^Back To Top
logo
foto1 foto2 foto3 foto4 foto5

Grudzień

Grudzień u ,,Pszczółek”

Temat kompleksowy: Co cieszy Mikołaja?

W pierwszym tygodniu dzieci dowiedzą się:

  • z czym się kojarzy postać Mikołaja,
  • kiedy obchodzimy mikołajki,
  • jak obchodzimy mikołajki w Polsce, a jak na świecie,
  • kto obchodzi swoje święto dzień przed mikołajkami i dzień po mikołajkach,
  • jak wygląda litera e, E,
  • jak wygląda liczba

Temat kompleksowy: Jakie sporty uprawia Pani Zima?

W drugim tygodniu dzieci dowiedzą się:

  • jak bezpiecznie bawić się zimą,
  • o charakterystycznych cechach popularnych sportów zimowych,
  • o właściwościach wody i lodu,
  • jak wygląda litera s, S,
  • jakie mamy dni tygodnia.

Temat kompleksowy: O czym w święta każdy z nas pamięta?

W trzecim tygodniu dzieci dowiedzą się:

  • co oznaczają wybrane symbole bożonarodzeniowe,
  • jakie są tradycyjne potrawy wigilijne i jakie jest ich znaczenie,
  • kim są kolędnicy,
  • jakie są właściwości chemiczne popularnych produktów spożywczych używanych w trakcie przygotowań świątecznych,
  • jak przygotować pierniki,
  • jak wygląda litera b, B.

Temat kompleksowy: Który żywioł jest najważniejszy?

W czwartym tygodniu dzieci dowiedzą się:

  • jakie są charakterystyczne cechy żywiołu ognia i jaką rolę pełni w życiu człowieka,
  • jakie są charakterystyczne cechy żywiołu wody i jaką rolę pełni w życiu człowieka,
  • jakie są charakterystyczne cechy żywiołu ziemi i jaką rolę pełni w życiu człowieka,
  • jakie są charakterystyczne cechy żywiołu powietrza i jaką rolę pełni w życiu człowieka.

Piosenka (sł. i muz. Krystyna Gowik)

Co cieszy Mikołaja?

1.Gdy Mikołaj jedzie z prezentami do nas tu,

chcę do jego sanek wskoczyć i pomagać mu!

Chmury rozganiać pod jego saniami,

nosić te ciężkie worki z prezentami,

karmić renifery i wśród śnieżnej zamieci

szukać dróg do wszystkich w świecie dzieci.

Bo tak bardzo…

Ref.: Chcę, by zabrał mnie mikołaj do pomocy.

Chcę z nim jeździć saneczkami w dzień i w nocy.

Mamo, tato, pozwólcie mi na tę wycieczkę,

aby można pomóc mu troszeczkę,

choć troszeczkę.

  1. Może by samemu mikołajem kiedyś być?

I pomagać innym, by szczęśliwie można żyć.

Farby pożyczać i kredki, gdy trzeba,

iść po zakupy, choć śnieg sypie z nieba.

Z pieskiem wyjść na spacer, babci pomóc gotować,

mikołajem być – trzeba spróbować.

Bo tak bardzo…

Ref.: Chcę, by zabrał…

Wiersz Doroty Gellner

Orszak mikołajowy

Polem srebrzystym,

polem zimowym,

wędruje orszak mikołajowy.

Najpierw Aniołki idą parami

Niosą koszyczki.

Z czym? Z prezentami!

Potem Mikołaj poważnie kroczy,

wśród zmarszczek błyszczą niebieskie oczy.

Mikołaj także ma paczek mnóstwo, a lód na rzece

świeci jak lustro.

Za Mikołajem w śnieżnej zamieci idą choinki.

Dokąd? Do dzieci!

Wędruje orszak

Dalej i dalej…

A dzieci w domach nie śpią dziś wcale!

Zebranie

Serdecznie zapraszamy Rodziców na zebranie,

które odbędzie się 24.11.2021 (środa) o godzinie 16.30.

Spotkanie odbędzie się zgodnie z zasadami reżimu sanitarnego,

obowiązują maseczki i zachowanie dystansu społecznego. 

Ogłoszenie

12 października (wtorek) 2021r.

wybieramy się autokarem do kina Helios w Gdyni

na film pt. ,, Wilk na 100%”. Seans rozpoczyna się o godzinie 1000. 

Prosimy, aby dzieci w tym dniu przyszły do Przedszkola do godz. 815 

i koniecznie przyniosły ze sobą maseczkę.

 

W listopadzie

W pierwszym tygodniu listopada dzieci dowiedzą się:

  • jak się nazywają członkowie rodziny
  • jakie jest pokrewieństwo między członkami rodziny
  • jakie są różnice między prawami i obowiązkami
  • czym się różni miasto od wsi
  • jak wygląda litera t, T i jak się ją pisze
  • jak wygląda trójkąt

W tym tygodniu listopada dzieci dowiedzą się:

  • jakie są polskie symbole narodowe
  • o czym opowiada legenda o Lechu, Czechu i Rusie
  • jakie są walory geograficzne Polski
  • kim był Józef Piłsudski i inni znani Polacy
  • co śowiętujemy 11 listopada
  • jak wygląda litera i, I i jak się       ją pisze
  • jak wygląda liczba 5 i jak się ją pisze

W następnym tygodniu listopada porozmawiamy o tym:

  • jak wyglądają polskie stroje ludowe
  • jak brzmi muzyka ludowa
  • co to jest legenda i jakie są znane polskie legendy
  • jakie potrawy są charakterystyczne dla danego regionu Polski
  • jak wygląda litera d, D i jak się ją pisze
  • jak wygląda liczba 0 i jak się ją pisze

W ostatnim tygodniu listopada dzieci dowiedzą się:

  • jak się zmieniał wygląd pluszowego misia na przestrzeni lat
  • co to jest gwiazdozbiór
  • do czego służy teleskop
  • co różni meteor i meteoryt
  • jak jest zbudowana ziemia
  • co to jest kontynent i ocean
  • jak wygląda litera k, K i jak się ją pisze
  • jak wygląda liczba 6 i jak się ją pisze.

Piosenka do nauki na m-c listopad

Nasz kraj

  1. W sercu Europy jest taki piękny kraj,

kraj, w którym od lat wielu żyjemy ty i ja.

Tu rzeka Wisła płynie od gór aż do morza,

przez miasta, wioski, lasy i urodzajne pola.

Ref.: Gdzie biało-czerwona flaga powiewa,

a w godle dumny orzeł biały,

hymn narodowy każdy Polak śpiewa,

tam Polska, kraj nasz kochany.

  1. Tyle lat w niewoli i tyle o nią walk,

lecz teraz niepodległa i wolna, piękna tak.

A dzisiaj polska ziemia szczęśliwa, bezpieczna,

więc jestem taki dumny, że właśnie tutaj mieszkam.

Ref.: Gdzie biało-czerwona flaga...

  1. Polska słynie z tego, że kuchnię pyszną ma,

tradycje i zwyczaje już każde dziecko zna.

Muzyka jest tu piękna: raz skoczna, raz smutna,

Fryderyk Chopin sławił ją w walcach i mazurkach.

Ref.: Gdzie biało-czerwona flaga...

 

Wiersz do nauki na m-c listopad

Katechizm polskiego dziecka

                         Władysława Bełza

– Kto ty jesteś?

– Polak mały.

– Jaki znak twój?

– Orzeł biały.

– Gdzie ty mieszkasz?

– Między swymi.

– W jakim kraju?

– W polskiej ziemi.

– Czym ta ziemia?

– Mą Ojczyzną.

– Czym zdobyta?

– Krwią i blizną.

– Czy ją kochasz?

– Kocham szczerze.

– A w co wierzysz?

– W Polskę wierzę

Październik

I Temat kompleksowy: Jak jesienią dbać o zdrowie?

W I tygodniu dzieci dowiedzą się:

  • jak należy dbać o zdrowie,
  • jakich narzędzi do pracy potrzebuje lekarz,
  • co przedstawia piramida zdrowego żywienia,
  • jak wykonać ogórki kiszone,
  • jak wygląda litera a, A, jak się ją pisze,
  • jak wygląda cyfra 1, jak się ją pisze,
  • jak wygląda kwadrat.

II Temat kompleksowy: Co z czego otrzymujemy.

W II tygodniu dzieci dowiedzą się:

  • skąd się bierze mąka,
  • czym zajmuje się piekarz,
  • skąd się bierze cukier,
  • do czego dodajemy cukier,
  • jak wygląda litera l, L, jak się ją pisze,
  • jak wygląda cyfra 2, jak się ją pisze.
  • z czego otrzymujemy papier,
  • dlaczego powinniśmy szanować papier,
  • po co zbieramy makulaturę,
  • jak wygląda: owca i baran,
  • pochodzenia wełny i jej właściwości.

III Temat kompleksowy: Idzie jesień z deszczem!

W III i IV tygodniu dzieci dowiedzą się:

  • jak się ubrać stosownie do pogody,
  • jaka jest rola wiatru w życiu roślin i ludzi,
  • jak powstaje energia z wiatru,
  • jak oszczędzać energię,
  • dlaczego ruch jest ważny dla zdrowia,
  • jak wygląda litera o, O i m, M jak się je pisze,
  • jak wygląda cyfra 3 i 4, jak się je pisze.
  • w jaki sposób zwierzęta adaptują się do zmieniających się pór roku,
  • które ptaki odlatują, które przylatują, a które pozostają w Polsce na zimę.

Piosenka

Jesienna pogoda (słowa i muzyka Jolanta Kucharczyk).

I Jak jesienią dbać o zdrowie,

gdy pogoda taka zmienna,

wiatrem dmucha, słońcem grzeje

albo zimnym deszczem leje?

Ref.: A ja tak lubię jesienną pogodę,

choć zmienia się jak w kalejdoskopie.

Mam kurtkę z kapturem, parasol, kalosze,

wiatr czy deszcz, czy też słońce,

chętnie je noszę.

II Jem owoce i warzywa,

to najlepsze witaminy.

Lubię sport i gimnastykę,

więc codziennie chętnie ćwiczę.

Ref.

III Moja ciocia jest lekarzem,

więc mi często podpowiada,

jak jesienią postępować,

żeby nigdy nie chorować.

Wiersz

Jana Brzechwa Jeż

Idzie jeż, idzie jeż,
Może cie­bie po­kłuć też!
Pyta wró­bel: ,,Pa­nie jeżu,
Co to pan ma na koł­nie­rzu?”
,,Mam ja igły, ostre igły,
Bo mnie wró­ble nie ostrzy­gły!”
Idzie jeż, idzie jeż,
Może cie­bie po­kłuć też!
Zo­czył jeża mło­dy szczy­gieł:
,,Po co panu tyle igieł?”
,,Mam ja igły, ostre igły,
Żeby kłuć nie­grzecz­ne szczy­gły!”
Sro­ka też ma kło­pot świe­ży:
,,Po co pan się tak na­je­żył?”
,,Mam ja igły, ostre igły,
Będę z igieł ro­bił wi­dły!”
Wzię­ła sro­ka nogi za pas:
,,Tyle wi­deł! Taki za­pas!”
W dzie­sięć chwil już była na wsi:
,,Lu­dzie moi naj­ła­skaw­si,
Otwie­raj­cie drzwi so­sno­we,
Do­sta­nie­cie wi­dły nowe!”

Copyright © 2013. Przedszkole nr 44 w Gdyni Rights Reserved.