^Back To Top
logo
foto1 foto2 foto3 foto4 foto5
Get Adobe Flash player

Kwiecień

06-04 jedziemy autokarem do Portu Wojennego na Oksywie.

20-04 jedziemy trolejbusem do Centrum Kultury na przedstawienie „Super świetnie”.

TEMATY KOMPLEKSOWE:

  1. Poznaj swój organizm.
  2. Dbamy o naszą Ziemię.
  3. Ziemia nasza planeta.
  4. Wiosna wiosenka.

Cele główne

  1. Poznanie warunków koniecznych do sprawnego funkcjonowania organizmu.
  2. Poszerzenie wiedzy na temat budowy swojego ciała oraz działania narządów zmysłu.
  3. Utrwalenie nazwy części ciała i czynności nimi wykonywanych.
  4. Rozumienie konieczności stosowania zabiegów higienicznych dla utrzymania zdrowia.
  5. Rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji u siebie i innych.
  6. Poszerzenie doświadczeń plastycznych poprzez malowanie farbami zapachowymi.
  7. Stosowanie w zabawie pojęcia określające stosunki przestrzenne: nad, pod, za, przed, obok, rozróżnianie prawą i lewą stronę ciała.
  8. Usprawnianie pracy narządów mowy.
  9. Poznanie znaczenie słowa ekologia, recykling.
  10. Kształtowanie świadomości ekologicznej - segregowanie śmieci.
  11. Zwrócenie uwagi na szkody wyrządzane w środowisku przyrodniczym przez człowieka.
  12. Poznanie znaczenia drzew dla ludzi i środowiska.
  13. Zapoznanie z wyglądem i nazwami planet.
  14. Porównywanie wielkości stosowanie określeń mała, mniejsza, większa, największa.
  15. Poznanie kataklizmów występujących na Ziemi (wulkany, trzęsienia ziemi, )
  16. Poznanie wybranych zwierząt żyjących w ziemi.
  17. Rozwijanie inwencji twórczej, umiejętności wokalnych i ruchowych.
  18. Rozwijanie sprawności fizycznej.
  19. Rozwijanie sprawności manualnych i wyobraźni.
  20. Rozwijanie mowy poprzez wypowiadanie się na określony temat na forum grupy.
  21. Spostrzeganie swoimi zmysłami zmiany zachodzące w przyrodzie.
  22. Poznanie etapów rozwojowych motyla.
  23. Rozwijanie rozumowania przyczynowo—skutkowego.
  24. Poznanie wyglądu, zwyczajów, roli pszczół w życiu człowieka.
  25. Poszerzanie wiadomości na temat ptaków w okresie wiosny – ich wyglądu, zwyczajów i roli, jaką odgrywają w przyrodzie.
  26. Poznawanie warunków niezbędnych do prawidłowego rozwoju rośli.
  27. Doskonalenie słuchu fonematycznego, umiejętności globalnego odczytywania wyrazów.
  28. Doskonalenie sprawności rachunkowych: rozwiązywanie zadań z treścią, dodawanie i odejmowanie.

Piosenka „Ziemia zielona planeta” sł.H. Cenarska muz. A. Nowak

  1. Nie warto mieszkać na Marsie,

nie warto mieszkać na Wenus.

Na Ziemi jest życie ciekawsze,

powtarzam to każdemu.

Ref:       Bo ziemia to wyspa,

               to wyspa zielona

               Wśród innych dalekich planet.

             To dom jest dla ludzi,

               dla ludzi i zwierząt

             więc musi być bardzo zadbany.

  1. Chcę poznać życie delfinków,

i wiedzieć co piszczy w trawie.

Zachwycać się lotem motyla

i z kotem móc się bawić.

Ref…

III. Posadźmy kwiatów tysiące,

   posadźmy krzewy i drzewa.

Niech z nieba uśmiecha się słońce,

 Pozwólmy ptakom śpiewać.

Ref…

Wiersz I. Salach „ RUCHY ‘’

Mam dwie ręce i dwie nogi ale jedną głowę,

dwoje oczu, dwoje uszu tyle zliczyć mogę.

Głową kręci szyja, zapachy wącha nos.

Gdy myślę dotykam czoła, na głowie jeży się włos.

Czasami podpieram brodę i groźnie unoszę brwi.

Usta układam w podkówkę, wtedy gdy smutno mi.

Ręce układam na biodrach, albo opieram o łokcie.

Paluszki swoje oglądam o, jakie czyste paznokcie!

Z nóg robię bramkę małą, zginam kolana także.

Stopami robię kroki na palcach stoję, a jakże.

A teraz posłuchaj uważnie o czym w wierszyku jest mowa.

Wykonać te wszystkie ruchy możesz ze mną spróbować.

Marzec u Delfinków

W TYM MIESIĄCU:
  • SPOTKAMY SIĘ Z PRZYRODNIKIEM I POSŁUCHAMY O ŻYCIU PTAKÓW
  • POJEDZIEMY NA PRZEDSTAWIENIE TEATRALNE
  • POZNAMY SŁOWA ZWIĄZANE Z TEATREM, POZNAMY PRACĘ AKTORA, SPOTKAMY SIĘ Z BALETNICĄ I POZNAMY PODSTAWY BALETU
  • BĘDZIEMY BAWIĆ SIĘ W TEATR, WYSTAWIMY SZTUKĘ  WIOSENNĄ  DLA MŁODSZYCH KOLEGÓW  Z PRZEDSZKOLA
  • BĘDZIEMY ĆWICZYĆ NASZE BUZIE, ABY WYRAŹNIE MÓWIŁY, I NASZE USZY, ABY UWAŻNIE SŁUCHAŁY
  • BĘDZIEMY SŁUCHAĆ MUZYKI, NAUCZYMY SIĘ POLECZKI, BĘDZIEMY ŚPIEWAĆ I GRAĆ NA INSTRUMENTACH -NIEKTÓRE ZROBIMY SAMI
  • DOWIEMY SIĘ O ZWYCZAJACH WIELKANOCNYCH W POLSCE I WYKONAMY PRACE PLASTYCZNE ZWIĄZANE Z WIELKANOCNYMI SYMBOLAMI
  • NAUCZYMY SIĘ  LICZYĆ  SŁOWA W ZDANIU, OKREŚLAĆ GŁOSKĘ W NAGŁOSIE I WYGŁOSIE
  • WYĆWICZYMY NASZE DŁONIE  PODCZAS  ZABAW PLASTYCZNYCH, KONSTRUKCYJNYCH I ĆWICZEŃ GRAFICZNYCH
  • BĘDZIEMY SZUKAĆ WIOSNY, JEJ OZNAK, POPROWADZIMY KALENDARZ POGODY
  • DOWIEMY SIĘ DUŻO O WODZIE, JEJ ZNACZENIU W PRZYRODZIE I WŁAŚCIWOŚCIACH
  • BĘDZIEMY ĆWICZYĆ RÓWNOWAGĘ  I  CELNOŚĆ ORAZ UMIEJETNOŚĆ ŁAPANIA PIŁKI
  • NAUCZYMY SIĘ SPRAWNIE LICZYĆ DO DZIESIĘCIU, WYKONYWAĆ PROSTE DZIAŁANIA MATEMATYCZNE W FORMIE SŁOWNYCH ZAGADEK
  • BĘDZIEMY BAWIĆ SIĘ W TEATR W NOWYM KĄCIKU, KTÓRY URZĄDZIMY Z POMOCĄ RODZICÓW
 
"Tańczące nutki" – piosenka
 
1.Do przedszkola wpadły nutki,
   wszystkie miały czarne butki,
   czarne szelki i czapeczki
   i skakały jak piłeczki.
 
Refren:
Ta wysoko, tamta nisko,
ta z plecakiem, ta z walizką.
Roztańczone nutki trzy: do, re, mi, nutki trzy.
 
2.Poprosiły o mieszkanie
   w dużym, czarnym fortepianie,
   i biegały i skakały
   po klawiszach czarno-białych.
 
 
„Nadejście wiosny” – wiersz do nauki na pamięć
 
Naplotkowała sosna, że już się zbliża wiosna.
Kret skrzywił się ponuro: - Przyjedzie pewno furą
Jeż się najeżył srodze: - Raczej na hulajnodze.
Wąż syknął: - Ja nie wierzę, przyjedzie na rowerze.
Kos gwizdnął: - Wiem coś o tym, przyleci samolotem.
- Skąd znowu - rzekła sroka - ja z niej nie spuszczam oka
i w zeszłym roku w maju widziałam ją w tramwaju.
- Nieprawda wiosna zwykle przyjeżdża motocyklem!
- A ja wam tu dowiodę, że właśnie samochodem.
- Nieprawda, bo w karecie!
- W karecie? - Cóż pan plecie?
Oświadczyć mogę krótko, że płynie własną łódką!
A wiosna przyszła pieszo.
Już kwiaty za nią śpieszą, już trawy przed nią rosną
i szumią - Witaj wiosno!
 
  
SERDECZNIE PROSIMY RODZICÓW O WSPÓŁUDZIAŁ W REALIZACJI PROJEKTU EDUKACYJNEGO:
„WODA JEST WSZĘDZIE”
I PRZYNIESIENIE  DO PRZEDSZKOLA   ZDJĘĆ, ILUSTRACJI OBRAZUJĄCYCH  ŻYWIOŁ  WODY (SZTORM, TSUNAMI, POWÓDŹ, LAWINA, ZAMARZNIĘTE RZEKI I JEZIORA)  ORAZ AKWENY WODNE ZACHWYCAJACE WYGLĄDEM ( OCEAN, JEGO MIESZKAŃCY, ZACHÓD SŁOŃCA NAD WODĄ, MORZE LATEM I ZIMĄ, RZEKI I STRUMIENIE GÓRSKIE, OPADY DESZCZU, ŚNIEGU, GRADU)
CZEKAMY RÓWNIEŻ NA OSOBY MOGĄCE ZAPREZENTOWAĆ DZIECIOM DOŚWIADCZENIA ZWIĄZANE W WODĄ, ZAWODY I SPORTY ZWIĄZANE  Z WODĄ.
POKAŻMY DZIECIOM, JAK FASCYNUJĄCY JEST ŚWIAT I JAK CIEKAWE JEST JEGO ODKRYWANIE.
 
ZAPRASZAM DO WSPÓŁPRACY
 
ALEKSANDRA   KUBIK  
 

Nasze działania w lutym

Drodzy Rodzice

Serdecznie zapraszamy na zebranie grupowe w dniu: 20 luty godzina 16:30.

Celem spotkania będzie podsumowanie półrocznej pracy z dziećmi, omówienie dalszej współpracy z rodzicami, dyskusja o sprawach bieżących oraz indywidualne konsultacje z nauczycielami wg potrzeb.

 

Tematy kompleksowe:

  1. Urodziny Gdyni
  2. Mój region Kaszuby
  3. W zimowej krainie       

W lutym obchodzimy urodziny Gdyni. Będziemy poszerzać wiadomości na temat historii

i czasów współczesnych naszego miasta. Utrwalimy nasz adres zamieszkania. Poprzez zabawy będziemy usprawniać słuch fonematyczny, sprawność manualną ręki wiodącej.

Zapoznamy się z tradycjami i obrzędami ludowymi naszego regionu. Poznamy stroje, hafty, instrumenty, pieśni legendy Kaszub.

Poprzez zabawy muzyczno-ruchowe będziemy rozwijać zainteresowania teneczne, poczucie rytmu, różnicować tempo muzyczne utworu. Poznamy nowe piosenki, zabawy naśladowcze inspirowane muzyką.

W bieżącym miesiącu będziemy kibicami Olimpiady Zimowej – duże wydarzenie

Również w przedszkolu zorganizujemy mini Olimpiadę z dziećmi gr „Pszczółek”.

Podczas zabaw rochowo-sportowych z elementami rywalizacji wzmocnimy odporność emocjonalną.

Utrwalimy nazwy wybranych sportów zimowych i potrzebnego wyposarzenia. Ustalimy cechy prawdziwego sportowca.    Będziemy doskonalić orientację w schemacie ciała i przestrzeni oraz koordynację wzrokowo-ruchową. Będziemy przeliczać, dodawać i odejmować na konkretach. Dowiemy się jak bezpiecznie bawić się na śniegu i lodzie.

Wiersz GDYNIA

Chociaż tak wiele na świecie jest miast

każde swój urok ma, każde w pamięci trwa,

lecz jedno lśni blaskiem czystym od gwiazd,

czaru najwięcej ma, każdy je zna.

Kto nie był w Gdyni nie zna nic,

ni smaku ryb, ni czerstwych lic,

bo trzeba w Gdyni być choć raz

by już nią żyć przez cały czas.

Piosenka „Burczybas i diabelskie skrzypce”

Brzuszek w kształcie skrzypiec a głowa u góry

na głowie kapelusz sięga prawie chmury.

W koło kapelusza rondo z blaszek dźwięczy

melodia tych blaszek do tańca zachęci

   Diabelskie skrzypeczki perkusyjne dźwięki

   kaszubskie skrzypeczki dzięki za te dźwięki. (X2)

Niżej szyjka długa i dwie długie struny

na dole pudełko to nie dźwięki bazuny.

Krótki patyk z drewna skrzypce smyczek mają

gdy smyczkiem uderzysz diabełki zagrają.

   Diabelskie skrzypeczki…

Beczkę zrobił bednarz produkt to dębowy

Kiszono w niej kapustę na sposób domowy

Beczka to burczybas ogon końskich włosów

Gdy ich nie dotykasz – nie wyda ni głosu

   To są niskie dźwięki basem burczy beczka

   To są niskie dźwięki łatwa pioseneczka (x2)

Taka zwykła beczka cicho w kącie stoi

Weź ją w swoje ręce teraz to się boi,

ale kiedy wodę wylejesz na włosy

spróbuj ciągnąć za nie burczą niskie głosy

   To są niskie dźwięki…

   Pierwsze głosy wiodły kaszubskie skrzypeczki

   oraz drugie głosy to są dźwięki beczki

 

 

 

 

Copyright © 2013. Przedszkole nr 44 w Gdyni Rights Reserved.