^Back To Top
logo
foto1 foto2 foto3 foto4 foto5

Plan na czerwiec

PLAN NA CZERWIEC


Drodzy rodzice
W pierwszym tygodniu czerwca będziemy rozmawiać o dziecięcych przyjaźniach- jak je zawierać , jak je pielęgnować aby przetrwały dłużej. Będziemy organizować ciekawe przedsięwzięcia z okazji Dnia Dziecka: 3.06.- Dzień sportu; 6.06 –Dzień życzliwości- zabawy integracyjne z grupą VIII; 7.06. – Piknik w ogrodzie, a po południu warsztaty twórcze z robotyki.
W drugim tygodniu przywitamy lato w naszym ogrodzie. Będziemy obserwować zmiany w przyrodzie latem. Przypomnimy zasady dotyczące korzystania ze sprzętu rekreacyjnego i sportowego w ogrodzie. Przypomnimy zasady bezpiecznego zachowania się w kontaktach z obcą osobą. 11.06 ,,Pszczółki” obejrzą przedstawienie teatralne ,,,Teatru Qfer” a 14.06.2019 r. odbędzie się wycieczka autokarowa do Parku Ewolucji. Informacji szczegółowych udzielą nauczycielki w grupie.
W ostatnich dniach czerwca będziemy rozmawiać o bezpiecznych zabawach w czasie wakacji.
10.06.2019r. na godzinę 17.00 zapraszamy Państwa na zebranie grupowe podsumowujące osiągnięcia dzieci w roku szkolnym 2018/19

Piosenka na czerwiec

LATO
I. Po łące biega lato
Uwija się jak bąk
Dzień dobry mówi kwiatom
Rozwija każdy pąk
Ref:
Kto chce się z latem spotkać
Niech idzie z nami tam
Rumianek i stokrotka
Pokażą drogę nam

II. Pomaga lato pszczołom
Na kwiatach tez się zna
Uśmiecha się wesoło gdy w berka z nami gra

Ref...

III. Gdy lato jest zmęczone
w szałasie sobie śpi
I we śnie gra w zielone,
Bo łąka mu się śni.

Ref...

Wiersz na czerwiec:

PROŚBA
Jeśli kochasz mnie i lato
Kup nam dwa bilety tato.
Dwa bilety do przygody...
Jeśli jesteś jak ja młody!
Czeka na nas las zielony,
Nieba błękit nieskończony,
Czeka morze i jezioro,
Śmiesznych niespodzianek sporo,
W złotym zbożu chabry, maki,
Rozśpiewane wszystkie ptaki.
Więc gdy kochasz mnie i lato,
Kup już te bilety tato!

plan na maj

Plan na maj

Początek maja poświęcimy na rozwijanie poczucia przy­należności narodowej. Poznamy nowe legendy, opowiadania, wiersze oraz ciekawostki dotyczące historii i teraźniejszości państwa polskiego. Utrwalimy nazwę na­szego kraju, symbole narodowe: flagę, go­dło, hymn. Poprzez literaturę poznamy pochodzenie nazwy stolicy Polski – Warszawy, jej herb i charakterystyczne miejsca. Poznamy nazwy najwięk­szych rzek Polski – Wi­sły i Odry, morza – Bałtyk, gór – Tatry oraz większych miast Polski. Wzbogacimy kącik regionalny w naszej sali o nowe eksponaty. Dowiemy się, jakie zawody wykonują nasi rodzice, czym się zaj­mują. Opisując wygląd rodziców, spróbujemy określić ich charakterystycz­ne cechy (wygląd, charakter, upodobania) oraz jakie czynności domowe wykony­wane są przez poszcze­gólnych członków rodziny. Zaprezentujemy własne możliwości i umiejętności na uroczystości z okazji Dnia Mamy i Taty w dn. 30.05.2019.

W maju będziemy też rozwijać zainteresowania i talenty muzyczne poprzez słuchanie muzyki, zbiorowe i indywidual­ne śpiewanie piosenek, kształtowanie poczucia rytmu i umuzykalnienie. Spróbujemy grać na instrumentach perkusyjnych poprzez wykonanie akompa­niamentu do piosenek – indy­widualnie lub grupowo (tworzenie orkiestry). Wykonamy instru­menty perkusyjne z różnych materiałów, dlatego prosimy rodziców o przyniesienie do przedszkola suchego grochu lub fasoli lub grubej kaszy oraz różnorodnych pojemników (małych plastikowych butelek, puszek itp.), które będzie można wypełnić kaszą lub grochem i na nich zagrać. Będziemy rozpoznawać różnorodne dźwięki. Przypomnimy sobie o szkodliwości hałasu. Uczymy się mówić umiarkowanym tonem głosu.

Maj to miesiąc, w którym bujnie rozkwita przyroda. Chętnie poszerzymy naszą wiedzę w tym zakresie. Zapoznamy się ze sposobami przystosowania się zwierząt do życia w danym otoczeniu. Będziemy rozpoznawać rośliny i zwierzęta żyjące na łące.

W maju nadal będziemy rozwijać umiejętności przygotowujące do nauki czytania poprzez wybrzmiewanie sylab, głosek, czytanie wyrazów o prostej budowie fonetycznej.

Rozwiniemy umiejętności matematyczne: − dodawanie i odejmowanie w zakresie 10 z wykorzystaniem palców lub innych zbiorów zastępczych; - działania z pieniędzmi poprzez rozpoznawanie i nazywanie monet o nominałach: 1 zł, 2 zł, 5 zł, i banknot o nominale 10 zł. Utrwalimy posługiwanie się nazwami miesięcy, pór roku i dni tygodnia.

Zabawy plastyczne będą okazją do rozwijania płynności ruchów ręki, sprawności manualnej i inwencji twórczej.

Ogólną sprawność fizyczną będziemy rozwijać w trakcie zabaw ruchowych w budynku i w ogrodzie przedszkolnym.

 

Piosenka na maj:   Święto naszej mamy

sł. i muz. J. Kucharczyk

  1. I. Dziś, gdy święto naszej mamy,

stańmy wszyscy w kole,

zaśpiewamy głośno, pięknie,

na całe przedszkole.

Ref.: Niech nam żyją, niech nam żyją

ukochane mamy.

Zdrowia, szczęścia, pomyślności

życzenia składamy. (bis)

  1. Już będziemy zawsze grzeczni,

mili, uśmiechnięci,

więc serduszka swe składamy

z kwiatami w prezencie.

Ref.: Niech nam żyją...

III. Ustawimy się równiutko,

zatańczymy w koło.

Mama z nami dziś zanuci piosenkę wesołą.

 

Wiersz na maj:   Mama i tata   A. Koczanowska 

Mama i tata to świat nasz cały,

ciepły, bezpieczny, barwny, wspaniały,

to dobre, czułe, pomocne ręce

i kochające najmocniej serce.

To są wyprawy do kraju baśni,

wakacje w górach, nad morzem, na wsi

loty huśtawką, prawie do słońca

oraz cierpliwość, co nie ma końca.

Kochana Mamo, kochany Tato,

dzisiaj dziękować chcemy Wam za to,

że nas kochacie, że o nas dbacie

i wszystkie psoty nam wybaczcie.

plan na marzec

Plan na marzec

W pierwszym tygodniu marca będziemy rozpoznawać i nazywać wybrane zwierzęta hodowane przez człowieka a także zwierzęta dziko żyjące i egzotyczne. Dowiemy się, jakie warunki są niezbędne dla rozwoju zwierząt, poznamy znaczenie hodowli zwierząt w gospodarce człowieka. Nazwiemy domy zwierząt, sposoby ich poruszania się i odżywiania.

W drugim tygodniu poznamy historię powstania węgla kamiennego, jego właściwości i sposoby wykorzystywania przez człowieka. Wspólnie będziemy dzielić się wiedzą na temat wybranych zwierząt prehistorycznych (dinozaurów) i roślin (np. olbrzymich paproci i widłaków) występujących w tych dawnych czasach.Na podstawie dinozaurów określimy cechy gadów. Zapoznamy się z ważniejszymi regionami Polski i znajdującymi się tam bogactwami naturalnymi.

W kolejnych tygodniach marca zajmiemy się obserwacją zmian zachodzących w przyrodzie wraz z nadchodzącą wiosną, np. coraz dłuższe dni, coraz wyższa temperatura, topnienie śniegu i lodu, powracające pierwsze ptaki (skowronki, czajki, szpaki), pojawiające się pierwsze kwiaty (przebiśniegi, krokusy). Poznamy zwiastuny wiosny, np. kwitnienie wierzby i leszczyny, pojawienie się pąków na drzewach, krzewach, pierwsze owady. W oparciu o ilustracje poznamy etapy rozwoju motyla (uświadomienie zmienności form w obrębie jednego gatunku). W naszym kąciku przyrody zasiejemy rośliny, będziemy się nimi opiekować i obserwować ich wzrost. Założymy kalenda­rz pogody, na którym będziemy zaznaczali elementy cha­rakterystyczne dla dane­go dnia. Wybierzemy się nad rzekę Kaczą, aby zgodnie ze zwyczajem pożegnać zimę ( Marzanna) i piosenką powitać wiosnę.

            Poznamy litery: z, u, c, ł małe i wielkie, drukowane i pisane. Będziemy czytali wyrazy o pro­stej budowie fonetycznej. Udoskonalimy umiejętność globalnego odczytywania wyrazów.

Będziemy też rozwijać umiejętności matematyczne poznając aspekty kardynalny i porządkowy liczby dziewięć i dziesięć. Lubimy liczenie na zbiorach, dodawanie i odejmowanie, w marcu będziemy ćwiczyć liczenie w zakresie 10 z wykorzystaniem palców lub na zbiorach zastępczych. Poznamy zapis cyfrowy liczb 9 oraz 10. Podczas zabaw badawczych porównamy pojemność różnych naczyń.

         Wykorzystamy wiele okazji do rozwijania wyobraźni i kreatywności, np. w czasie wykonywania prac plastycznych, technicznych, łącząc kilka technik plastycznych. Wspólnie wykonamy album o zwierzętach.

Poprzez uczestniczenie w zabawach ruchowych, ćwiczeniach gimnastycznych w przedszkolu i ogrodzie będziemy rozwijali sprawność fizyczną.

Piosenka na marzec: Cztery zielone słonie

(sł. A. Świrszczyńska, muz. I. Kaszycki)

1.Były raz sobie cztery słonie,

małe, wesołe, zielone słonie,

każdy z kokardką na ogonie, hej, cztery słonie.

I poszły sobie w daleki świat,

w daleką drogę, wesoły świat.

Hej, świeci słońce, wieje wiatr,

a one idą w świat!

Ref.: Cztery słonie, zielone słonie,

każdy kokardkę ma na ogonie,

ten pyzaty, ten smarkaty,

kochają się jak wariaty.

2.Płyną przez morza cztery słonie,

małe, wesołe, zielone słonie,

oj, gwałtu, rety, jeden tonie!

Smarkaty tonie!

Na pomoc biegną mu wszystkie wnet,

za trąbę ciągną go i za grzbiet.

I wyciągnęły z wody go,

więc strasznie rade są!

Wiersz na marzec: A. J. Koczanowska   Nadchodzi wiosna

Wszędobylskie gołębie

dowiedziały się pierwsze,

że nadchodzi już wiosna,

a z nią dni najpiękniejsze.

Zazieleni się wszystko,

do gniazd wrócą bociany,

będą tańczyć motyle

nad złotymi jaskrami.

Słońce mocniej zaświeci,

ptaszek głośniej zaśpiewa,

bo to wiosna radosna takie szczęście rozsiewa.

plan na kwiecień

PLAN NA KWIECIEŃ

Pierwsze dni kwietnia poświęcone będą tematyce ekologicznej. Dzieci dowiedzą się co oznacza termin ,,ekologia” .Poznają sposoby ochrony środowiska przyrodniczego. Dowiedzą się , co to jest ,, recykling”, poznają oznaczenia kolorystyczne pojemników na odpady. Zwrócą uwagę na szkody wyrządzane w środowisku przyrodniczym przez ludzi . Dowiedzą się o ważnym znaczeniu drzew dla ludzi i zwierząt oraz czystego powietrza i wody dla zachowania życia na Ziemi. Pojadą na wycieczkę do Muzeum Oceanograficznego Akwarium w Gdyni (3.04.2019r.) Poznają niektóre rośliny i zwierzęta zamieszkujące Bałtyk. Dowiedzą się o szkodach wyrządzonych przez człowieka w środowisku przyrodniczym jakim jest morze.

Będą rozwijać spostrzegawczość i doskonalić umiejętności grafomotoryczne poprzez rysowanie szlaczków, kończenie obrazków, odnajdywanie i dorysowywanie brakujących elementów rysunku, rozwiązywanie zagadek obrazkowych, dekodowanie obrazka itp. Będą rysować, malować, wycinać, stemplować. Doskonalić będą: układanie zdań, przeliczanie i wyklaskiwanie wyrazów w zdaniu oraz sylab w wyrazach, wyróżnianie pierwszej i ostatniej głoski. Będą klasyfikować przedmioty ze względu na dwie cechy jednocześnie .

W drugim tygodniu kwietnia będziemy rozmawiali o wiośnie na wsi. ,, Pszczółki” poznają rolę zwierząt hodowlanych w życiu człowieka, nazwy młodych zwierząt hodowanych na wsi i nazwy ich domów . Dowiedzą się jakie korzyści dają człowiekowi uprawy polowe i te w ogrodzie. Będą budować wypowiedzi na temat sytuacji przedstawionych na obrazkach.

Trzeci tydzień kwietnia będzie przebiegał pod znakiem przygotowań do Świąt Wielkanocnych. Dzieci zapoznają się z niektórymi ludowymi zwyczajami świątecznymi regionu Kaszub. Będą wypowiadały się na zadany temat; rozwijały spostrzegawczość i logiczne myślenie przez rozwiązywanie różnych zagadek. Poszerzą swoje doświadczenia plastyczne i będą doskonaliły sprawność manualną ręki wiodącej tj. będą wycinały, wydzierały, malowały farbami, wyklejały włóczką, watą, kolorową krepiną itp. Wspólnie z rodzicami wykonają wybrane ozdoby wielkanocne ( 16.04.2019 r.)

W ostatnich dniach kwietnia będziemy bawić się w teatr. Dzieci dowiedzą się, co to jest scena, widownia, kurtyna, scenografia. Wspólnie ułożą baśń, będą rozwiązywać różne zagadki i uczestniczyć w teatrzyku paluszkowym. Nauczą się stosować określenia: przodem, tyłem i słowa: wyższy od... niższy od... takiego samego wzrostu. Będą recytować wierszyki, rymowanki wyraźnie, z odpowiednią intonacją.

WIERSZ NA KWIECIEŃ:

WIOSNA

Leci wiosna na bocianie:

Niebo robi wielkie pranie

Przegoniło szare chmury,

Zmyło z ziemi śnieżek bury.

Już maluje kwiaty tęczą,

Kroplą rosy sieć pajęczą.

W stawie żaby koncertują

Kosy dzielnie im wtórują,

A skowronek nad polami

Tańczy razem z biedronkami.

ZAJĄCZKI I PĄCZKI

Przyszły do sklepu zajączki.

- Podobno tutaj są pączki,

Chcemy zobaczyć czy świeże.

- Proszę niech zając wybierze!

Zając się złapał za głowę.

Dlaczego takie brązowe?

Pączki są przecież zielone!

Wziął braciszka na stronę i szepnął:

Zostawmy je lepiej!

Nie warto kupować w sklepie!

Jest wiosna, sok w pączkach dojrzewa

najświeższe zjemy wprost z drzewa.

PIOSENKA NA KWIECIEŃ:

,,ŚWIĘTA- BIJĄ DZWONY”

Ciasto pachnie na świątecznym obrusie, obrusie,

Wokół stołu się krzątają mamusie, mamusie

Wszyscy ni są tego ranka

Niech nas rozweseli wesoła pisanka

Ref. Święta, święta, biją dzwony,

Każdy dzwon jest roztańczony

Tańczy , tańczy każdy dzwon

Bim- bam-bom, bim- bam-bom

Szynka mruga z okrągłego półmiska, półmiska,

Tatuś chętnie by z radości zagwizdał, zagwizdał

Wszyscy ni są tego ranka

Niech nas rozweseli wesoła pisanka

Ref. Święta, święta, biją dzwony,

Każdy dzwon jest roztańczony

Tańczy , tańczy każdy dzwon

Bim- bam-bom, bim- bam-bom

ZEBRANIE Z RODZICAMI

UWAGA RODZICE.

Zapraszamy na zebranie grupowe, które odbędzie się 28.02.2019r (czwartek) o godzinie 17.00 w sali Pszczółek.

Celem spotkania będzie zapoznanie z obserwacją kontrolną dziecka.

Copyright © 2013. Przedszkole nr 44 w Gdyni Rights Reserved.