^Back To Top
logo
foto1 foto2 foto3 foto4 foto5
Get Adobe Flash player

Drodzy Rodzice, wita Was kwiecień

TEMATY KOMPLEKSOWE W TYM MIESIĄCU:

  1. NA WSI

W pierwszym tygodniu kwietnia porozmawiamy na temat zwierząt mieszkających w gospodarstwie wiejskim. Utrwalimy nazwy zwierząt i ich młodych ora poznamy nazwy pomieszczeń, w których mieszkają. Przypomnimy sobie , które zwierzęta wykluwają się z jajek. Przy okazji poznamy budowę jajka. Porozmawiamy na temat zdrowego żywienia , które zawiera nabiał oraz jego przetworów. Poznamy liczbę 8. Będziemy przeliczać elementy, dokładać i zabierać ze zbioru, tak aby została podana ich liczba.

Poznamy literę j, J, jak jajko lub Janek. Będziemy próbować czytać wyrazy złożone z poznanych liter: O, A, L, M, E, T, D, I, K, U, P, Y, B, R, S, N, J.

  1. PRACA ROLNIKA

W drugim tygodniu będziemy rozmawiać na temat pracy rolnika. Będziemy omawiać jego obowiązki w gospodarstwie wynikające z pory roku. Poznamy dawne i współczesne maszyny rolnicze. Dowiemy się, jak powstaje cukier i chleb. Nauczymy się rozróżniać wybrane zboża, produkty pochodzenia zbożowego, np. (kasze, płatki) a także wybrane rodzaje pieczywa. Będziemy utrwalać przeliczanie elementów w zakresie 8 i więcej.

  1. CHRONIMY ŚRODOWISKO

W kolejnym tygodniu kwietnia poznamy pojęcie ekologia. Dowiemy się, że Ziemia jest naszym domem i że powinniśmy o nią dbać, bo dzięki temu sami będziemy zdrowsi. Wspólnie będziemy szukać sposobów, jak możemy na co dzień dbać o środowisko. Dowiemy się, jakie są źródła energii oraz że źródła ekologiczne – takie jak wiatr, woda lub energia słoneczna, są zdrowsze dla Ziemi i dla ludzi. Przypomnimy sobie na czym polega prawidłowa segregacja odpadów. Poznamy znak +.Będziemy uczyć się zapisywać działania z wykorzystaniem znaku +.Poznamy literę w, W, jak worek, Wanda.

      4. KTO TY JESTEŚ ?

W ostatnim tygodniu kwietnia poznamy nasz piękny ojczysty kraj – Polskę, jej legendy i utrwalimy symbole narodowe, hymn Polski. Przypomnimy sobie, jak wygląda mapa Polski i co możemy z niej odczytać. Podążając szlakiem Wisły , będziemy omawiać kolejne miasta oraz ich najbardziej znane zabytki. Dowiemy się, że Polska leży w Europie, należy do Unii Europejskiej. Poznamy literę f, F jak flaga, Franek. Będziemy próbować czytać wyrazy z poznanych liter: O, A, L, M, E, T, D, I, K, U, P, Y, B, N, S, R, J, W, F.

Wierszyki i piosenka na kwiecień

WIERSZ GABRIELII SKRZYPCZAK

„ZIEMIĘ MAMY TYLKO JEDNĄ”    

 Ziemie mamy tylko jedną,

Więc szanujmy ją.

Bo cóż z nami stanie się,

Gdy zniszczymy własny dom.

Gina ptaki i zwierzęta,

Giną drzewa w lesie.

Nic nie robiąc wciąż czekamy,

Co nam los przyniesie?

Dość lenistwa – ruszamy razem,

I działać zaczynajmy.

Żeby żyć móc na tej Ziemi,

Więzy zacieśniajmy.

 

WIERSZ CZESŁAWA JANCZARSKIEGO

„BARWY OJCZYSTE”

Powiewa flaga,

Gdy wiatr się zerwie.

A na tej fladze

biel jest i czerwień.

Czerwień to miłość,

biel – serce czyste.

Piękne są nasze – barwy ojczyste.

 

PIOSENKA PT. „WARZAWSKA SYRENKA”

Nasza warszawska Syrenka

Co noc urządza wyprawę.

Nocy się ciemnej nie lęka,

Gdy pragnie zwiedzać Warszawę.

Ref.:  Warszawski Zamek, Pałac w Łazienkach

         Nad cichym stawem.

         Dzielnice nowe i Stare Miasto

         W naszej Warszawie.

Nasza warszawska Syrenka

Wisłą powraca nad ranem.

Z nią jest wiślana piosenka

I miasto w słońcu skapane.

Ref.:  Warszawski Zamek, Pałac w Łazienkach

         Nad cichym stawem.

         Dzielnice nowe i Stare Miasto

         W naszej Warszawie.

Drodzy Rodzice wita Was marzec

W marcu będziemy realizować projekt edukacyjny ,,Moje Pomorze”. Poznamy nazwy największych miast Pomorza. Niektóre charakterystyczne zabytki, pomniki i inne budowle tych miast. Poznamy charakterystyczne cechy nadmorskiego krajobrazu. Wykonamy pracę plastyczną ,, Moje miasto- moja duma”. 7.03.2018 r. pojedziemy na wycieczkę do Muzeum Emigracji w Gdyni. Poznamy muzealne magazyny i zwiedzimy wystawę stałą. Poznamy niektórych pracowników muzeum i ich pracę. Zapoznamy się z terminami dotyczącymi emigracji. Poznamy zasady zwiedzania i kulturalnego zachowania się w muzeum.

W miesiącu marcu będziemy także uważnie obserwować przyrodę – będziemy szukać oznak nadchodzącej wiosny. Nasze obserwacje będziemy zapisywać w kalendarzu pogody. Porozmawiamy o wiosennych zmianach w przyrodzie – powracających ptakach, pierwszych wiosennych kwiatach, pączkach na drzewach, baziach. Utrwalimy znajomość nazw dni tygodnia. Przypomnimy sobie, jak ważne jest ubieranie się zgodnie z warunkami atmosferycznymi. Wyjaśnimy sobie znaczenie powiedzenia „w marcu jak w garncu”.

Poznamy wiele wiosennych kwiatów. Dowiemy się, że niektóre kwiaty wyrastają z cebulek. Omówimy wygląd kwiaciarni oraz zajęcia pracujących tam osób. Zastanowimy się, co jest potrzebne do życia roślinom.

Porozmawiamy na temat wiosennych porządków. Poznamy przedmioty, dzięki którym możemy posprzątać w domu, a także te, które pomogą w pracach porządkowych w ogrodzie. Dowiemy się, jak wyglądają popularne wiosenne ptaki: bocian, jaskółka, kukułka, skowronek. Podczas spacerów będziemy obserwować zachowanie ptaków, wypatrywać gniazd wśród gałęzi drzew. W ramach przygotowań do Świąt Wielkanocnych omówimy polskie tradycje wielkanocne oraz symbolikę produktów zgromadzonych w wielkanocnym koszyczku. Poznamy różne sposoby ozdabiania wielkanocnych jaj. Wspólnie upieczemy wielkanocną babę. Będziemy ćwiczyć przeliczanie w zakresie 7 i rozwiązywać proste zadania z treścią.

Poznamy literę g, G, jak garnek lub Gutek. Poznamy literę c, C jak cebula lub Celina. Nauczymy się wysłuchiwać głoskę g , c na początku i w środku podawanych wyrazów. Będziemy podejmować próby czytania wyrazów z poznanych liter: O, A, L, M, E, T, D, I, K, U, P, Y, B, N, S, G, C.

Współpraca z Rodzicami w kwietniu

  1. Konsultacje indywidualne podczas codziennych kontaktów.
  2. Zapoznanie z zadaniami wychowawczymi i kształcącymi realizowanymi w bieżącym miesiącu. Zamieszczenie informacji dla Rodziców na stronie internetowej przedszkola.
  3. Uaktualnienie tablicy informacyjnej, strony internetowej.
  4. 09 kwietnia br. o godzinie 10.00 – warsztaty „ Lego” organizowane przez RR.
  5. 12 kwietnia br. o godzinie 16.00 – rodzinne prezentacje pt. „ Popołudnie z bajką”.
  6. 11 kwietnia br o godzinie …..     -     w ramach współpracy ze SP nr 42, zwiedzanie budynku szkolnego oraz obserwacja zajęć w klasie I.
  7. 13 kwietnia br. o godzinie 10.00 - zajęcia edukacyjne w Bibliotece pt. „Zwierzęta Morza Bałtyckiego”.
  8. 23 kwietnia br. Teatr Qufer – przedstawienie w Przedszkolu.
  9. 25 kwietnia br. zajęcia badawcze w PPNT- EKSPERYMENT w Gdyni pt. „Jak się masz robaczku”.
  10. 26 kwietnia br. o godzinie 10.00 – zdjęcia do tablo (dzieci odchodzących z Przedszkola) , obowiązuje strój galowy.
  11. 27 kwietnia br. o godzinie … - w ramach współpracy ze SP nr 42 wizyta dzieci i nauczycieli z klasy I w Przedszkolu na inscenizacji bajki pt. „Czerwony Kapturek” w wykonaniu dzieci z grupy VI.

Piosenka i wierszyk na marzec

Wiersz na marzec

 

Marzenie marzanny   M. Wosik

Wybitny trener pewnej marzannie

Lekcji pływania udzielał w wannie.

I całą zimę bardzo wytrwale

Pokonywała spienione fale.

Gdy uszy, zęby i szyję myła,

Skoki do wody mężnie ćwiczyła,

Szorując plecy, na dokładkę,

Wciąż szlifowała krytą żabkę.

Wreszcie, gdy pierwszy dzień wiosny nastał,

Marzanna wanny dość miała – basta !

Od dziś chcę spędzać miłe chwile –

Płynąc do morza klasycznym stylem.

 

Piosenka na marzec

 

Gdyński krasnoludek

Jestem gdyński krasnoludek,

Posłuchajcie dzieci.

Mieszkam pod Kamienną Górą ,

Krzak dwudziesty trzeci.

Znają mnie i mych poddanych stocznia , port , rybacy,

Bo im chętnie pomagamy w ich codziennej pracy.

ref.   Nazywam się Bursztynek i brodę mam po pas.

         Czy już takiego króla widziało któreś z was?

         I choć koronę noszę, nie jestem wcale leń.

         Pracuję z krasnalkami przez cały, cały dzień.

Copyright © 2013. Przedszkole nr 44 w Gdyni Rights Reserved.