^Back To Top
logo
foto1 foto2 foto3 foto4 foto5
Get Adobe Flash player

W miesiacu maju

W MIESIĄCU MAJU 2019 „MISIE” BĘDĄ:

  • Poznawać życie zwierząt i roślin łąkowych
  • Dowiedzą się szczegółów o rozwoju żaby i motyla
  • Obserwować przyrodę i dostrzegać jej piękno
  • Rozmawiać o swoich uczuciach wobec rodziny, rodziców
  • Uczyć się piosenek i wierszy na Dzień Mamy i Taty
  • Wykonywać upominki dla rodziców
  • Nazywać i opisywać zawody i zajęcia rodziców
  • Poznawać naszą ojczyznę, jej historię opisaną w legendach
  • Poznawać zabytki Warszawy – stolicy Polski
  • Rozmawiać o państwach Unii Europejskiej, poznawać ich flagi
  • Poznawać piosenki i zabawy z różnych państw Unii Europejskiej
  • Utrwalać wiedzę o Gdyni i Pomorzu
  • Poznawać język kaszubski przez piosenki i bajki kaszubskie
  • Uczyć się troski o środowisko
  • Uczyć się zachować proekologicznych
  • Doskonalić umiejętność czytania i pisania
  • Uczyć się tolerancji i szacunku dla innych osób
  • Wykonywać obliczenia z zapisywaniem działań dodawania, odejmowania
  • Mierzyć i ważyć obiekty, porównywać wielkości

Piosenka „Magiczne miejsce”

Marzył mi się dom z żelków i karmelków,

a przed domem słodki płot z dropsów i wafelków.

Wolę jednak to, co mam, bo już teraz wiem,

że mój dom prawdziwy jest, a tamten był snem.

Ref. Teraz wiem, że mój dom to magiczne miejsce.

       W każdym kącie, tu i tam bije jego serce.

         Tutaj jem, tutaj śpię, tutaj skarby swoje mam.

         Tutaj czeka mama, tata, tu nie jestem nigdy sam.

Kto by nie chciał królem być, królem lub królewną.

Mieszkać w zamku, złoto mieć i zabawek pełno.

Wolę jednak to, co mam, bo już teraz wiem,

że mój dom prawdziwy jest, a zamek był snem.

Wiersz „Dom”

Wiele wiosek, wiele miast, rozrzuconych w Polsce jest.

Takich małych, takich wielkich , bardzo pięknych miejsc.

Czy mieszkanie masz w Warszawie, czy tez domem twoim wioska,

Wszyscy dobrze o tym wiedzą, że to właśnie nasza Polska.

PIOSENKA NA KWIECIEŃ

Wielkanoc                                                                              

Gdy przychodzi do nas wiosna,

ciepła, uśmiechnięta,

to przychodzą razem z wiosną

wielkanocne święta.

 

Ref.: Święta, święta, wielkanocne święta.

       Święta, święta, wielkanocne święta.

 

Barwne palmy wielkanocne

pysznią się w wazonie,

jajka w różne piękne wzorki

są przyozdobione.

 

Ref.: Święta, święta…

 

Jest koszyczek ze święconką,

w nim kilka pisanek,

chleb, kiełbasa chrzan i jajka,

cukrowy baranek.

 

Ref.: Święta, święta…

 

W poniedziałek wielkanocny

jest świetna zabawa.

Śmigus- dyngus wszystkich wodą

leje już od rana.    

W KWIETNIU U MISIAKÓW

 

 

będziemy eksperymentować i wyciągać wnioski

będziemy poznawać i utrwalać poznane litery, cyfry oraz znaki matematyczne (+, -, =, <, >)

będziemy doskonalić umiejętność czytania prostych słów, zdań

będziemy rozwijać umiejętności posługiwania się liczebnikami porządkowymi, porównywać liczebności zbiorów, porównywać długość i wysokość przedmiotów, rozwiązywać proste zadania matematyczne

będziemy ćwiczyć pamięć, koncentrację i szybką reakcję na ustalone sygnały, wykonywać ćwiczenia wg instrukcji słownej

będziemy korzystać z różnych technik plastycznych

poznamy piosenki  –będziemy, śpiewać,  tańczyć, rozwijać umiejętności łączenia kroków tanecznych ze śpiewem, reakcji na zmianę muzyki, kształtować poczucie rytmu

będziemy rozwijać sprawność fizyczną, manualną i koordynację wzrokowo- ruchową

przyjrzymy się bliżej ptakom- poznamy ich budowę, zwyczaje, ich znaczenie dla środowiska, znaczenie pór roku w ich życiu, dowiemy się o ochronie gatunkowej

będziemy rozwijać zainteresowania przyrodnicze i obserwować otaczający nas świat

wzbogacimy wiedzę na temat zwierząt hodowanych na wsi, ich znaczenia w życiu człowieka

kształtować świadomość ekologiczną, konieczność ochrony środowiska przyrodniczego, rozwijać i propagować  nawyki proekologiczne

wybierzemy się do gospodarstwa –będziemy obserwować zwierzęta hodowlane, rośliny

pojedziemy na spacer do Gdyni Orłowa

wybierzemy się z wizytą do klasy I w Szkole Podstawowej nr 42

utrwalimy wiadomości dotyczące Wielkanocy –koszyczek wielkanocny, malowanie jajek, palmy

W kwietniu przeprowadzimy dwa tematy kompleksowe metodą projektu

1.     Poznajemy ptaki (1-5.IV.2019)

2.     Eko- przedszkolaki (15-19.IV.2019)

 

WIERSZE NA KWIECIEŃ

"Wydmuszki"

D. Gellner 

Przed owalnym lustrem

tłoczą się wydmuszki.

Przymierzają przed nim

pisankowe ciuszki.

Już w lustrze różowo,

zielono i biało,

a wydmuszkom ciągle

kolorów za mało!

Zajrzały do szuflad,

szafy otworzyły,

kropeczki, paseczki

na siebie włożyły.

Gdy tyle kolorów

w lustrze się odbiło,

to w końcu się lustro

w pisankę zmieniło!

 

"Cukrowy baranek"

E. Szelburg - Zarembina

 

Cukrowy baranek 
Ma złociste różki. 
Pilnuje pisanek 
na łące z rzeżuszki. 
A gdy nikt nie patrzy, 
chorągiewką buja 
i cichutko meczy 
święte „Alleluja”...

 

  

"Śmigus dyngus"

M. Terlikowska

 

Wie o tym i Tomek i Ewa, 
że w śmigus się wszystkich oblewa. 
Ale czy trzeba Pawełka 
oblewać z pełnego kubełka? 
Wystarczy małym kubeczkiem 
dla żartu, dla śmiechu, troszeczkę. 
Bo gdy wiatr chmurkę przywieje 
i wszystkich was deszczem 
poleje?

 

 

                                                                          Wielkanoc                                                                              

Gdy przychodzi do nas wiosna,

ciepła, uśmiechnięta,

to przychodzą razem z wiosną

wielkanocne święta.

W marcu u "Misiów"

 

MARZEC U „MISIÓW”

- poznajemy ciała niebieskie, pojazdy kosmiczne i postać Mikołaja Kopernika

- budujemy roboty z odpadków plastikowych i papierowych

- czytamy proste zdania, uzupełniamy brakujące litery

- szukamy wiosny, poznajemy ją wszystkimi zmysłami

- nazywamy zwiastuny wiosny, oznaki wiosny w przyrodzie

- doceniamy znaczenie przyjaźni i staramy się ja okazywać

- dbamy o przyrodę, nie niszczymy krzewów w ogrodzie

- pielęgnujemy roślinki w kąciku przyrody

- dbamy o wystrój i czystość naszej sali, uczestniczymy w porządkach

- wiemy, co należy jeść, aby być zdrowym, doceniamy nowalijki

- znamy zdrowotne znaczenie miodu i pożyteczność pszczół

- nazywamy wybrane zwierzęta leśne i polne

- rozwiązujemy rebusy, zagadki również dotykowe i słuchowe

- mówimy wyraźnie, starannie wypowiadamy wszystkie głoski

- rozmawiamy o życiu ludzi i zwierząt w Afryce

- wiemy, że są rasy ludzkie, uznajemy że ludzie są sobie równi

- wymieniamy zwierzęta afrykańskie

- rozumiemy pojęcia: dżungla, sawanna, liana, egzotyczny

- poznajemy sylwetki kilku odkrywców: Edison, Guttenberg, Kopernik

- kreślimy po śladzie, rysujemy labirynty, łączymy kropki

- rozpoznajemy kolejne litery: p, w, u, c i liczbę 10

- liczymy, dodajemy, tworzymy zbiory, ustalamy kolejność

Wiersz E.Stadtmüller „Pokaż, pokaż, marcu, co tam mieszasz w garncu.”

– Pokaż, pokaż, marcu,

co tam mieszasz w garncu.

– Mieszam śniegi, mieszam deszcze,

więc na świecie zimno jeszcze.

Szarobure dni

a wiosenka śpi.

– Pokaż, pokaż, marcu,

co tam mieszasz w garncu.

– Chociaż chłodno jest na razie,

już na wierzbach kwitną bazie,

słońce uśmiech śle.

Wiosno, pospiesz się!

– Pokaż, pokaż, marcu,

co tam mieszasz w garncu.

– Już dokoła pachnie wiosną,

a mnie w garncu kwiatki rosną

oraz kiełki zbóż,

kwiecień już tuż, tuż.

Piosenka „Żartowniś marzec” sł.i muzyka K.Gowlik.

  1. Idzie marzec przez pola i łąki podmokłe,

A ubranie ma od deszczu prawie całkiem mokre.

Gwiżdże sobie wesolutko, skacze tak radośnie!

Tu napsoci, tam napsoci swojej cioci wiośnie.

Ref. W marcu, w marcu jest jak w garncu,

Taki pogodowy sos!

Kto nie wierzy, ten dostanie pstryczka w nos!

Kap-kap, kap – kap – deszcz,

Ciap ,ciap, ciap, ciap – śnieg.

Puk, puk, puk, puk – grad.

Uuuuuuu – wiatr!

  1. Wiosna wzięła się pod boki,

Dzieci jest jej szkoda.

– Oj, ty marcu łobuziaku, co to za pogoda!

Dzieci chcą iść do ogrodu, chcą iść na spacerek.

Przydałby się promyk słońca i ciepły wiaterek.

SERDECZNIE ZAPRASZAMY   RODZICÓW „Misiów”

NA ZEBRANIE PÓŁROCZNE

DNIA 7.03.2019 O GODZ. 16.30

 

 

W MIESIĄCU LUTYM „MISIE”:

  • WEJDĄ W ZACZAROWANY ŚWIAT BAJEK I BAŚNI

- będą bawić się w odgrywanie scenek, bajek własnych i znanych pisarzy,

- nauczą się oceniać postępowanie własne i bohaterów bajek w odniesieniu do ustalonych zasad postepowania,

- poznają słowa dotyczące teatru, pojadą na przedstawienie,

- poznają podstawy programowania przez zabawę dydaktyczną

- będą doskonalić wymowę przez recytacje, ćwiczenia i zabawy teatralne i logopedyczne

  • ODKRYJĄ KRAINĘ MUZYKI

- poznają nowe słowa: batuta, partytura, dyrygent, filharmonia

-posłuchają różnych rodzajów muzyki, nauczą się określać jej charakter

- poznają kolejne instrumenty muzyczne, sylwetkę F. Chopina, muzykę poważną

-będą muzykować, poruszać się przy muzyce, malować muzykę

- poznają legendę o hejnale krakowskim

- dowiedzą się, jak zapisujemy muzykę

  • UCZCZĄ URODZINY GDYNI

- posłuchają opowieści o dawnej Gdyni, legend i historii

-przygotują się do quizu wiedzy o Polsce i Gdyni

-utrwalą informacje o budynkach i miejscach charakterystycznych dla Gdyni

  • Poznają kolejne litery: g, w, p i cyfrę 9
  • Będą czytać wyrazy i proste zdania
  • Nauczą się określeń dotyczących długości i wysokości – sposobów pomiaru
  • Będą pisać literki w liniaturze

     

  • Piosenka „Magiczne miejsce”.

    1. Teatr to jest widownia i scena.
      Niby nic magicznego w tym nie ma,
      aż do chwili, gdy nagle na scenie
      dziwne zacznie się przedstawienie.

      Ref. Bo w teatrze, w teatrze, w teatrze,
      czarodziejskie jest to, na co patrzę.
      Gdy się tylko podnosi kurtyna,
      to od razu czar działać zaczyna.

      2. Każda bajka się staje prawdziwa
      Gaśnie światło i scena ożywa.
      Wszystko może się zdarzyć na scenie.
      Działa czar, póki trwa przedstawienie.

      Ref. Bo w teatrze, w teatrze, w teatrze...

      3. Teatr gra. Każdy ma czego szuka.
      A to wszystko nazywa się sztuka.
      Gdy dorosnę, to może tu wrócę,
      żeby zagrać na scenie w tej sztuce.

      Ref. Bo w teatrze, w teatrze, w teatrze..

    Wiersz I. Fabiszewskiej „Gra wyobraźni”.

    Gdy zamknę oczy ,mogę świat zaczarować.

    Mogę w swoich marzeniach po świecie wędrować.

    Gdy zamknę oczy, mogę mocą tajemną sprawić,

    By to ,co lubię, zawsze było ze mną.

    Gra wyobraźni – czary, magia i cuda.

    Wymyślić ładną bajkę, każdemu się uda.

Copyright © 2013. Przedszkole nr 44 w Gdyni Rights Reserved.