^Back To Top
logo
foto1 foto2 foto3 foto4 foto5
Get Adobe Flash player

plan na marzec

Plan na marzec

W pierwszym tygodniu marca będziemy rozpoznawać i nazywać wybrane zwierzęta hodowane przez człowieka a także zwierzęta dziko żyjące i egzotyczne. Dowiemy się, jakie warunki są niezbędne dla rozwoju zwierząt, poznamy znaczenie hodowli zwierząt w gospodarce człowieka. Nazwiemy domy zwierząt, sposoby ich poruszania się i odżywiania.

W drugim tygodniu poznamy historię powstania węgla kamiennego, jego właściwości i sposoby wykorzystywania przez człowieka. Wspólnie będziemy dzielić się wiedzą na temat wybranych zwierząt prehistorycznych (dinozaurów) i roślin (np. olbrzymich paproci i widłaków) występujących w tych dawnych czasach.Na podstawie dinozaurów określimy cechy gadów. Zapoznamy się z ważniejszymi regionami Polski i znajdującymi się tam bogactwami naturalnymi.

W kolejnych tygodniach marca zajmiemy się obserwacją zmian zachodzących w przyrodzie wraz z nadchodzącą wiosną, np. coraz dłuższe dni, coraz wyższa temperatura, topnienie śniegu i lodu, powracające pierwsze ptaki (skowronki, czajki, szpaki), pojawiające się pierwsze kwiaty (przebiśniegi, krokusy). Poznamy zwiastuny wiosny, np. kwitnienie wierzby i leszczyny, pojawienie się pąków na drzewach, krzewach, pierwsze owady. W oparciu o ilustracje poznamy etapy rozwoju motyla (uświadomienie zmienności form w obrębie jednego gatunku). W naszym kąciku przyrody zasiejemy rośliny, będziemy się nimi opiekować i obserwować ich wzrost. Założymy kalenda­rz pogody, na którym będziemy zaznaczali elementy cha­rakterystyczne dla dane­go dnia. Wybierzemy się nad rzekę Kaczą, aby zgodnie ze zwyczajem pożegnać zimę ( Marzanna) i piosenką powitać wiosnę.

            Poznamy litery: z, u, c, ł małe i wielkie, drukowane i pisane. Będziemy czytali wyrazy o pro­stej budowie fonetycznej. Udoskonalimy umiejętność globalnego odczytywania wyrazów.

Będziemy też rozwijać umiejętności matematyczne poznając aspekty kardynalny i porządkowy liczby dziewięć i dziesięć. Lubimy liczenie na zbiorach, dodawanie i odejmowanie, w marcu będziemy ćwiczyć liczenie w zakresie 10 z wykorzystaniem palców lub na zbiorach zastępczych. Poznamy zapis cyfrowy liczb 9 oraz 10. Podczas zabaw badawczych porównamy pojemność różnych naczyń.

         Wykorzystamy wiele okazji do rozwijania wyobraźni i kreatywności, np. w czasie wykonywania prac plastycznych, technicznych, łącząc kilka technik plastycznych. Wspólnie wykonamy album o zwierzętach.

Poprzez uczestniczenie w zabawach ruchowych, ćwiczeniach gimnastycznych w przedszkolu i ogrodzie będziemy rozwijali sprawność fizyczną.

Piosenka na marzec: Cztery zielone słonie

(sł. A. Świrszczyńska, muz. I. Kaszycki)

1.Były raz sobie cztery słonie,

małe, wesołe, zielone słonie,

każdy z kokardką na ogonie, hej, cztery słonie.

I poszły sobie w daleki świat,

w daleką drogę, wesoły świat.

Hej, świeci słońce, wieje wiatr,

a one idą w świat!

Ref.: Cztery słonie, zielone słonie,

każdy kokardkę ma na ogonie,

ten pyzaty, ten smarkaty,

kochają się jak wariaty.

2.Płyną przez morza cztery słonie,

małe, wesołe, zielone słonie,

oj, gwałtu, rety, jeden tonie!

Smarkaty tonie!

Na pomoc biegną mu wszystkie wnet,

za trąbę ciągną go i za grzbiet.

I wyciągnęły z wody go,

więc strasznie rade są!

Wiersz na marzec: A. J. Koczanowska   Nadchodzi wiosna

Wszędobylskie gołębie

dowiedziały się pierwsze,

że nadchodzi już wiosna,

a z nią dni najpiękniejsze.

Zazieleni się wszystko,

do gniazd wrócą bociany,

będą tańczyć motyle

nad złotymi jaskrami.

Słońce mocniej zaświeci,

ptaszek głośniej zaśpiewa,

bo to wiosna radosna takie szczęście rozsiewa.

ZEBRANIE Z RODZICAMI

UWAGA RODZICE.

Zapraszamy na zebranie grupowe, które odbędzie się 28.02.2019r (czwartek) o godzinie 17.00 w sali Pszczółek.

Celem spotkania będzie zapoznanie z obserwacją kontrolną dziecka.

plan na styczeń

Plan na styczeń

Początek miesiąca poświęcimy na zajęcia o tematyce baśniowej. Będziemy rozpoznawać bohaterów znanych baśni i poznawać nowych. Wykonamy  papierowe  kukiełki, którymi będziemy bawić się w teatrzyku. Wytniemy i ozdobimy zakładki do książki, poznamy budowę  książki (okładka z tytułem i nazwiskiem autora, ilustracje), wykonamy swoje własne książeczki oraz wybierzemy się do księgarni. Nasze przedszkole przystąpiło do Klubu Czytających Przedszkoli. Dlatego staramy się jak najczęściej czytać dzieciom. Czytaniu towarzyszy wiele zajęć i zabaw inspirowanych lekturą. Zapraszamy też chętnych rodziców do czytania bajek w naszej sali.

Następnie przypomnimy sobie, jakie zmiany zachodzą w przyrodzie w ciągu kolejnych pór roku, a zwłaszcza zimą. Dowiemy się, jakie ptaki odleciały do ciepłych krajów, a jakie spędzają zimę w Polsce. Zastanowimy się wspólnie, jak można pomóc ptakom zimującym w kraju i innym zwierzętom leśnym przetrwać ten niełatwy dla nich czas. Będziemy obserwować ptaki w ogrodzie i dokarmiać je w karmniku.

17 stycznia będziemy bawić się i tańczyć na balu karnawałowym, w tym roku nosi on nazwę: Między nami jaskiniowcami. Przygotujemy więc naszą salę ozdabiając ją własnoręcznie wykonanymi elementami dekoracji – potrafimy pięknie kolorować, wycinać z papieru i wyklejać obrazki, nasza sala będzie więc wesoła i kolorowa.

Trzeci tydzień upłynie nam na przygotowaniach do Dnia Babci i Dziadka. Nauczymy się ról, piosenek i tańców,  wykonamy upominki. Obejrzymy i porównamy stare fotografie, opowiemy o naszych dziadkach – jacy są, co lubią. Spróbujemy określić zastosowanie przedmiotów i urządzeń z ich młodości. Zastanowimy się jak możemy pomagać naszym dziadkom w codziennych czynnościach i zaprosimy babcie i dziadków na uroczystość do przedszkola: 24 stycznia.

Podczas zabaw muzyczno-ruchowych i warsztatów muzycznych rozwiniemy poczucie rytmu, będziemy różnicować tempo muzyczne utworu, weźmiemy udział w zabawach naśladowczych oraz improwizacjach ruchowych przy muzyce. Codziennie będziemy rozwijać swoje kompetencje komunikacyjne, wypowiadając się na temat poznanych wierszy, opowiadań i baśni; opowiemy o swoich ulubionych ksiązkach i uzasadnimy własne zdanie. Wyszukamy też przeciwieństwa, będziemy tworzyli zdrobnienia, zadawali sobie zagadki. Podczas pobytu w przedszkolu przygotowujemy się do nauki czytania i pisania. W styczniowych kartach pracy będziemy kolorowali według kodu, rysowali po śladzie. Poznamy litery b, B, n, N, s, S. Poćwiczymy umiejętność dzielenia na sylaby i głoski. Rozwiniemy umiejętność myślenia przyczynowo- skutkowego podczas obserwowania i przeprowadzania eksperymentów z magnesami. Podczas zabaw kartami logicznymi udoskonalimy umiejętności klasyfikowania

W obszarze edukacji matematycznej zapoznamy się z obrazem graficznym liczby siedem – cyfrą 7 oraz znakami: =, <, >. Utrwalimy pojęcie para i będziemy doskonalić umiejętność kontynuowania układu przedmiotów według wzoru (rytmy).

 

Wiersz na styczeń

S. Jachowicz: ,,PTASZEK W GOŚCINIE"

Puk, puk ptaszek do okienka:

Niech tam otworzy panienka,

Bo to teraz straszna zima,

Nigdzie i zaiarneczka nie ma.

I ptaszynie otworzyli,

Ogrzali i nakarmili,

A ptaszyna wdzięczna za to,

Śpiewała im całe lato.

 

Piosenka na styczeń

,,SANNA"

Zima, zima, zima, pada, pada śnieg.

Jadę, jadę w świat sankami, sanki dzwonią dzwoneczkami:

Dzyń, dzyń, dzyń, dzyń, dzyń, dzyń, dzyń, dzyń, dzyń.

 

Jaka pyszna sanna, parska raźno koń.

Śnieg rozbija kopytami, sanki dzwonią dzwoneczkami:

Dzyń, dzyń, dzyń, dzyń, dzyń, dzyń, dzyń, dzyń, dzyń.

 

Zasypane pola, w śniegu cały świat.

Biała droga hen, przed nami, sanki dzwonią dzwoneczkami:

Dzyń, dzyń, dzyń, dzyń, dzyń, dzyń, dzyń, dzyń, dzyń.

 


plan na luty

DRODZY RODZICE

W pierwszej dekadzie lutego będziemy rozmawiać o zimie. Zwrócimy uwagę na bezpieczeństwo podczas zabaw zimowych. Dzieci dowiedzą się, jakie niebezpieczeństwa mogą wynikać z kontaktów z nieznajomymi dorosłymi oraz dlaczego nie wolno podawać im swojego adresu. Zastanowią się, jakie konsekwencje mogą grozić w wypadku oddalenia się bez pozwolenia od rodziców, nauczyciela lub innej osoby sprawującej opiekę. Przypomnimy numery telefonów alarmowych. Nauczą się , jak wezwać pomoc.

W kolejnym tygodniu porozmawiamy o naszym zdrowiu i higienie. Będziemy doskonalić umiejętności związane z przestrzeganiem podstawowych zasad związanych z higieną. Dowiemy się jak ważna jest rola lekarza w dbaniu o zdrowie. Będziemy rozmawiać o związku pomiędzy chorobą a leczeniem. Nauczymy się akceptować konieczność leczenia. Spotkamy się z lekarzem stomatologiem i będziemy rozmawiać o sposobach dbania o ładny uśmiech. Zadbamy również o odpowiedni ubiór w czasie wykonywanych ćwiczeń i w czasie zimowych spacerów.

W ostatnim tygodniu będziemy realizować projekt o kosmosie. Poznamy wiele ciekawostek o Układzie Słonecznym i gwiazdach. Będziemy rozwijać wyobraźnię i pomysłowość ,, odwiedzając” nieznane planety i rozmawiając o ich mieszkańcach. Potrzebne nam będą albumy o kosmosie, bajki, filmy, rolki od ręczników papierowych, folia aluminiowa, kartony od butów, stare gazety.

WIERSZ NA LUTY

  1. Białobrzeska

,,MOJA MAŁA OJCZYZNA”

Jest na mapie mała kropka

Ja tu mieszkam, tu mnie spotkasz.

Jak ciekawie i wesoło

W mim świecie naokoło.

Na podwórzu trzy kałuże

Położyły się przy murze

Trzepak bardzo dziś kaprysi

Duży dywan na nim wisi.

Słońce z cieniem gra tu w berka

Pan kominiarz z dachu zerka

Teraz chyba każdy przyzna

Że jest piękna ma Ojczyzna.

PIOSENKA NA MIESIĄC LUTY

,, TRZEJ KOSMICI”

  1. Trzej kosmici, trzej kosmici

Przylecieli rankiem

Ten w talerzu, tamten w spodku,

Trzeci leciał w dzbanku.

Ref: Pierwszy- krągłe jajeczko,

Drugi- chrupka bułeczka,

Aten trzeci, drżący, chlupiący

Jak ta kawka z mleczkiem.

2.Trzej kosmici, trzej kosmici

Wpadli przez okienko,

W pokoiku na stoliku

Lądowali miękko.

plan na grudzień

Plan na grudzień.

W pierwszym tygodniu grudnia rozmawiać bedziemy o upływie i następstwie czasu. Nauczymy się dostrzegać rytm w następstwach pór roku, miesięcy, dni tygodnia. Dowiemy sie o rożnych rodzajach kalendarzy i zegarów. Omówimy cechy charakterystyczne dla każdej pory roku. Będziemy stosować określenia czasu: wczoraj, dziś, jutro, teraz, najpierw, później. Będziemy wskazywać pełne godziny na zegarze.

W drugim tygodniu powitamy zimę. Porozmawiamy o zmianach zachodzących w najbliższym otoczeniu przyrodniczym zimą. Zastanowimy się, skąd się bierze śnieg, omówimy jego właściwości i określimy cechy. Nauczymy się ubierać odpowiednio do warunków atmosferycznych panujących zimą. Poznamy literę ,,y", ,,R, r": małą i wielką, drukowaną i pisaną. Będziemy czytać sylaby i proste wyrazy z poznanymi literami.

W kolejnych dniach poznamy tradycje zwiazane  ze Świętami Bożego Narodzenia. Nauczymy sie swojego adresu. Będziemy układać życzenia świąteczne i je omawiać. Będziemy tworzyć zbiory uwzględniając jedną cechę. Przygotujemy krótki program artystyczny dla rodziców na spotkanie świateczne.

 

ZAPRASZAMY RODZICÓW ,,PSZCZÓŁEK" NA ZAJĘCIA WSPÓŁUCZESTNICZĄCE: ,,ŚWIĄTECZNY STROIK", KTÓRE ODBĘDĄ SIE 18.12. 2018 O GODZINIE 15.00.

 

Piosenka na grudzień: Już blisko kolęda

1. Gdy w pokoju wyrośnie choinka,

Łańcuszkami, bąbkami zaświeci.

Ref: To znaczy, że już Święta, że już blisko kolęda.

Że Mikołaj przyjedzie do dzieci, hej kolęda, kolęda.

2. Gdy opłatek już leży na stole,

Pierwsza gwiazdka zabłyśnie na niebie.

Ref: To znaczy, że już Święta, że już blisko kolęda.

Że Mikołaj przyjedzie do dzieci, hej kolęda, kolęda.

3. Gdy upieką sie słodkie makowce

I głos dzwonka z daleka zawoła.

Ref: To znaczy, że już Święta, że już blisko kolęda.

Że Mikołaj przyjedzie do dzieci, hej kolęda, kolęda.

 

Wiersz na grudzień: J. Koczanowska   Choinka

Przyszła do przedszklola

Choinka zielona,

Powiedziała dzieciom:

 - Chcę być wystrojona!

Dzieci się zebrały,

Prace podzieliły

I piękne ubranka

Choince zrobiły.

Świątecznie ubrana,

Jasnym blaskiem świeci.

Choinka zostala w przedszkolu u dzieci.

 

ŻYCZYMY ZDROWYCH I RADOSNYCH ŚWIAT BOŻEGO NARODZENIA I SZCZĘŚLIWEGO NOWEGO ROKU.

 

 

Copyright © 2013. Przedszkole nr 44 w Gdyni Rights Reserved.