^Back To Top
logo
foto1 foto2 foto3 foto4 foto5

Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentAdmirorGallery has a deprecated constructor in /home/przedszkav/www/plugins/content/admirorgallery/admirorgallery.php on line 19

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/przedszkav/www/templates/dd_kidsschool_23/functions.php on line 199

Aktualności Żabek

Materiały na Kwiecień

 

TEMATY NA M-C KWIECIEŃ

  1. Wiosenne powroty.

Dziecko:

  • Rozpoznaje i nazywa wybrane ptaki.
  • Omawia życie pta­ków wiosną (budowanie gniazd).
  • Słucha z uwagą czytanego tekstu.
  • Odpowiada na pytania dotyczące opowiadania.
  • Dobiera dwa obrazki, które do siebie pasują.
  • Wyszukuje obrazki bociana wśród innych obrazków.
  • Dolicza do podanej liczby elementów i odlicza od podanej liczby elementów (o jeden element więcej lub o jeden element mniej).
  • Wykonuje ćwiczenia ortofoniczne.
  • Wie, jak prawidłowo artykułować głoskę f.
  • Wypowiada się na temat wysłuchanego wiersza.
  • Wykonuje proste obliczenia na podstawie obrazków.
  • Tworzy przeczenia do podanych określeń przymiotnikowych.
  • Kończy rozpoczęte zdanie według własnego pomysłu.

2. Wielkanoc.

       Dziecko:

  • Wie, co powinno się znaleźć w wielkanocnym koszyku.
  • Odpowiada na pytania dotyczące wiersza.
  • Rozróżnia kraszankę i pisankę.
  • Wypowiada się na temat wysłuchanej piosenki.
  • Zakłada hodowlę rzeżuchy.
  • Poznaje symbole świąteczne.
  • Utrwala głoski k, h w sylabach.
  • Rozpoznaje przedmioty związane z Wielkanocą.
  • Rozwiązuje zagadki dotyczące świąt.  

 

3. Wiosna wsi:

       Dziecko:

  • Rozpoznaje zwierzęta wiejskie przedstawione na obrazkach.
  • Słucha z uwagą czytanego tekstu.
  • Odpowiada na pytania dotyczące opowiadania.
  • Wskazuje jedną rzecz, którą potrafi robić dobrze.
  • Naśladuje odgłosy zwierząt.
  • Dopasowuje obrazek młodego zwierzęcia do obrazka jego mamy.
  • Wymienia produkty otrzymywane od wybranych zwierząt wiejskich.
  • Liczy elementy w zbiorach.
  • Porównuje liczebność zbiorów.
  • Łączy ze sobą takie same obrazki.
  • Wskazuje, co nie pasuje na obrazku.
  • Mówi podane słowa wolno lub szybko.
  • Poznaje wybrane zwierzęta hodowane na wsi (dorosłe i młode). 

4. Dbamy o przyrodę

       Dziecko: 

  • Wie, jak można chronić przyrodę.
  • Odpowiada na pytania dotyczące opowiadania.
  • Wie, jak segregować śmieci.
  • Wyjaśnia, jak należy zachowywać się w lesie i dbać o niego.
  • Wymienia wybrane prace wykonywane w ogrodzie.
  • Obserwuje pracę dorosłych dbających o rośliny.
  • Liczy na konkretach do 5.
  • Rysuje po śladach.
  • Poznaje otoczenie za pomocą zmysłu węchu, rzeczy – za pomocą dotyku.
  • Tworzy kodeks przyjaciela przyrody.
  • Dzieli kwiaty na cięte i doniczkowe.
  • Określa, czego potrzebują rośliny, żeby rosnąć.  

 

PIOSENKA DO NAUKI NA M-C KWIECIEŃ

 

PISANKI

 

  1. Pisanki, kraszanki,

piękne, kolorowe,

czerwone, niebieskie,

żółte i brązowe.

Ref.: Święta, święta, święta,

jajka malowane,

każdy do koszyczka

pisankę dostanie.

  1. Dziś na nich malują

dzieci kogucika,

który się wygrzewa

w słoneczka promykach.

Ref.: Święta…

  1. Na stole świątecznym

kurczątka, baranki,

na białym obrusie

   są nasze pisanki.                                                                                                                                              

     Ref.: Święta… 

 

 

WIERSZ DO NAUKI NA M-C KWIECIEŃ

                         WIELKANOC

  1. Widzowska      

– Kurko, proszę, znieś jajeczka,

śnieżnobiałe lub brązowe,

ja z nich zrobię na Wielkanoc

cud-pisanki kolorowe.

Do koszyczka je powkładam,

z chlebkiem, babką lukrowaną,

potem pójdę je poświęcić

z bratem, siostrą, tatą, mamą.

Przy śniadaniu wielkanocnym

podzielimy się święconką

i buziaka dam mamusi,

zajączkowi i kurczątkom.

„Śmigus-dyngus!” – ktoś zawoła,

tatę wodą popryskamy,

mama będzie zmokłą kurką,

   bo to poniedziałek lany!

Wita nas Marzec

Wita nas Marzec!

          Marzec, wraz z powiewem wiosny, przyniósł nam wiele ciekawych tematów. W pierwszym tygodniu marca porozmawiamy o zwierzętach naszych pól i lasów. Zdobędziemy informacje na temat wyglądu, sposobu poruszania, odżywiania się zwierząt. Będziemy rozpoznawali po głosie i naśladowali ruchem poruszanie się zwierząt.

          W kolejnym tygodniu będziemy rozmawiać o zwierzętach egzotycznych. Poznamy najciekawsze gatunki zwierząt, które można zobaczyć również w zoo. Poznamy ich wygląd, sposób poruszania się, rodzaj pożywienia. Poszerzymy swoje wiadomości w trakcie słuchania ciekawostek z książek tematycznych oraz oglądania albumów przyrodniczych. Będą nam potrzebne: albumy i ilustracje ze zwierzętami egzotycznymi zamieszkującymi różne kontynenty, maskotki i gumowe figurki zwierząt egzotycznych.

          W trzecim i czwartym tygodniu marca poszerzymy wiadomości dotyczące charakterystycz­nych cech wiosny. Porozmawiamy o tym, czym jest przedwiośnie i co takiego dzieje się wtedy w przyrodzie. Będziemy szukali oznak zbliżającej się wiosny. Poznamy wybrane gatunki wiosennych kwiatów. Określimy zmiany zacho­dzące w życiu zwierząt i powiążemy je z aktualną porą roku. Wzbogacimy wiadomości na temat wybranych gatunków ptaków – ich wyglądu, zwyczajów i roli w przyrodzie. Będziemy obserwowali zmiany zachodzące w przyrodzie wczesną wiosną. Potrzebne nam będą: sadzonki, cebulki i nasiona różnych kwiatów ogrodowych.

          Podczas zajęć będziemy rozwijały u dzieci mowę poprzez formułowanie dłuższych wypowiedzi, wypowiadania się na zadany temat, usprawniania narządów artykulacyjnych i aparat głosowy. Dzieci będą rozwijały spostrzegawczość i pamięć wzrokową. Doskonaliły systematycznie swoją sprawność motoryczną, wzrokową i słuchową. Rozwijały sprawność manualną, wykonując różne prace plastyczne. Będziemy kształtowały umiejętności matematyczne, np.: przeliczały w zakresie 4 i więcej, posługiwały się poję­ciami: pierwszy, drugi, trzeci, czwarty. Uczestniczyły w zajęciach muzycznych, w zabawach ruchowych w sali i na świeżym powietrzu.

                 wiersz B. Formy

            Marcowe kaprysy

Ja jestem marzec, ja wam pokażę,

jak dobrze mieszać pogodę w garze.

Zanim na dobre wiosna przybędzie,

ja ślady zimy zostawię wszędzie.

Zmarzną wam nosy i zmarzną uszy,

i jeszcze trochę śnieżek poprószy.

I chociaż słońce mocniej przygrzeje,

to jeszcze chłodnym wiatrem powieje.

          Piosenka (sł. i muz. B. Forma)

           Spotkanie z wiosną

Ciepły wietrzyk powiał dzisiaj,

słychać świergot ptaków,

a w ogrodzie spotkać można

miłych przedszkolaków.

Ref.: Wiosna, wiosna

przyszła do nas,

bierzmy się za ręce.

Pośród młodej, bujnej trawy

kwiatów coraz więcej.

 

 

 

 

 

 

Materiały na luty

PIOSENKA DO NAUKI NA M-C LUTY

Na bębenku.

Mam bębenek, ram-tam-tam,

przez dzień cały na nim gram:

bum, bum, bum, bum, raz, dwa, trzy,

teraz ze mną zagraj ty.

 

Mam bębenek, ram-tam-tam,

i z kolegą na nim gram:

bum, bum, bum, bum, raz, dwa, trzy,

teraz ze mną zagraj ty.

 

Mam bębenek, ram-tam-tam,

dla mamusi na nim gram:

bum, bum, bum, bum, raz, dwa, trzy,

teraz ze mną zagraj ty.

 

WIERSZ DO NAUKI NA M-C LUTY

Morskie muszelki - Stefania Szuchowa

Ile wody! Ile piasku!

Mruży oczy Jaś od blasku.

Tu muszelka... Tam muszelka...

Będzie z tego radość wielka.

Ta muszelka jest różowa...

Inną niesie fala nowa.

Koło bosych nóżek rzuci

i do morza szumiąc wróci...

WITA NAS LUTY

Tematy na luty:

  1. Gdynia moje miasto.
  • Skupienie uwagi na treściach przekazywanych przez nauczyciela.
  • Określa miejsce zamieszkania (miasto-wieś)
  • Nazywanie swojej miejscowości.
  • Poznanie legend związanych z Gdynią.
  • Zwracanie uwagi na piękno najbliższego otoczenia (krajobraz, architektura).
  1. Baśnie, bajki, bajeczki.
  • Słuchanie wierszy, opowiadań, baśni polskich i zagranicznych autorów
  • Dzielenie się informacjami na temat ulubionych książek.
  • Wyszukiwanie takich samych przedmiotów, obrazków.
  • Wskazywanie różnic pomiędzy dwoma przedmiotami, obrazkami.
  • Zapamiętywanie prostych, krótkich rymowanek, wierszy, tekstów piosenek.
  • Odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu.
  • Liczenie wyodrębnionych przedmiotów z wymienianiem liczebników głównych.

3.        Muzyka wokół nas.

  • Śpiewanie piosenek o łatwej linii melodycznej i krótkim tekście.
  • Słuchanie utworów instrumentalnych.
  • Uczestniczenie w zabawach w kąciku muzycznym; poznawanie grzechotki, kołatki, bębenka, tamburynu.
  • Poznawanie sposobu gry na instrumentach perkusyjnych.
  • Tworzenie własnych instrumentów z dostępnych materiałów, w tym materiałów odpadowych
  • Próby akompaniamentu do piosenek na wykonanych instrumentach.
  • Rozpoznawanie różnych odgłosów, dźwięków dochodzących z bliskiego otoczenia.
  • Rozpoznawanie dźwięków poznanych instrumentów perkusyjnych.
  • Rozpoznawanie i naśladowanie różnych odgłosów, np.: wybranych zwierząt, pojazdów.
  • Odtwarzanie proponowanego rytmu (klaskanie, tupanie).
  • Zapamiętywanie prostych, krótkich rymowanek, wierszy, tekstów piosenek.

Zaproszenie

Uwaga Rodzice

Dnia 05.03.2019 o godzinie 1700

odbędzie się Zebranie z Rodzicami,

na którym zapoznamy Państwa z wynikami półrocznej obserwacji dziecka.

Przewidywany czas zebrania 1 godzina.

Oczekujemy, że Przyjdziecie.

Czekamy w Sali grupy IX Żabki”.

 

 

Copyright © 2013. Przedszkole nr 44 w Gdyni Rights Reserved.