^Back To Top
logo
foto1 foto2 foto3 foto4 foto5
Get Adobe Flash player

W KWIETNIU

Drodzy Rodzice / Opiekunowie!

W kwietniu w przedszkolu będzie kolorowo, wiosennie i ekologicznie. Pierwszy tydzień rozpoczniemy rozmowami o Wiośnie. Założymy własny ogródek, posadzimy tam różne warzywa, zioła i kwiaty. Dowiemy się czego rośliny potrzebują do życia, co wyrośnie z cebuli i do czego można wykorzystać zioła. Weźmiemy udział w zabawach paluszkowych, teatralnych i muzycznych. Poszukamy głoski ł w różnych wyrazach, poznamy jej graficzny obraz i globalnie przeczytamy wyraz „łopata”. Poćwiczymy umiejętność dodawania i odejmowania.

W drugim tygodniu rozwiążemy zagadki obrazkowe, poznamy narzędzia, przedmioty i maszyny z których korzystają rolnicy. Spędzimy dzień na farmie – tak na niby, podczas opowieści ruchowej. Razem rozwiążemy matematyczne zadania z treścią, pogramy w grę planszową. Podamy nazwy zwierząt gospodarskich. Poznamy wielką i małą literę „ f”, . Zastanowimy się: skąd się bierze ser, jakie produkty powstają z mleka i czy mleko jest korzystne dla naszego zdrowia? . Zapoznamy się z wyglądem dżdżownicy oraz jej rolą w przyrodzie .Poćwiczymy umiejętność przeliczania, odczytywania i tworzenia układów rytmicznych oraz posługiwania się pojęciami: najwyżej, najniżej, w środku; najwięcej, najmniej.

W kolejnym tygodniu kwietnia poruszymy tematy ekologiczne. Ziemia jest tylko jedna i do tego jest naszym domem. Dlatego każdy z nas powinien dbać o nią i szanować bogactwa, które dzięki niej mamy. Postanowiliśmy wziąć sprawy w swoje ręce. Porozmawiamy o zjawiskach zagrażających środowisku i zastanowimy się, jak im przeciwdziałać. Utrwalimy zasady segregowania odpadów i dowiemy się, na czym polega recykling. . Zgłębimy tajniki dwóch żywiołów – powietrza i ziemi dowiemy się, jaka jest ich rola w życiu człowieka, roślin i zwierząt.

Naszym celem jest również wspieranie kreatywności dzieci, dlatego wymyślimy np. nowe zastosowania przedmiotów codziennego użytku lub wygląd miasta krasnoludków i czarodziejów. Cały tydzień poświęcimy na zajęcia o tematyce teatralnej – dzieci przygotują kukiełki, będą tworzyć scenki, wcielać się w role podczas zabaw parateatralnych i pantomimicznych. Pobawimy się w teatr cieni, w którym aktorami będą nasze ręce. Poznamy znaczenie słów: kurtyna, scena, widownia, scenografia. Wiemy też doskonale, jak należy się zachowywać w teatrze.

Oczywiście przez cały miesiąc dbamy o zdrowie, sprawność fizyczną i utrzymanie prawidłowej postawy ciała, muzykujemy, rozwijamy swoje pasje i zainteresowania, przygotowujemy się do nauki czytania i pisania.

KWIECIEŃ

Co to jest przyroda?”


To drzewa i kwiaty,
liście i woda.
Motyl nad łąką,
biała stokrotka.
Przyroda jest wokół,
wszędzie ją spotkasz!
Ptak rozśpiewany,
grające świerszcze ...
Powiedzcie proszę,
co jeszcze, co jeszcze?
Kochaj przyrodę!
Szanuj przyrodę!
Omijaj w lesie
Sadzonki młode!
- Szanuj przyrodę!
Kochaj przyrodę!
Kwiatom w doniczkach
nie żałuj wody!
Dbaj o trawniki!
Niech koło domu
będzie wesoło!
Będzie zielono!

 

 

Wiosna w błękitnej sukience”

Wiosna w błękitnej sukience
bierze krokusy na ręce.
Wykąpie je w rosie świeżej
i w nowe płatki ubierze.

Ref: Wiosna buja w obłokach,
wiosna płynie wysoko,
wiosna chodzi po drzewach,
wiosna piosenki śpiewa.

Potem z rozwianym warkoczem
niebem powoli gdzieś kroczy.
Wysyła promyki słońca
i wiersze pisze bez końca.

Ref: Wiosna buja w obłokach,
wiosna płynie wysoko,
wiosna chodzi po drzewach,
wiosna piosenki śpiewa.

Nocą się skrada z kotami,
chodzi własnymi drogami.
A teraz śpi już na sośnie
i nie wie, że sosna rośnie.

 

Nadchodzi wiosna.

  1. J. Koczanowska

Wszędobylskie gołębie

dowiedziały się pierwsze,

że nadchodzi już wiosna,

a z nią dni najpiękniejsze.

Zazieleni się wszystko,

do gniazd wrócą bociany,

będą tańczyć motyle

nad złotymi jaskrami.

Słońce mocniej zaświeci,

ptaszek głośniej zaśpiewa,

bo to wiosna radosna

takie szczęście rozsiewa.

 

Marcowa piosenka

Ten Little Indians

One little two little three little Indians
Four little five little six little Indians,
Seven little eight little nine little Indians
Ten little Indian boys.Ten little, nine little, eight little Indians
Seven little six little five little Indians
Four little three little two little Indians 
One little Indian boy.

Cztery zielone słonie

(sł. A. Świrszczyńska, muz. I. Kaszycki)

I. Były raz sobie cztery słonie,

małe, wesołe, zielone słonie,

każdy z kokardką na ogonie,

hej, cztery słonie.

I poszły sobie w daleki świat,

w daleką drogę, wesoły świat.

Hej, świeci słońce, wieje wiatr,

a one idą w świat, hej!

Ref.: Cztery słonie, zielone słonie,

każdy kokardkę ma na ogonie,

ten pyzaty, ten smarkaty,

kochają się jak wariaty.

II. Płyną przez morza cztery słonie,

małe, wesołe, zielone słonie,

oj, gwałtu, rety, jeden tonie!

Smarkaty tonie!

Na pomoc biegną mu wszystkie wnet,

za trąbę ciągną go i za grzbiet.

I wyciągnęły z wody go,

więc strasznie rade są!

Ref.: Cztery słonie

Copyright © 2013. Przedszkole nr 44 w Gdyni Rights Reserved.