^Back To Top
logo
foto1 foto2 foto3 foto4 foto5
Get Adobe Flash player

Listopad w grupie Wiewiórek

Tematy kompleksowe:

Moja Rodzina, mój kraj 
Mój dom
Moje prawa i obowiązki
Moje zdrowie i bezpieczeństwo

W miesiącu listopadzie będziemy:

- wzmacniać więź uczuciową z rodziną
- rozwijać przywiązanie do tradycji i wartości rodzinnych
- rozwijać empatię wobec członków rodziny
- kształtować poczucie przynależności do wspólnoty narodowej i postawy patriotycznej
- kształtować świadomość narodową
- uświadamiać kim jestem, skąd się wywodzą, jaka jest nasza przeszłość
- uczyć bycia Polakiem i miłości do kraju ojczystego
- rozwijać koncentrację uwagi
- rozwijać umiejętność wypowiadania się na określony temat
- kształtować poczucie rytmu
- rozwijać umiejętności wokalne
- kształtować pojęcie - para
- poszerzać słownictwo czynne i bierne
- rozwijać wyobraźnię i aktywność twórczą
- rozwijać świadomość własnego ciała
- rozwijać sprawność manualną
- zachęcać do wypowiadania się na dany temat
- posługiwać się liczebnikami porządkowymi

- rozwijać umiejętności wokalne oraz spostrzeganie wzrokowe

- rozwijać intuicję geometryczną oraz umiejętności klasyfikowania

- rozwijać mowę, myślenie i pamięć

- poznawać wybrane urządzenia elektryczne dostępne w domu

- kształtować u dzieci świadomość posiadania praw i obowiązków

- rozwijać empatię oraz postawę prozdrowotną

- rozszerzać doświadczenia sensoryczne

- poznawać prawa i obowiązki dziecka

- utrwalać znajomość praw dziec

- wdrażać do dbania o własne zdrowie

- utrwalać znajomość numeru alarmowego 112

- rozwijać słuch muzyczny

- propagować zdrowe żywienie i zdrowy styl życia

- rozwijać umiejętności samoobsługowe

- rozwijać umiejętność liczenia i szeregowania

- utrwalać wiedzę dotyczącą dbania o zdrowie

Zajęcia otwarte

SZANOWNI RODZICE

SERDECZNIE ZAPRASZAMY NA

ZAJĘCIA OTWARTE

„DZIEŃ ŚLIWKI”,

KTÓRE ODBĘDĄ SIĘ DNIA

26.10.2018r. o godz. 9.00

(SALA GIMNASTYCZNA)

UBIERAMY SIĘ NA FIOLETOWO

 

NARODOWE ŚWIĘTO NIEPODLEGŁOŚCI

Narodowe Święto Niepodległości

Serdecznie zapraszamy wszystkich do świętowania setnej rocznicy odzyskania przez Polskę Niepodległości. Dlatego też, w najbliższy piątek 9.11.18r. odbędzie się parada z okazji Dnia Niepodległości w okolicy naszego przedszkola, a zatem prosimy wszystkie dzieci o ubiór patriotyczny (barwy naszego kraju) oraz o przyniesienie patriotycznych rekwizytów, gadżetów, które mogliby na przykład ubrać na paradę bądź przynieść na zajęcia.

"Mazurek Dąbrowskiego" - Józef Wybicki

Jeszcze Polska nie zginęła,
Kiedy my żyjemy,
Co nam obca przemoc wzięła,
Szablą odbierzemy.

Marsz , marsz , Dąbrowski,
Z ziemi włoskiej do Polski,
Za twoim przewodem ,
Złączym się z narodem.

„Powiewa flaga" - Czesław Janczarski

Powiewa flaga, gdy wiatr się zerwie
A na tej fladze biel jest i czerwień.
Czerwień – to miłość, biel – serca czyste
Piękne są nasze barwy ojczyste.

Październik

Tematy kompleksowe:

1. Skąd się wzięło?

2. Zwierzęta jesienią

3. Jesienna szaruga

4. Ogród i sad

 

W miesiącu październiku będziemy:

  • poznawać etapy produkcji (np. chleba, cukru, wełny itp.);
  • przezwyciężać niechęć do jedzenia nieznanych potraw.
  • skupiać uwagę na przedmiotach, treściach (krótkich) przekazywanych przez nauczyciela.
  • odpowiadać na pytania dotyczące wysłuchanego utworu.
  • liczyć wyodrębnione przedmioty z wymienianiem liczebników.
  • dobierać przedmioty w pary funkcyjne (np. buty pasują na nogi).
  • słuchać piosenek o prostej linii melodycznej, śpiewanych przez nauczyciela; próby zapamiętywania tekstu i melodii.
  • poznawać sposoby przygotowywania się zwierząt do zimy na przykładzie jeża, wiewiórki, bociana.
  • skupiać uwagę na przedmiotach, treściach (krótkich) przekazywanych przez nauczyciela.
  • odpowiadać na pytania dotyczące wysłuchanego utworu.
  • ustalać równoliczności zbiorów poprzez łączenie ich elementów w pary, nakładanie ich na siebie lub przeliczanie.
  • tworzyć kompozycję z różnych materiałów i tworzyw (kolaż).
  • uczestniczyć w zabawach w kąciku muzycznym; poznawanie grzechotki, kołatki, bębenka, tamburynu.
  • obserwować zmiany zachodzące w przyrodzie, w bliskim otoczeniu przedszkola.
  • uczestniczyć w zabawach badawczych, np. poznawanie właściwości różnych materiałów, w bezpośrednim z nimi kontakcie (budowanie babek z piasku, gniecenie papieru, itp.)
  • maszerować w rytm wystukiwany na bębenku lub wyklaskiwanym przez nauczyciela.
  • odpowiadać na pytania dotyczących wysłuchanego utworu.
  • wyodrębniać obiekty do liczenia; określanie ich ilości: dużo, mało.
  • malować: palcami, dłonią, pędzlem.
  • rozpoznawać i nazywać wybrane owoce i warzywa.
  • spożywać owoce i warzywa; ograniczanie spożywania słodyczy, chipsów.
  • uczestniczyć w zabawach z elementem naśladownictwa
  • uczestniczyć w zabawach ruchowych: orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementem czworakowania, z elementem skoku i podskoku, organizowanych metodą opowieści ruchowej ze śpiewem.
Copyright © 2013. Przedszkole nr 44 w Gdyni Rights Reserved.