^Back To Top
logo
foto1 foto2 foto3 foto4 foto5
Get Adobe Flash player

WIERSZE NA CZERWIEC

W. Faber „Dzieci świata”
W Afryce w szkole ,na lekcji,
Śmiała się dzieci gromada,
Gdy im mówił malutki Gwinejczyk,
że gdzieś na świecie śnieg pada.
A jego rówieśnik, Eskimos,
też w szkole, w chłodnej Grenlandii,
nie uwierzył , że są na świecie
gorące pustynie i palmy.
Afryki, ani Grenlandii
my także jak dotąd nie znamy,
a jednak wierzymy w lodowce,
w gorące pustynie, w banany.
I dzieciom z całego świata
chcemy ręce uścisnąć mocno
i wierzymy, że dzielni z nich ludzie,
jak i z nas samych wyrosną.
 
J. Koczanowska „Przyjaciel"
Nie musisz mieć przyjaciół stu,
nie musisz mieć dziesięciu,
wystarczy byś jednego miał,
a to już wielkie szczęście.
Przyjaciel to jest taki ktoś,
kto zawsze cię zrozumie,
gdy dobrze jest – to cieszy się,
gdy źle – pocieszyć umie.
Przyjaciel to jest taki ktoś,
kto nigdy nie zawiedzie,
a poznasz go, bo z tobą jest
gdy coś się nie powiedzie.
 
J. Koczanowska „Podwórko” 
Na naszym podwórku wspaniała zabawa,
jest ławka, huśtawka i zielona trawa.
Jest piasek, łopatka i wiele foremek,
są piłki, skakanki, czerwony rowerek.
Tutaj się bawimy, zapraszamy gości,
bo wspólna zabawa to mnóstwo radości.
 

PIOSENKI NA CZERWIEC

„Rowerowa piosenka”

  
Kiedy spojrzę na ulicę 
Jadą piękne samochody, 
Autobusy i tramwaje spieszą wciąż. 
Po błękitnym, czystym niebie 
Samoloty mkną przed siebie

i pociągi spieszą z wszystkich świata stron. 

  
Ref. A ja swoim rowerem zwiedzę cały świat, 
Lubię kiedy w uszach gwiżdże wiatr. 
Mijam pola i lasy, i podziwiam wciąż 
Jaki piękny jest ten świat. 
  
Komu spieszy się to proszę 
Może łatwo mnie wyprzedzić, 
Mnie nie spieszy się w ogóle nic, a nic. 
Bardzo łatwo pedałuję, 
Z przerzutkami nie szarżuję 
Bo przyjemnie jechać właśnie tak jak ja. 
  
Ref. A ja swoim rowerem zwiedzę cały świat, 
Lubię kiedy w uszach gwiżdże wiatr. 
Mijam pola i lasy, i podziwiam wciąż 
Jaki piękny jest ten świat. 

 

Piosenka do walizek i plecaków

sł. Dorota Gellner

muz. Barbara Kollago

Mam kartkę niewielką

i pędzel malutki,

namaluję na papierze

kolorowe nutki.

Ref: Dla dziewczynek i chłopaków,

do walizek i plecaków,

na Mazury i pod chmury,

nad jeziora albo w góry.

Z tych nutek ułożę

tęczową piosenkę,

refren będzie w niej wesoły,

zwrotki uśmiechnięte.

 

Lody poziomkowe

  1. Lo- lo-lo-lo- lo-lo lody

Po-po-po-po poziomkowe

Lu-lu-lu-lu lubię lizać

choć gardełko nie jest zdrowe.

Ref. Mama mówi nie, tata mówi nie!

A ja lody poziomkowe lizać chcę!

Mama mówi nie, tata mówi nie!

A ja lodów poziomkowych chcę!

  1. Mama boi się o dzieci,

chce by zawsze były zdrowe.

Ale czasem przecież trzeba

zjadać lody poziomkowe.

Ref. Mama mówi nie...

  1. Lody trzeba jeść powoli,

aby gardło nie bolało.

Mama trochę jeść pozwoli,

ale więcej by się chciało!

Ref. Mama mówi nie...

 

TEMATY KOMPLEKSOWE

  1. Wszystko może być muzyką
  2. Jestem Polakiem i Europejczykiem
  3. Moi Rodzice

Temat kompleksowy: Wszystko może być muzyką

Cele ogólne:

  1. Rozwijanie umiejętności radzenia sobie w sytuacjach życiowych.
  2. Motywowanie do dbałości o swoje zdrowie.
  3. Motywowanie do dbałości o sprawność fizyczną.
  4. Usprawnianie narządów artykulacji. Rozwijanie wrażliwości słuchowej.
  5. Rozwijanie zainteresowań muzycznych.
  6. Rozwijanie zainteresowań tanecznych.
  7. Inspirowanie do działań konstrukcyjnych.
  8. Rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów.
  9. Kształcenie umiejętności liczenia.
  10. Rozwijanie umiejętności związanych z poznawaniem świata roślin.
  11. Rozwijanie umiejętności związanych z poznawaniem świata zwierząt.
  12. Kształtowanie postawy szacunku i ochrony przyrody.

Temat kompleksowy: Jestem Polakiem i Europejczykiem

Cele ogólne:

  1. Kształtowanie postawy patriotycznej w kontekście tożsamości narodowej oraz równości wszystkich ludzi.
  2. Budzenie zainteresowania czytaniem i pisaniem warunkującym możliwość poznania ciekawych książek, w tym utworów literatury dziecięcej.
  3. Wdrażanie do samodzielności i kulturalnego zachowania.
  4. Pomaganie dzieciom w przygotowaniu się do czytania.
  5. Uświadamianie dzieciom sensu zdarzeń przyczynowo- skutkowych i umożliwienie przewidywania następstw.
  6. Usprawnianie narządów artykulacji.
  7. Rozwijanie zainteresowań muzycznych.
  8. Motywowanie do wypowiadania się w rożnych technikach plastycznych i rozwijanie wrażliwości na kształty i kolory.

Temat kompleksowy: Moi Rodzice

Cele ogólne:

  1. Motywowanie do uczestniczenia w życiu rodziny.
  2. Wdrażanie do samodzielności i kulturalnego zachowania.
  3. Wyrabianie dbałości o ład i porządek.
  4. Usprawnianie narządów artykulacji. Rozwijanie wrażliwości słuchowej.
  5. Rozwijanie zainteresowań muzycznych. Rozwijanie zainteresowań tanecznych.
  6. Motywowanie do wypowiadania się w różnych technikach plastycznych i rozwijanie wrażliwości na kształty i kolory.
  7. Rozwijanie orientacji przestrzennej. Rozwijanie umiejętności posługiwania się liczebnikami porządkowymi.
  8. Pomaganie dzieciom w przygotowaniu się do: czytania, pisania.
  9. Budzenie zainteresowania czytaniem i pisaniem warunkującym możliwość poznania ciekawych książek, w tym utworów literatury dziecięcej.

WIERSZE NA MAJ

Wiersz Cz. Janczarskiego „Barwy Ojczyste”


Powiewa flaga, 
gdy wiatr się zerwie. 
A na tej fladze 
biel jest i czerwień. 
Czerwień to miłość 
biel -  serce czyste... 
piękne są nasze 
barwy ojczyste. 
 

Wiersz A. Bayer „Polska”


Polska to miasto, 
moje przedszkole, 
parki, ulice 
i dzieci w szkole. 
Polska to wieś 
pachnąca chlebem, 
białe obłoki 
płynące niebem. 
To także 
pola, lasy i łąki, 
stokrotki, maki, 
śpiewne skowronki. 
I jeszcze dodam 
tata i mama, 
Polska to moja 
ojczyzna kochana.

Copyright © 2013. Przedszkole nr 44 w Gdyni Rights Reserved.