^Back To Top
logo
foto1 foto2 foto3 foto4 foto5

Aktualności Smerfów

Nasze cele na wrzesień

1. tworzenie sytuacji edukacyjnych ułatwiających dzieciom poznawanie siebie i adaptacji w grupie,
2. utrwalenie nazw części ciała,
3. stwarzanie sytuacji edukacyjnych sprzyjających wyzwalaniu pozytywnej motywacji do nauki czytania,
4. rozpoznawanie i nazywanie różnych stanów emocjonalnych,
5. umuzykalnianie dzieci,
6. utrwalanie pojęć: przygrywka, zwrotka, refren,
7. wyrabianie reakcji na ustalone sygnały,
8. różnicowanie i nazywanie cech rozpoznawanych za pomocą dotyku, smaku, węchu, słuchu i wzroku,
9. rozumienie i wyjaśnianie roli zmysłów w życiu człowieka,
10. uwrażliwienie na konieczność ochrony i higieny narządów zmysłu,
11. rozumienie potrzeby dbania o prawidłową postawę ciała.
12. kształtowanie orientacji przestrzennej,
13. przygotowanie do czytania,
14. przygotowanie do świadomego odbioru dzieł sztuki,
15. rozwijanie sprawności manualnej
16. ustalenie zasad zachowania obowiązujących w przedszkolu oraz rozumienie konieczności ich przestrzegania,
17. kształtowanie umiejętności planowania i komponowania pracy,
18. poznanie sposobu wykonywania pracy plastycznej za pomocą techniki kolażu,
19. kształtowanie prawidłowych postaw społecznych,
20. przedstawianie emocji za pomocą mowy ciała,
21. pojmowanie charakteru kontaktu społecznego, jakim jest przyjaźń,
22. rozwijanie sprawności ruchowej.
23. wprowadzenie dyżurów – omówienie zakresu czynności dyżurnych,
24. rozumienie konieczności podporządkowania się ustalonym wymaganiom dyżurnych,
25. rozwijanie umiejętności wokalnych,
26. obrazowanie ruchem prezentowanego tekstu.

WIERSZ NA WRZESIEŃ

Zasady przedszkolaka”

 autor B. Szelągowska

 

Kto chce pani coś powiedzieć,

zaśpiewać piosenkę,

wie, że najpierw w górę

trzeba unieść rękę.

 

Czarodziejskie słowa:

„proszę, przepraszam, dziękuję”

mówmy jak najczęściej!

To nic nie kosztuje.

 

Tak jak co dzień – po zabawie

trzeba sprzątnąć salę.

Poustawiać na swych miejscach

misie, klocki, lale…

 

Choć na dworze jest pochmurno,

dzieci dobrze o tym wiedzą,

że od razu jest przyjemniej,

gdy miłego coś powiedzą.

 

 

Nie lubimy hałasować,

bo od tego boli głowa.

Gdy głośno krzyczymy,

innych dzieci nie słyszymy.

 

Każdy pewnie o tym wie:

stolik z krzesłem lubią się.

My ich tajemnice znamy.

Krzesło zawsze przysuwamy.

 

Stoi kosz w kącie sali

i czeka na dzieci.

Zawsze chętnie im się chwali,

że lubi jeść śmieci.

 

Przed jedzeniem, po zabawie,

trzeba dobrze umyć ręce.

Nie chlapiemy się – bo chcemy,

by porządek był w łazience.

 

Witamy czerwiec

Dziś Światowy Dzień Dziecka.
Z tej okazji życzymy Wam drogie i kochane Żabki dużo uśmiechu, radości,
głowy pełnej szalonych pomysłów na coraz to nowe zabawy i do zobaczenia w przedszkolu.

Działania zaplanowane na czerwiec opisane są w aktualnościach grup według nowego podziału dzieci. 

 

WITA WAS WRZESIEŃ!

 

Olek i Ada” - piosenka (sł. i muz. K. Gowik).

 

1.Jedźmy dziś do domu dziadków – prosi Ada

Dziadek cudnie tak o ptakach opowiada

Na wycieczkę – niespodziankę z nim pójdziemy

A od babci pyszne lody dostaniemy.

 

Ref.: To jest Ada, a to Olek, siostra i brat

Małe przedszkolaki, które odkrywają świat

Z przyjaciółmi przygód wiele mają co dnia

I wesoło uśmiechają się, o tak.

Z przyjaciółmi przygód wiele mają co dnia

I wesoło uśmiechają się, o tak.

 

2. Tata często na rowery dzieci bierze

Mówi, jak najlepiej jeździć na rowerze

Na wypadek, gdyby zranił ktoś kolana

Razem z nimi jedzie lekarz, czyli mama.

 

Ref.: To jest Ada, a to Olek, siostra i brat...

 

3. Podaj rękę - prosi Olek małą Adę

Brat i siostra muszą dawać sobie radę!

Zawsze razem, z mamą, tatą i dziadkami

Wędrujemy warszawskimi ulicami.

Ref.: To jest Ada, a to Olek, siostra i brat...

Materialy na maj

Tematy kompleksowe na m-c maj:


1. Moja ojczyzna, moja miasto.
• poznawanie symboli narodowych: flagi, godła, hymnu narodowego,
• słuchanie utworów literatury dziecięcej, tematycznie związanej z Polską;
• rozpoznawanie i wskazywanie figur, znaków, symboli.
• reagowanie na polecenia słowne,
• odtwarzanie proponowanego rytmu
• liczenie wyodrębnionych przedmiotów z wymienianiem liczebników głównych, w zakresie dostępnym dziecku; dostrzeganie roli ostatniego liczebnika.

2. Czyściochowo- mycie zębów.
• zapoznanie z podstawowymi zasadami dbania o higienę jamy ustnej:
jak często myć zęby
jakie przybory są potrzebne
jaka jest prawidłowa technika mycia zębów
jak ważne jest korzystanie z opieki stomatologicznej
• zapoznanie z zasadami żywienia wpływającymi na stan zębów
• kształtowanie umiejętności dbania o higienę jamy ustnej

3. Łąka.
• obserwowanie w sposób bezpośredni zmian zachodzących latem w przyrodzie
• poznawanie wybranych owadów, np. pszczół, motyli
• rozwijanie zainteresowań przyrodniczych, np. poprzez wspólne wykonywanie albumów tematycznych o wybranych grupach roślin lub zwierząt.

4. Święto rodziców.
• podawanie wiadomości na temat ważniejszych wydarzeń z życia rodzinnego,
• opowiadanie o ulubionych zajęciach domowych poszczególnych członków rodziny.
• zapamiętywanie prostych, krótkich rymowanek, wierszy, tekstów piosenek.

Piosenka do nauki na m-c maj
Tu mieszkam.
I. To jest moje miasto, zna historii wiele
Ratusz, zamek, rynek i piękne aleje.
Ref.: Kocham moje miasto,
miasteczko czy wieś.
Legendami swymi słynie.
Czy je poznać chcesz?
II. Chodzę ulicami, zwiedzam i poznaję
moich sławnych przodków piękne obyczaje.
Ref.: Kocham moje miasto...
III. Bo gdy będę babcią z siwiuteńkim włosem,
będę nucić wnukom cichuteńkim głosem.
Ref.: Kocham moje miasto...

Wiersz do nauki na m-c maj
Mama i tata.
Jadwiga Koczanowska
Mama i tata to świat nasz cały,
ciepły, bezpieczny, barwny, wspaniały,
to dobre, czułe, pomocne ręce
i kochające najmocniej serce.

To są wyprawy do kraju baśni
wakacje w górach, nad morzem, na wsi,
loty huśtawką, prawie do słońca,
oraz cierpliwość, co nie ma końca.

Kochana Mamo, Kochany Tato,
dzisiaj dziękować chcemy Wam za to,
że nas kochacie, że o nas dbacie
i wszystkie psoty nam wybaczacie.

Podkategorie

Witamy w grupie Smerfów w roku szkolnym 2020/2021

 

Nasza grupa liczy 24 dzieci odbywających roczne przygotowanie przedszkolne.

W grupie pracują:

Nauczyciele: mgr Iwona Budzisz

mgr Małgorzata Necel

Pracownik obsługi: Katarzyna Repińska

Godziny pracy grupy: 7.30– 16.30 pon, śr, czw, pt.

(we wtorki pracujemy w godzinach 8.00- 16.00)

Adres poczty e-mail grupy:

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Copyright © 2013. Przedszkole nr 44 w Gdyni Rights Reserved.