^Back To Top
logo
foto1 foto2 foto3 foto4 foto5

WITAMY W LISTOPADZIE

W MIESIĄCU LISTOPADZIE BĘDZIEMY:

- rozwijać zainteresowania miejscem zamieszkania, poznawać charakterystyczne cech krajobrazu. Poznamy herb

  Gdyni oraz przypomnimy najciekawsze miejsca naszego miasta;

- budzić uczucia patriotyczne, poznamy legendę na temat powstania państwa polskiego;Przypomnimy wygląd

  flagi Polski i znaczenie jej barw, a także godła Polski;

- śpiewać hymn Polski w grupie oraz wspólnie ze wszystkimi przedszkolakami na sali  gimnastycznej;

- weryfikować swoje wiadomości na temat Polski w quizie z grupą IX ,,Żabki”

- poznawać znaczenie słów prawa i obowiązki podawać przykłady swoich praw i obowiązków oraz wprowadzać je

   w życie;

- poznawać sposoby dbania o swoje i bezpieczeństwo;

- poznawać sposoby dbania o swoje zdrowie;

- doskonalić umiejętności układania obrazków zgodnie z kolejnością wydarzeń;

- rozwiązywać zagadki słowne;

- wskazywać różnice i podobieństwa między obrazkami;

- klasyfikować przedmioty ze względu na wybraną cechę;

- liczyć w dostępnym dla każdego z nas zakresie;

- określać położenie przedmiotów w przestrzeni;

- skupiać uwagę na osobach, przedmiotach, obrazkach, przekazywanych utworach literackich;

- doskonalić percepcję słuchową i wzrokową;

- wzbogacać doświadczenia plastyczne poprzez wykorzystanie surowców wtórnych;

- ćwiczyć poprawne posługiwanie się narzędziem pisarskim ;

- doskonalić sprawność ruchową poprzez uczestnictwo w zabawach i zajęciach ruchowych;

- poznawać i śpiewać nowe piosenki;

- wpajać zasady kulturalnego zachowania się podczas posiłków;

- doskonalić umiejętności związane z samodzielnością;

- przestrzegać umów dotyczących zgodnego funkcjonowania w grupie.

 

PIOSENKA ,,Mój dom jest biało – czerwony”   muzyka: A. Widlarz słowa: M. Nawrocka

Za oknem jest łąka,

za łąką pole i las,

za lasem jest droga

i wiele różnych miast.

A mój dom jest biało – czerwony,

piękny z każdej strony.

W nim mama , tata i ja,

to wszystko z okna zobaczyć się da!

 

PIOSENKA ,,Lubię pomagać”     sł. i muz. B. Forma

Składam ubrania,

ustawiam buty

i z rodzicami

robię zakupy.

Ref. Chociaż jestem mały o porządek dbam,

       zabawki w pokoju zawsze sprzątam sam.

W pracach domowych

pomagam mamie,

a to niełatwe przecież zadanie.

Ref. Chociaż jestem mały o porządek dbam,

       zabawki w pokoju zawsze sprzątam sam.

Wychodzę chętnie

zimą czy latem,

na spacer z pieskiem

i starszym bratem.

Ref. Chociaż jestem mały o porządek dbam,

       zabawki w pokoju zawsze sprzątam sam.

 

 

SERDECZNE PODZIĘKOWANIA

DLA MAMY LUCY ZA ZORGANIZOWANIE ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH

W GDYŃSKIM CENTRUM KULTURY

                    NA  TEMAT INSTYTUCJI KULTURALNEJ (TEATRU)  ORAZ PRACY AKTORA.

 

 

W PAŹDZIERNIKU U KRASNALI

W PAŹDZIERNIKU BĘDZIEMY:

- składać obrazki w całość według wzoru

- zwiedzać teatr, poznawać zawód aktora oraz rekwizyty z którymi pracuje

- wpajać zasady kulturalnego zachowania podczas spożywania posików

- doskonalić umiejętności związane z samoobsługą

- poznawać fakturę przedmiotu za pomocą dotyku

- poznawać zawód kasjera, robić wspólnie zakupy

- poznawać drzewa po liściach i ich owocach

- określać położenie przedmiotów w przestrzeni

- doskonalić percepcję słuchową i wzrokową

- przestrzegać umów dotyczących zgodnego funkcjonowania w grupie

- poznawać i naśladować odgłosy leśnych zwierząt

- wskazywać różnice i podobieństwa między obrazkami

- poznawać oraz śpiewać nowe piosenki

- obserwować zmiany zachodzące w otoczeniu poprzez obserwacje drzew, pogody

- wzbogacać doświadczenia plastyczne poprzez poznanie nowych technik malowania

- doskonalić sprawność ruchową poprzez  uczestniczenie w zabawach ruchowych

 

PIOSENKI NA PAŹDZIERNIK:

 1. "Jesień”

Dzisiaj od rana

jesień czarowała,

w parku i w lesie

dary rozdawała.

Ref. Jesień, jesień, jesień

z wiatrem zatańczyła,

liście złote i brązowe

wszędzie rozrzuciła.

W kolczastych czapkach

kasztany spadają,

śmieją się dzieci,

w trawie ich szukają.

Ref. Jesień, jesień...

Cała w koralach,

piękna jarzębina

z wesołym wiatrem

taniec rozpoczyna.

Ref. Jesień, jesień...

2. "Zakupy”

Ref. Po zakupy! Po zakup!

Po miód, kredki, mydło, buty.

Co trzeba kupione,

zakupy skończone!

Co trzeba kupione,

zakupy skończone!

Poszła mama do sklepu

po szaliki.

Dokupiła czapeczkę,

koraliki.

Ref. Po zakupy…

Poszedł tata do sklepu

po deseczki.

Zdjął z półeczki klej, młotek

i sznureczki.

Ref. Po zakupy…


Zebranie z rodzicami

                   ZEBRANIE Z RODZICAMI

             Serdecznie zapraszamy wszytkich 

                                Rodziców 

             na zebranie podsumowujące  II semestr,

                       które odbędzie się dnia 

                 11.06(wtorek) o godzinie 17.00 

                                                       Do zobaczenie :) 

                                                  

                                                

WITAMY W NOWYM ROKU SZKOLNYM

WAŻNE!!!

 DRODZY RODZICE

10 WRZEŚNIA 2019 O GODZINIE 17.30

SERDECZNIE ZAPRASZAMY NA

ORGANIZACYJNE ZEBRANIE GRUPOWE

 

 

 

W MIESIĄCU WRZEŚNIU BĘDZIEMY:

 

- poznawać nową salę oraz jej wyposażenie;

- poznawać nowy plac zabaw oraz zasady korzystania ze sprzętu znajdującego się na nim;

- wspólnie tworzyć kodeks ,,Krasnali”;

- przestrzegać zasad bezpieczeństwa podczas wspólnych zabaw w sali i ogrodzie;

- bezpiecznie i sprawnie ewakuować się z przedszkola podczas alarmu przeciwpożarowego;

- utrwalać i poszerzać wiedzę o warzywach i owocach;

- przygotowywać sałatkę owocową;

- rozpoznawać owoce i warzywa po smaku;

- składać obrazki w całość według wzoru;

- rozpoznawać znane przedmioty za pomocą dotyku;

- układać historyjki obrazkowe według kolejności zdarzeń;

- rozwiązywać zagadki słowne;

- wskazywać różnice i podobieństwa między obrazkami;

- klasyfikować przedmioty ze względu na wybraną cechę;

- liczyć w dostępnym dla każdego z nas zakresie;

- określać położenie przedmiotów w przestrzeni;

- kontynuować dostrzeżone rytmy;

- porównywać przedmioty;

- skupiać uwagę na osobach, przedmiotach, obrazkach, przekazywanych utworach literackich.

- doskonalić percepcję słuchową i wzrokową;

- wzbogacać doświadczenia plastyczne poprzez wykorzystanie surowców wtórnych;

- ćwiczyć poprawne posługiwanie się narzędziem pisarskim ;

- doskonalić sprawność ruchową poprzez uczestnictwo w zabawach i zajęciach ruchowych;

- poznawać i śpiewać nowe piosenki;

- wpajać zasady kulturalnego zachowania się podczas posiłków;

- doskonalić umiejętności związane z samodzielnością;

- przestrzegać umów dotyczących zgodnego funkcjonowania w grupie.

 

Piosenka ,,My jesteśmy krasnoludki”

My jesteśmy krasnoludki,
hopsa sa, sa hopsa sa, sa.
Pod grzybkami nasze budki,
hopsa sa, sa hopsa sa, sa.
Jemy mrówki, żabkie łapki,
oj tak tak, oj tak tak,
a na głowach krasne czapki,
to nasz, to nasz znak.

Gdy ktoś zbłądzi, to trąbimy,
trutu tu, trutu tu.
Gdy ktoś senny, to uśpimy,
lulu lulu lu,
Gdy ktoś skrzywdzi krasnoludka,
ajajaj, ajajaj,
to zapłacze niezabudka,
uuuuu.

 

Piosenka   ,,Owocowa piosenka”

Czerwone jabłuszko

kłóciło się z gruszką,

że okrągłe, a ona

żółta pokrzywiona,

żółta pokrzywiona.

Fioletowe śliwki

zazdrościły grzywki

koperkowi, co z piórek

miał swój garniturek,

miał swój garniturek.

Na to pomidory

zakończyły spory:

,,Wszystkie piękne warzywa,

piękne ich kolory,

piękne ich kolory!”.

Czerwiec

         

 

      CZERWIEC U KRASNALI

 

Temat kompleksowy : Dzień Dziecka

  • Poznanie znaczenia nazwy święta Dzień Dziecka

  • Rozwijanie sprawności manualnych

  • Doskonalenie orientacji na kartce papieru ; środek,góra,dół,róg górny,róg dolny.

  • Rozwijanie wyobraźni

  • Wdrażanie do rozróżniania stron;prawa,lewa.

  • Zapoznanie z grami i zabawami dzieci z różnych stron świata

  • Rozwijane sprawności ruchowej

Temat kompleksowy : Wakacyjne podróże

  • Utrwalanie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich

  • Wzbogacenie zasobu słownictwa o słowa; kompas,termos,lornetka,latarka

  • Stwarzanie okazji do twórczej ekspresji dzieci przez ilustrowanie ruchem tekstu

  • Utrwalanie wiadomości na temat lata i wakacji

 

Temat kompleksowy : Mały artysta

  • Rozwijanie zainteresowań malarstwem

  • Doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej

  • Utrwalanie znajomości figur geometrycznych;koło,kwadrat,trójkąt

  • Przyzwyczajanie do uważnego słuchania utworu literackiego

  • Wzbogacanie zasobu słownictwa o wyrażenie ''mieć dziurawe ręce''

  • Wdrażanie do estetycznego wykonania prac plastycznych

  • Inspirowanie do wykonania prac według własnego pomysłu

  • Doskonalenie sprawności manualnych 

 

Piosenka ''Wakacje''

sł. i muz. B. Forma

 

Fale,morskie fale

i piasek na plaży,

o letniej zabawie

każdy przecież marzy.

 

Ref: Lato, lato,lato

dzisiaj wita nas,

latem,latem,latem

miło spędzasz czas.

 

Góry nasze góry

i pachnące lasy,

plecak zabieramy

jedziemy na wczasy.

 

Ref: Lato, lato,lato

dzisiaj wita nas,

latem,latem,latem

miło spędzasz czas.

 

Rzeki i jeziora

już na nas czekają,

wiosła i kajaki

na spływ zapraszają.

 

Ref: Lato, lato,lato

dzisiaj wita nas,

latem,latem,latem

miło spędzasz czas.

 

 

Morskie muszelki

S. Szuchowa

 

Ile wody! Ile piasku!

Mruży oczy Jaś od blasku.

Tu muszelka...tam muszelka...

Będzie z tego radość wielka.

 

Ta muszelka jest różowa...

Inną niesie fala nowa.

Koło bosych nóżek rzuci

i do morza,szumiąc,wróci...

 

Podkategorie

Copyright © 2013. Przedszkole nr 44 w Gdyni Rights Reserved.