^Back To Top
logo
foto1 foto2 foto3 foto4 foto5

Witamy w Październiku :)


Tematy kompleksowe na październik:
1.Jesień w sadzie
2.Jesień na działce
3.O sobie samym
4.Nasze zmysły

  • W październiku będziemy :
    -Odkrywali litery e,m.
    -Odkrywali zapis cyfry 3.
    -Zapoznawali z figurami geometrycznymi.
    -Podziwiali jesienne krajobrzy.
    -Opisywali wygląd sadu jesienią.
    -Rozpoznawali gatunki drzew po liściach i owocach.
    -Rozpoznawali i nazywali warzywa oraz wykonane z nich przetwory.
    -Poznawali walory żywieniowe owoców i warzyw.
    -Układali rymy.
    -Układali rytmy według podanego wzoru.
    -Rozwijali umiejętności: konstrukcyjne, techniczne, plastyczne. Malowali, lepili, wykonywali różne prace z materiału przyrodniczego.
    -Systematycznie doskonalili percepcje słuchową i wzrokową.
    -Brali udział w zajęciach umuzykalniających, śpiewali i tańczyli. Słuchali muzyki: poważnej i relaksacyjnej.
    -Klasyfikowali, przeliczali i porównywali.
    -Układali zdania, rozwijali umiejętność dokonywania syntezy.
    -Rozwijali umiejętność współpracy w grupie rówieśniczej.
    -Uczestniczyli w zabawach i grach zespołowych, które dawają możliwość doświadczania wygranej i przegranej.
    -Uczyli się panować nad swoimi emocjami.

Piosenka "Polka prawdziwa"
I. Śliweczka spadła z drzewa,
okrągła i dojrzała,
samotna bardzo była
i wokół spoglądała.
Zobaczył to pomidor
i podszedł do śliweczki,
kłaniając się jej nisko,
zaprosił do poleczki.
Ref.: Hop, hop, polka prawdziwa,
pomidor skacze, śliwka się kiwa.
Hop, hop, polka prawdziwa,
polka prawdziwa, hej!


II. Śliweczka się zmęczyła,
usiadła w cieniu róży,
pomidor się nie zmieścił,
bo trochę był za duży.
Nie wiedział, co ma zrobić,
znów podszedł do śliweczki,
kłaniając się jej nisko,
zaprosił do poleczki.
Ref.: Hop, hop...

Piosenka "Jesień w sadzie i w w ogrodzie"
I. Już na drzewach w sadzie
i grządkach w ogrodzie
dojrzały przysmaki,
które jemy co dzień.
Ref.: Bakłażany, patisony, marchew i pietruszka,
złota dynia, jabłko, śliwka i dojrzała gruszka.


II. Pójdziemy z koszami,
każdy coś przyniesie.
Czy już wszyscy wiecie,
co nam dała jesień?
Ref.: Bakłażany, patisony, marchew i pietruszkę... bis

Wiersz "Mój przyjaciel"

Radość wielka mnie rozpiera, gdy mam obok przyjaciela.
On uważnie mnie wysłucha. Wiem, że mogę mu zaufać.
Jak nikt inny mnie rozśmieszy,
w chwilach smutku mnie pocieszy.
To on zawsze mi doradza
i tajemnic mych nie zdradza.
Bez wahania mi pomoże
wtedy, gdy się czuję gorzej.
I niczego się nie boję,
kiedy obok niego stoję.
Lubię lekcje z nim odrabiać
i świat cały z nim poznawać.
Chętnie wszystkim się z nim dzielę,
bo jest moim przyjacielem.

WITAMY WE WRZEŚNIU

 Tematy kompleksowe na miesiąc wrzesień :

  1. Przedszkole – drugi dom.
  • Poznanie oraz przestrzeganie zasad higieny w dobie pandemii.
  • Ustalenie zasad zachowania obowiązujących w przedszkolu oraz rozumienie konieczności ich przestrzegania.
  • Wprowadzenie dyżurów – omówienie zakresu czynności dyżurnych, rozumienie konieczności podporządkowania się ustalonym wymaganiom dyżurnych.
  • Rozpoznawanie i nazywanie różnych stanów emocjonalnych.
  • Rozwijanie umiejętności wypowiadania się w różnych sytuacjach.
  • Kształtowanie orientacji przestrzennej.
  1. Moja droga do przedszkola.
  • Zapoznanie z podstawowymi zasadami ruchu drogowego w celu bezpiecznego poruszania się po ulicy.
  • Kształtowanie właściwych nawyków w zakresie prawidłowego, bezpiecznego uczestnictwa w ruchu drogowym.
  • Poznawanie symboli wybranych rodzajów znaków drogowych i ich znaczenia dla bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego ( pieszych, kierowców).
  • Poznawanie i utrwalanie znajomości numerów telefonów alarmowych.
  • Poznawanie pojazdów uprzywilejowanych i roli, jaką pełnią w niesieniu pomocy potrzebującym.
  • Rozwijanie sprawności manualnych.
  1. Idzie jesień...przez las, park.
  • Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią i przyporządkowanie ich do określonej pory roku.
  • Rozpoznawanie drzew po liściach i owocach, nazywanie gatunków drzew, poznawanie ich budowy.
  • Rozwijanie orientacji przestrzennej.
  • Rozwijanie zainteresowań zabawami badawczymi.
  • Posługiwanie się odpowiednią modulacją głosu, mimiką, gestem i ruchem podczas odgrywania scenek teatralnych.
  • Poznanie wybranych grzybów – jadalnych i trujących.
  • Rozwijanie umiejętności liczenia.

 

PIOSENKA ,,Moje przedszkole” ( sł. i muz. B. Forma)

  1. Maszeruję rano

          do przedszkola rano,

          śpiewa ptak, wiatr powiewa,

          a ja głośno śpiewam.

Ref. Czas wesoło płynie w przedszkolnej drużynie,

       tu przyjaciół mam i nie jestem sam. X2

  1. W drzwiach nas wita pani,

          mam laurkę dla nie,

          w sali jest już wesoło,

          wszyscy robią kolo.

Ref: Czas wesoło płynie w przedszkolnej drużynie,

       tu przyjaciół mam i nie jestem sam. X2

  1. Znam magiczne słowa:

          proszę i przepraszam,

          powiem wam- zawsze chętnie

          do przedszkola wracam.

Ref. Czas wesoło płynie w przedszkolnej drużynie,

       tu przyjaciół mam i nie jestem sam. X2

 

PIOSENKA ,,Na skrzyżowaniu” ( sł. i muz. B. Forma)

  1. Zielone światło jak liść zielone,
    teraz przejść mogę na drugą stronę,
    i trzymam mocno mamę za rękę,
    nucąc wesoło swoją piosenkę.

Ref: Światła drogowe znaki nam dają,
światła drogowe do nas mrugają,
i teraz głośno powiem wam:
nigdy przez ulicę nie przechodzę sam.

  1. Czerwone światło, jak mak czerwone.
    Stop! Nie przechodzę na drugą stronę.
    Cierpliwie czekam i mamy rękę,
    wciąż mocno trzymam nucąc piosenkę.

Ref: Światła drogowe znaki nam dają,
światła drogowe do nas mrugają,
i teraz głośno powiem wam:
nigdy przez ulicę nie przechodzę sam.

Witamy w Maju

TEMATY NA MIESIĄC MAJ:

Nasz region - Kaszuby.
Muzyka jest wszędzie.
Łąka i jej mieszkańcy.
Święto Rodziców.

- Budzenie zinteresowań regionem kaszubskim poprzez min. legendy i baśnie, muzykę regionu
kaszubskiego, sztukę ludową.
- Rozpoznawanie charakterystycznych symboli kaszubskich, w tym stroju kaszubskiego.
- Wzbudzanie zainteresowania światem przyrody. Poznanie ekosystemu łąki z jej charakterystyczną florą
i fauną.Próby zaobserwowania drobnych zwierząt: motyle, pszczoły, biedronki, itp. Zwrócenie uwagi na
ich pożyteczność.
- Rozwijanie umiejętności językowych poprzez wypowiadanie się na bliskie dziecku tematy.
- Kształtowanie uczucia przywiązania do własnej rodziny. Czerpanie radości ze sprawiania przyjemności,
niesienia pomocy członkom rodziny. Samodzielne wykonanie upominku dla rodziców.
- Rozwijanie kreatywności i wyobraźni dzieci, tworzenie okazji do wyrażania własnych przeżyć i
doświadczeń w różnego rodzaju pracach na temat dowolny i określony.

WIERSZ:

Rano na łące M. Buczkówna.

Słońce.

Na łące

wszyscy pracują od samego ranka:

pszczoła we wnętrzu rumianka

odkurza żółty dywanik

ze złotego pyłu.

Mrówki – ścieżkę oczyściły,

aż świeci każde ziarenko piasku.

Motyl – skrzydełkami otrzepuje krople rosy

z koniczyny.

Osy – polerują listki jaskrów,

aż oczy bolą od blasku!

Witamy czerwiec

Tematy  na czerwiec  

  • Niby tacy sami, a jednak inni.
  • Czyściochowe Przedszkole – Higiena nosa (realizacja programu Rossmann).
  • Wakacyjne podróże.

Dzieci świata (sł. i muz. Danuta i Karol Jagiełło) - piosenka

Czarnoskóry Jonny

z naszym polskim Mirkiem

zamek z klocków Lego

zrobią już za chwilkę.

Czarnoskóry Jonny

z naszym polskim Mirkiem

zamek chcą zbudować dziś.

Ref.: Bo na całym świecie

dzieci jednakowe,

do wspólnej zabawy zawsze są gotowe.

Bo na całym świecie

dzieci bawią się,

każdy dobrze o tym wie.

1.Przybiegł mały Tao

i w czymś im doradza,

kolor skóry dzieciom

w niczym nie przeszkadza.

Przybiegł mały Tao

i w czymś im doradza,

kolor nie przeszkadza im.

Ref.: Bo na całym świecie…

III. Bawią się wesoło,

klocki układają,

wszystkie na swych buziach

uśmiech szczery mają.

Bawią się wesoło,

klocki układają,

uśmiechają szczerze się.

Ref.: Bo na całym świecie…

 

Jadwigi Koczanowskiej wiersz

         Przyjaciel

Nie musisz mieć przyjaciół stu,

nie musisz mieć dziesięciu,

wystarczy, byś jednego miał,

a to już wielkie szczęście.

Przyjaciel to jest taki ktoś,

kto zawsze cię zrozumie,

gdy dobrze jest – to cieszy się,

gdy źle – pocieszyć umie.

Przyjaciel to jest taki ktoś,

kto nigdy nie zawiedzie,

a poznasz go, bo z tobą jest,

gdy coś się nie powiedzie.

Nasze plany w kwietniu

TEMATY KOMPLEKSOWE NA MIESIĄC KWIECIEŃ:

1. Wielkanoc- zwyczaje i tradycje

2.Wiosna na wsi

3. Teatr

Cele ogólne:

-zapoznanie z tradycjami i zwyczajami wielkanocnymi

-rozwijanie mowy i logicznego myślenia

-rozwiajnie sprawności manualnej i inwencji twórczej

-rozwijanie umiejętności liczenia

-tworzenie zbiorów równolicznych

-rozwijanie umiejętności dodawania w zakresie 10

-porównywanie długości

-rozwijanie orientacji przestrzennej

-rozwijanie pamięci słuchowej

-rozwijanie wrażliwości muzycznej i poczucia rytmu

-wskazywanie znaczenia hodowli zwierząt dla człowieka

-zachęcanie do obserwowania przyrody

-rozwijanie sprawności fizycznej

-rozwijanie umiejętności zgodnego współdziałania

-zachęcanie do interpretowania utworu za pomocą pacynek.

 

"Piosenka wielkanocna"

1.Idą święta, wielkanocne idą święta.

O tych świętach każdy zając pamięta.

Do koszyczka zapakuje słodycze

i na święta ci przyniesie moc życzeń.

 

2. Idą święta, wielkanocne idą święta.

O tych świętach i kurczątko pamięta.

W żółte piórka się ubierze wesołe

wśród pisanek będzie biegać po stole.

 

3. Idą święta, wielkanocne idą święta.

O tych świętach nasz baranek pamięta.

Ma na szyi mały dzwonek dźwięczący,

będzie dzwonił, będzie skakał po łące.

 

4. Idą święta, wielkanocne idą święta.

O tych świętach każde dziecko pamięta.

Pomaluje jajka w kwiatki i w gwiazdki,

zrobi na pisankach śliczne obrazki.

 

Wiersz "Teatrzyk cieni"

Promyk słoneczny

świat opromienił

i zmienił ścianę

w teatrzyk cieni.

Baw się z nami,

baw się z nami

w teatr słońcem malowany.

Aktorami dłonie dwie

każdy może, jeśli chce.

Copyright © 2013. Przedszkole nr 44 w Gdyni Rights Reserved.