^Back To Top
logo
foto1 foto2 foto3 foto4 foto5

BAL KARNAWAŁOWY

                                                            BAL KARNAWAŁOWY

                        ,,W KOSMOSIE”

          

DNIA 01.02.2021r. W PRZEDSZKOLU ODBĘDZIE SIĘ BAL KARNAWAŁOWY. NASZA GRUPA ROZPOCZNIE ZABAWĘ O 11.40 A SKOŃCZY O 12.30.

W ZWIĄZKU Z POWYŻSZYM PROSIMY O PRZYNIESIENIE PRZEBRAŃ W PODPISANYCH WORKACH.

DZIECI PRZEBIORĄ SIĘ Z POMOCĄ NAUCZYCIELA TUŻ PRZED BALEM. DZIĘKUJEMY.

Ps. Po każdej grupie następuje dezynfekcja oraz wietrzenie. Prowadzący jest ozdrowieńcem, ale i tak będzie miał zachowane wszystkie środki ostrożności.

WITAMY W STYCZNIU

Tematy kompleksowe na miesiąc styczeń :

  1. Dbamy o zdrowie.
  • słuchanie wierszy, opowiadań, baśni polskich i zagranicznych autorów,
  • zapoznanie z wiedzą na temat rozprzestrzeniania się wirusów
  • zapoznanie z podstawowymi zasadami profilaktyki chorób zakaźnych
  • kształtowanie świadomości zdrowotnej oraz odpowiedzial­ności za zdrowie własne i innych
  • poznanie pracy lekarza, stomatologa
  • wyodrębnianie w słowach sylab, określanie ich kolejności; dzielenie słów na sylaby liczenie sylab w słowach; tworzenie słów rozpoczynających się, kończących się daną sylabą,
  • rozpoznawanie liter drukowanych – małych i wielkich,
  • wykonywanie prac plastycznych, organizowanie zabaw twórczych,
  • uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych, pląsach przy muzyce,
  • doskonalenie koncentracji uwagi,
  • dostrzeganie rytmicznej organizacji czasu w stałych następstwach dnia i nocy, pór roku
  • rozróżnianie błędnego liczenia od poprawnego,
  • rozumienie wymiany typu 1 za 1 z wykorzystaniem maty do kodowania,
  • rysowanie literopodobnych szlaczków.
  1. Pamiętamy o babci i dziadku
  • określanie czynności domowych wykonywanych przez poszczególnych członków rodziny,
  • dzielenie się wiadomościami na temat życia w rodzinie, np. o sposobach wspólnego spędzania czasu
  • zapoznanie z pojęciem ,,drzewo genealogiczne”,
  • uczestniczenie w zabawach polegających na odtwarzaniu usłyszanych dźwięków, np. w zabawie w echo melodyczne, wokalne,
  • przekazywanie swoich odczuć, intencji w sposób werbalny i niewerbalny,
  • wyodrębnianie w słowach sylab, określanie ich kolejności; dzielenie słów na sylaby; liczenie sylab w słowach; tworzenie słów rozpoczynających się, kończących się daną sylabą,
  • tworzenie wyrazów z poznanych liter i ich odczytywanie,
  • rozpoznawanie liter drukowanych – małych i wielkich,
  • recytowanie wierszy, śpiewanie piosenek – zbiorowe i indywidualne,
  • wykonanie upominków dla babci i dziadka,
  • wspólne wykonywanie prac plastycznych, organizowanie zabaw twórczych,
  • rozwijanie myślenia logicznego poprzez: określanie kolejności zdarzeń w różnych naturalnych sytuacjach, historyjkach,
  • rozróżnianie błędnego liczenia od poprawnego,
  • wyszukiwanie takich samych przedmiotów, obrazków, symboli graficznych.
  1. Pomagamy zwierzętom.
  • dostrzeganie, że rośliny i zwierzęta mają swoje potrzeby; dbanie o nie ( dokarmianie ptaków zimą).
  • aktywne słuchanie rozmówcy,
  • rozpoznawanie liter drukowanych – małych i wielkich,
  • tworzenie wyrazów z poznanych liter i ich odczytywanie.
  • śpiewanie piosenek – zbiorowe i indywidualne,
  • odczuwanie radości z tworzenia, działania plastycznego,
  • nazywanie ptaków odwiedzających karmnik,
  • pomaganie zwierzętom, np. dokarmianie zwierząt w schronisku, ptaków zimą,
  • uczestniczenie w zabawach organizowanych przez nauczyciela,
  • rozwijanie myślenia logicznego poprzez: zadawanie pytań,
  • nazywanie kolejno pór roku, dni tygodnia
  • łączenie przedmiotów w grupy na podstawie cechy percepcyjnej, np. barwy, wielkości, kształtu, a następnie cech funkcjonalnych,
  • rozróżnianie błędnego liczenia od poprawnego.

 

PIOSENKA ,,Czystość to zdrowie” ( sł. M. Terlikowska, muz. T. Kierski)

1. W naszej wiosce każdy powie:

„Gdzie jest czystość, tam jest zdrowie!” bis

A że każdy chce być zdrowy,

więc o brudzie nie ma mowy!

Hej, ha! Hejże, ha!

Więc o brudzie nie ma mowy!

2. W pierwszym domu wielkie pranie,

w drugim mycie i sprzątanie. bis

W trzecim domu Jaś z Tereską

płot malują na niebiesko.

Hej, ha! Hejże, ha!

Płot malują na niebiesko.

3. Kaczka w stawie płucze piórka,

piórka dziobem czyści kurka. bis

Kot łapkami myje pyszczek,

a ja co dzień buty czyszczę!

Hej, ha! Hejże, ha!

A ja codzień buty czyszczę.

 

PIOSENKA „Kraina Babci i Dziadka” ( słowa i muzyka K. Gowik )

1. Mama w pracy, tata w pracy, mało widzą nas

Ale za to babcia z dziadkiem zawsze mają czas.

Mama w biegu, tata w biegu, śpieszą się co dnia.

Ale za to  babcia z dziadkiem mają niezły plan!

Drzwi krainy czarodziejskiej otwierają nam!

Ref. A tam lody kolorowe i zabawki odlotowe,

karuzela i spacer z psem,

wszystko wyczarował dziadek z babcią, ja to wiem!

A tam kotki jak kłębuszki, a tam bitwa na poduszki.

Potem pizza, a może dżem?

Wszystko wyczarował dziadek z babcią, ja to wiem!

2. Mama stara się jak może, by być bliżej nas,

ale ciągle goni, goni ją ten wstrętny czas!

Tata stara się jak może, aby z nami być,

ale trudno jest na co dzień tak spokojnie żyć.

Babcia z dziadkiem zapraszają, by się u nich skryć!

Ref. A tam lody kolorowe …

 

PIOSENKA „Ptasi bar” ( słowa i muzyka K. Gowik )

  1. Przyszła zima, otwieramy ptasi bar, ptasi bar,
    w którym zawsze jest wesoło, zawsze gwar.
    Pan wróbelek jest kelnerem, woła głośno tak:
    Zaproszenie tutaj ma każdy ptak!

Ref. Ptasi bar czynny jest cały dzień.
Można dostać tu śniadanko i obiadek też.
Nie odleci zimą stąd żaden głodny ptak.
Karmnik to jest ptasi bar, tak, tak!

  1. W ptasim barze pełno gości, dziobią tu, dziobią tam,
    ziarno, chlebek i słodkości dla nich mam.
    Dwie sikorki już czekają na słoninki smak.
    Zaproszenie tutaj ma każdy ptak.

Ref. Ptasi bar czynny jest cały dzień…

  1. Miło tutaj i wesoło, gwiżdże kos, ćwierka gil,
    lubię spędzać tu codziennie kilka chwil.
    I choć wicher śnieg przywiewa – mroźny znak,
    zaproszenie tutaj ma każdy ptak.

Ref. Ptasi bar czynny jest cały dzień…

 

WITAMY W LISTOPADZIE

 Tematy kompleksowe na miesiąc listopad :

  1. Jesienna szaruga.
  • słuchanie wierszy, opowiadań,
  • dzielenie słów na sylaby; liczenie sylab w słowach; tworzenie słów rozpoczynających się, kończących się daną sylabą,
  • rozpoznawanie liter drukowanych – małych i wielkich,
  • tworzenie wyrazów z poznanych liter i ich odczytywanie,
  • wykonywanie prac plastycznych, organizowanie zabaw twórczych,
  • śpiewanie piosenek – zbiorowe i indywidualne,
  • mieszanie barw, nazywanie powstałych.
  • uczestniczenie w zabawach rozwijających: aktywność badawczą, umiejętność rozwiązywania problemów, myślenie, wyobrażenia,
  • umiejętność klasyfikowania, uogólniania, rozumowania, przyczynowo-skutkowego, poznawania samego siebie,
  • rozwijanie myślenia logicznego poprzez: rozwiązywanie zagadek,
  • dostrzeganie rytmicznej organizacji czasu w stałych następstwach dnia i nocy, pór roku
  • nazywanie kolejno pór roku, dni tygodnia,
  • rozróżnianie błędnego liczenia od poprawnego,
  • nazywanie figur geometrycznych,
  • obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie późną jesienią, występujących zjawisk atmosferycznych, np. padającego deszczu, mgły, obniżającej się temperatury, skracającej się długości dnia,
  • wyjaśnianie roli wody w życiu ludzi i zwierząt,
  1. Dbamy o zdrowie.
  • słuchanie wierszy, opowiadań, baśni polskich i zagranicznych autorów,
  • zapoznanie z wiedzą na temat rozprzestrzeniania się wirusów
  • zapoznanie z podstawowymi zasadami profilaktyki chorób zakaźnych
  • kształtowanie świadomości zdrowotnej oraz odpowiedzial­ności za zdrowie własne i innych
  • poznanie pracy lekarza, stomatologa
  • wyodrębnianie w słowach sylab, określanie ich kolejności; dzielenie słów na sylaby liczenie sylab w słowach; tworzenie słów rozpoczynających się, kończących się daną sylabą,
  • rozpoznawanie liter drukowanych – małych i wielkich,
  • wykonywanie prac plastycznych, organizowanie zabaw twórczych,
  • uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych, pląsach przy muzyce,
  • doskonalenie koncentracji uwagi,
  • dostrzeganie rytmicznej organizacji czasu w stałych następstwach dnia i nocy, pór roku
  • rozróżnianie błędnego liczenia od poprawnego,
  • rozumienie wymiany typu 1 za 1 z wykorzystaniem maty do kodowania,
  • rysowanie literopodobnych szlaczków.
  1. Zwierzęta w naszym domu ( temat realizowany metodą projektu).
  • wypowiadanie się złożonymi zdaniami, stosowanie kilkuzdaniowej wypowiedzi na temat zwierząt domowych,
  • odpowiadanie na pytania, poprawne formułowanie pytań,
  • wyodrębnianie w słowach sylab, określanie ich kolejności; dzielenie słów na sylaby; liczenie sylab w słowach; tworzenie słów rozpoczynających się, kończących się daną sylabą,
  • układanie rymów do podanych słów,
  • tworzenie wyrazów z poznanych liter i ich odczytywanie,
  • rozpoznawanie liter drukowanych – małych i wielkich.
  • wspólne wykonywanie prac plastycznych,
  • śpiewanie piosenki – zbiorowe i indywidualne.
  • rozwijanie myślenia logicznego poprzez: rozwiązywanie zagadek, rebusów,
  • rozróżnianie błędnego liczenia od poprawnego,
  • klasyfikowanie przedmiotów pod względem jednej cechy,
  • rozpoznawanie i nazywanie zwierząt hodowanych w domu,
  • poznanie pracy weterynarza,
  • poznawanie zasad dbania o zwierzęta hodowane w domu: karmienia ich, zapewnienia wizyt u weterynarza, zapewniania odpowiedniego miejsca na odpoczynek i sen, wychodzenia na spacer.

 

PIOSENKA ,,Czystość to zdrowie” ( sł. M. Terlikowska, muz. T. Kierski)

I. W naszej wiosce każdy powie:

„Gdzie jest czystość, tam jest zdrowie!” bis

A że każdy chce być zdrowy,

więc o brudzie nie ma mowy!

Hej, ha! Hejże, ha!

Więc o brudzie nie ma mowy!

II. W pierwszym domu wielkie pranie,

w drugim myciei sprzątanie. bis

W trzecim domu Jaś z Tereską

płot malują na niebiesko.

Hej, ha! Hejże, ha!

Płot malują na niebiesko.

III. Kaczka w stawie płucze piórka,

piórka dziobem czyści kurka. bis

Kot łapkami myje pyszczek,

a ja co dzień buty czyszczę!

Hej, ha! Hejże, ha!

A ja co dzień buty czyszczę!

 

PIOSENKA ,,Popatrzcie na jamniczka” ( sł. D. Gellner, muz. B. Kolago)

I.Popatrzcie na jamniczka! Wyturlał się z koszyczka,

zaczaił się na babcię i porwał babci kapcie

Ref. A jak spał, a jak spał taką grzeczną minę miał x2

II.Poszarpał chustkę w róże i zrobił dwie kałuże

i moją nową lalkę zaciągnął pod wersalkę

Ref. A jak spał, bo jak spał taką grzeczną minę miał x2

III. A teraz gdzieś ucieka i szczeka, szczeka, szczeka.

Łapiemy więc jamniczka niech wraca do koszyczka

Ref. Bo jak spał, a jak spał taką grzeczną minę miał x2

IV.Pod stołem jest koszyczek. W koszyczku śpi jamniczek.

Jamniczek sobie śpi, PSS... Jak się zbudzi będzie zły!!!

WITAMY W GRUDNIU

Przegląd recytatorski ,,Wierszykowe trele morele”

Kochane Dzieci! Drodzy Rodzice!

Zapraszamy do zapoznania się z pięknymi polskimi wierszami. Wybrać jeden wierszyk.
Nauczyć dziecko wiersza na pamięć.
Na przygotowanie wierszyka mamy czas do 10.12.2020 r.
Prezentacja recytowanych przez dzieci wierszy odbędzie się 11.12.2020 r.

Zapraszamy do zabawy !

Tematy kompleksowe do realizacji w grudniu:


1. Urządzenia elektryczne
2. Tu rosły paprocie
3. Poznajemy Internet - projekt edukacyjny
4. Zima i święta

• rozpoznawanie liter drukowanych – małych i wielkich,
• czytanie całościowe wyrazów, równoważników zdań,
• posługiwanie się poprawną mową,
• wyodrębnianie w słowach głosek: w wygłosie, nagłosie, śródgłosie,
• liczenie głosek w słowach; układanie słów rozpoczynających się, kończących się daną głoską,
• czytanie wyrazów o prostej budowie fonetycznej,
• rozpoznawanie liter pisanych,
• poznawanie zasad działania wybranych urządzeń, np. odkurzacza, miksera, ekspresu, i zasad bezpiecznego korzystania z nich
• korzystanie z wybranych urządzeń gospodarstwa domowego przy udziale osoby dorosłej,
• posługiwanie się zabawkami na baterie, określanie źródła ich zasilania,
• poznawanie urządzeń gospodarstwa domowego,
• poznawanie wybranych zwierząt prehistorycznych (dinozaury) i roślin (np. olbrzymie paprocie) występujących w tamtym okresie,
• rozróżnianie błędnego liczenia od poprawnego,
• obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie późną jesienią, występujących zjawisk atmosferycznych, np. padającego deszczu, mgły, obniżającej się temperatury, skracającej się długości dnia,
• poznawanie zasad bezpiecznego korzystania z Internetu,
• układanie melodii do krótkich wierszy, rymowanek.
• rozpoznawanie przedmiotów, roślin, zwierząt za pomocą zmysłów: dotyku, smaku, węchu, wzroku, słuchu,
• nauka na pamięć wierszy i piosenek treściowo bliskich dzieciom oraz sytuacjom, z jakimi się spotykają.

PIOSENKA NECIO SONG
Zwrotka 1
Fajnie w Internecie spędzam czas i wszystkie zasady dobrze znam. Imię – nie podaję,
nazwisko – nie podaję.
Zdjęcia – nie wysyłam
i tego się w sieci trzymam.

Ref.
Necio to wie i każdy to wie, w Internecie bawimy się. Necio to wie i każdy to wie, razem z Neciem w Internecie nie nudzimy się!

Zwrotka 2
Klikam w sieci, patrzę, słucham, gram. Z mamą, z tatą – wiem, nie jestem sam. Numer – nie podaję,
adres – nie podaję.
Sieciuch – chce wykiwać,
Necio.pl nas wzywa!

Ref.
Necio to wie i każdy to wie, w Internecie bawimy się. Necio to wie i każdy to wie, razem z Neciem w Internecie nie nudzimy się!

PIOSNKA W KOPALNI (sł. Tadeusz Fangrat, muz. Edward Pałłasz)
Zwrotka 1
Górnik świdrem węgiel kruszy, z latarenki światło spływa.
Już wagonik z węglem ruszył, winda w górę go porywa.

Ref.
A dzisiaj Barbórka, wesoły to dzień.
Zabawa górnicza, więc ciesz się i śmiej./ bis

Zwrotka 2
Jutro węgla bryły czarne kolejarze w świat powiozą,
a pojutrze piece nasze będą grzały na złość mrozom.

Ref.
A dzisiaj......

WIERSZ ZANIM PRZYJDZIE GWIAZDKA (Barbara Lewandowska)

Jeszcze w lesie szumią świerki kołysanki swoje,
a ja już mam kłopot wielki, czym drzewko ustroję.
Otoczone było w lesie świergotliwym gwarem...
Więc ja na nim też zawieszę śmiesznych ptaszków parę.
Z waty będzie biały zając i ruda wiewiórka.
Wśród gałązek się schowają ślimaki ze sznurka.
Pod wesołym muchomorem posadzę krasnale.
Mogą wybrać się wieczorem z wizytą do lalek.

Witamy w Październiku :)


Tematy kompleksowe na październik:
1.Jesień w sadzie
2.Jesień na działce
3.O sobie samym
4.Nasze zmysły

  • W październiku będziemy :
    -Odkrywali litery e,m.
    -Odkrywali zapis cyfry 3.
    -Zapoznawali z figurami geometrycznymi.
    -Podziwiali jesienne krajobrzy.
    -Opisywali wygląd sadu jesienią.
    -Rozpoznawali gatunki drzew po liściach i owocach.
    -Rozpoznawali i nazywali warzywa oraz wykonane z nich przetwory.
    -Poznawali walory żywieniowe owoców i warzyw.
    -Układali rymy.
    -Układali rytmy według podanego wzoru.
    -Rozwijali umiejętności: konstrukcyjne, techniczne, plastyczne. Malowali, lepili, wykonywali różne prace z materiału przyrodniczego.
    -Systematycznie doskonalili percepcje słuchową i wzrokową.
    -Brali udział w zajęciach umuzykalniających, śpiewali i tańczyli. Słuchali muzyki: poważnej i relaksacyjnej.
    -Klasyfikowali, przeliczali i porównywali.
    -Układali zdania, rozwijali umiejętność dokonywania syntezy.
    -Rozwijali umiejętność współpracy w grupie rówieśniczej.
    -Uczestniczyli w zabawach i grach zespołowych, które dawają możliwość doświadczania wygranej i przegranej.
    -Uczyli się panować nad swoimi emocjami.

Piosenka "Polka prawdziwa"
I. Śliweczka spadła z drzewa,
okrągła i dojrzała,
samotna bardzo była
i wokół spoglądała.
Zobaczył to pomidor
i podszedł do śliweczki,
kłaniając się jej nisko,
zaprosił do poleczki.
Ref.: Hop, hop, polka prawdziwa,
pomidor skacze, śliwka się kiwa.
Hop, hop, polka prawdziwa,
polka prawdziwa, hej!


II. Śliweczka się zmęczyła,
usiadła w cieniu róży,
pomidor się nie zmieścił,
bo trochę był za duży.
Nie wiedział, co ma zrobić,
znów podszedł do śliweczki,
kłaniając się jej nisko,
zaprosił do poleczki.
Ref.: Hop, hop...

Piosenka "Jesień w sadzie i w w ogrodzie"
I. Już na drzewach w sadzie
i grządkach w ogrodzie
dojrzały przysmaki,
które jemy co dzień.
Ref.: Bakłażany, patisony, marchew i pietruszka,
złota dynia, jabłko, śliwka i dojrzała gruszka.


II. Pójdziemy z koszami,
każdy coś przyniesie.
Czy już wszyscy wiecie,
co nam dała jesień?
Ref.: Bakłażany, patisony, marchew i pietruszkę... bis

Wiersz "Mój przyjaciel"

Radość wielka mnie rozpiera, gdy mam obok przyjaciela.
On uważnie mnie wysłucha. Wiem, że mogę mu zaufać.
Jak nikt inny mnie rozśmieszy,
w chwilach smutku mnie pocieszy.
To on zawsze mi doradza
i tajemnic mych nie zdradza.
Bez wahania mi pomoże
wtedy, gdy się czuję gorzej.
I niczego się nie boję,
kiedy obok niego stoję.
Lubię lekcje z nim odrabiać
i świat cały z nim poznawać.
Chętnie wszystkim się z nim dzielę,
bo jest moim przyjacielem.

Copyright © 2013. Przedszkole nr 44 w Gdyni Rights Reserved.