^Back To Top
logo
foto1 foto2 foto3 foto4 foto5

WITAMY W CZERWCU

Tematy na czerwiec:

  1. Co wiemy o lesie?
  • Podawanie nazw wybranych drzew.
  • Stosowanie określenia: wysoki, niski.
  • Odróżnianie drzewa liściastego od iglastego.
  • Tworzenie pytania na temat lasu.
  • Oglądanie okazów pod lupą.
  • Słuchanie wiersza.
  • Swobodne rozmawianie na temat lasu.
  • Poznanie pracy leśnika.
  • Rysowanie bez odrywania kredki od kartki.
  • Nazywanie owoców lasu, określanie ich koloru i wielkości.
  • Wypowiadanie się na temat zwierząt leśnych.
  • Nazywanie wybranego drzewa w lesie i wymienianie nazw zwierząt żyjących w lesie.
  • Układanie puzzli i wypowiadanie się na ich temat.
  • Kończenie (rozpoczętego przez nauczyciela) rytmu z obrazków.
  • Opracowanie wspólnej gry planszowej oraz gra z kolegami/ koleżankami.
  • Uczestniczenie w zabawach ruchowych: rozwijających spostrzegawczość, z elementem skłonu, czworakowania, orientacyjno-porządkowych.
  • Wpajanie i przestrzeganie zasad higieny w związku z Covid-19
  1. Niby tacy sami, a jednak inni.
  • Odpowiadanie na pytania dotyczących wysłuchanego utworu literackiego.
  • Kreślenie kształtu koła i ozdabianie je według własnego pomysłu.
  • Liczenie obiektów.
  • Nazywanie kolorów i podawanie skojarzenia z przedmiotami w tych kolorach.
  • Eksperymentowanie podczas obserwacji otoczenia.
  • Wypowiadanie się na temat wysłuchanego wiersza.
  • Dostrzeganie, że dzieci, choć różne fizycznie, są takie same.
  • Rysowanie drogi od jednego obrazka do drugiego.
  • Odnajdywanie rzeczy opisanej przez drugą osobę.
  • Określanie liczby uderzeń piłki o podłogę.
  • Oglądanie piłek i wskazywanie, czym się różnią.
  • Znajdywanie foremkę o takim samym kształcie jak podana.
  • Odgadywanie, który z rówieśników do niego mówi.
  • Wykonywanie prac plastyczno-technicznych.

  1. Wakacje tuż, tuż, żegnamy się już.
  • Nazywanie i poszerzanie wiedzy o pojazdach.
  • Określanie, czy dany pojazd lata, jeździ czy pływa.
  • Odpowiadanie na pytania dotyczących opowiadania.
  • Wypowiadanie się na temat spędzania czasu w różnych miejscach.
  • Grupowanie elementów i ocenianie, gdzie jest ich najwięcej lub gdzie jest ich najmniej.
  • Określanie położenia przedmiotów w przestrzeni.
  • Rozpoznawanie przedmiotów za pomocą zmysłu dotyku.
  • Słuchanie odgłosów pojazdów i ich naśladowanie.
  • Słuchanie z uwagą wiersza.
  • Odpowiadanie na pytania dotyczących wiersza.
  • Obserwowanie w sposób bezpośredni zmian zachodzących latem w przyrodzie.
  • Nabywanie wiedzy, jak bezpiecznie zachowywać się nad wodą.
  • Dobieranie koloru koła do obrazka lodów; określanie, jaki smak mogą mieć lody.
  • Przeliczanie elementów, dodawanie i odejmowanie na palcach.
  • Poznawanie owoców dojrzewających latem, np.: truskawki, jagody.
  • Używanie określeń: szybko, wolno, w odniesieniu do jadącego pociągu
  • Znanie zagrożeń wynikających z oddalania się od rodziców nad wodą, nawiązywania kontaktów z nieznajomymi podczas wakacji
  • Nie spożywanie nieznanych roślin, znanie zagrożeń wynikających z ich spożycia.
  • Śpiewanie piosenki.
  • Wykonywanie prac plastycznych.
  • Uczestniczenie w zabawach ruchowo-naśladowczych.

 

Piosenka ,,Piłka”  (sł. i muz. B. Forma)

  1. Hopla, hop, hopla, hop,

mała piłka skacze,

hopla, hop, hopla, hop,

chętnie dziś poskaczę.

Ref: W górę, w dół,

w przód i w bok

skacze sobie piłka

     hopla, hop.

  1. Turlu, tur, turla się

z nami piłka mała.

Turlu, tur, turlu, hej

w trawie się schowała.

Ref: W górę…

  1. Pacu, pac, bęc, bęc, bęc

z piłką zatańczymy.

Pacu, pac, bęc, bęc, bęc,

bardzo to lubimy.

     Ref: W górę…

 

Piosenka ,,Wakacje” (sł. i muz. B. Forma).

  1. Fale, morskie fale

i piasek na plaży,

o letniej zabawie

każdy przecież marzy.

Ref.: Lato, lato, lato

dzisiaj wita nas,

latem, latem, latem

     miło spędzasz czas.

  1. Góry, nasze góry

i pachnące lasy,

plecak zabieramy,

jedziemy na wczasy.

Ref.: Lato, lato…

  1. Rzeki i jeziora

już na nas czekają,

wiosła i kajaki

na spływ zapraszają.

     Ref.: Lato, lato

 

Piosenka ,,Wakacyjna wyliczanka” (sł. B. Szelągowska, muz. J. Pie­trzak)

  1. Konduktorze, konduktorze, czy zabierzesz nas nad morze?

      Ref.: Bardzo chętnie, raz i dwa, ale zróbcie to co ja.

  1. Konduktorze, konduktorze, każdy z tobą jechać może?

      Ref.: Pokaż bilet, raz, dwa, trzy. Na wakacje jedziesz ty!

WITAMY W MAJU

 
 
Tematy kompleksowe na miesiąc maj:
 
1. Na wsi-temat realizowany metodą projektu
-poznawanie cech charatkterystycznych dla wsi,
-pozawanie zwierząt hodowlanych i produktów przez nie dostarczanych,
-poznawanie zajęć i obowiązków mieszkańców wsi zaleznych od pór roku,
-poznawanie wybranych maszyn i narzędzi stosowanych na wsi,
-rozwijanie wrażliwości oraz ekspresję plastyczną i muzyczną,
-doskonalenie percepcji wzrokowej i słuchowej.
 
2. Łąka w maju
-obserwowanie zmian zachodzących wiosną w przyrodzie,
-poznawanie wybranych owadów i roślin  np. pszczół, motyli, kwiatów;
-rozwijanie zainteresowań przyrodniczych,
-uwrażliwienie na piękno przyrody,
-utrwalenie wiadomości na temat ochrony środowiska przyrodniczego.
 
3. Moja ojczyzna, moja miejscowość, mój region
-poznawanie symboli narodowych: flagi, godła, hymnu narodowego,
-słuchanie utworów literatury dziecięcej, tematycznie związanej z Polską;
-rozpoznawanie i wskazywanie figur, znaków, symboli;
-reagowanie na polecenia słowne,
-odtwarzanie proponowanego rytmu,
-liczenie w dostepnym zakresie.
 
4. Święto rodziców
-opisywać wygląd rodziców,
-wyjaśniać wieloznaczności słowa dom,
-śpiewać piosenkę dla naszych mamuś,
-wyjaśniać znaczenie słowa najbliższa rodzina
-wymieniać członków rodziny
-rozwijać ogólna sprawność fizyczną
-rozwijać mowę.
 
 
Piosenki na maj
 
 Mama i tato (sł. i muz. B. Forma)
 
1. Wyruszamy z mamą
na wielką wyprawę,
będzie czasu wiele
na wspólną zabawę.
 
Ref: Razem z rodzicami
chcę poznawać świat
i nie ważne wcale,
że mam mało lat.
 
2. Na wycieczkę tato
zabierze mnie dzisiaj.
Jedzie z nami mama
i siostra Marysia.
 
Ref: Razem z rodzicami….
 
3. Czuję się bezpiecznie
zawsze z rodzicami,
jeśli chcesz, zapraszam,
zostań dzisiaj z nami.
 
Ref: Razem z rodzicami…
 
W zagrodzie (sł. i muz.K.Bayer)
 
Ref: W zagrodzie koło domu,
    gdzie pole, tam gdzie las,
    mieszka zwierząt kilkoro,
    każde swój pokój ma.
    Jest świnka różowiutka
     i kozy, kury są.
    jest kot i piesek bury,
     a w stajni konik rży.
 
1.Pewnego dnia wieczorem,
 gdy słońce zaszło już,
 do kury przyszedł kotek,
 aż tu powstał wielki krzyk.
 Kura na jajkach siedzi,
 jest bardzo dumna z nich,
 a kot ten mały psotnik, 
 łapką jedno jajko zbił.
 
Ref: W zagrodzie koło domu...
 
2.Przy budzie koło domu 
 jest bardzo głośny pies,
 on bardzo głośno szczeka,
 kiedy obcy chce tu wejść.
 Jest czarny w białe plamki,
 i futro długie ma,
 pilnuje tu porządku,
 wszystkie ściezki tutaj zna.
 
Ref: W zagrodzie koło domu...
 
3.A koza z śmieszną bródką,
 bardzo uparta jest,
 kiedy już coś wymyśli
 to koniecznie zrobić chce.
 Ten siwy konik z grzywą 
 czasem humory ma,
 niegrzecznie kręci głową,
 gdy gospodarz wóz mu da.
 
Ref: W zagrodzie koło domu...
 
 
Wieszyk na maj
 
Tomcio na wsi 
 
Poszedł Tomuś na podwórko,
Żeby się rozmówić z kurką.
Kurka mówi: ko ko ko
Zniosę ci jajeczek sto,
Będzie omlet, jajecznica…
Kusi Tomcia obietnica
Tak wspaniałych smakołyków,
Wziął więc jajka do koszyków.
 
Wtedy spotkał dwie kaczuszki
– Ale śmieszna macie nóżki!
One na to: Kwa kwa kwa
Kaczka krzywe nóżki ma,
Ale również miękki pierze,
Kiedy dużo się go zbierze
To się robi zeń poduszki,
Tak przydatne są kaczuszki.
 
Nagle słychać: gul gul gul,
– Jam jest Indor, ptasi król!
Zamiast berła mam korale
– chwali indyk się zuchwale.
 
Ale Tomcio go nie słucha,
Kolejnego widzi zucha,
Bo przed budą Burek stoi
– Niech się Tomcio mnie nie boi,
Ja nie jestem taki zły.
Na złodzieja szczerzę kły,
Bo to moja jest robota,
Lecz nie krzywdzę nawet kota
 
Szczeknął burek: hau hau hau,
Na to kotek mówi: miał,
Ja też ważną mam robotę,
Bo pilnuję mysz – niecnotę,
Żeby nie zjadał plonów,
Co zebrane są z zagonów.
 
Poszedł Tomcio do chlewika:
Co tam tak wesoło kwika?
A to w błotku świnki trzy
Pluszczą się aż ziemia drży.
Mrugnął Tomcio do maciory,
Po czym poszedł do obory
 
Krówka wita go: mu mu,
Spędzisz miłe chwile tu,
Bo najlepsze mleko daję,
Takie moje są zwyczaje.
 
Wypił Tomek kubek mleka,
Wnet go długa droga czeka,
Bo zachodzi już słoneczko,
A on mieszka aż za rzeczką.
Spiesz się, spiesz się drogi Tomku,
Byś przed nocą był już w domku.

WITAMY W MARCU

Tematy kompleksowe: 
1.Zwierzęta z sawanny i dżungli.
2.Zwierzęta pól i lasów.
3.Wiosenne przebudzenie.
4.Pogoda w marcu.
 
  • Rozpoznawanie i nazywanie wybranych gatunków zwierząt
  • Poznawanie znaczenia nowych słów: kontynent, sawanna, dżungla
  • Poszerzenie wiadomości dzieci na temat poznanych zwierząt
  • Zapoznanie ze stacją pogody
  • Określanie i nazywanie oznak zbliżających się wiosny
  • Uwrażliwienie na piękno przyrody
  • Utrwalenie wiadomości na temat ochrony środowiska przyrodniczego
  • Przypomnienie i utrwalenie wiadomości na temat segregowania odpadów
  • Zachęcanie do uważnego słuchania wierszy, opowiadań,
  • Rozwijanie sprawności ruchowej podczas ćwiczeń i zabaw ruchowych, dbanie o prawidłową postawę ciała
 
 
 "Moja Planeta"
 Majka Jeżowska 
 
Moja planeta jest całkiem nie z tej ziemi
Moja planeta nie ma ceny
Moja planeta jest rano niewyspana
Moja planeta jest tam gdzie Ty i mama.
 
Moja planeta nie spadła tu z księżyca
Moja planeta to tajemnica
Moja planeta raz zimna raz przegrzana
Moja planeta jest tam gdzie Ty i mama.
 
SOS - to Ziemia woła ludzi
Jutro tlen już trudniej będzie zbudzić
SOS - ratujmy siebie sami
SOS - do siebie wysyłamy
 
Moja planeta miłości się nie boi
Moja planeta broń rozbroi
Moja planeta zna dobre obyczaje
Moja planeta nam wszystkim dłoń podaje
 
SOS - to Ziemia woła ludzi
Jutro tlen już trudniej będzie zbudzić
SOS - ratujmy siebie sami
SOS - do siebie wysyłamy
 
Tak to prawda…
 
 
 
 „Żyrafa” 
B. Forma
 
1. Czy jest duża, czy jest mała,
wcętki jest pokryta cała.
Ma na głowie małe rogi
długą szyję, długie nogi
 
Ref. To żyrafa, to Żyrafa,
lubi tańczyć tak jak ja.
Kręci szyją w różne strony.
W górę, w bok, raz i dwa.
 
2. Śmieszny taniec wywijaniec,
dziś Żyrafa tańczyć będzie
Pokazuje nowe kroki,
o jej tańcu słychać wszędzie.
 
Ref. To żyrafa...
 
3.krok do przodu, krok do tyłu,
teraz tupie razem z nami.
Już od rana jest w przedszkolu,
tańczy dziś z przedszkolakami.
 
Ref. To żyrafa...

WITAMY W KWIETNIU

Drodzy Rodzice, witamy serdecznie w nietypowym okresie zdalnego nauczania.

Mamy nadzieję, że wysyłane materiały pomogą urozmaicić dzieciom pobyt w domu.

Jednak przede wszystkim dbajmy o dobre relacje w rodzinie i przestrzeganie zaleceń związanych

z koronawirusem. Pozdrawiamy wszystkich gorąco, a w szczególności nasze ,,Krasnoludki”.

W dalszym ciągu będziemy państwu przesyłać propozycje zabaw, ćwiczeń i zadań dla dzieci.
W razie jakichkolwiek pytań, sugestii prosimy o kontakt telefoniczny bądź poprzez maila.

W tym miesiącu nasze propozycje będą skupiały się wokół:

  • Świąt Wielkanocnych,
  • Wiosennych powrotów ptaków
  • Ochrony przyrody
  • Dbania o higienę rąk ( realizacja Programu Rossman )

Postaramy się, aby nasze propozycje mogły wspierać dzieci we wszystkich obszarach rozwoju .

 

PIOSENKA ,,Znaki Wielkanocy”

https://www.youtube.com/watch?v=OCmZrAz3t-U

Te mazurki ozdobione migdałami.

Te koszyki wypełnione pisankami.

Te baranki ulepione z marcepanu.

Bazie- kotki od staruszki ze straganu.

 

Ref. To są znaki tradycyjnej Wielkanocy,

Kiedy życie się odraza do swej mocy.

To znaki rozbudzonej świeżo wiosny.

Świat się staje znów zielony i radosny.

Świat radosny, radosny, świat radosny.

 

Te palemki od bibuły kolorowe.

Baby z lukrem wyrośnięte, bo drożdżowe.

No, a potem jeszcze lany poniedziałek.

Śmigus dyngus pełen mokrych niespodzianek.

 

Ref. To są znaki tradycyjnej Wielkanocy,

Kiedy życie się odraza do swej mocy.

To znaki rozbudzonej świeżo wiosny.

Świat się staje znów zielony i radosny.

Świat radosny, radosny, świat radosny.

PIOSENKA ,, Kle-kle boćku”

https://www.youtube.com/watch?v=MXOs1LGO1JM

Kle, kle, boćku, kle-kle,
witaj nam bocianie,
Łąka ci szykuje,
Łąka ci szykuje
Żabki na śniadanie.

Kle-kle boćku, kle-kle,
witamy cię radzi,
Gdy zza morza wracasz,
Gdy zza morza wracasz,
Wiosnę nam prowadzisz.

Kle-kle boćku, kle-kle,
Witaj na stodole,
Chłopcy ci szykują,
Chłopcy ci szykują
Gniazdo w starym kole.

 

Piosenka ,,Kocham świat”

https://www.youtube.com/watch?v=4mA4GrL-yYA  

Buch, buch, słodziak rzuca

Papier na bok, plastik tutaj.

Czy to łobuz? Wcale nie, wcale nie.

Buch, buch, segregować trzeba śmieci,

Więc sortujcie dzieci śmieci.

Ref. Jesteśmy słodziaki

O Ziemię naszą dbamy

O wodę, powietrze i domek nasz kochany.   (x 2 )

Pstryk, pstryk gasi światło.

Pstryk, pstryk słodziak łatwo.

Będzie straszył? Wcale nie, wcale nie.

Pstryk, pstryk, niech na darmo się nie świeci.

Oszczędzajmy światło dzieci.

Ref. Jesteśmy słodziaki

O Ziemię naszą dbamy

O wodę, powietrze i domek nasz kochany.   (x 2 )

Kap, kap, już nie kapie.

Ktoś zakręcił i się drapie.

Czy to psikus? Wcale nie, wcale nie.

Stop, stop, bo nie leje wody tyle,

Kiedy zęby słodziak myje.

Ref. Jesteśmy słodziaki

O Ziemię naszą dbamy

O wodę, powietrze i domek nasz kochany.   (x 2 )

 

Piosenka ,,Przegoń wirusa”

https://www.youtube.com/watch?v=QT-2bnINDx4

Stuk, puk, stuk, puk.

Wirus jest u drzwi.

Puk, puk, puk, puk.

Prędko otwórz mi.

Nie, nie, nie, nie.

Nie otworzę ci.

Ty wirusie jesteś bardzo zły.

Ref. Lecz tak czasami, zdarzyć się może,

Że przyjdzie wirus o pewnej porze.

Ty go nie widzisz, więc ręce myj.

Tym go przestraszysz, ucieknie w mig.

Tup, top, tup, tup.

Wirus skrada się.

Tak, tak, tak, tak.

Wpuść do siebie mnie.

Nie, nie, nie, nie.

Nie chcę chorym być.

Ty wirusie jesteś bardzo zły.

Ref. Lecz tak czasami, zdarzyć się może,

Że przyjdzie wirus o pewnej porze.

Ty go nie widzisz, więc ręce myj.

Tym go przestraszysz, ucieknie w mig.

 

OGŁOSZENIA

                                                               Drodzy Rodzice.

W poniedziałek 24.02.2020r. o 9.00 tata Bartosza

organizuje dla naszej grupy dyskotekę karnawałową.

Jeżeli dzieci mają ochotę to przychodzą do przedszkola

przebrane w stroje karnawałowe.

 

                                                           Serdecznie dziękujemy za inicjatywę.

 

 

 

WAŻNE !

DNIA 25.02.2020. O GODZINIE 17.00

ZAPRASZAMY NA ZEBRANIE GRUPOWE

ZAPOZNAJĄCE Z WYNIKAMI

DIAGNOZY ŚRÓDROCZNEJ

ORAZ SPRAWAMI BIEŻĄCYMI.

 

 

Podkategorie

Copyright © 2013. Przedszkole nr 44 w Gdyni Rights Reserved.