^Back To Top
logo
foto1 foto2 foto3 foto4 foto5

plan na luty

DRODZY RODZICE

W pierwszej dekadzie lutego będziemy rozmawiać o zimie. Zwrócimy uwagę na bezpieczeństwo podczas zabaw zimowych. Dzieci dowiedzą się, jakie niebezpieczeństwa mogą wynikać z kontaktów z nieznajomymi dorosłymi oraz dlaczego nie wolno podawać im swojego adresu. Zastanowią się, jakie konsekwencje mogą grozić w wypadku oddalenia się bez pozwolenia od rodziców, nauczyciela lub innej osoby sprawującej opiekę. Przypomnimy numery telefonów alarmowych. Nauczą się , jak wezwać pomoc.

W kolejnym tygodniu porozmawiamy o naszym zdrowiu i higienie. Będziemy doskonalić umiejętności związane z przestrzeganiem podstawowych zasad związanych z higieną. Dowiemy się jak ważna jest rola lekarza w dbaniu o zdrowie. Będziemy rozmawiać o związku pomiędzy chorobą a leczeniem. Nauczymy się akceptować konieczność leczenia. Spotkamy się z lekarzem stomatologiem i będziemy rozmawiać o sposobach dbania o ładny uśmiech. Zadbamy również o odpowiedni ubiór w czasie wykonywanych ćwiczeń i w czasie zimowych spacerów.

W ostatnim tygodniu będziemy realizować projekt o kosmosie. Poznamy wiele ciekawostek o Układzie Słonecznym i gwiazdach. Będziemy rozwijać wyobraźnię i pomysłowość ,, odwiedzając” nieznane planety i rozmawiając o ich mieszkańcach. Potrzebne nam będą albumy o kosmosie, bajki, filmy, rolki od ręczników papierowych, folia aluminiowa, kartony od butów, stare gazety.

WIERSZ NA LUTY

  1. Białobrzeska

,,MOJA MAŁA OJCZYZNA”

Jest na mapie mała kropka

Ja tu mieszkam, tu mnie spotkasz.

Jak ciekawie i wesoło

W mim świecie naokoło.

Na podwórzu trzy kałuże

Położyły się przy murze

Trzepak bardzo dziś kaprysi

Duży dywan na nim wisi.

Słońce z cieniem gra tu w berka

Pan kominiarz z dachu zerka

Teraz chyba każdy przyzna

Że jest piękna ma Ojczyzna.

PIOSENKA NA MIESIĄC LUTY

,, TRZEJ KOSMICI”

  1. Trzej kosmici, trzej kosmici

Przylecieli rankiem

Ten w talerzu, tamten w spodku,

Trzeci leciał w dzbanku.

Ref: Pierwszy- krągłe jajeczko,

Drugi- chrupka bułeczka,

Aten trzeci, drżący, chlupiący

Jak ta kawka z mleczkiem.

2.Trzej kosmici, trzej kosmici

Wpadli przez okienko,

W pokoiku na stoliku

Lądowali miękko.

plan na styczeń

Plan na styczeń

Początek miesiąca poświęcimy na zajęcia o tematyce baśniowej. Będziemy rozpoznawać bohaterów znanych baśni i poznawać nowych. Wykonamy  papierowe  kukiełki, którymi będziemy bawić się w teatrzyku. Wytniemy i ozdobimy zakładki do książki, poznamy budowę  książki (okładka z tytułem i nazwiskiem autora, ilustracje), wykonamy swoje własne książeczki oraz wybierzemy się do księgarni. Nasze przedszkole przystąpiło do Klubu Czytających Przedszkoli. Dlatego staramy się jak najczęściej czytać dzieciom. Czytaniu towarzyszy wiele zajęć i zabaw inspirowanych lekturą. Zapraszamy też chętnych rodziców do czytania bajek w naszej sali.

Następnie przypomnimy sobie, jakie zmiany zachodzą w przyrodzie w ciągu kolejnych pór roku, a zwłaszcza zimą. Dowiemy się, jakie ptaki odleciały do ciepłych krajów, a jakie spędzają zimę w Polsce. Zastanowimy się wspólnie, jak można pomóc ptakom zimującym w kraju i innym zwierzętom leśnym przetrwać ten niełatwy dla nich czas. Będziemy obserwować ptaki w ogrodzie i dokarmiać je w karmniku.

17 stycznia będziemy bawić się i tańczyć na balu karnawałowym, w tym roku nosi on nazwę: Między nami jaskiniowcami. Przygotujemy więc naszą salę ozdabiając ją własnoręcznie wykonanymi elementami dekoracji – potrafimy pięknie kolorować, wycinać z papieru i wyklejać obrazki, nasza sala będzie więc wesoła i kolorowa.

Trzeci tydzień upłynie nam na przygotowaniach do Dnia Babci i Dziadka. Nauczymy się ról, piosenek i tańców,  wykonamy upominki. Obejrzymy i porównamy stare fotografie, opowiemy o naszych dziadkach – jacy są, co lubią. Spróbujemy określić zastosowanie przedmiotów i urządzeń z ich młodości. Zastanowimy się jak możemy pomagać naszym dziadkom w codziennych czynnościach i zaprosimy babcie i dziadków na uroczystość do przedszkola: 24 stycznia.

Podczas zabaw muzyczno-ruchowych i warsztatów muzycznych rozwiniemy poczucie rytmu, będziemy różnicować tempo muzyczne utworu, weźmiemy udział w zabawach naśladowczych oraz improwizacjach ruchowych przy muzyce. Codziennie będziemy rozwijać swoje kompetencje komunikacyjne, wypowiadając się na temat poznanych wierszy, opowiadań i baśni; opowiemy o swoich ulubionych ksiązkach i uzasadnimy własne zdanie. Wyszukamy też przeciwieństwa, będziemy tworzyli zdrobnienia, zadawali sobie zagadki. Podczas pobytu w przedszkolu przygotowujemy się do nauki czytania i pisania. W styczniowych kartach pracy będziemy kolorowali według kodu, rysowali po śladzie. Poznamy litery b, B, n, N, s, S. Poćwiczymy umiejętność dzielenia na sylaby i głoski. Rozwiniemy umiejętność myślenia przyczynowo- skutkowego podczas obserwowania i przeprowadzania eksperymentów z magnesami. Podczas zabaw kartami logicznymi udoskonalimy umiejętności klasyfikowania

W obszarze edukacji matematycznej zapoznamy się z obrazem graficznym liczby siedem – cyfrą 7 oraz znakami: =, <, >. Utrwalimy pojęcie para i będziemy doskonalić umiejętność kontynuowania układu przedmiotów według wzoru (rytmy).

 

Wiersz na styczeń

S. Jachowicz: ,,PTASZEK W GOŚCINIE"

Puk, puk ptaszek do okienka:

Niech tam otworzy panienka,

Bo to teraz straszna zima,

Nigdzie i zaiarneczka nie ma.

I ptaszynie otworzyli,

Ogrzali i nakarmili,

A ptaszyna wdzięczna za to,

Śpiewała im całe lato.

 

Piosenka na styczeń

,,SANNA"

Zima, zima, zima, pada, pada śnieg.

Jadę, jadę w świat sankami, sanki dzwonią dzwoneczkami:

Dzyń, dzyń, dzyń, dzyń, dzyń, dzyń, dzyń, dzyń, dzyń.

 

Jaka pyszna sanna, parska raźno koń.

Śnieg rozbija kopytami, sanki dzwonią dzwoneczkami:

Dzyń, dzyń, dzyń, dzyń, dzyń, dzyń, dzyń, dzyń, dzyń.

 

Zasypane pola, w śniegu cały świat.

Biała droga hen, przed nami, sanki dzwonią dzwoneczkami:

Dzyń, dzyń, dzyń, dzyń, dzyń, dzyń, dzyń, dzyń, dzyń.

 


plan na listopad

Plan na listopad.

W bieżącym roku 11 listopada obchodzimy setną rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości.Pamiętając o tym, że już w przedszkolu warto wprowadzać elementy wychowania patriotycznego, będziemy obchodzić uroczystości na miarę możliwości dzieci. Rozumienie przez dzieci pojęć związanych z ojczyzną, patriotyzmem nie jest wcale takie proste i oczywiste, więc będziemy stopniowo oswajać dzieci z zagadnieneim zaczynajac od poznawania ,,małej ojczyzny, tj. nazwy ulicy, przy której mieszka dziecko, nazwy miasta, w którym żyje, poprzez region, nazwę stolicy i kraju, utrwalimy znajomość symboli narodowych. Będziemy spacerować po okolicy poznając zabytki i miejsca pamięci narodowej. Podjęliśmy współpracę ze Zrzeszeniem Kaszubsko - Pomorskim, odwiedzi więc nas zespół regionalny, ktory przybliży dzieciom Kaszuby śpiewając, tańcząc i prezentując strój ludowy. W naszej grupie będzie też gościł oficer Marynarki Wojennej, który opowie dzieciom o swojej pracy, o patriotyźmie i o Święcie Niepodległości. Kolejny gość - przedstawiciel Związku Piłusudczyków przybliży dzieciom elementy historii, pokaże dzieciom zbiór zabytkowych godeł Polski, zaprezentuje mundur z epoki. Dzieci poznają mapę Polski, wzbogacą slownik o pojęcia patriotyczne, poznają piosenki, wiersze o naszym kraju i zabawy ludowe typu: ,,Ulijanka", ,,Haftowana Chusteczka", ,,Czarny baran" itd. Dzieci wezmą też udział w quizie wiedzy o Polsce rywalizując z grupą VII - ,,Smerfami".

W listopadzie dowiemy sie też, jakie urządzenia elektryczne znajdują sie w naszych domach, z których urządzeń dzieci mogą korzystać samodzielnie, a z których tylko pod opieką dorosłych. Dzieci poznają baterię jako źródło prądu. Będą porównywać sposoby oświetlania pomieszczeń dawniej i dziś, dowiedzą się w jaki sposób urządzenia ułatwiają pracę ludziom oraz jakie należy zachować zasady bezpieczeństwa podczas korzystania z nich. Wspólnie zbadamy, jaki wpływ mają wynalazki, np. oświetlenie na rozwój cywilizacji.

Przez ostatni tydzień listopada będziemy szukać pomysłów na radzenie sobie z jesienną nudą. Książki, filmy. gry planszowe, poszukamy aktywności, które sprawiają dzieciom radość. Dzieci będą obserwować zmainy zachodzące w przyrodzie późną jesienią, występujące zjawiska atmosferyczne, np.padający deszcz, mgły, obniżona temperatura, skracanie długości dnia. Dowiedzą się na czym polega zjawisko pływania i tonięcia przedmiotów w wodzie. Zastanowią sie, czy możliwe jest życie bez wody, do czego jest potrzebna, skąd sie bierze w kranie i w jaki sposób można ją oszczędzać.Będziemy prowadzić ,,Kalendarz Pogody".

Dzieci poznają literki: t, T, d, D, k, K, które będą wskazywały w słowach, w których słychać te głoski. Dzieci zastanowią się, do czego podobne są poznawane litery, co ułatwi im zapamiętanie obrazu graficznego, będą kreślić litery w powietrzu i  na dywanie. Będą doskonaliły sie w formowaniu wypowiedzi, będą liczyły słowa w zdaniu, spróbują odczytywać tekst wyrazowo - obrazkowy.

W zakresie edukacji matematycznej podejmiemy zabawy z figurami geometrycznymi, rozwiniemy umiejętność orientacji przestrzennej, dzieci będą też porównywały wielkości przedmiotów i wskazywały największe i najmniejsze z nich. Poznają nową cyfrę - 5. Spróbują dodawać i odejmować w zakresie 6 stosując liczebniki główne i porządkowe.

 

Wiersz na listopad

Cz. Janczarski   ,,Co to jest Polska?"

Co to jest Polska ? -

Spytał Jaś w przedszkolu.

Polska to wieś i las

i zboże w polu,

szosa, którą pędzi

do miasta autobus,

i samolot, co leci

wysoko nad tobą.

Polska - to miasto,

strumień i rzeka

i komin fabryczny,

co dymi z daleka,

a nawet obłoki,

gdy nad nami mkną.

Polska to jest także twoj rodzinny dom.

A przedszkole?

Tak - i przedszkole,

i roża w ogrodzie

i książka na stole.

plan na grudzień

Plan na grudzień.

W pierwszym tygodniu grudnia rozmawiać bedziemy o upływie i następstwie czasu. Nauczymy się dostrzegać rytm w następstwach pór roku, miesięcy, dni tygodnia. Dowiemy sie o rożnych rodzajach kalendarzy i zegarów. Omówimy cechy charakterystyczne dla każdej pory roku. Będziemy stosować określenia czasu: wczoraj, dziś, jutro, teraz, najpierw, później. Będziemy wskazywać pełne godziny na zegarze.

W drugim tygodniu powitamy zimę. Porozmawiamy o zmianach zachodzących w najbliższym otoczeniu przyrodniczym zimą. Zastanowimy się, skąd się bierze śnieg, omówimy jego właściwości i określimy cechy. Nauczymy się ubierać odpowiednio do warunków atmosferycznych panujących zimą. Poznamy literę ,,y", ,,R, r": małą i wielką, drukowaną i pisaną. Będziemy czytać sylaby i proste wyrazy z poznanymi literami.

W kolejnych dniach poznamy tradycje zwiazane  ze Świętami Bożego Narodzenia. Nauczymy sie swojego adresu. Będziemy układać życzenia świąteczne i je omawiać. Będziemy tworzyć zbiory uwzględniając jedną cechę. Przygotujemy krótki program artystyczny dla rodziców na spotkanie świateczne.

 

ZAPRASZAMY RODZICÓW ,,PSZCZÓŁEK" NA ZAJĘCIA WSPÓŁUCZESTNICZĄCE: ,,ŚWIĄTECZNY STROIK", KTÓRE ODBĘDĄ SIE 18.12. 2018 O GODZINIE 15.00.

 

Piosenka na grudzień: Już blisko kolęda

1. Gdy w pokoju wyrośnie choinka,

Łańcuszkami, bąbkami zaświeci.

Ref: To znaczy, że już Święta, że już blisko kolęda.

Że Mikołaj przyjedzie do dzieci, hej kolęda, kolęda.

2. Gdy opłatek już leży na stole,

Pierwsza gwiazdka zabłyśnie na niebie.

Ref: To znaczy, że już Święta, że już blisko kolęda.

Że Mikołaj przyjedzie do dzieci, hej kolęda, kolęda.

3. Gdy upieką sie słodkie makowce

I głos dzwonka z daleka zawoła.

Ref: To znaczy, że już Święta, że już blisko kolęda.

Że Mikołaj przyjedzie do dzieci, hej kolęda, kolęda.

 

Wiersz na grudzień: J. Koczanowska   Choinka

Przyszła do przedszklola

Choinka zielona,

Powiedziała dzieciom:

 - Chcę być wystrojona!

Dzieci się zebrały,

Prace podzieliły

I piękne ubranka

Choince zrobiły.

Świątecznie ubrana,

Jasnym blaskiem świeci.

Choinka zostala w przedszkolu u dzieci.

 

ŻYCZYMY ZDROWYCH I RADOSNYCH ŚWIAT BOŻEGO NARODZENIA I SZCZĘŚLIWEGO NOWEGO ROKU.

 

 

plan na październik

ZAMIERZENIA NA PAŹDZIERNIK

DRODZY RODZICE

W miesiącu październiku ,,Pszczółki” będą poznawać kolorową jesień. Porozmawiamy m.in. charakterystycznych cechach tej pięknej pory roku i wartościach płynących ze spożywania warzyw i owoców oraz odbywania częstych spacerów.

W pierwszych tygodniach będą nam potrzebne: naturalne okazy warzyw i owoców, przyprawy (po parę ziarenek)np. ziarna pieprzu, ziela angielskiego, goździków, kasztany, żołędzie, jarzębina a także guziki i wykałaczki. Będziemy także robić kiszonki z ogórków.

Trzeci tydzień października będzie poświęcony rodzinie. Bardzo prosimy, przypomnijcie Państwo dzieciom imiona i zawody najbliższych członków rodziny. Będą nam potrzebne również rodzinne zdjęcia ( 1-2 sztuki ). W Kąciku Bystrzaka samodzielnie będą badać różne substancje i pobudzać wrażliwość zmysłów. Potrzebne będą różnorodne materiały : tj. błyszczące sreberka po czekoladkach , po cukierkach, tekturki faliste, filcowe, różne nasiona, gruba kasza ( trochę), parę nasion fasoli, kawałek papieru ściernego, produkty o różnych zapachach itp. ususzona skórka z cytryny, cynamon, majeranek, mięta itp.

W kolejnym tygodniu ,,Pszczółki” będą poznawać zwierzęta domowe oraz dziko żyjące. Zdobędą informacje na temat ich wyglądu i sposobu życia jesienią. Dowiedzą się które ptaki odlatują a które zostają na zimę. Nauczą się , jak należy opiekować się zwierzętami domowymi. Będą nam potrzebne pluszowe maskotki zwierząt i małe figurki zwierząt, albumy i atlasy o zwierzętach, zwłaszcza o psach i kotach. Odwiedzimy także pobliską lecznicę dla zwierząt.

 

PIOSENKA NA PAŹDZIERNIK

MARCHEWKI URODZINY

Na marchewki urodziny

Zeszły się wszystkie jarzyny.

A marchewka gości wita

I o zdrowie grzecznie wita.

Kartofelek podskakuje

burak z rzepką już tańcuje.

Pan kalafior z krótką nóżką

biegnie szybko za pietruszką.

Kalarepka w kącie siadła,

Ze zmartwienia aż pobladła.

Tak się martwi, płacze szczerze

nikt do tańca jej nie bierze.

Wtem pomidor nagle wpada.

Kalarepce ukłon składa.

Moja blada kalarepko

Tańczże ze mną,

Tańczże krzepko.

Wszystkie pary jarzynowe

Już do tańca są gotowe.

Gra muzyczka, to poleczka.

Wszyscy tańczą już w kółeczkach.

 

WIERSZ NA PAŹDZIERNIK

JESIENNA WIZYTA

B. Forma

Przyszła do lasu Pani Jesień,

Jej śpiew wiatr po lesie niesie.

Chociaż ma pracy wiele,

Chce zobaczyć, co robią przyjaciele.

Zapukała do jeża, a on właśnie,

Wiedząc, że na czas zimy zaśnie,

Norkę sprząta, gromadzi zapasy

na zimowe, ciężkie czasy.

Odwiedziła też niedźwiedzia,

A niedźwiedź wcale nie leżał.

Mrucząc z gawry śmieci wymiata,

Szkoda, że już koniec lata.

Spotkała Jesień także wiewiórkę

I jej z rudą kitką córkę.

Orzechy do dziupli zbierały,

Rozmawiać wcale nie chciały.

Wszyscy mieszkańcy lasu

Nie mają już wiele czasu,

Niebawem nastanie zima,

A las pokryje śnieżna pierzyna.

Copyright © 2013. Przedszkole nr 44 w Gdyni Rights Reserved.