^Back To Top
logo
foto1 foto2 foto3 foto4 foto5
Get Adobe Flash player

plan na listopad

Plan na listopad.

W bieżącym roku 11 listopada obchodzimy setną rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości.Pamiętając o tym, że już w przedszkolu warto wprowadzać elementy wychowania patriotycznego, będziemy obchodzić uroczystości na miarę możliwości dzieci. Rozumienie przez dzieci pojęć związanych z ojczyzną, patriotyzmem nie jest wcale takie proste i oczywiste, więc będziemy stopniowo oswajać dzieci z zagadnieneim zaczynajac od poznawania ,,małej ojczyzny, tj. nazwy ulicy, przy której mieszka dziecko, nazwy miasta, w którym żyje, poprzez region, nazwę stolicy i kraju, utrwalimy znajomość symboli narodowych. Będziemy spacerować po okolicy poznając zabytki i miejsca pamięci narodowej. Podjęliśmy współpracę ze Zrzeszeniem Kaszubsko - Pomorskim, odwiedzi więc nas zespół regionalny, ktory przybliży dzieciom Kaszuby śpiewając, tańcząc i prezentując strój ludowy. W naszej grupie będzie też gościł oficer Marynarki Wojennej, który opowie dzieciom o swojej pracy, o patriotyźmie i o Święcie Niepodległości. Kolejny gość - przedstawiciel Związku Piłusudczyków przybliży dzieciom elementy historii, pokaże dzieciom zbiór zabytkowych godeł Polski, zaprezentuje mundur z epoki. Dzieci poznają mapę Polski, wzbogacą slownik o pojęcia patriotyczne, poznają piosenki, wiersze o naszym kraju i zabawy ludowe typu: ,,Ulijanka", ,,Haftowana Chusteczka", ,,Czarny baran" itd. Dzieci wezmą też udział w quizie wiedzy o Polsce rywalizując z grupą VII - ,,Smerfami".

W listopadzie dowiemy sie też, jakie urządzenia elektryczne znajdują sie w naszych domach, z których urządzeń dzieci mogą korzystać samodzielnie, a z których tylko pod opieką dorosłych. Dzieci poznają baterię jako źródło prądu. Będą porównywać sposoby oświetlania pomieszczeń dawniej i dziś, dowiedzą się w jaki sposób urządzenia ułatwiają pracę ludziom oraz jakie należy zachować zasady bezpieczeństwa podczas korzystania z nich. Wspólnie zbadamy, jaki wpływ mają wynalazki, np. oświetlenie na rozwój cywilizacji.

Przez ostatni tydzień listopada będziemy szukać pomysłów na radzenie sobie z jesienną nudą. Książki, filmy. gry planszowe, poszukamy aktywności, które sprawiają dzieciom radość. Dzieci będą obserwować zmainy zachodzące w przyrodzie późną jesienią, występujące zjawiska atmosferyczne, np.padający deszcz, mgły, obniżona temperatura, skracanie długości dnia. Dowiedzą się na czym polega zjawisko pływania i tonięcia przedmiotów w wodzie. Zastanowią sie, czy możliwe jest życie bez wody, do czego jest potrzebna, skąd sie bierze w kranie i w jaki sposób można ją oszczędzać.Będziemy prowadzić ,,Kalendarz Pogody".

Dzieci poznają literki: t, T, d, D, k, K, które będą wskazywały w słowach, w których słychać te głoski. Dzieci zastanowią się, do czego podobne są poznawane litery, co ułatwi im zapamiętanie obrazu graficznego, będą kreślić litery w powietrzu i  na dywanie. Będą doskonaliły sie w formowaniu wypowiedzi, będą liczyły słowa w zdaniu, spróbują odczytywać tekst wyrazowo - obrazkowy.

W zakresie edukacji matematycznej podejmiemy zabawy z figurami geometrycznymi, rozwiniemy umiejętność orientacji przestrzennej, dzieci będą też porównywały wielkości przedmiotów i wskazywały największe i najmniejsze z nich. Poznają nową cyfrę - 5. Spróbują dodawać i odejmować w zakresie 6 stosując liczebniki główne i porządkowe.

 

Wiersz na listopad

Cz. Janczarski   ,,Co to jest Polska?"

Co to jest Polska ? -

Spytał Jaś w przedszkolu.

Polska to wieś i las

i zboże w polu,

szosa, którą pędzi

do miasta autobus,

i samolot, co leci

wysoko nad tobą.

Polska - to miasto,

strumień i rzeka

i komin fabryczny,

co dymi z daleka,

a nawet obłoki,

gdy nad nami mkną.

Polska to jest także twoj rodzinny dom.

A przedszkole?

Tak - i przedszkole,

i roża w ogrodzie

i książka na stole.

plan na październik

ZAMIERZENIA NA PAŹDZIERNIK

DRODZY RODZICE

W miesiącu październiku ,,Pszczółki” będą poznawać kolorową jesień. Porozmawiamy m.in. charakterystycznych cechach tej pięknej pory roku i wartościach płynących ze spożywania warzyw i owoców oraz odbywania częstych spacerów.

W pierwszych tygodniach będą nam potrzebne: naturalne okazy warzyw i owoców, przyprawy (po parę ziarenek)np. ziarna pieprzu, ziela angielskiego, goździków, kasztany, żołędzie, jarzębina a także guziki i wykałaczki. Będziemy także robić kiszonki z ogórków.

Trzeci tydzień października będzie poświęcony rodzinie. Bardzo prosimy, przypomnijcie Państwo dzieciom imiona i zawody najbliższych członków rodziny. Będą nam potrzebne również rodzinne zdjęcia ( 1-2 sztuki ). W Kąciku Bystrzaka samodzielnie będą badać różne substancje i pobudzać wrażliwość zmysłów. Potrzebne będą różnorodne materiały : tj. błyszczące sreberka po czekoladkach , po cukierkach, tekturki faliste, filcowe, różne nasiona, gruba kasza ( trochę), parę nasion fasoli, kawałek papieru ściernego, produkty o różnych zapachach itp. ususzona skórka z cytryny, cynamon, majeranek, mięta itp.

W kolejnym tygodniu ,,Pszczółki” będą poznawać zwierzęta domowe oraz dziko żyjące. Zdobędą informacje na temat ich wyglądu i sposobu życia jesienią. Dowiedzą się które ptaki odlatują a które zostają na zimę. Nauczą się , jak należy opiekować się zwierzętami domowymi. Będą nam potrzebne pluszowe maskotki zwierząt i małe figurki zwierząt, albumy i atlasy o zwierzętach, zwłaszcza o psach i kotach. Odwiedzimy także pobliską lecznicę dla zwierząt.

 

PIOSENKA NA PAŹDZIERNIK

MARCHEWKI URODZINY

Na marchewki urodziny

Zeszły się wszystkie jarzyny.

A marchewka gości wita

I o zdrowie grzecznie wita.

Kartofelek podskakuje

burak z rzepką już tańcuje.

Pan kalafior z krótką nóżką

biegnie szybko za pietruszką.

Kalarepka w kącie siadła,

Ze zmartwienia aż pobladła.

Tak się martwi, płacze szczerze

nikt do tańca jej nie bierze.

Wtem pomidor nagle wpada.

Kalarepce ukłon składa.

Moja blada kalarepko

Tańczże ze mną,

Tańczże krzepko.

Wszystkie pary jarzynowe

Już do tańca są gotowe.

Gra muzyczka, to poleczka.

Wszyscy tańczą już w kółeczkach.

 

WIERSZ NA PAŹDZIERNIK

JESIENNA WIZYTA

B. Forma

Przyszła do lasu Pani Jesień,

Jej śpiew wiatr po lesie niesie.

Chociaż ma pracy wiele,

Chce zobaczyć, co robią przyjaciele.

Zapukała do jeża, a on właśnie,

Wiedząc, że na czas zimy zaśnie,

Norkę sprząta, gromadzi zapasy

na zimowe, ciężkie czasy.

Odwiedziła też niedźwiedzia,

A niedźwiedź wcale nie leżał.

Mrucząc z gawry śmieci wymiata,

Szkoda, że już koniec lata.

Spotkała Jesień także wiewiórkę

I jej z rudą kitką córkę.

Orzechy do dziupli zbierały,

Rozmawiać wcale nie chciały.

Wszyscy mieszkańcy lasu

Nie mają już wiele czasu,

Niebawem nastanie zima,

A las pokryje śnieżna pierzyna.

Cztery zielone słonie

(sł. A. Świrszczyńska, muz. I. Kaszycki)

I. Były raz sobie cztery słonie,

małe, wesołe, zielone słonie,

każdy z kokardką na ogonie,

hej, cztery słonie.

I poszły sobie w daleki świat,

w daleką drogę, wesoły świat.

Hej, świeci słońce, wieje wiatr,

a one idą w świat, hej!

Ref.: Cztery słonie, zielone słonie,

każdy kokardkę ma na ogonie,

ten pyzaty, ten smarkaty,

kochają się jak wariaty.

II. Płyną przez morza cztery słonie,

małe, wesołe, zielone słonie,

oj, gwałtu, rety, jeden tonie!

Smarkaty tonie!

Na pomoc biegną mu wszystkie wnet,

za trąbę ciągną go i za grzbiet.

I wyciągnęły z wody go,

więc strasznie rade są!

Ref.: Cztery słonie

Plan na wrzesień

Drodzy Rodzice!

Na początku września będziemy wesoło bawić się, aby dzieci mogły jak najlepiej poczuć się w grupie. Przypomnimy sobie jak wygląda nasze przedszkole, dlatego zwiedzimy całe przedszkole aby wiedzieć, gdzie znajdują się poszczególne pomieszczenia. Wspólnie ustalimy zasady współpracy, których przestrzeganie ułatwi nam zgodny i przyjemny pobyt w przedszkolu, a także utrwalimy zasady bezpieczeństwa w sali i w ogrodzie. Utrwalimy nasz przedszkolny kodeks zachowania.

Wrócimy też pamięcią do wakacji. Każde dziecko będzie mogło opowiedzieć o swoich wakacjach, w ten sposób dzieci rozwiną  umiejętności społeczne i językowe.Tutaj zwrócimy uwagę na bogactwo przyrodnicze i piękno naszego kraju – w oparciu o albumy i fotografie odwiedzimy tereny nadmorskie, góry i Mazury.

 Bezpieczeństwo jest dla nas najważniejsze, przypomnimy, co oznaczają znaki drogowe i jak bezpiecznie dostać się z domu do przedszkola. Poznamy zasady poruszania sie po chodniku i przechodzenia przez jezdnię. Stworzymy nawet wielkoformatową grę „Drogowe znaki”! Dowiemy sie, jak ważna jest praca policjanta i strażaka oraz  jak się zachować w czasie pożaru lub innych niebezpiecznych sytuacji i do kogo zwrócić się o pomoc.

Rozwiniemy umiejętności matematyczne. Podczas zabaw będziemy  układali po tyle samo przedmiotów, utrwalimy pojęcia na, nad, pod, obok, będziemy klasyfikowali według wybranej cechy (np. koloru lub wielkości), przeliczali i porównywali liczebność, różnicowali lewą i prawą stronę ciała.

Każdy dzień będzie obfitował w różnorodne zabawy i ćwiczenia ruchowe: pokonywanie torów przeszkód, które doskonalą szybkość, zwinność, równowagę. Wspólnie zatańczymy i zaśpiewamy podczas piosenek i tradycyjnych zabaw integracyjnych, przedstawimy ruchem aktywności, - zwierzęta, zjawiska.

Będziemy rozwijać również  sprawność dłoni i paluszków podczas różnorodnych zabaw paluszkowych, rysunków czy ćwiczeń grafomotorycznych w kartach pracy.

Wyobraźnia i kreatywność pięciolatków często potrafi nas, dorosłych, zaskoczyć. Postaramy się podtrzymywać tę naturalną skłonność do twórczości, podsuwając odpowiednie zadania.

 

Piosenka na wrzesień

 

Dzieci i światła

sł. Agnieszka Galica, muz. Tadeusz Pabisiak

I. Po ulicach auta pędzą w różne strony.

   Uważajcie dzieci
na światło czerwone.

Ref. Razem z mamą muszę stanąć,

        Kiedy światło jest czerwone.

       A na drugą przejdę stronę

       Przy świetle zielonym.

II. Już hamują z piskiem auta rozpędzone,


    Bo na dzieci mruga światełko zielone. 

ZEBRANIE Z RODZICAMI

SERDECZNIE ZAPRASZAMY RODZICÓW NA ZEBRANIE W DNIU 22.02.2018 O GODZINIE 17.00 W CELU PODSUMOWANIA I PÓŁROCZA . PODJĘCIA  DECYZJI DOTYCZĄCYCH WYCIECZEK ORAZ OMÓWIENIA SPRAW BIEŻĄCYCH .

Copyright © 2013. Przedszkole nr 44 w Gdyni Rights Reserved.