^Back To Top
logo
foto1 foto2 foto3 foto4 foto5
Get Adobe Flash player

LISTOPAD

LISTOPAD U KRASNALI

 

I. Temat kompleksowy: Kto ty jesteś? Polak mały.

 

  • Rozwijanie zainteresowań miejscem zamieszkania, poznanie charakterystycznych cech krajobrazu.

  • Budzenie uczuć patriotycznych, poznanie legendy na temat powstania państwa polskiego. Doskonalenie umiejętności układania obrazków zgodnie z kolejnością wydarzeń.

  • Poznanie wygladu flagi Polski i znaczenia jej barw.

  • Budzenie poczucia przynależności narodowej, zaznajomienie ze znaczeniem slowa ojczyzna, utrwalanie umiejętności uważnego słuchania wiersza.

  • Zapoznanie z hymnem Polski.

  • Umożliwienie doświadczeń w mówieniu, słuchaniu i byciu słuchanym.

 

  1. Temat kompleksowy: W co się bawić, gdy na dworze plucha?

 

  • Pobudzanie ciekawości badawczej.

  • Doskonalenie orientacji w przestrzeni i na kartce papieru, rozwijanie umiejętności odczytywania znaczenia informacji przedstawionych w formie rysunku.

  • Kształtowanie umiejętności tworzenia zbiorów równolicznych, utrwalanie umiejętności liczenia.

  • Tworzenie prac plastycznych wykonywanych różnymi technikami.

  • Rozwijanie sprawności grafomotorycznych.

 

Wiersz Barwy ojczyste Cz. Janczarski

 

Powiewa flaga ,

gdy wiatr się zerwie.

A na tej fladze

biel jest i czerwień.

Czerwień – to miłość,

biel – serce czyste...

Piękne są nasze

barwy ojczyste.

 

Piosenka Mój dom jest bialo – czerwony

muzyka: A. Widlarz

słowa: M. Nawrocka

 

Za oknem jest łąka,

za łąką pole i las,

za lasem jest droga

i wiele różnych miast.

A mój dom jest biało – czerwony,

piękny z każdej strony.

W nim mama , tata i ja,

to wszystko z okna zobaczyć się da!

 

 

 

 

DRODZY RODZICE

 

SERDECZNIE ZAPRASZAMY NA

WARSZTATY PLASTYCZNE

 

KTO TY JESTEŚ ? POLAK MAŁY.

 

KTÓRE ODBĘDĄ SIĘ DNIA 8 LISTOPADA

O GODZINIE 15:30

 

PAŹDZIERNIK

PAŹDZIERNIK U KRASNALI

 

W miesiącu październiku, podczas jesiennych spacerów i pobytów

w przedszkolnym ogrodzie, będziemy obserwować zmieniającą się przyrodę, poznawać oznaki i uroki jesieni, bogactwo barw i kształt liści. Utrwalimy znajomość nazw drzew i ich owoców ( kasztan, dąb, jarzębina, klon). Pozbieramy dary jesieni, którymi wzbogacimy nasz kącik przyrody. Rozwiniemy twórczą ekspresję, wrażliwość i wyobraźnię wykonując prace plastyczne z różnych materiałów przyrodniczych i plastycznych.

Poznamy niektóre gatunki zwierząt leśnych, dowiemy się w jaki sposób przygotowują się do zimy.

Podczas realizacji tematu Robimy zakupy, utrwalimy zasady zachowania się w miejscach publicznych, poznamy charakter pracy sprzedawcy. Wzbogacimy słownictwo o nazwy związane z obiektem handlowym. Doskonalić będziemy sprawność manualną poprzez min.lepienie z masy solnej.

Rozwijać będziemy myślenie przyczynowo – skutkowe poprzez ustalanie kolejności zdarzeń, spostrzegawczość wzrokową, pamięć, koncentrację uwagi.

Nabywać będziemy umiejętność słuchania innych i brania pod uwagę treści ich wypowiedzi.

Nauczymy się wiersza ( podkreślonych fragmentów utworu )

D. Rozwens Jesienny czas

 

Już nadeszła złota jesień

i zmieniła wszystko w lesie.

Liście złote i czerwone

lecą z wiatrem poruszone.

Dąb w brązowym płaszczu stoi,

zimna wcale się nie boi.

Na polanie tuż pod sosną

bardzo zgrabne grzyby rosną.

Ptaki, które nam śpiewały,

na południe odleciały,

a inni mieszkańcy lasu

robią całą moc zapasów.

Lis przymierzył gęste futro:

- Zimno może być już jutro.

Jeże moszczą legowisko

czują oddech zimy blisko.

Żeby przetrwać trudny czas,

szykuje się cały las.

 

 

 

 

 

piosenki Zakupy

muzyka: M. Stępień

słowa: M. Nawrocka

 

  1. Poszła Zosia do sklepu po bułeczki.

    Zawiązała koszyczek na wstążeczki.

     

Ref. Po zakupy! Po zakupy!

Po miód, kredki, mydło, buty.

Co trzeba kupione,

zakupy skończone!

Co trzeba kupione,

zakupy skończone!

 

  1. Poszła mama do sklepu po szaliki.

    Dokupiła czapeczkę, koraliki.

     

  2. Poszedł tata do sklepu po deseczki.

    Zdjął z półeczki klej, młotek i sznureczki.

Wrzesień u Krasnali

Tematy kompleksowe:

1. W przedszkolu jest wesoło.

2. Na straganie w dzień targowy.

 

Cele ogólne:

  • zapoznanie z salą KRASNALI: kącikami zabaw i kącikami aktywności przedszkolaka;
  • stwarzanie atmosfery przyjaznego i bezpiecznego środowiska;
  • zintegrowanie grupy, budowanie pozytywnych relacji między dziećmi;
  • ustalenie wspólnych zasad, których przestrzeganie ułatwi zgodny i przyjemny pobyt w przedszkolu;
  • wspieranie procesu kształtowania nawyków higienicznych i prozdrowotnych;
  • poznawanie darów jesieni – rozróżnianie i nazywanie wybranych owoców i warzyw, rozpoznawanie za pomocą wzroku, dotyku, smaku, uświadomienie ich wartości odżywczych dla zdrowia;
  • rozwijanie umiejętności zauważania i kontynuowania rozpoczętego rytmu;
  • wspieranie dzieci w skupieniu uwagi i koncentrowaniu się na słownych poleceniach dorosłego;
  • wzbudzanie zainteresowań ilustracją i tekstem; umożliwienie zdobycia doświadczeń w mówieniu, słuchaniu i byciu słuchanym;
  • motywowanie do wypowiadania się w różnych technikach plastycznych oraz rozwijanie wrażliwości na kształty i kolory;

 

Owocowa piosenka

1. Czerwone jabłuszko

kłóciło się z gruszką,

że okrągłe, a ona

żółta, pokrzywiona,

żółta, pokrzywiona.

 

2. Fioletowe śliwki

zazdrościły grzywki

koperkowi, co z piórek

miał swój garniturek,

miał swój garniturek.

 

3. Na to pomidory

zakończyły spory:

" Wszystkie piękne warzywa,

piękne ich kolory,

piękne ich kolory!".

 

muzyka: A. Widlarz

słowa: M. Nawrocka

WIERSZE NA CZERWIEC

W. Faber „Dzieci świata”
W Afryce w szkole ,na lekcji,
Śmiała się dzieci gromada,
Gdy im mówił malutki Gwinejczyk,
że gdzieś na świecie śnieg pada.
A jego rówieśnik, Eskimos,
też w szkole, w chłodnej Grenlandii,
nie uwierzył , że są na świecie
gorące pustynie i palmy.
Afryki, ani Grenlandii
my także jak dotąd nie znamy,
a jednak wierzymy w lodowce,
w gorące pustynie, w banany.
I dzieciom z całego świata
chcemy ręce uścisnąć mocno
i wierzymy, że dzielni z nich ludzie,
jak i z nas samych wyrosną.
 
J. Koczanowska „Przyjaciel"
Nie musisz mieć przyjaciół stu,
nie musisz mieć dziesięciu,
wystarczy byś jednego miał,
a to już wielkie szczęście.
Przyjaciel to jest taki ktoś,
kto zawsze cię zrozumie,
gdy dobrze jest – to cieszy się,
gdy źle – pocieszyć umie.
Przyjaciel to jest taki ktoś,
kto nigdy nie zawiedzie,
a poznasz go, bo z tobą jest
gdy coś się nie powiedzie.
 
J. Koczanowska „Podwórko” 
Na naszym podwórku wspaniała zabawa,
jest ławka, huśtawka i zielona trawa.
Jest piasek, łopatka i wiele foremek,
są piłki, skakanki, czerwony rowerek.
Tutaj się bawimy, zapraszamy gości,
bo wspólna zabawa to mnóstwo radości.
 
Copyright © 2013. Przedszkole nr 44 w Gdyni Rights Reserved.