^Back To Top
logo
foto1 foto2 foto3 foto4 foto5

plan na styczeń

Plan na styczeń

Początek miesiąca poświęcimy na zajęcia o tematyce baśniowej. Będziemy rozpoznawać bohaterów znanych baśni i poznawać nowych. Wykonamy  papierowe  kukiełki, którymi będziemy bawić się w teatrzyku. Wytniemy i ozdobimy zakładki do książki, poznamy budowę  książki (okładka z tytułem i nazwiskiem autora, ilustracje), wykonamy swoje własne książeczki oraz wybierzemy się do księgarni. Nasze przedszkole przystąpiło do Klubu Czytających Przedszkoli. Dlatego staramy się jak najczęściej czytać dzieciom. Czytaniu towarzyszy wiele zajęć i zabaw inspirowanych lekturą. Zapraszamy też chętnych rodziców do czytania bajek w naszej sali.

Następnie przypomnimy sobie, jakie zmiany zachodzą w przyrodzie w ciągu kolejnych pór roku, a zwłaszcza zimą. Dowiemy się, jakie ptaki odleciały do ciepłych krajów, a jakie spędzają zimę w Polsce. Zastanowimy się wspólnie, jak można pomóc ptakom zimującym w kraju i innym zwierzętom leśnym przetrwać ten niełatwy dla nich czas. Będziemy obserwować ptaki w ogrodzie i dokarmiać je w karmniku.

17 stycznia będziemy bawić się i tańczyć na balu karnawałowym, w tym roku nosi on nazwę: Między nami jaskiniowcami. Przygotujemy więc naszą salę ozdabiając ją własnoręcznie wykonanymi elementami dekoracji – potrafimy pięknie kolorować, wycinać z papieru i wyklejać obrazki, nasza sala będzie więc wesoła i kolorowa.

Trzeci tydzień upłynie nam na przygotowaniach do Dnia Babci i Dziadka. Nauczymy się ról, piosenek i tańców,  wykonamy upominki. Obejrzymy i porównamy stare fotografie, opowiemy o naszych dziadkach – jacy są, co lubią. Spróbujemy określić zastosowanie przedmiotów i urządzeń z ich młodości. Zastanowimy się jak możemy pomagać naszym dziadkom w codziennych czynnościach i zaprosimy babcie i dziadków na uroczystość do przedszkola: 24 stycznia.

Podczas zabaw muzyczno-ruchowych i warsztatów muzycznych rozwiniemy poczucie rytmu, będziemy różnicować tempo muzyczne utworu, weźmiemy udział w zabawach naśladowczych oraz improwizacjach ruchowych przy muzyce. Codziennie będziemy rozwijać swoje kompetencje komunikacyjne, wypowiadając się na temat poznanych wierszy, opowiadań i baśni; opowiemy o swoich ulubionych ksiązkach i uzasadnimy własne zdanie. Wyszukamy też przeciwieństwa, będziemy tworzyli zdrobnienia, zadawali sobie zagadki. Podczas pobytu w przedszkolu przygotowujemy się do nauki czytania i pisania. W styczniowych kartach pracy będziemy kolorowali według kodu, rysowali po śladzie. Poznamy litery b, B, n, N, s, S. Poćwiczymy umiejętność dzielenia na sylaby i głoski. Rozwiniemy umiejętność myślenia przyczynowo- skutkowego podczas obserwowania i przeprowadzania eksperymentów z magnesami. Podczas zabaw kartami logicznymi udoskonalimy umiejętności klasyfikowania

W obszarze edukacji matematycznej zapoznamy się z obrazem graficznym liczby siedem – cyfrą 7 oraz znakami: =, <, >. Utrwalimy pojęcie para i będziemy doskonalić umiejętność kontynuowania układu przedmiotów według wzoru (rytmy).

 

Wiersz na styczeń

S. Jachowicz: ,,PTASZEK W GOŚCINIE"

Puk, puk ptaszek do okienka:

Niech tam otworzy panienka,

Bo to teraz straszna zima,

Nigdzie i zaiarneczka nie ma.

I ptaszynie otworzyli,

Ogrzali i nakarmili,

A ptaszyna wdzięczna za to,

Śpiewała im całe lato.

 

Piosenka na styczeń

,,SANNA"

Zima, zima, zima, pada, pada śnieg.

Jadę, jadę w świat sankami, sanki dzwonią dzwoneczkami:

Dzyń, dzyń, dzyń, dzyń, dzyń, dzyń, dzyń, dzyń, dzyń.

 

Jaka pyszna sanna, parska raźno koń.

Śnieg rozbija kopytami, sanki dzwonią dzwoneczkami:

Dzyń, dzyń, dzyń, dzyń, dzyń, dzyń, dzyń, dzyń, dzyń.

 

Zasypane pola, w śniegu cały świat.

Biała droga hen, przed nami, sanki dzwonią dzwoneczkami:

Dzyń, dzyń, dzyń, dzyń, dzyń, dzyń, dzyń, dzyń, dzyń.

 


Copyright © 2013. Przedszkole nr 44 w Gdyni Rights Reserved.