^Back To Top
logo
foto1 foto2 foto3 foto4 foto5

Aktualności Żabek

Materialy na czerwiec

ZAPROSZENIE

         06.06.2019r. O GODZINIE 17.00. SERDECZNIE ZAPRASZAMY RODZICÓW DZIECI Z GRUPY „ ŻABKI” NA OSTATNIE ZEBRANIE GRUPOWE W TYM ROKU SZKOLNYM. PRZEWIDYWANY CZAS ZEBRANIA -   1 GODZINA.

                                                           NAUCZYCIELKI GRUPY ŻABKI

Tematy kompleksowe:

  1. Niby tacy sami, a jednak inni.
  2. Wakacyjne podróże.
  3. Pożegnania nadszedł czas.
  4. Las.

 

PIOSENKA DO NAUKI NA CZERWIEC

                         Wakacje

  1. Fale, morskie fale

i piasek na plaży,

o letniej zabawie

każdy przecież marzy.

       Ref.: Lato, lato, lato

               dzisiaj wita nas,

               latem, latem, latem

                     miło spędzasz czas.

  1. Góry, nasze góry

i pachnące lasy,

plecak zabieramy,

jedziemy na wczasy.

         Ref.: Lato, lato…

  1. Rzeki i jeziora

już na nas czekają,

wiosła i kajaki

na spływ zapraszają.

              Ref.: Lato, lato…

WIERSZ DO NAUKI ZA CZERWIEC

           Bezpieczne wakacje

  1. Szelągowska

Jak wspaniale! Już wakacje.

To najlepsza w roku pora!

Można pływać sobie w morzu

albo wskoczyć do jeziora…

Na szczyt w górach wspiąć się warto!

Jak tam pięknie i wysoko!

W zeszłym roku po raz pierwszy

zobaczyłem Morskie Oko!

Ale zawsze pamiętajmy,

     by dorosłych się pilnować.

     Chodzić w górach – lecz po szlakach,

kremem z filtrem się smarować.

Czapkę nosić – taką z daszkiem

– porażenia się unika.

Kąpać się w strzeżonych miejscach

i pod okiem ratownika.

I rodziców trzeba słuchać.

Kto tak robi, ten ma rację.

Ach jak miło, jak wesoło,

   bo już przecież są wakacje!

Zaproszenie

Mamusie i Tatusiowie!

Zbliżają się wielkie święta– Dzień Matki (26 maja) oraz Dzień Ojca (23 czerwca).

W związku z tym Przedszkolaki  ,,Żabki" wraz z wychowawczyniami pragną zaprosić

 wszystkie Mamusie i wszystkich Tatusiów

na wspólne świętowanie połączone z występami artystycznymi dzieci

w czwartek  30 maja 2019 r. na godz. 15.30

 

Materiały na Kwiecień

 

TEMATY NA M-C KWIECIEŃ

  1. Wiosenne powroty.

Dziecko:

  • Rozpoznaje i nazywa wybrane ptaki.
  • Omawia życie pta­ków wiosną (budowanie gniazd).
  • Słucha z uwagą czytanego tekstu.
  • Odpowiada na pytania dotyczące opowiadania.
  • Dobiera dwa obrazki, które do siebie pasują.
  • Wyszukuje obrazki bociana wśród innych obrazków.
  • Dolicza do podanej liczby elementów i odlicza od podanej liczby elementów (o jeden element więcej lub o jeden element mniej).
  • Wykonuje ćwiczenia ortofoniczne.
  • Wie, jak prawidłowo artykułować głoskę f.
  • Wypowiada się na temat wysłuchanego wiersza.
  • Wykonuje proste obliczenia na podstawie obrazków.
  • Tworzy przeczenia do podanych określeń przymiotnikowych.
  • Kończy rozpoczęte zdanie według własnego pomysłu.

2. Wielkanoc.

       Dziecko:

  • Wie, co powinno się znaleźć w wielkanocnym koszyku.
  • Odpowiada na pytania dotyczące wiersza.
  • Rozróżnia kraszankę i pisankę.
  • Wypowiada się na temat wysłuchanej piosenki.
  • Zakłada hodowlę rzeżuchy.
  • Poznaje symbole świąteczne.
  • Utrwala głoski k, h w sylabach.
  • Rozpoznaje przedmioty związane z Wielkanocą.
  • Rozwiązuje zagadki dotyczące świąt.  

 

3. Wiosna wsi:

       Dziecko:

  • Rozpoznaje zwierzęta wiejskie przedstawione na obrazkach.
  • Słucha z uwagą czytanego tekstu.
  • Odpowiada na pytania dotyczące opowiadania.
  • Wskazuje jedną rzecz, którą potrafi robić dobrze.
  • Naśladuje odgłosy zwierząt.
  • Dopasowuje obrazek młodego zwierzęcia do obrazka jego mamy.
  • Wymienia produkty otrzymywane od wybranych zwierząt wiejskich.
  • Liczy elementy w zbiorach.
  • Porównuje liczebność zbiorów.
  • Łączy ze sobą takie same obrazki.
  • Wskazuje, co nie pasuje na obrazku.
  • Mówi podane słowa wolno lub szybko.
  • Poznaje wybrane zwierzęta hodowane na wsi (dorosłe i młode). 

4. Dbamy o przyrodę

       Dziecko: 

  • Wie, jak można chronić przyrodę.
  • Odpowiada na pytania dotyczące opowiadania.
  • Wie, jak segregować śmieci.
  • Wyjaśnia, jak należy zachowywać się w lesie i dbać o niego.
  • Wymienia wybrane prace wykonywane w ogrodzie.
  • Obserwuje pracę dorosłych dbających o rośliny.
  • Liczy na konkretach do 5.
  • Rysuje po śladach.
  • Poznaje otoczenie za pomocą zmysłu węchu, rzeczy – za pomocą dotyku.
  • Tworzy kodeks przyjaciela przyrody.
  • Dzieli kwiaty na cięte i doniczkowe.
  • Określa, czego potrzebują rośliny, żeby rosnąć.  

 

PIOSENKA DO NAUKI NA M-C KWIECIEŃ

 

PISANKI

 

  1. Pisanki, kraszanki,

piękne, kolorowe,

czerwone, niebieskie,

żółte i brązowe.

Ref.: Święta, święta, święta,

jajka malowane,

każdy do koszyczka

pisankę dostanie.

  1. Dziś na nich malują

dzieci kogucika,

który się wygrzewa

w słoneczka promykach.

Ref.: Święta…

  1. Na stole świątecznym

kurczątka, baranki,

na białym obrusie

   są nasze pisanki.                                                                                                                                              

     Ref.: Święta… 

 

 

WIERSZ DO NAUKI NA M-C KWIECIEŃ

                         WIELKANOC

  1. Widzowska      

– Kurko, proszę, znieś jajeczka,

śnieżnobiałe lub brązowe,

ja z nich zrobię na Wielkanoc

cud-pisanki kolorowe.

Do koszyczka je powkładam,

z chlebkiem, babką lukrowaną,

potem pójdę je poświęcić

z bratem, siostrą, tatą, mamą.

Przy śniadaniu wielkanocnym

podzielimy się święconką

i buziaka dam mamusi,

zajączkowi i kurczątkom.

„Śmigus-dyngus!” – ktoś zawoła,

tatę wodą popryskamy,

mama będzie zmokłą kurką,

   bo to poniedziałek lany!

Maj

Drodzy Rodzice

                 Maj przyniesie nam wiele nowych przygód i radosnych chwil. Wybierzemy  się w podróż po Polsce. Przypomnimy sobie, jak wyglądają nasze symbole narodowe – flaga, godło, hymn. Będziemy oglądali albumy i atlasy o Polsce. Dowiemy się, skąd się wzięła warszawska Syrenka, gdzie można zobaczyć Smoka Wawelskiego i jakie miasto jest sto­licą Polski. Poznamy legendę o Warsie i Sawie. Porównamy, jak nasza stolica wyglądała dawniej, a jak prezentuje się obecnie. Wspólnie będziemy budowaliśmy różnego rodzaju budynki, mosty, pomniki.

          Trzeci tydzień upłynie nam organizowaniu sytuacji edukacyjnych opartych na radosnej aktywności ruchowej. Będziemy wspierali samodzielność dzieci, zapoznamy przedszkolaki z zawodami związanymi ze sportem.

          Koniec maja przyniesie nam wiele wzruszających chwil. Uroczyście będziemy świę­towali Dzień Mamy i Taty. Do tej wyjątkowej uroczystości przygotujemy się, w końcu święto każdego z naszych rodziców jest tylko raz w roku! Dlatego pilnie nauczymy się piosenek i wierszyków, wykonamy upominki. Wszystko po to, by każda mama i każdy tata poczuli się tego dnia wyjątkowo. Poznamy nazwy poszczególnych członków rodziny i będziemy określać stopnie pokrewieństwa. Każdy opowie o swoich bliskich,  poopo­wiada anegdoty z rodzinnego życia.

Wiersz

Jesteśmy razem!

  1. Szelągowskiej

Zakwitły maki w ogrodzie.

Mamie je podaruję.

 A siostra zrobi laurkę –

 sama ją namaluje.

 Ja tacie umyję samochód

i zrobię to razem z bratem.

Sam raczej bym nie dał rady -

 obydwaj kochamy tatę!

  Każdy zna takie słowo,

  ważne dla córki, dla syna.

  Oznacza miłość, wspólnotę…

  Jakie to słowo?

  RODZINA!

Piosenka

Mama i tato (sł. i muz. B. Forma)

1.Wyruszamy z mamą

  na wielką wyprawę,

  będzie czasu wiele

  na wspólną zabawę.

  Ref: Razem z rodzicami

  chcę poznawać świat

   i nie ważne wcale,

  że mam mało lat.

 2.Na wycieczkę tato

  zabierze mnie dzisiaj.

  Jedzie z nami mama

  i siostra Marysia.

 3.Czuję się bezpiecznie

  zawsze z rodzicami,

  jeśli chcesz, zapraszam,

  zostań dzisiaj z nami.


 

 

 

Wita nas Marzec

Wita nas Marzec!

          Marzec, wraz z powiewem wiosny, przyniósł nam wiele ciekawych tematów. W pierwszym tygodniu marca porozmawiamy o zwierzętach naszych pól i lasów. Zdobędziemy informacje na temat wyglądu, sposobu poruszania, odżywiania się zwierząt. Będziemy rozpoznawali po głosie i naśladowali ruchem poruszanie się zwierząt.

          W kolejnym tygodniu będziemy rozmawiać o zwierzętach egzotycznych. Poznamy najciekawsze gatunki zwierząt, które można zobaczyć również w zoo. Poznamy ich wygląd, sposób poruszania się, rodzaj pożywienia. Poszerzymy swoje wiadomości w trakcie słuchania ciekawostek z książek tematycznych oraz oglądania albumów przyrodniczych. Będą nam potrzebne: albumy i ilustracje ze zwierzętami egzotycznymi zamieszkującymi różne kontynenty, maskotki i gumowe figurki zwierząt egzotycznych.

          W trzecim i czwartym tygodniu marca poszerzymy wiadomości dotyczące charakterystycz­nych cech wiosny. Porozmawiamy o tym, czym jest przedwiośnie i co takiego dzieje się wtedy w przyrodzie. Będziemy szukali oznak zbliżającej się wiosny. Poznamy wybrane gatunki wiosennych kwiatów. Określimy zmiany zacho­dzące w życiu zwierząt i powiążemy je z aktualną porą roku. Wzbogacimy wiadomości na temat wybranych gatunków ptaków – ich wyglądu, zwyczajów i roli w przyrodzie. Będziemy obserwowali zmiany zachodzące w przyrodzie wczesną wiosną. Potrzebne nam będą: sadzonki, cebulki i nasiona różnych kwiatów ogrodowych.

          Podczas zajęć będziemy rozwijały u dzieci mowę poprzez formułowanie dłuższych wypowiedzi, wypowiadania się na zadany temat, usprawniania narządów artykulacyjnych i aparat głosowy. Dzieci będą rozwijały spostrzegawczość i pamięć wzrokową. Doskonaliły systematycznie swoją sprawność motoryczną, wzrokową i słuchową. Rozwijały sprawność manualną, wykonując różne prace plastyczne. Będziemy kształtowały umiejętności matematyczne, np.: przeliczały w zakresie 4 i więcej, posługiwały się poję­ciami: pierwszy, drugi, trzeci, czwarty. Uczestniczyły w zajęciach muzycznych, w zabawach ruchowych w sali i na świeżym powietrzu.

                 wiersz B. Formy

            Marcowe kaprysy

Ja jestem marzec, ja wam pokażę,

jak dobrze mieszać pogodę w garze.

Zanim na dobre wiosna przybędzie,

ja ślady zimy zostawię wszędzie.

Zmarzną wam nosy i zmarzną uszy,

i jeszcze trochę śnieżek poprószy.

I chociaż słońce mocniej przygrzeje,

to jeszcze chłodnym wiatrem powieje.

          Piosenka (sł. i muz. B. Forma)

           Spotkanie z wiosną

Ciepły wietrzyk powiał dzisiaj,

słychać świergot ptaków,

a w ogrodzie spotkać można

miłych przedszkolaków.

Ref.: Wiosna, wiosna

przyszła do nas,

bierzmy się za ręce.

Pośród młodej, bujnej trawy

kwiatów coraz więcej.

 

 

 

 

 

 

Copyright © 2013. Przedszkole nr 44 w Gdyni Rights Reserved.