^Back To Top
logo
foto1 foto2 foto3 foto4 foto5
Get Adobe Flash player

Aktualności Żabek

ZEBRANIE Z RODZICAMI!

DRODZY RODZICE!

 

Dnia 06.06 (środa) o godzinie 17:00 w sali „Żabek”

odbędzie się zebranie podsumowujące II semestr

Waszych dzieci w przedszkolu.

 

Serdecznie zapraszamy wszystkich Rodziców.

Witamy czerwiec!

Tematy kompleksowe:

1.Taki sam, ale inny

2. Na moim podwórku

3.Nadchodzą wakacje.

W tym miesiącu będziemy:

- wypowiadać się na temat dzieci innych ras oraz poznawać ich kulturę,

-wypowiadać się na temat przyjaciel; kogo nazywamy przyjacielem, jak zachowuje się przyjaciel względem nas oraz czy można mieć wielu przyjaciół,

- rozwijać orientację przestrzenną,

- wykonywać wiele ćwiczeń grafomotorycznych,

- uczyć się wierszyków i piosenek o tematyce wakacyjnej,

- rozwijać umiejętności wokalne, manualne,

- rozwijać sprawność fizyczną poprzez różnego rodzaju ćwiczenia i zabawy ruchowe,

-rozwijać umiejętność dodawania i odejmowania manipulując przedmiotami,

-rozmawiać na temat zagrożeń czyhających na nas podczas wakacji,

-zapoznamy się z „Wakacyjnymi radami”, czyli właściwym postępowaniem podczas wakacyjnego odpoczynku.

 

 

„Już wkrótce wakacje" - piosenka

1. Już wkrótce wakacje

i piękna pogoda,

wyjedźmy czym prędzej,

bo każdej chwili szkoda.

Ref. Gdzie grzywy morskich fal,

gdzie słońca złoty blask,

gdzie ptaków leśny chór

swym śpiewem wita nas.

2. Żegnamy się z panią,

z Maciusiem i z Anią.

Gotowi, spakowani,

dziś w drogę wyruszamy.

3. Lecimy, jedziemy,

idziemy, płyniemy,

powietrzem, lądem, wodą,

by spotkać się z przyrodą.

 

 

„Przyjaciel” J. Koczanowska – wiersz

Nie musisz mieć przyjaciół stu,
nie musisz mieć dziesięciu,
wystarczy byś jednego miał,
a to już wielkie szczęście.
Przyjaciel to jest taki ktoś,
kto zawsze cię zrozumie,
gdy dobrze jest – to cieszy się,
gdy źle – pocieszyć umie.
Przyjaciel to jest taki ktoś,
kto nigdy nie zawiedzie,
a poznasz go, bo z tobą jest
gdy coś się nie powiedzie.

Plan na kwiecień

W tym miesiącu:

- Pojedziemy na wycieczkę do Portu Wojennego w Gdyni,

- Dowiemy się czego potrzebują rośliny do życia i jak należy o nie dbać,

- Wspólnie zasadzimy przyniesione przez dzieci rośliny,

- Dowiemy się w jaki sposób rośliny transportują wodę od korzeni do liści,

- Będziemy rozwijać myślenie naukowe – umiejętność formułowania wniosków opartych na obserwacjach empirycznych dotyczących przyrody,

- Będziemy oglądać bajkę edukacyjną o roślinach,

- Zamienimy się w badaczy przyrody i będziemy obserwować zmiany jakie zaszły w przyrodzie wiosną,

- Dowiemy się jak istotne jest znaczenie segregowania śmieci w przyrodzie,

- Nauczymy się wierszyka „Ekologia”,

- Poznamy zwierzęta z wiejskiego podwórka,

- Wybierzemy się do ciepłych krajów by poznać egzotyczne zwierzęta,

- Nauczymy się piosenki „Dżungla” oraz układu choreograficznego do niej,

- Wyćwiczymy dłonie podczas różnych zabaw plastycznych, konstrukcyjnych, graficznych,

- Będziemy ćwiczyć równowagę oraz prawidłowy chwyt i rzut piłki,

- Będziemy rozwijać zainteresowani muzyczne i taneczne,

- W dalszym ciągu będziemy kształtować umiejętność liczenia.

 

 

Piosenka na kwiecień:

Piosenka „Dżungla”
„Dżungla, dżungla, taka wielka dżungla
Poplątane zwoje dzikich lian.
Mieszka sobie w bambusowej chatce
Ambo Sambo dżungli wielki pan.

Ref.Strusie mu się w pas kłaniają .
Małpy na gitarze grają.
Ambo tu, Ambo tam, Ambo tu i tam.

Ambo Sambo,
Doskonale znam go.
Węża się nie boi
ani lwa.
Dla swych dzikich, leśnych ulubieńców
zawsze coś pysznego w dłoni ma.”

Ref. Strusie…

 

Wiersz:

"EKOLOGIA"
autor: D. Klimkiewicz

Ekologia – mądre słowo,

a co znaczy? – powiedz, sowo!

Sowa chwilkę pomyślała

i odpowiedź taką dała:

To nauka o zwierzakach,

lasach, rzekach, ludziach, ptakach.

Mówiąc krótko w paru zdaniach

o wzajemnych powiązaniach

między nimi, bo to wszystko

to jest nasze środowisko.

Masz je chronić i szanować

– powiedziała mądra sowa

plan na maj

Plan na maj.

Maj jest miesiącem obfitującym w różnorodne atrakcje. W maju będziemy obchodzili Dni Oświaty, Książki i Prasy, poznamy podstawowe zagadnienia związane z wychowaniem patriotycznym, pojedziemy na długą wycieczkę do Wioski Smerfów (28.05, poniedziałek) a przede wszystkim będziemy świętować Dzień Mamy, Taty i Dziecka, miedzy innymi na Festynie Rodzinnym (25.05, piątek).

Stąd nasze działania dydaktyczno – wychowawcze będą miały na celu:

  • Poznanie symboli narodowych (flaga, godło, hymn narodowy)
  • Rozwijanie poczucia przynależności do swojego kraju i narodu
  • Nazywanie dzielnicy, miasta i kraju, w którym żyjemy oraz stolicy Polski
  • Poznanie legend: O Lechu i orle białym ( wg. M. Orłonia) oraz Wars i Sawa (wg.W. Chotomskiej)
  • Wzbudzanie zainteresowania książką jako źródłem wiedzy i przyjemności
  • Zapoznanie z klasyką literatury dziecięcej poprzez codzienne czytanie
  • Poznanie sposobów dbania o książki
  • Rozwijanie uwagi i wyobraźni
  • Wdrażanie do uważnego słuchania wypowiedzi innych
  • Rozwijanie zainteresowań teatrem
  • Poznanie wybranych pojęć związanych z teatrem (kurtyna, spektakl, scena)
  • Zabawy w teatrzyku (kukiełkowym, sylwetowym, pacynkowym) inspirowane znanymi bajkami i baśniami
  • Rozwijanie umiejętności prowadzenia dialogu
  • Kształtowanie uczuć rodzinnych, zacieśnianie więzi między rodzicami i dzieckiem
  • Stwarzanie sytuacji sprzyjających wesołej zabawie
  • Doskonalenie umiejętności dobierania przedmiotów w pary, porównywanie wielkości, przeliczanie w dostępnym zakresie
  • Rozwijanie umiejętności kojarzenia poprzez dobieranie odpowiednich obrazków do zagadek słownych i obrazkowych, układanie historyjek obrazkowych
  • Wzbogacanie doświadczeń plastycznych poprzez wprowadzenie nowych technik plastycznych, np. malowanie gąbką, malowanie do muzyki

Wiersz na maj.

Dbamy o mamy. – I. Salach

My o mamę zawsze dbamy,

Nawet, gdy jej nie słuchamy,

Gdy jej napytamy biedy,

To kochamy ją i wtedy.

Lecz od dzisiaj przyrzekamy

Nie zasmucać więcej mamy.

I mieć buzię uśmiechniętą

W takim Dniu – jak Mamy Święto.

Piosenka na maj.

Śpiewaj tak, jak on   (muz. K. Kwiatkowska, sl. J. Mackiewicz)

1. Szumią w lesie stare drzewa,

Kos piosenkę z nami śpiewa.

Śpiewaj, śpiewaj tak, jak on:

Din, don, din, don, din, Don. (bis)

 

2. Siedzi czyżyk na gałązce,

Szpak zaprosił go na koncert.

Śpiewaj, śpiewaj tak, jak on:

Din, don, din, don, din, don. (bis)

 

 3. Dzięcioł stuka w korę drzewa,

Cały las już z nami śpiewa.

Śpiewaj, śpiewaj, tak, jak on:

Din, Don, din, Don, din, Don. (bis)

plan na marzec

W marcu słońce coraz mocniej grzeje, przyroda budzi się do życia, będziemy więc szukać pierwszych oznak wiosny. Cieszymy się, że jest coraz cieplej i często wychodzimy bawić się do ogrodu. Obserwujemy przyrodę, która żywo wpływa na dzieci: zachwyca, rodzi pozytywne emocje. Poznamy piękne wczesnowiosenne kwiaty: przebiśniegi, krokusy, pierwiosnki. Dowiemy się o pierwszych ptakach przylatujących do nas z dalekich krajów.

Urządzimy wiosenny kącik przyrody w naszej sali, zasiejemy rośliny i założymy hodowlę gałązek. Będziemy wspólnie go pielęgnować, bo każde dziecko jest przyjacielem przyrody. Dowiemy się, jakie czynniki konieczne są roślinom do życia a także, co oznacza termin: ochrona przyrody. Będziemy rozmawiać o wiośnie, słuchać wierszy, śpiewać, malować i robić dużo innych rzeczy związanych z tą porą roku. Uroczyście powitamy wiosnę i pożegnamy zimę.

Na podstawie ilustracji i literatury poznamy zwierzęta prehistoryczne (dinozaury), środowisko ich życia, sposób poruszania, odżywiania, wybrane rośliny (olbrzymie paprocie i widłaki). Spróbujemy wyobrazić sobie świat, w jakim żyły dinozaury, wykonamy makietę prehistorycznego krajobrazu. Dowiemy się, ze węgiel powstał z prehistorycznych drzew.

W ostatnim tygodniu marca przygotujemy się do Świąt Wielkanocnych, omówimy polskie zwyczaje i tradycje wielkanocne, wykonamy prace plastyczne związane ze świątecznymi symbolami. Ozdobią one naszą salę, ale także świąteczny stół w domu. Wspólnie z rodzicami będziemy bawić się w przedszkolu podczas warsztatów plastycznych: ,,Wielkanocny koszyczek” (środa 28 marzec, godz. 15.30).

Staramy się być samodzielni, ćwiczymy się w ubieraniu oraz myciu rączek. Dbamy o swój wygląd. Z krasnoludkiem Gapciem będziemy doskonalić umiejętności zapinania swojej garderoby np. sweterków na guziki lub suwak oraz zakładanie obuwia. Potrafimy cieszyć się ze swoich samodzielnych osiągnięć.

PIOSENKA NA MARZEC

,,Wiosna tuż, tuż”

1.Już ozimina szumieć zaczyna,

że nie powróci mróz.

I po tym można od razu poznać,

że wiosna jest tuż, tuż.

  1. Śpiewa skowronek, dźwięczy jak dzwonek,

że gniazdko ma wśród zbóż.

I po tym można od razu poznać,

że wiosna jest tuż, tuż.

  1. Krążą nad domem boćki znajome,

goście zza siedmiu mórz.

I po tym można od razu poznać,

Że wiosna jest tuż, tuż.

 

     WIERSZ NA MARZEC

  1. Ostrowska: ,,Niezapominajki”

Niezapominajki, są to kwiatki z bajki.

Rosną nad potoczkiem,

Patrzą żółtym oczkiem.

Gdy się płynie łódką,

Śmieją się cichutko.

I szepcą mi skromnie:

Nie zapomnij o mnie.

Copyright © 2013. Przedszkole nr 44 w Gdyni Rights Reserved.