanie nawyków racjonalnego gospodarowania pieniędzmi,
-wzbogacanie dziecięcego słownictwa o pojęcia związane z pieniędzmi i ich produkcją

Wiersz na styczeń

„Jedzie zima”

Autor : Cz. Janczarski

Przypłynęła chmura sina.
Od północy wiatr zacina.
Kot wyjść z domu nie ma chęci.
Coś się tam na dworze święci!

Kraczą wrony na parkanie:
- Jedzie zima , groźna pani!

I już lecą z nieba śnieżki,
zasypują drogi, ścieżki,
pola, miedzę i podwórka,
dach, stodoły, budę Burka.

Kraczą wrony na jabłoni:
- Jedzie zima parą koni!

Mróz ściął lodem brzeg strumyka.
Zając z pola w las pomyka.
Krasnalowi zmarzły uszy,
już spod pieca się nie ruszy!

Kraczą wrony na brzezinie:
- Oj, nieprędko zima minie!

Copyright © 2013. Przedszkole nr 44 w Gdyni Rights Reserved.