^Back To Top
logo
foto1 foto2 foto3 foto4 foto5
Get Adobe Flash player

Witamy w kwietniu

Tematy kompleksowe:

  1. Mieszkańcy wsi.
  2. Dbamy o nasze środowisko.
  3. Jesteśmy Polakami i Europejczykami.

W miesiącu kwietniu naszym celem będzie:

  • Wdrażanie do właściwego ubierania się zgodnego z porą roku.
  • Rozwijanie samodzielności w ubieraniu się: zapinanie guzików, zapinanie i sznurowanie butów.
  • Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.
  • Nazywanie zwierząt i ich potomstwa, poznanie roli zwierząt hodowlanych w życiu człowieka.
  • Poznanie pracy rolnika oraz maszyn rolniczych.
  • Wdrażanie do opieki nad zwierzętami domowymi.
  • Kształtowanie przywiązania do symboli narodowych.
  • Zachęcanie do udziału w różnego rodzaju akcjach na rzecz ochrony środowiska przyrodniczego.
  • Doskonalenie umiejętności klasyfikowania według dwóch lub więcej cech;
  • Rozwijanie umiejętności przeliczania elementów, porządkowania zbiorów.
  • Rozwijanie umiejętności wykonywania czynności matematycznych podczas zabaw; kodowanie i dekodowanie czynności za pomocą cyfr(1–8) i znaków (=, +).
  • Rozwijanie percepcji słuchowej i wzrokowej na materiale konkretnym, obrazkowym i symbolicznym.
  • Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność czynności.
  • Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
  • Kształtowanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej i wzrokowej wyrazów.
  • Wprowadzenie liter j, J; w, W; f, F odszukiwanie poznanych liter wśród innych znaków; czytanie sylab, wyrazów, prostych zdań w zakresie poznanych liter.
  • Nauka piosenek i pląsów.

Dobre pomysły dla rodziców, czyli jak spędzać czas z dzieckiem.

  • Wycieczka na wieś, obserwacja zwierząt w gospodarstwie wiejskim, rozmowa na temat ich zwyczajów, pożywienia itp.
  • Wycieczka do sklepu, oglądanie i nazywanie produktów nabiałowych.
  • Wspólne przygotowanie wiosennego twarożku z dodatkiem warzyw.
  • Zabawy w dokładanie elementów tak, by było ich 8, i odkładanie elementów tak, by zostało ich 8.
  • Zabawy w wysłuchiwanie poznanych głosek i w wyszukiwanie w wyrazach poznanych liter.
  • Wycieczka do sklepu – oglądanie i nazywanie różnych rodzajów pieczywa.
  • Wspólne przygotowanie i pieczenie chleba.
  • Rozmowa na temat zachowań i wyborów, które wpłyną pozytywnie na środowisko (zabieranie wielorazowych toreb na zakupy, zakręcanie wody w kranie, wyłącznie telewizora, gdy nikt go nie ogląda itp.).
  • Obserwacja baterii słonecznych, elektrowni wiatrowych lub wodnych – na ilustracjach lub podczas wspólnych spacerów.
  • Wspólne przygotowanie zabawek z wykorzystaniem odpadów (makulatury, plastikowych pojemników itp.).
  • Zabawa w odszukiwanie w otoczeniu symboli związanych z Polską lub polskimi miastami.
  • Zabawa z mapą – rozmowa na temat miejsc, w których mieszkają dalsi członkowie rodziny,
  • miejsc, które chciałoby się odwiedzić.
  • Wspólne przygotowanie potraw charakterystycznych dla wybranych państw europejskich.
  • Czytanie książek – opowiadań i wierszy związanych z omawianą tematyką.

Piosenka ,,Duszki, duszki" sł. D. Gellner, muz. A. Pałac

  1. Żyją w lesie małe duszki,
    które czyszczą leśne dróżki.
    Mają miotły i szufelki
    i do pracy zapał wielki.

    Ref. Duszki, duszki, duszki leśne
    wstają co dzień bardzo wcześnie
    i ziewając raz po raz
    zaczynają sprzątać las.

    2. Piorą liście, myją szyszki,
    aż dokoła wszystko błyszczy.
    Muchomorom piorą groszki,
    bo te duszki to czyścioszki.

    Ref. Duszki, duszki, duszki leśne...

    3. Gdy ktoś czasem w lesie śmieci,
    zaraz duszek za nim leci.
    Zaraz siada mu na ręce,
    grzecznie prosi: - Nie śmieć więcej!

    Ref. Duszki, duszki, duszki leśne...

Piosenka ,,Warszawska Syrenka" sł. Zofia Holska-Albekier, muz. Edward Pałłasz

Nasza warszawska Syrenka

co noc urządza wyprawę.

Nocy się ciemnej nie lęka,

gdy pragnie zwiedzić Warszawę.

Ref.: Warszawski Zamek, Pałac w Łazienkach nad cichym stawem. Dzielnice nowe i Stare Miasto w naszej Warszawie.

Nasza warszawska Syrenka

Wisłą powraca nad ranem.

Z nią jest wiślana piosenka

i miasto w słońcu skąpane.

Ref.: Warszawski Zamek, Pałac w Łazienkach nad cichym stawem. Dzielnice nowe i Stare Miasto w naszej Warszawie.

 

UWAGA!

Drodzy rodzice w piątek 06.04.2018r. jedziemy na wycieczkę do Portu Wojennego w Gdyni. Prosimy o wpłacenie do czwartku 15 złotych na przejazd autokarem.

Bloki tematyczne w marcu

Tematy kompleksowe, które poruszymy w tym miesiącu to miedzy innymi:


1. OZNAKI WIOSNY
2. WSZYSTKO ROŚNIE
3. ŚWIĘTA WIELKANOCNE

Wiersz na marzec

Wiosna
Grażyna Kolba

Obudziła się wiosna tu i tam,
rozrzuciła kwiatki wszędzie nam.
Łąki kaczeńcami ozdobiła
a nad polami się zastanowiła.
Kiedy świat cały malowała
skowronka w polu ujrzała.
Piosenkę z nim zanuciła
i gniazdo w trawie uwiła.
W lesie zobaczyła kukułkę-
o ciepłych krajach porozmawiała.
Nawrzucała do kosza fiołków
i z powrotem na łąkę odleciała.
Tam spotkała bociana,
który klekotał już od rana:
-zbuduję na kominie gniazdo duże,
a potem odbędę długie podróże.
I kiedy tak wiosna sobie spacerowała
stara wierzba się nagle odezwała:
-Droga wiosno mam żal do ciebie,
o wszystkich pamiętałaś tylko
o moich kotkach zapomniałaś!

Piosenka na marzec

Piosenka na chłodne dni
Agnieszka Galica

Umiem włożyć już buciki,
Kurtkę zapiąć na guziki.

Refren:
Chociaż trochę zimno dziś
To na spacer warto iść.

Rękawiczki mam w kieszeni,
Więc nie boję się jesieni.

Refren:
Chociaż trochę zimno dziś
To na spacer warto iść.

Gdy na nogach mam kalosze,
Ja się deszczu nie wystraszę.

Refren:
Chociaż trochę zimno dziś
To na spacer warto iść.

Popatrz, śnieg zaczyna prószyć,
Czapkę wciągam więc na uszy.

Refren:
Chociaż trochę zimno dziś
To na spacer warto iść.

Zamierzenia w miesiącu marcu

 

• Wdrażanie do właściwego ubierania się zgodnego z porą roku.
• Rozwijanie samodzielności w ubieraniu się: zapinanie guzików, zapinanie i sznurowanie butów.
• Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.
• Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmiana pory roku;
• Nazywanie i identyfikowanie cech typowych dla przedwiośnia i wiosny.
• Wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu w ogrodzie przedszkolnym.
• Kształtowanie przywiązania do tradycji związanych ze Świętami Wielkanocnymi.
• Doskonalenie umiejętności klasyfikowania według dwóch lub więcej cech;
• Rozwijanie umiejętności przeliczania elementów, porządkowania zbiorów.
• Rozwijanie umiejętności wykonywania czynności matematycznych podczas zabaw; kodowanie i dekodowanie czynności za pomocą znaków, wprowadzenie znaku =.
• Rozwijanie percepcji słuchowej i wzrokowej na materiale konkretnym, obrazkowym i symbolicznym.
• Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność czynności.
• Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
• Kształtowanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej i wzrokowej wyrazów.
• Wprowadzenie liter g, G, c, C; odszukiwanie poznanych liter wśród innych znaków; czytanie sylab, wyrazów, prostych zdań w zakresie poznanych liter.
• Nauka piosenek i pląsów.
• Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.
• Wytwarzanie miłej i życzliwej atmosfery w grupie poprzez codzienne zabawy z powitanką;
• Przestrzeganie ustalonych zasad w grupie przedszkolnej, w ogrodzie przedszkolnym, w trakcie spacerów.
• Zachęcanie do samodzielności w zakresie dbania o porządek w kącikach, w szafkach indywidualnych w szatnia.

Copyright © 2013. Przedszkole nr 44 w Gdyni Rights Reserved.