^Back To Top
logo
foto1 foto2 foto3 foto4 foto5

Piosenka na marzec

"Maszeruje wiosna"

  1. Bożek-Gowik

1. Tam daleko gdzie wysoka sosna
maszeruje drogą mała wiosna.
Ma spódniczkę mini, sznurowane butki
i jeden warkoczyk krótki.

Ref. Maszeruje wiosna a ptaki wokoło
lecą i świergocą głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku trzyma kwiat,
gdy go w górę wznosi zielenieje świat !

2. Nosi wiosna dżinsową kurteczkę, na ramieniu
małą torebeczkę. Chętnie żuje gumę i robi
balony a z nich każdy jest zielony.

Ref. Maszeruje wiosna a ptaki wokoło
lecą i świergocą głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku trzyma kwiat,
gdy go w górę wznosi zielenieje świat !

3. Wiosno, wiosno nie zapomnij o nas
każda trawka chce być już zielona.
gdybyś zapomniała inną drogą poszła
zima by została mroźna.

Ref. Maszeruje wiosna a ptaki wokoło
lecą i świergocą głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku trzyma kwiat,
gdy go w górę wznosi zielenieje świat !

Wiersz na marzec

       "Gdzie jest żyrafa?"

  1. Beręsewicz

    Na regale wielka księga,
    Krzyś ze stołka po nią sięga,
    może dzięki niej odkryje,
    jak żyrafa myje szyję.
    Do czytania zuch się bierze
    i co strona - inne zwierzę:
    antylopy, bąk, ćmy, dorsze,
    emu, foki, lecz najgorsze,
    że choć przejrzał stron już dwieście,
    nie ma żyraf. Gdzie jesteście!?
    Długa szyja, w chmurach głowa,
    gdzie się taki olbrzym chowa?
    Może wy przypadkiem wiecie?
    Tak! Na końcu w alfabecie!

ZEBRANIE Z RODZICAMI

Serdecznie zapraszamy na zebranie, które odbędzie się

25.02 (wtorek) o godzinie 16:30.

Państwa obecność jest dla nas bardzo ważna.

W marcu będziemy rozwijać następujące umiejętności:

  • dbałość o bezpieczeństwo (zajęcia edukacyjne z funkcjonariuszem Policji);
  • ocenianie wartości logicznej zdań (zdania prawdziwe, zdania fałszywe);
  • tworzenie uogólnień do podanych nazw przedmiotów, roślin, zwierząt;
  • rozpoznawanie i nazywanie małych liter i wielkich liter;
  • czytanie sylab, wyrazów (o prostej budowie fonetycznej);
  • odróżnianie druku od pisma;
  • wykonywanie ćwiczeń grafomotorycznych;
  • budzenie zainteresowania podejmowaniem prób pisania;
  • posługiwanie się, w celowo stworzonych sytuacjach, liczebnikami w aspektach kardynalnym i porządkowym;
  • kojarzenie liczby wyrażonej liczebnikiem z odpowiednią cyfrą;
  • uczestniczenie w ćwiczeniach narządów artykulacyjnych z wykorzystaniem głosek, sylab i krótkich tekstów;
  • wyodrębnianie ze słów głosek: w nagłosie, wygłosie, śródgłosie;
  • czytanie całościowe wyrazów – nazw obrazków (lub równoważników zdań);
  • zachęcanie do obserwowania przyrody w różnych porach roku, w różnych miejscach i w różnym czasie;
  • poznawanie warunków niezbędnych do rozwoju zwierząt (przestrzeń życiowa, bezpieczeństwo, pokarm);
  • obserwowanie, w sposób bezpośredni lub pośredni (zdjęcia, obrazki, filmy), łąki wiosną; zwracanie uwagi na rośliny i zwierzęta tam żyjące;
  • poznawanie wybranych owadów i ich roli w rozwoju roślin;
  • wyjaśnianie pojęć: ptaki, ssaki, owady;
  • poznawanie, zwierząt z innych stref klimatycznych (zwierzęta egzotyczne);
  • wyjaśnianie roli ogrodów zoologicznych;
  • rozwiązywanie zagadek, rebusów;
  • układanie zagadek;
  • porównywanie wyglądu przedmiotów, zwierząt, roślin;
  • posługiwanie się, w celowo stworzonych sytuacjach, liczebnikami w aspektach kardynalnym i porządkowym;
  • kojarzenie liczby wyrażonej liczebnikiem z odpowiednią cyfrą;
  • powtarzanie z pamięci wierszy, piosenek;
  • zapamiętywanie informacji po to, żeby móc je kiedyś wykorzystać;
  • podniesienie poziomu świadomości ekologicznej społeczeństwa w zakresie prawidłowego postępowania ze zużytym sprzętem elektronicznym i elektrycznym;
  • utrwalenie nawyku segregacji odpadów;
  • rozwijanie poczucia odpowiedzialności za swoje środowisko naturalne wypowiadanie się na temat wysłuchanych utworów literackich;
  • poznawanie następstw pór roku;
  • poznawanie i wyszukiwanie oznak wiosny;
  • budowanie tożsamości regionalnej;
  • zapoznanie dzieci z tradycjami regionu kaszubskiego;
  • posługiwanie się, w celowo stworzonych sytuacjach, liczebnikami w aspektach kardynalnym i porządkowym;
  • kojarzenie liczby wyrażonej liczebnikiem z odpowiednią cyfrą;
  • powtarzanie z pamięci wierszy, piosenek.

Piosenka i wiersz w miesiącu lutym

A. Frączek Przedszkolna orkiestra

By zagrać z prawdziwą orkiestrą,
nie trzeba być żadnym maestro,
wystarczy fantazji ćwierć deka.
Słuchacze już biegną z daleka.
Bo Antek w parapet uderza
i rocka grać na nim zamierza,
Jaś stuka zawzięcie w żeberka,
aż grzejnik wywija oberka.
Staś biurko przerobił na bęben
i bębni weń, nucąc kolędę,
a Krzysiek na nerwach gra tryle.
Przedszkolna orkiestra.
I tyle.


Mały muzyczny świat (sł. i muz. K. Gowik).

1. Niech nikt uszu nie zatyka, nie zatyka,
bo to moja jest muzyka, jest muzyka.
To muzyka z serca grana, taka pięknie roześmiana!
Ref.: Już bębenek gra: daba dam, dam, dam.
Marakasy robią miły szum, szum, szum.
Trójkąt dzyń, dzyń, dzyń, nutki dzwoni mi,
a talerze brzęczą bardzo głośno: bum, bum, bum.
Mamo, tato, oto dla was jest muzyka.
To muzyka moich małych sześciu lat.
Chociaż głośna, niech nikt uszu nie zatyka,
bo gram o najlepszych chwilach, które tworzą mój mały świat.
2. Niech nikt oczu nie zamyka, nie zamyka,
bo to moja jest muzyka, jest muzyka.
Raz wesoła, raz smutnawa,
raz skacząca, a raz łzawa.
Ref.: Mamo, tato…

Copyright © 2013. Przedszkole nr 44 w Gdyni Rights Reserved.