^Back To Top
logo
foto1 foto2 foto3 foto4 foto5

Nasze plany na październik

Nasze plany na październik ;)

  1. Jesień w sadzie
  2. Jesień na działce
  3. O sobie samym
  4. Nasze zmysły

Piosenka „Polka prawdziwa”

  1. Śliweczka spadła z drzewa, okrągła i dojrzała, samotna bardzo była i wokół spoglądała. Zobaczył to pomidor i podszedł do śliweczki, kłaniając się jej nisko, zaprosił do poleczki.

Ref.: Hop, hop, polka prawdziwa, pomidor skacze, śliwka się kiwa. Hop, hop, polka prawdziwa, polka prawdziwa, hej!

  1. Śliweczka się zmęczyła, usiadła w cieniu róży, pomidor się nie zmieścił, bo trochę był za duży. Nie wiedział, co ma zrobić, znów podszedł do śliweczki, kłaniając się jej nisko, zaprosił do poleczki.

Ref.: Hop, hop...

 

 

„W jesiennym ogrodzie” J. Koczanowska

 

Dojrzałe, kolorowe, słońcem malowane, witaminek pełne i najzdrowszych soków, dorodne warzywa śmieją się, żartują, bo jesień jest na działce najpiękniejsza w roku.

Marchewki i pietruszki plotkują cichutko, buraczki i ziemniaczki kłócą się zawzięcie, gdyż ogromna, ruda i pękata dynia zasłania im słońce i zajęła miejsce.

Czerwone pomidory, ogórki zielone rozmawiają z fasolką, co weszła wysoko, by spojrzeć na cały ogród kolorowy i pomachać płynącym po niebie obłokom.

Witamy w przedszkolu

Witamy po wakacjach :)

Nasze plany na wrzesień :

  1. „Witajcie w przedszkolu”
  2. „Droga do przedszkola”
  3. „Nadeszła jesień”
  4. „Co robią zwierzęta jesienią?”

 

"Zbójnicy w przedszkolu" W. Scisłowski

1. Tańcowali zbójnicy w przedszkolu!
Każdy z nich się wyćwiczył, wyszkolił!
Tańcowali zbójnicy tu żwawo,
każdy dobrze im życzył, bił brawo!

Ref.: Tomek macha ciupagą, szczyci się swą odwagą.
Ania tańczy wspaniale, lecz zgubiła korale.
Jacek w tańcu aż przysiadł, chce wyróżnić się dzisiaj.
Krzyś kapelusz poprawił, nie dość mu tej zabawy.
I Agatka też fika, aż coś skrzypi w trzewikach.
Michaś także tu hula, już się czuje jak góral.
Tańcowali aż miło, spod nóg im się kurzyło!

2. Tańcowali zbójnicy bez końca,
groźni, hardzi i dzicy, w opończach.
Tańcowali zbójnicy z oddaniem,
to dopiero jest wyczyn i taniec!

Ref.: Tomek macha ciupagą, szczyci się swą odwagą.
Ania tańczy wspaniale, lecz zgubiła korale.
Jacek w tańcu aż przysiadł, chce wyróżnić się dzisiaj.
Krzyś kapelusz poprawił, nie dość mu tej zabawy.
I Agatka też fika, aż coś skrzypi w trzewikach.
Michaś także tu hula, już się czuje jak góral.
Tańcowali aż miło, spod nóg im się kurzyło!

 

"Wiewióreczka"

Sąsiadeczko, wiewióreczko,
co masz oczka czarne.
Nie bójże się, pokaż w lesie,
gdzie masz swą spiżarnię.

Wszędzie mam, tu i tam,
czego chcecie, to wam dam.
Fik – myk! Hyc – hyc!
Czego chcecie, to wam da.

Sąsiadeczko, wiewióreczko,
co masz rude łapki,
jeśli łaska, sypnij z góry
orzeszków do czapki.

Dałabym nawet sześć,
lecz co w zimie będę jeść?
Fik – myk! Hyc – hyc!
Był orzeszek, nie ma nic!

Sąsiadeczko, wiewióreczko,
co masz rudy pyszczek,
tu na ziemię rzuć uprzejmie
kila ładnych szyszek.

Szyszki masz tu i tam,
wejdź na sosnę, urwij sam,
Fik – myk! Hyc – hyc!
Były szyszki, nie ma nic!

Drodzy Rodzice Biedronek

Okoliczności, w jakich przyszło nam żyć i działać, powodują, że inaczej wyglądać musi nasza praca z dziećmi.

Mamy wielką nadzieję, że przygotowywane przez nas propozycje do zajęć, choć trochę pomagają Wam zająć ich czas, rozbudzić zainteresowania, zdobyć nowe wiadomości i umiejętności.

Życzymy zdrowia i wytrwałosci i do spotkania, kiedy będzie to, przede wszystkim dla dzieci, bezpieczne.

Biedronki witają CZERWIEC!!!

Witam już w czerwcu "Biedronki"
Wciąż chcemy wraz z dziećmi poznawać kolejne tajemnice otaczającego nas świata zabawy, przyrody i nauki.
- utrwalać umiejętność liczenia do 12,
- poznawać zjawiska przyrody latem,
- Utrwalać kolejność pór roku ,miesięcy i dni,
- poznawać zasady bezpiecznego zachowania w sali i ogrodzie,
- słuchać z uwagą czytanych przez nauczyciela bajek, opowiadań i wierszy,
- budować poprawnych wypowiedzi,
- odpowiadać poprawnie na pytania do tekstów,
- wykonywać poprawnie ćwiczenia gimnastyczne,
- zapoznawać się z piosenkami i wierszami,

 

Wiersz pt. "Kolorowe koła"

Spójrzcie uważnie dookoła,
wszędzie są kule i koła.
Kół co niemiara,kul co niemiara.
Jest koło.Tarcza zegara.
Wesoło koła turkocą,
pod starodawną karocą.

Na drogach świecą się jasno,
błysną i gasną ,błysną i gasną.
A tutaj koło przy kole.
Wagon,semafor -to kolej.
A kiedy kół jest tak dużo,
po prostu pachnie podróżą.

 

Piosenka pt."Podajmy sobie ręce"
Chociaż świat dookoła
dziwny jest i wielki.
a my tacy mali,
mali jak kropelki.

Podajmy sobie rece
w zabawie i piosence
w ogródku przed domem
na łące znajomej.

Kiedy nagle z bajki
zniknie dobra wróżka,
kiedy szary smutek
wpadnie do fartuszka.

Podajmy sobie ręce......

Drodzy Rodzice, wita Was maj

 

           TEMATY KOMPLEKSOWE W TYM MIESIĄCU:

  1. KASZUBY – MOJA MAŁA JCZYZNA – PROJEKT EDUKACYJNY
  2. MIESZKAŃCY ŁĄKI I CZYSTE POWIETRZE
  3. CZYŚCIOCHOWE PRZEDSZKOLE – CZYSTOŚĆ RĄK (REALIZACJA PROGRAMU ROSSMAN)
  4. NASI RODZICE
  • Zdobycie wiadomości na temat swojego regionu - Kaszub
  • Rozbudzenie zainteresowań własnym regionem
  • Kształtowanie więzi z własną miejscowością , regionem
  • Zapoznanie z charakterystycznym wzorem kaszubski i jego kolorystyka
  • Poznanie kaszubskiego stroju ludowego
  • Rozpoznawanie i nazywanie roślin, owadów i zwierząt żyjących na łące
  • Rozumienie znaczenia nazwy - barwa ochronna zwierząt
  • Uwrażliwienie na piękno przyrody
  • Utrwalenie wiadomości na temat ochrony środowiska przyrodniczego
  • Kształtowanie właściwych postaw prozdrowotnych
  • Utrwalanie prawidłowej techniki mycia rąk
  • Rozumienie konieczności przestrzegania higieny osobistej i częstego mycia rąk
  • Rozumie znaczenie słowa najbliższa rodzina
  • Wymienianie członków rodziny
  • Wdrażanie do uważnego słuchania tekstów literackich
  • Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat
  • Wypowiadanie się złożonymi zdaniami
  • Wzbogacanie słownictwa czynnego
  • Rozwijanie mowy
  • Rozwijanie logicznego myślenia i spostrzegawczości
  • Rozwijanie umiejętności liczenia i porównywania zbiorów
  • Doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów
  • Utrwalenie pojęcia: tyle samo, mniej, więcej
  • Rozwijanie umiejętności dostrzegania i kontynuowania rytmów
  • Rozwijanie sprawności manualnej i inwencji twórczej
  • Rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej
  • Rozwijanie umiejętności wokalnych i poczucia rytmu
Copyright © 2013. Przedszkole nr 44 w Gdyni Rights Reserved.